مشکل فرزند آوری کجاست؟! به نظر فقط اقتصادی نیست!!


ماجرای پیری جمعیت به کلاف پیچیده‌ای تبدیل شده که هرکسی درباره آن نظری می‌دهد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماجرا نه آنچنان اقتصادی، بلکه به سبک زندگی برمی‌گردد.


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ناظر 02/8/18 ساعت 21:30

    همین مسئولین بی غیرت بودند که شیعه را به این روز انداخته اند و مسئله شیعه است که با رهبری امام خمینی شاه را از ایران بیرون کرد و هشت سال به صدامی که با ادعای سنی بودن به مملکت ما حمله کرد وهمه کشورهای سنی نشین به او پول و اسلحه دادند و مدافعین حرم با کسانی جنگیدند که سنی بودند . مهم غیرت است که دارند از جوان شیعه می‌گیرند و دنیا پرستان آنچنان غرق در دنیا شده اند که آخرت را فراموش کرده اند . من درباره شیعه صحبت میکنم نه پشت کنندگان به غدیر و همانطور که رسول خدا گفت کسی که به هر دو مورد کتاب خدا و عترت من توسل نکند گمراه است و اینکه عمر خطاب می‌گوید ما در جاهلیت عملی انجام می‌دادیم که پیامبر مارا از آن نهی کرد و ما پس از فوت پیامبر دوباره اینکار را ادامه دادیم و برای من فرقی ندارد کسی با من نکاح کند و یا من با کسی نکاح کنم و علمای سنی می‌گویند در کودکی به عمر تجاوز شده . در حالی که عمر می‌گوید ما بعد از فوت پیامبر دوباره اینکار را ادامه دادیم و آن زمان عمر،
    سنش زیاد بوده و سنی ها به این شخص می‌گویند حضرت فاروق اعظم . و از این گونه موارد در تفکرات سنی ها زیاد است و بنابراین اصلا روی حرف من با اینها که از چنین تفکرات برخوردار هستند نیست و اصل دین خدا را اسلام شیعه میدانم و آنقدر دلیل برایش هست که نیازی به گفتن ندارد . من حرفم به مسئولینی است که مسئولیت خودشان را فراموش کرده و در دام شیاطین جن و انس افتاده اند و با عملکرد فاجعه بار خودشان کاری کرده اند که شیعه را به این روز انداخته اند. و اگر حرفی گفته می‌شود از برای خدا و اطاعت خداست مگر نه همه به آنچه که حقشان است خواهند رسید و زمان برای خدا ابد است و ما هستیم که عمری چند لحظه ای داریم که به بادش می‌دهیم

  • Houshana 02/8/16 ساعت 21:38

    درسته که کاهش جمعیت به اقتصاد ربط داره به درآمد و آینده بچه ها ربط داره ولی یکی از عوامل اصلی دیگه فمینیست بازی تعداد زیادی از زنان است و اینکه اصلا چرا زن نباید مستقل باشه و درآمد داشته باشه و محتاج شوهر نباشه. و... همین امر باعث از بین رفتن خانواده، شوهر نکردن دختران و فاسد شدن اول زنان و دختران و بعد هم پسران و مردان.
    دختری که ۲۰ تا ۲۵ سال سن و قصد شوهر کردن هم نداره این چطور نیاز جنسی خودش رو برطرف میکنه، تقوا پیشه میکنه، عمرا اگر قرار بود این دختران زنان تقوا پیشه کنند قطعا شاهد این وضع و رفتار نبودیم. خلاصه لیبرالیسم و فمنیسم این بلا بر سر شیعه خانه امام زمان آورد. و تعدادی مسول نفوذی و بی وجدان و بهایی و...جاسوس هم داریم که تسهیل می‌کنند. خلاص همیشه برام سوال بود که چرا در روایت ها گفته شده پرچم یمانی حق تر هست تا پرچم خراسانی . حالا فهمیدم چرا. مردم یمن اصلا مثل مردم غربگرا و غرب دوست ایران نیستند و مسئولان یمن هم مثل مسئولان نفوذی بهایی تنبل بیحال و خودخواه ایران نیستند. اینطور میشه که پرچم یمانی با حق تر میشه

  • دمت گرم.
    این تجربه شخصی خودمه که جایی که کار می‌کردم خانمی چادری و مذهبی بود که بچه داشت و از قضا چند روز بچه اش مریض شد و اون خانم بی تابی میکرد. بحث رسید به اینجا که مگه حقوق شوهرتون کفاف زندگیتون رو نمیده که اصرار داری بری سر کار. یه چی گفت چنان حق بود که کرک و پرم ریخت.
    گفت: نباید از زنی که از اول دبستان به بیرون بودن عادت کرده، انتظار داشته باشی بتونه تو خونه بمونه.
    همونجا یاد جمله بابابزرگم افتادم که زن مثل مرغه اگه گذاشتی از خونه بره بیرون دیگه نمیتونی برش گردونی. اون رمان فکر میکردم که چه تفکر قدیمی و ضد زنی هست ولی الآن به عینه حرف بابابزرگم رو میبینم و می‌بینید.
    از جمله دلایل کثافت کاری که از ۱۴۰۱ به طور رسمی تو کشور داره صورت میگیره، همین موضوعه.

  • ناظر 02/8/15 ساعت 16:49

    ما در همسایگی خودمان افغانی‌ها را داریم که با کمترین هزینه بچه تولید می‌کنند و با توجه به حرفهایی که درباره دادن شناسه ملی به آنها و در آینده شناسنامه دیگر ما مشکلی نداریم و می‌توانیم با افغانی مملکت را پر کنیم که می‌توانند رای هم بدهند و بدین ترتیب ایران کم کم می‌شود افغانستان دو و ایرانیها مثل فلسطینی ها آواره کشورهای دیگر . بدون شک مشکل مملکت ما از هر نظر مسئولان در راس هستند که به اسم اسلام هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند . مملکت را پر کرده اند از افغانی هایی که کارها را اشغال کرده اند و از تمامی امکانات مملکت به راحتی استفاده می‌کنند و مایحتاج مردم را قاچاق می‌کنند و امنیت مردم را به خطر میندازند و مملکت را کرده اند مثل کاروانسرا که هر وقت خواستند می‌آیند و می‌روند و بسیاری از آنها به دلایل مختلف نسبت به مردم ایران کینه دارند و با اینکه مردم موافق با اخراج آنها هستند اما یک نفر که در همه موارد حق وتو دارد و همه کاره مملکت است اجازه اخراج نمی‌دهد. مملکتی که حزب الله با انقلاب و رهبری امام خمینی از چنگ شاه در آورد و هشت سال به خاطر انقلابش جنگید حالا ببینید به چه روزی افتاده که حجاب را به اسم دختران من از سر زنان در می‌آورند و رانت خواران که همه اقتصاد مملکت در دستشان است و............... نتیجه اش می‌شود دوری از خدا و دین و توسل کردن به دشمنان دین و ایمان مردم . مردم مشکلی ندارند و مشکل از بالاست و چنانچه جلوی بالایی ها گرفته نشود بدون شک در آینده مشکلات و بی دینی ها و بی فرهنگی ها و بی غیرتی ها و..... بیشتر خواهد شد و جامعه به طرف نابودی خواهد رفت همچنان که دارد می‌رود . مگر یکی از علائم آخرالزمان شباهت پوشش زنان و مردان نیست و مگر امروز در مملکت ما اینطور نشده و اینکه چرا به این روز افتاده ایم دلایل مختلفی دارد ولی بدون شک مهمترین دلیل آن خوردن مال حرام است .

  • جناب ناظر بخش دوم حرفات درسته ولی بخش اول کاملا غلطه و معلومه از روی تعصبه.
    مثلا فکر کردی افغانی های سنی بچه دار نشن چی مییشه؟ 1- جمعیت ایران رو به پیریه و خونواده های ایرانی نمیخوان بچه دار بشن پس اگه افغانیا نباشن کلا تو آینده این شکور نیروی کار نداره. 2- همون بچه های ایرانی شیعه زاده الآن چه گلی به سر ما زدن؟ یه نگاه فقط به مدارس کشور بکنین که این به ظاهر شیعه زاده ها تحت تاثیر خونواده های بی دین و فضای مجازی تحت کنترل شیطان و مدارس حامی 2030 چطور به یه مشت آتئیست هرزه تبدیل شدن.
    کودک سنی تو غزه از زیر آوار که میکشنش بیرون سجده شکر به جا میاره و و حرف از آزادی قدس میزنه. کودک شیعه ایرانی داره با آهنگای ساسی مانکن قر میده.
    به خدا قسم یه تار موی گندیده یک افغانی سنی مسلمان از به میلیون ها ایرانی آتئیست و بهایی اسما شیعه می ارزه.

  • با شناختی که از شما از طریق نظرات داشتم این نظر غیر قابل انتظار بود/هست/خواهد بود. اینگونه انتظار می رفت که نکاتی را در نظر دارید؟:
    - تفاوت آداب و روسم و فرهنگ حتی در دو خانواده تازه وصلت کرده . این تفاوت ها در همه جای ایران اسلامی هم دیده می شود.
    -عمل و عکس العمل . در ابتدای انقلاب عزیزان افغانی با همه پراکندگی خلقی و اعتقادی در ایران اسلامی وارد شدند. داستانهای بد در موردشان بسیار بود. ظاهراً مسلمانی با محدودیت های فکری خودش اعتراض کرده بود که اینجا چکار می کنی ؟ برگرد برو کشور خودت . جواب داده بود که : الله اکبر شما من را به اینجا کشید... این را تا اینجا داشته باش. بعد از آن سالها اتفاقات بسیاری در افغانستان روی داد و بسیاری مهاجر شدند. فرزندان این مهاجران افغانستانی در اروپا با درصدی بالا متخصص و دندانپزشگ و معلم و فعال در امور فرهنگی/ اسلامی... اما هنوز در بین نسل اول بعضی از خلق و خوی و عادات قدیمی مشکل ساز است.
    نتیجه اینکه اگر ما توانسته بودیم این مهاجران را مدیریت کنیم وضع اینگونه که شما ناظر عزیز نوشتید نبود. بهتر می دانید که افغانستان امروز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را دارد . بعد از جنگ تحمیلی در اروپا با چند نفر قدم می زدیم و صحبت می کردیم. مردی سلام کرد. تعجب کردم و مودبانه پاسخ دادم و صحبت کردم. در نهایت گفت که چه شیرین استکه همزبانمان را دیدیم.
    یعنی اگر همه فرزندان این بنده حقیر خدای احد در صراط مستقیم نیامدند باید بپذیرم که نقصان از من است و آئینه شکستن خطاست ( اگر یک فرزند بود یا دو تا ... فرق می کند تا همه فرزندان بخطا بروند ).
    لذا مراحل عملی توبه می گوید اول قبول کنیم که خطا کرده ایم و بپذیریم که باید تغیر کنیم . و در این مورد راه حل ارائه دهیم.
    ملتمس دعای خیر شما بخصوص شهادت در راه حق ، ارادتمند حسین

  • بسم الله الرحمان الرحیم
    سلام
    در سالهای نه چندان دور در دوره ریاست جمهوری آقای هشمی رفسنجانی تعداد 3.5 میلیون نفر از زنان جامعه رااقیم کردند و بحث فرزند کمتر زندگی بهتر راجا انداختن وتا الان این باور غلط در جامعه الگو قرار گرفته است وبعد از آن هم پیروی از فرهنگ غرب سگداری وگربه داری وکلاًحیوان پروری .اگر این دولت بخواهد رشد جمعیت داشته باشد باید چند راهکار را درجامعه مد نظر قراردهد وباتمام توان از آن حمایت کند اول مسکن رایگان تا حداقل 2سال دوم مرخصی برای بانوان که شاغل هستند با حقوق ومزایا ورفع مشکلات انان سوم خرج متولدین تا حداقل دوسال وتا فرزند سوم چهارم تامین بیمه ورفع مشکلات درخصوص هزینه های بارداری وحتی ناباروری تا جوانان بتوانند فرزند آوری وبچه داری را الگو قرار دهند.اللهم عجل لولیک الفرج .صلوات .

  • تا بحال فکر کردید چرا زنان فلسطینی فرزندآوری زیادی دارند؟

  • چون فمینیست نیستن و سیستم سرمایه داری تو غزه نیست.