برنامه حسینیه معلی - قسمت 10


فصل چهارم «حسینیه معلی» با اجرای نجم‌الدین شریعتی و با حضور سید مجید بنی فاطمه، عبدالرضا هلالی، میثم مطیعی و مهدی رسولی، از سه‌شنبه ۲۷ تیر همزمان با شب اول ماه محرم تا شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام پخش می‌شود.

5 مرداد 1402


+ 
5

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • خدا می گوید راه خوشی و نجات تنها در حقیقتهای قرآن است/ سه شنبه ۳۱/۰۵/۱۴۰۲
    ---
    اگر می خواهیم امروز دنیا و فردای آخرت ما با خوشی تضمین شوند باید تنها از حقیقتهای شناختها و نویدها و هشدارهای انسان ساز خدا در قرآن صادقانه پی روی کنیم .
    اگر این پیروی را نداشته باشیم ؛ بی تردید ، با حکم قطعی خدا ، در دنیا هیچ آسایش و آرامش نخواهیم داشت و آخرت ما تباه می شود و هیچ راهی برای رهایی نخواهیم یافت .

  • به خبر فوری:/ چرا لاش خورهای بیگانه و خودی کشور و ملت و نظام را رها نمی کنند؟!/ چهارشنبه 18/05/1402
    ---
    حاج آقا ماندگاری!!! شماها اگر معروف و منکر را در حقایق شناختها و نویدها و هشدارهای قران جستجو می کردید و در رفتار و گفتار بنام دین و مذهب پایبند این حقایق بودید ؛ بی تردید هم اکنون کشور و ملت و نظام پیروز قطعی مبارزه علیه استکبار و صهیونیسم و ارتجاع بودند و کشور در پنجه های ی خونین لاش خورهای بیگانه و خودی هرگز گرفتار نمی شدند .

  • دو شرط تفکیک ناپذیر دست یابی به رضایت خداوند چیستند؟ / دوشنبه 09/05/1402
    ---
    برای پرهیز از هرگونه گمراهی دقت کنیم
    خداوند آفریننده ی تمام هستیهای سازمان یافته و با نظم بی نقص جهان آشکار و نهان آفرینش در جای جای آخرین وحی تحریف نشده ی خود یعنی قرآن تاکید کرده که به همه ی پیامبران الهی از آدم تا خاتم ابلاغ کرده است ؛ تنها دو شرط ثابت تفکیک ناپذیر برای دست یابی آفریدگان به رضایت الهی و برخور داری از همه ی امتیازهای آشکار و نهان این رضایت ؛ وجود دارند که همان ایمان و عمل صالح اند .
    اگر آفریدگان عاقل آگاهانه و خردمندانه این دو شرط را آن گونه که خداوند در وحی اصیل خود به پیامبران الهی ابلاغ کرده است باهم بی تفکیک بپذیرند و انجام دهند از رضایت یگانه ذات اقدس او و از امتیازهای بی شمار نهان و آشکار این رضایت با شایستگی بر خوردار خواهند شد .
    ایمان ، آنگونه که در وحی الهی بطور آشکار تشریح شده ؛ همان باور به تمام ویژگیهای خرد پذیر منحصر به فرد خداوند است و آفریدگان عاقل با تأمل و تدبر در این جهان این وژگیها را می توانند بسادگی و آسانی درک کنند .
    عمل صالح بمعنای رفتار نیکو یعنی همان رفتارهای نیکو هستند که تنها خداوند ، بی دخل و تصرف هیچ آفریده ای ، با علم جهان شمول بی نقص خود در وحی اصیل الهی اصول آنها را به همه ی پیامبران ابلاغ کرده است .
    هیچ آفریده ای بدون استثنا حق ندارد در اصول ثابت وحیانی این رفتارها دخل و تصرف کند و این اصول بحکم خداوند هرگز از جانب هیچ آفریده ای فزونی و کاستی پذیر نیستند .
    هر گونه دخل و تصرف با دانش ناچیز و ناقص آفریدگان در این اصول ؛ اصالت الهی دین خدا را با تحریف نابود می کند و بی تردید به گمراهی متدینان و سر در گمی همه ی عاقلان در شناخت دین می انجامد .

  • غفلت هلاکت بار انسان تا چه اندازه است؟!/ جمعه 13/05/1402
    ---
    بشر که هرگز نمی تواند با قاطعیت بگوید حتی در یک لحظه بعد در زندگی خود چه اتفاقی رخ خواهد داد هرگز نباید از خواسته های وحیانی سرنوشت ساز خداوند که از او برای اداره ی بهینه ی زندگی خود خواسته شده اند لحظه ای غفلت و سرپیچی کند .
    اگر بشر در زمینه برنامه الهی زندگی خود به چنین غفلت و سرپیچی دچار شود بی تردید بحکم خداوند که بارها در قرآن تکرار شده است ؛ در قیامت در معرض بازخواست سخت و گریز ناپذیر وعذاب الهی نا بخشودنی ابدی قرار خواهد گرفت .
    خداوند در جای جای وحی الهی تحریف نشده خود به پیامبران الهی از جمله در آخرین وحی که قرآن است ، حجت عقلی انکار ناپذیر خود را بر بشر در باره ی این برنامه زندگی تمام کرده و هیچ راهی را برای بهانه تراشی و سرپیچی به روی بشر باز نگذاشته است .
    با وجود و حی اصیل و تحریف نشده الهی در این زمینه در کتابهای آسمانی موجود در دست رس بشر هیچ ادعایی در قیامت مبنی بر محرومیت از آگاهی به خواسته های خداوند در زمینه احکام و اعتقادات دین ناب خداوند از بشر پذیرفته نمی شود .
    خداوند با علم جهان شمول خود اصول بی نقص برنامه زندگی بهینه ی بشر را در دین ناب خود به این آفریده عاقل که توان دست رسی کامل به همه کلیات و جزئیات نیازهای زندگی خود را ندارد با وحی خود به پیامبران بگونه ای کاملا ساده و رسا و گویا و بی نیاز به هیچ تفسیر و تاویل ناقص بشری ؛ به بشر ابلاغ کرده است .
    برنامه الهی زندگی بهینه بشر در احکام و اعتقادات وحیانی دین ناب خداوند بنا بتاکیدهای مکرر قرآن ؛ توسط همه ی افراد بشر بسادگی قابل درک است و هیچ کاستی یا فزونی را از دانش ناچیز ذهن ناتوان بشر نمی پذیرد .