نقدی بر مستند «عمامه صورتی»


حسین شمقدری با مستند #عمامه_صورتی چند روزیه سر و صدا به پا کرده؛ مثل مستندهای قبلی، این بار او سراغ موضوع حجاب و زیست جنسی جوانهای ایران رفته.

در کنار جذابیت بصری و خلاقیت های فرمی، فقدان پژوهش و گیجی محتوایی هم از نقاط اشتراک کار اخیر شمقدری با کارهای قبلی است


+ 
10

- 
6

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ضعیف ترین مستندی بود که تا حالا ساخته شده
    اصل این مستند میخواد بگه تا وقتی مسئولان هستند مردم چرا امربه معروف بشن که این غلطه
    هر دو باید امر به معروف بشن و نهی از منکر
    اما خب مسئولین بیشتر
    اما این دلیل نمیشه بیای قبح شکنی کنی و اخوند را بذاری کنار دختران پرروی بی حجاب لخت و عادی سازی کنی جناب شمقدری شیطون

  • لخت ؟ بین مو های سر زن و مرد چه فرقی هست آخه اینها بهانن تا پول مردم و بدزدید تا جایی که ما میدونیم دختران مسئولین لخت و عورن در آمریکا و اروپا مثل نتیجه خمینی نعیما طاهری و دختر خلخالی و دختر روحانی و زاکانی در سوییس یا لواط کاری رضا ثقتی و سعید طوسی و آیت الله حقی که یه پا پورن استار شدن و هرزه و بی شرف حتما اینها فساد و لخت شدن نیست اما یه دختر عادی موهاش باز باشه لخت شدنه عرزشی بی وجود خون جوون های ما از دست شما میچکه قاتل ها

  • مهمان 02/11/11 ساعت 09:50

    در پاسخ به ایران لخت:
    1- بین موهای سر زن و مرد تفاوت از زمینه تا آسمون، همون طور که بین بدن زن و مرد فرق هست بین زمین تا آسمون، همون طور که طلاجات (مثل انگشتر و گردنبند) برای مرد حرامه ولی برای زن مستحبه. شما اینو نمیفهمید و نمیخواین بفهمین که همون طور که صدا و لمس یه مرد برای یه زن تحریک کنندس (به همبن دلیله دخترا تا یه مرد بهشون بگه عزیزم و عشقم کلا وا میدن) تقریبا تمام اجزای یه زن برای یه مرد تحریک کنندس از جمله موهاشون (هر مردی که غیر از این بگه داره دروغ میگه همون طور که زنا جنس هم دیگه رو بهتر میشناسن، مردا هم همین طورن)
    2- الآن دیگه به برکت شما فواحش مشکل موی سره؟ دیگه تو تهران همه فواحش نافشونو میندازن بیرون و با شلوارهای پاره پوره به قول خودشون زاپ دار دارن ره میرن. تو اطلس مال و پالادیوم و فرشته و چهارباغ اصفهان و عفیف آباد شیراز دیگه فثط کشف حجاب سر داره اتفاق میافته یا کلا یه عده دارن راه میرن که از قضا چند تا تیکه پارچه هم تنشونه؟ اون دختر هرزه تو مترو که دیگه خانم های مانتویی داشتن بهش تذکر میدادن فقط حجاب سر نداشت؟ بله شماها تعریفتون از آزادی لخت شدن و بی بند و باریه همون طور که وقتی خبر اومد تو عربستان مشروب فروشی و کاباره و دیسکو باز شده برای بن سلمان غش و ضعف رفتید. مسجد شیخ لطف الله و مسحد وکیل شیراز تبدیل شدن به گالری عکاسی فواحش!!! یعنی تو خود ترکیه و امارات هم این طور نیست و تو مسجد باید حجاب داشته باشی.
    3- در مورد بچه های مسئولین جواب چند بخشه
    3.1) یه تعدادی از این بچه های مسئولین که اسمشون رو بردی فقط خبراشون تو پیج های فیک و مزخرف اینستاگرامیه و هیچ منبع درستی نداره. (زاکانی و روحانی خیلی پستن ولی اون عکسایی به اسم بچه های اینا منتشر شده کلا غلطه مثل عکسی قبلا برای میثم احمدی نژاد پخش شد و معلوم شد طرف کلا یکی دیگس) آیت الله حقی هم که من چیزی اصلا علیهش پیدا نکردم نمیدونم از کجات در آوردی.
    3.2) امام خمینی و خلخالی هم که دیگه زنده نیستن تا بخوای حجاب داشتن یا نداشتن بستگانشون اونا رو بهشون بچسبونی. طبق این نظر احمقانه شما هم نوح مقصر بوده که بچش کافر شده بوده!!!
    3.3) ثقتی و طوسی هم که چیز اثبات شده ای تو ارائه نشد اونم جز چندتا تصویر مخدوش و تار که بماند میگیم اصلا حق با شماست و لواط کردن!!! اینجوری باشه که شما باید ازشون تقدیر کنین چون دارن آزادی و فرهنگ LGBTQ+ مورد علاقه شما رو گسترش میدن.
    3.4) اما در آخر بله خیلی از مسئولین کثیف این حکومت هونواده ها و فرزندان خرابی دارن به همین خاطر هست که خودشون مخالف حجان و لایحه حجاب و بین هم پاسکاری میکنن چون میدونن اگه قرار باشه به خاطر نقض شریعت کسی رو بگیرن بچه های بی شرفشون هم گرفته میشن و دقیقا هم باید اون کثافتا هم مجازات بشن. و در واقع این مسئولین کثیف طرف شما فواحشن و گرنه که تا حالا به شیوه عذاب خدا فواحش رو از مو آویزون کرده بودن. غیر از اون گناه یه نفر توجیه برای گناه بقیه نیست. اما عمرا اینو نمیفهمین، ان شاءالله در جهنم بخش مجازات فواحش بی حجاب شما و فرزندان مسئولین کنار همین. (البته ما هم خودمون رو تبرئه نمیکنیم و نگران نباشین چون ما هم به جرائم و گناه های دیگه تو بخش های مجاور هستیم، و البته چه مجازاتی از این بالاتر که باید تو اون دنیا هم ریخت نحس شماها رو ببینیم.)
    4- یه دختر عادی موهاش باز نیست اون یه دختر هرزه است که موهاش بازه و ته این قضیه هم لخت شدنه همون طور که تو انگلیس 1900 اغلب زنا حجاب داشتن و الآن لختن.
    5- واقعا امیدوارم حداقل برای شخص من خون زالوهایی مثل شما و فرزندان مسئولین از دستان من بچکه، تا شاید این طوری مورد آمرزش قرار بگیرم.

  • یکی از خصوصیات هنرمند این استکه فروشی نیست. در تاریخ هم می بینیم که اغلب در تنگ دستی زندگی کرده اند. لذا هدف شهرت یا ثروت هنرمند نما می سازد.
    البته در هنر هیچکاره ام فقط می دانم که ون گوک هلندی هنر منحصر به اشراف اروپا را به میان جامعه کشید و با طرح مشکلات مردم هنر با محتوا را در آنجا پایه ریزی کرد و خوش در فقر دیوانگی از دنیا رفت. تصورم بر این استکه از دید دنیائی همیشگی شد و نه محدود به چند روز یا چند سال و باز معتقدم که آخرت را هم بلحاظ صداقت و توجه به مردم بُرد.

  • مخاطب 02/10/17 ساعت 21:48

    چرا این جور چیزها.... در برهه زمانی خاصی تولید میشه؟
    مثلا چرا ۲ سال پیش نبود؟
    اصلاً اون کارگردان خودش مجرد یا متاهل؟
    چرا یک کارگردان مرد اینهارو تولید کرده؟
    چرا اون کارگردان ریش می زاره؟
    چرا دنبال عده ای معدود مشکل دار میره؟
    بودجه و هزینه کاروشو کی میده؟
    ایا این تولیدات بازخوردی برای خارج از کشور هم دار؟
    قسمت های مستند های این کارگردان رو اگر نگاه کنید
    متوجه می شوید که اول سراغ ایرانی های خارج نشین رفته و حالا همان محتوا از ایرانی های بی پوشش داخل تهیه شده!