ارسال در 1402/12/26 ساعت 09:42 2024-3-16 09:42:28

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • هیچ آفریده بدون استثنا حق دخل و تصرف در دین خدا را ندارد
    ---
    خداوند در قرآن که با وعده او تنها کتاب الهی مصون از تحریف مانده ؛ تاکید می کند « أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ...» ﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾ ؛ یعنی تعیین احکام و اعتقادهای دین ناب تنها منحصر به علم جهان شمول یگانه ذات اقدس الهی آفریننده جهان هستی است .
    بر مبنای روشنگریهای خرد گرای فراوان یگانه ذات اقدس الهی در همین کتاب ؛ تنها خداوند است که بعنوان تنها آفریننده جهان هستی به تمام ذرات این جهان و نیازهای وجود و زندگی این ذرات آگاهی کامل بی نقص دارد .
    بنا بر اصل خرد گرای غیر قابل انکار الهی فوق بدیهی است که تعیین احکام و اعتقاداتی که به برنامه زندگی بهینه این آفریدگان اختصاص دارند حق منحصر به فرد خداوند باشد .
    خداوند با وحی خود به پیامبران در کتابهای آسمانی همه ادیان الهی این احکام و اعتقادها را به بشر در هر زمان کامل ابلاغ کرده و به هیچ آفریده ای حتی به پیامبران حق نداده که خارج از این وحی با اجتهادهای ناقص دانش بشری ناقص خود حکم یا اعتقادی را با دخل و تصرف دانش بشری خود و با نام دین و مذهب به این احکام و اعتقادات بیافزاید یا با این دانش ناقص بشری از این احکام و اعتقادات بکاهد .
    بنا بر روشنگریهای وحیانی فوق بی تردید هر ابتکار بشری با نام دین و مذهب نمی تواند بخشی از دین خدا باشد و باطل است و پایبند شدن بشر با نام دین و مذهب به ابتکارهای ناقص خود اصالت الهی دین ناب خدا را نقض می کند و حیثیت وحیانی این دین را لوث و نابود می سازد .
    دخل و تصرفی که با دانش ناچیز سر تا پا نقص بشر در دین خدا انجام می گیرد ؛ بنا بر تاکیدهای وحیانی مکرر خداوند در قرآن برای بشر در دنیا پیامدهای هلاکت آفرین همیشگی بسیار و در قیامت عذاب الهی نا بخشودنی ابدی خواهد داشت .

  • نو اندیشی دینی که به بی دینی و لا مذهبی می انجامد/ جمعه 03/01/1403
    ---
    نا دیده گرفتن شناختها و هشدارها و نویدهای موضوعی قرآن که به دین داری و مذهب داری مسلمانان اصالت الهی خرد گرای بی خدشه و بی نقص می بخشند و از جانب اکثریت مطلق متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب وابسته به همه مذاهب اسلامی هیچ نظم و سازماندهی و هیچ برنامه ریزی موضوعی نیافته اند هیچ نو اندیشی دینی را ثمر بخش نخواهد کرد زیرا این گونه نادیده گرفتن شناختها و هشدارها و نویدهای روشنگر قرآنی ؛ حقیقت و اهداف الهی آیه محکم و مفصل قرآنی : « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا » ﴿ آیه ۹ سوره إسراء ﴾ و حقیقت و اهداف الهی خرد گرای همه شناختها و هشدارها و نویدهای موضوعی قرآن را با دخل و تصرف قرآن گریز این متولیان و با بهانه اجتهاد ولی در تضاد آشکار خرد ستیز با این شناختها و هشدارها و نویدهای اصیل الهی ؛ نابود می کند و دین داری و مذهب داری اکثریت مطلق مسلمانان اکثریت مذاهب دینی را بی تردید به بی دینی و لامذهبی و پیامدهای شوم دنیوی و اخروی این بی دینی و لامذهبی مبدل می سازد .
    با تاکیدهای روشنگر مکرر خداوند در سر تا سر قرآن از جمله در آیه : « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ ۶۵ سوره زمر ﴾ و همچنان در آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف و و در آیه ۱۸۸ سوره أعراف و در آیه ۲۱ سوره جن و در آیه ۹ سوره أحقاف : اگر مسلمانان از حقیقتهای آشکار محکم و مفصل خدا شناسی و پیامبر شناسی و غیب شناسی و از حقیقتهای شناختها و هشدارها و نویدهای خرد گرای اصیل محکم و مفصل الهی سر تا سر قرآن منحرف شوند و به مجملهای قرآن در تضاد با این شناختها و هشدارها و نویدها با نام دین و مذهب پایبند شوند و از این روشنگریهای الهی قرآنی سرپیچی کنند ؛ بی هیچ تردید تمام عبادتها و نیکیهای حاصل عمر آنان به حکم همین تاکیدهای روشنگر قرآنی تباه و نابود خواهد شد .
    اگر این منحرفان با وجود فرصت در دنیا از سرپیچی و انحراف خود با تعهد به عدم بازگشت به انحراف ؛ توبه نکنند با حکم قرآنی خداوند ؛ در قیامت که هیچ فرصتی برای توبه و بازگشت نیست به عذاب الهی ابدی نابخشودنی و محرومیت از هر شفاعتی گرفتار خواهند شد .

  • مهمان 02/12/28 ساعت 18:09

    شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن اصل دین و مذهبند/ دوشنبه 28/12/1402
    ---
    خداوند آفریننده جهان هستی با علم جهان شمول خود برای سازماندهی بی نقص و بهینه زندگی بشر ؛ شناختها و هشدارها و نویدهای محکم و مفصل رسا و گویا و خرد گرای قرآن کریم را که آخرین وحی تحریف ناپذیر یگانه ذات اقدس او است به عنوان برنامه بی بدیل و حجت پایانی خود با هدف تامین و تضمین سازماندهی این زندگی تعیین کرده و تمام افراد بشر را به تبعیت آگاهانه از این برنامه ملزم ساخته است .
    آیات محکم و مفصل رسا و گویا در سر تا سر قرآن بر بی بدیل بودن و تخلف ناپذیر و منحصر به فرد بودن این حجت الهی در تضمین سعادت دنیا و آخرت بشر و بر تباهی بشر در حال تخلف از این برنامه با شیوه خرد گرا و انکار ناپذیر تاکید آشکار داشته اند .
    خداوند در هشدارهای قرآن ؛ سر انجام سرپیچی بشر از این حجت الهی و فراموش کردن این حجت را دچار شدن به گمراهی و محرومیت همیشگی از آسایش و آرامش در دنیا و گرفتار شدن در قیامت به عذاب نابخشودنی ابدی و محرومیت از شفاعت تعیین کرده است .
    اگر بشر با خود سری و لجاجت و اصرار ؛ از گناهان بزرگ این سرپیچی در دنیا توبه نکند و به خود داری از بازگشت به این گناهان عذاب آفرین در دنیا به خداوند تعهد ندهد در قیامت بجز عذاب ابدی در جهنم هیچ سهم دیگری نخواهد داشت .
    بدترین عذاب ابدی نابخشودنی در قیامت بنا به تاکیدهای مکرر خداوند در هشدارهای قرآن سهم آن گنهکاران خواهد بود که بندگان و آفریده های دیگر را در ویژگیهای فراطبیعی منحصر به خداوند با خداوند سهیم می سازند .
    هشدارهای مکرر خداوند در قرآن ؛ دین شناسانی را که متدینان را به این هشدارها و به پیامدهای شوم دنیا و آخرت این هشدارها آگاه نمی سازند سخت نفرین کرده و عذابهای ابدی بزرگی را برای آنان در جهنم تعیین کرده است .
    احادیث و روایات منقول از پیامبران و از اولیای خدا اگر با شناختها و هشدارهای قرآن تضاد داشته باشند جعل و دروغ هستند که شیادان دین فروش برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی خود با هدف گمراه کردن متدینان ناآگاه به پیامبران و اولیا نسبت داده و پیوسته نسبت می دهند .