چرا همتی حقایق و بدیهیات علم اقتصاد را نادیده می‌گیرد؟


آدرس غلط رئیس کل اسبق بانک مرکزی درباره رشد پایه پولی


+ 
5

- 
0
ارسال در 1402/8/14 ساعت 18:00 2023-11-5 18:00:20
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 02/10/29 ساعت 12:34

    خودیهایی که آب به آسیاب دشمنان می ریزند/ جمعه 29/10/1402
    ---
    دولتمردانی که سواد و توان مدیریت اقتصاد کشور ثروتمندی همچون ایران که تمامی ثروتهای طبیعی کلان آن در گردش مثبت و سازنده فعالند را ندارند و ارزش پول ملی این کشور را بد تر از فقیرترین کشورها به زیر صفر رها می کنند و دو سوم جمعیت این کشور را به زیر خط فقر گرفتار می سازند ؛ هرگز شایسته نیستند حتی برای یک لحظه در قدرت باقی بمانند و بی تفاوتی قوای مقننه و قضائیه و سایر دستگاه های نظارتی کشور براین وضعیت فاجعه آفرین بجز گسترش انواع فسادها و سوق یافتن نظام و همه دستاوردهای آن به سوی نابودی هیچ پیامد دیگری نخواهد داشت و تردیدی نیست که این بی تفاوتی نابود کننده که دانسته یا ندانسته انجام می گیرد به نفع دشمنان قسم خورده بیگانه و درونی ؛ بزرگترین خیانت و جنایت نابخشودنی در حق نظام و ملت و کشور باشد .
    اگر گوش شنوایی برای این حقیقتها نباشد و هیچ گام مثبتی برای تغییر ریشه ای این وضعیت فاجعه آفرین با واقع نگری و حسن نیت برداشته نشود ؛ بدیهی است که آرزوهای دشمنان قسم خورده کشور و ملت و نظام برای گرفتار کردن ایران انقلاب اسلامی و محور مقاومت ضد صهیونیست و استکبار به بلاهای نابود کننده ای که تر و خشک را خواهند سوزاند با دست داشتن نیروهای مدعی خودی بودن تحقق یابند .

  • به بولتن نیوز در باره موضوع:/ حقوق و دستمزد با هزینه‌های زندگی همخوانی ندارد / پنجشنبه 09/09/1402
    ---
    آمار نادرست اقتصادی ستم بزرگی است در حق اکثریت ملت
    ---
    جناب آقای آرمان حاجیان فرد کارشناس محترم مسائل اقتصادی!!! ناتوانی در تأمین نیازهای حیاتی و معیشتی زندگی نه افراد بلکه اکثریت ملت را زمین گیر کرده است .
    با حذف ارز ترجیحی و بی ارزش شدن پول ملی که هیچ تناسبی با گردش مثبت ثروتهای کلان طبیعی موجود در کشور ندارد و تمرکز ظاهری دولت کنونی بر برنامه های عمرانی و نادیده گرفتن ضرورت تأمین و تضمین شرافتمند و عزتمند نیازهای حیاتی و معیشتی اکثریت مطلق جمعیت مردمی کشور همراه با سیر صعودی روز مره و بی بند و بار قیمتهای همه این نیازها که هیچ توجیه علمی متناسب با ثروتهای کلان کشور ندارد ؛ هشتاد در صد از کل جمعیت مردمی کشور را زیر خط فقر برده و با اصرار دولت کنونی بر نادیده گرفتن طرح اقتصاد مقاومتی عدالت محور رهبر انقلاب و اصرار آن بر پیاده کردن اقتصاد سرمایه داری بازار عرضه و تقاضا با نادیده گرفتن ضرورت تنظیم عادلانه صادرات و واردات کالا ؛ بی رحمانه زجر جانکاه زندگی فقر آفرین را به این اکثریت تحمیل کرده و روز به روز این زجر را بیشتر می کند .

  • به بولتن نیوز در باره موضوع:/ جنگ نرم، نفوذ خزنده و عرصه ای که نیاز به مدیر کارکشته و دلسوز دارد/ دوشنبه 29/08/1402
    ---
    دولت مردمی برای حفظ عزت و شرافت اکثریت ملت چه کرده است؟!
    ---
    دولت کنونی که تمام تلاش خود را در داخل با شتاب ظاهرا روی کارهای عمرانی و تولیدی متمرکز ساخته است ؛ با نابود کردن ارزش پول ملی ایران که با داشتن امکانات در گردش مثبت ثروتهای طبیعی و انسانی و راهبردی بدون اغراق یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است کدام دستاوردی را برای اثبات صدق مردمی بودن خود می تواند به اکثریت ملت عرضه کند؟!
    این دولت با به فقر و فلاکت کشاندن و به صدقه خور تبدیل کردن این اکثریت که بی تردید ستون استوار پیروزی انقلاب اسلامی و تنها عامل ایجاد و بقای نظام این انقلاب است ؛ عزت و شرافت انسانی این اکثریت را پایمال کرده و هرگز به نظر نمی رسد برای اندرزهای دلسوزانه این مقاله تحلیلی شما گوش شنوایی داشته باشد .
    از این دولت باید پرسید در طول مدت بیش از دوسال از به دست گرفتن قدرت در کشور ثروتمندی همچون ایران ؛ عملا در مدیریت نیازهای حیاتی و معیشت اکثریت سرنوشت ساز مذکور چه دستاورد مثبت اصولی عزتمندانه و شرافتمندانه ای را بنفع زندگی و دین و اخلاق و تقویت اصولی روابط اجتماعی این اکثریت صبور انجام داده است؟!

  • پیاده کردن اقتصاد سرمایه داری غرب در ایران خیانت به انقلاب اسلامی است/ جمعه 19/08/1402
    ---
    اگر منظور از علم اقتصاد ؛ مکتب ضد بشری اقتصاد سرمایه داری غرب است ؛ این مکتب هرگز با اقتصاد انسانی عدالت محور مکتب انسان ساز اسلام هیچ سنخیتی ندارد .
    در ایران انقلاب اسلامی هرگز نباید اجازه داد با تلاش مذبوحانه مرموز عده ای غرب گرا ؛ اقتصاد سرمایه داری ضد بشری غرب پیاده شود و ارزش پول ملی ایران ثروتمند را با فقیر کردن دو سوم جمعیت مردم کشور و با قصدی پلید در نضاد با واقعیتهای بسیار امید وار کننده اقتصادی ثابت موجود در کشور با توطئه به زیر صفر ببرد .
    این توطئه شوم پلید در حقیقت با هدف پیاده کردن منویات تخریبی دشمنان از مستکبران جهانی و صهیونیستها برای نابود کردن آرمانهای مقدس این انقلاب ، مصرانه و با قصد می خواهد تمام دستاوردهای مثبت و سازنده انقلا و نظام را که در طول بیش از چهل سال از عمر پر برکت انقلاب با برکت خون صدها هزار شهید فداکار از عزیزترین فرزندان ملت ایران به دست آمده نقش بر آب و نابود کند .
    ایران در حال حاضر با لطف خداوند منان با داشتن ثروتها کلان طبیعی کلان و از نظر نیروی انسانی و ویژگیهای راهبردی جغرافیای سیاسی خود و با در گردش بودن مثبت همه این ثروتها یکی از ثروتمند ترین کشورهای منطقه و جهان است ولی بعلت داشتن سیاستهای مستقل و آزاده انقلابی مثبت و سازنده توسط دشمنان مذکور همیشه هدف تخریب بوده است .

  • الحمدالله رب العالمین . بالاخره به لطف زدو خوردهای سیاسی هم که شده کم کم بی سوادی برخی مدیران مسئول و علت برخی بحرانهای اقتصادی در حال مشخص شدن است تا از این به بعد به مواخذه اشخاص مسبب پرداخته شود . تا با کمک اساتید مطرح در آن زمینه مشکلات به تدریج حل شده و هرچه بیشتر درمسیر توسعه کشور و بهبودی اوضاع اقتصادی قرار بگیریم و به هر بهانه ای از مسئولین متعهد و دلسوز و اصل نظام گله مندی ان شالله نباشد .

  • رشد پایه پولی یعنی چه؟
    مثبت دادم چون دولتهای یازده و دوازده را تجربه کرده ام اما اقتصاد رشته ایست با لغات تخصصی خودش. لذا در این جهاد تبین مواضع اقتصادی نیاز به تعریف و توضیحات مفاهیم است.