عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 02/11/21 ساعت 12:14

    لازمه غفلت ناپذیر پاسخ در باره مسایل دین و مذهب
    ---
    آیات محکم و مفصل بسیاری از قرآن تاکید دارند اگر دین شناس در پاسخ در باره مسایل دین و مذهب ؛ شناختها و هشدارها و نویدهای تعیین کننده قرآنی خداوند را نا دیده بگیرد ؛ بی تردید به کار گیری دانش ناچیز او به جای علم جهان شمول خداوند علام الغیوب جهان هستی او را با دخالت شیطان به گمراهی و انحراف و دخل و تصرف حرام در دین ناب خدا سوق می دهد و پی روان او را نیز در این مسایل به گمراهی و انحراف می کشاند .
    بنا بر اصل قرآنی و عقلی فوق دین شناس در پاسخ به هر مسئله در باره دین و مذهب باید جایگاه این پاسخ را در شناختها و هشدارها و نویدهای قرآنی خداوند به گونه موضوعی روشن و انکار ناپذیر مشخص سازد .
    دین شناس باید در پاسخ خود در باره چنین مسایلی از تکیه به مجملات قرآنی که در قرآن تشریح نشده و یا در احادیث و روایات منسوب به پیامبر و اهل بیت آن حضرت هماهنگ با آیات محکم و مفصل شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن تشریح رسا و گویا و غیر قابل انکار نیامده است خود داری کند .
    دین شناس در پاسخ در باره مسایل دین و مذهب هرگز نباید با نادیده گرفتن شناختها و هشدارها و نویدهای محکم و مفصل قرآن به کلی گویی غیر قرآنی و غیر عقلی بپردازد ؛ زیرا بی تردید چنین کلی گویی بنا بر آیات محکم و مفصل بسیاری از قرآن سر انجام او و پی روان او را به گمراهی و انحراف هلاکت بار و عذاب الهی نابخشودنی دچار خواهد ساخت .