کتاب آن سوی مرگ | جلسه سی و هشتم
تجربه پس از مرگ !
ادامه داستان سوم کتاب #آن_سوی_مرگ
▪️پاسخ به شبهه ای مهم: !!چطور کسی را که ته قلبش امید دارد به بهشت میبرند، ام علامه مجلسی را با آن همه عظمت، اعمالش را قبول نمیکنند!!
▪️بعد از اینکه چشمانم را باز کردم همان مرد چشم آبی را دیدم و با هم دوست ضمیمی شدیم
مرور و بررسی کتاب #آن_سوی_مرگ
توسط حجت الاسلام امینی خواه
منبع: کانال امینی خواه
مشاهده تمامی جلسات: cutt.ly/qeU8Ffo
ادامه داستان سوم کتاب #آن_سوی_مرگ
▪️پاسخ به شبهه ای مهم: !!چطور کسی را که ته قلبش امید دارد به بهشت میبرند، ام علامه مجلسی را با آن همه عظمت، اعمالش را قبول نمیکنند!!
▪️بعد از اینکه چشمانم را باز کردم همان مرد چشم آبی را دیدم و با هم دوست ضمیمی شدیم
مرور و بررسی کتاب #آن_سوی_مرگ
توسط حجت الاسلام امینی خواه
منبع: کانال امینی خواه
مشاهده تمامی جلسات: cutt.ly/qeU8Ffo
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
ومایزید الظالمین الا خسارا
واینجا هر کس در نظراتش ظرف وجودی خودش رو نمایش میده وگرنه مطالب استاد جز آیات الهی و روایات معصومین چیز دیگری نیست
خدا عمر با برکت وعاقبت خیر به ایشان وهمه ما عنایت کند....
من بعد از سه دهه تحصیل در دانشگاه و حوزه فک میکنم تازه دارم نور علم وحقیقت اون رو از کسی که خودش این راه رو رفته می آموزم....... الحمدلله رب العالمین ....
و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
چنانچه ادعا کرده:
حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
(الله شناسی ج 3 ص 222)..
از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
الله خالق کل شئ، هو ربّ کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(هاشم حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
(حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)
و مثل محمدحسین طهرانی امثال محمدرضا نکونام و حسن زاده آملی و صمدی آملی و شمس تبریزی و مولوی صاحب مثنوی و محئی الدین ابن عربی و شاه نعمت الله ولی و امثال اینها ادعا کردند:
اصلاً ممکنی(مخلوقی)نداریم و مخلوق ظهور و نزولِ خودِ پروردگار است
الآن من و تو و عالَم نمانده، همه از دست رفته و هو شده، انا و انت و او؛هو(خدا) شده
خود خدا هم نماز میخوانه و روزه میگیره و حج میره و چلّه میگیره
در آخر موسی و فرعون و شمر و امام حسین یکی اند
اگر رفتید بهشت و دیدید شمر و یزید زودتر(از مومنین)رفتند تعجب نکنید
سول کل خودرو ای جزو خدا
ووو از این قبیل اشعار و تعابیر
اینها خیال کردند که بخشی از خود خداوند متطوّر(متحول)شده و به حدّ و اندازه و اشکال گوناگون در آمده(هر لحظه به شکلی بت عیار(خدا) در آمد)
بنابراین مخلوقات مخلوق نیستند، بلکه ظهور و بروز و ترشحی از خود خداوند هستند
و این عقیده شان را هم وامدار فلوطین هستند و ادعا داشت خداوند عالَم را از ذات خود آفرید!
ولی در مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
و با تاسف بسیار کسی چون ملاصدرا عقیده فلوطینی دارد چنانچه در کتابش نوشته است
ملاصدرا می گوید:
((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول
رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز میگردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
مشاعر/ 541- اسفار 6/110
چنین است که ادعای یک چیزی خالق و مخلوق را دارند
و ادعاهایی چون محمدحسین طهرانی از آنها سر میزند که:
حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
(الله شناسی ج 3 ص 222)
خدا به راه راست هدایتت کنه
چندروز پیش با یکی از شاگردانِ فرزند آقای سیدمحمدحسینی طهرانی صحبت کردم؛ و گفتم مقصود از حق سبحانه و تعالی در کتاب الله شناسی ایشان؛ همان الله است؟ و او گفت بله؛ و من گفتم جناب آقای طهرانی ادعا کرده که الله مخلوق مرحوم در اسفل السافلین است!آیا این کفرگویی نیست؟ و او پاسخ داد: آیه قرآن هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن میگوید فقط خدا اول است فقط خدا آخر است فقط خدا ظاهر است و فقط خدا باطن است و ما هم ظهور خدا هستیم یعنی خدا ظاهر شده ..
من هم گفتم که در احادیث اهل البیت(علیهم السلام) درباره آن آیه اصلاً چنین چیزی نیامده که شما همچون آقای طهرانی نتیجه بگیرید که الله مخلوق مرحوم در اسفل السافلین
است؛
آنچیزی که شما از آن بعنوان عرفان نام میبرید درواقع یک چیزی خالق و مخلوق است؛
لطفاً حدیث اهل البیت علیهم السلام در بیان آیه هو الاول و الاخر ... را بخوانید تا متوجه بشوید که کاملاً فرق دارد با آنچه آقای طهرانی ادعا کرده که :
حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
(الله شناسی ج 3 ص 222) ..
در معارف قرآن و اهل البیت علیهم السلام؛ خلقت خدا لا من شئ است(لا من شئٍ خلق) یعنی نه از چیزی؛ .. خدا عالَم را ایجاد کرد, نه از خودش و نه از چیز دیگری و نه از هیچ ..
اما در این عرفان اصطلاحی ادعا میشود ما از خداییم و به سوی او بر میگردیم و او میشویم؛ ..
که اسنادش را نوشتم