امید دانا و سیدکاظم روح بخش


امید دانا میگه: ما ملت کوروش هستیم و جمهوری اسلامی می ترسه از اینکه مردم برن سراغ کوروش

سیدکاظم روح بخش یک پاسخ جالب میده که چرا اینقدر کوروش رو دارن بزرگ می کنند واسه کجا می خوان؟؟؟


+ 
112

- 
4

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • امیر 02/11/5 ساعت 07:01

    احسنت به شما استاد
    واقعا لذت بردم، انشالله همیشه خدا نگهدارتون باشه
    بله قطعا اسلام نور خداست که در قلب های ما حکومت داره
    امام حسین سلطان قلب ها و دل های ماست، امام حسین بزرگ ترین لطف خداست و ما با همه وجود با اسلام و امام حسین و عشق به رهبر زندگی می‌کنیم،

  • و صد البته که کوروش ذوالقرنین نیست . لطفا خودتون تحقیق کنید . بسیاری از افراد به اشتباه این تشبیه را در نظر گرفتند ولی این هم از آن گنجشک را جای قناری انداختنی بود که قوم یهود (صهیون و سایر دشمنان اسلام) می خواستند به خورد مسلمانان بدهند مثل کارهایی که معاویه نسبت به حضرت علی ع رواج می داد و با وجود بودن خود حضرت علی مردم گول معاویه را خوردند، مواظب باشید هرچه ما خوابیم و خواب بودیم دشمن از اول مشاور قدرتمندی چون شیطان داشته و دارد که همه ما را بفریبد . شیطان حداقل ۱۰ هزارسال از من و شما تجربه بیشتر دارد و بلد است چطور ما را گمراه کند . التماس دعا

  • این همه ایران مفاخر بزرگ داشته ولی فقط توی این ۴۰ الی ۵۰ سال سعی کردند سلسله هخامنشی را بزرگ جلوه دهند که البته اگر بی غرض مطالعه شود می بینیم که تاریخ آن قسمت را یهودیان نوشته اند و به دلیل لطف جناب کوروش به یهودیان بسیار برای آنها قابل احترام است و شاید اسامی کوروش و داریوش را بیشتر در میان این قوم به صورت سایرس ، سیروس و داریو و ... مشاهده کنیم .
    و طبق مطالعات من یکی از زمان هایی که عصر خدایان بوده برمی گردد به همان زمان کوروش . برخلاف ادعای زرتشتی بودن هخامنشیان .
    البته چون تاریخ معمولا دستکاری و سانسور شده با حجم منابع زیاد به راحتی این ادعا ثابت می شود که از حوصله بحث خارج است ولی قضاوت پس از تحقیق بدون تعصب با خود شما.
    در نتیجه دقیقا هدف از بزرگ کردن کوروش نه تنها شخص کوروش مطرح نیست بلکه مانند زمان فرعون در مصر که خدایان را قبول داشتند و بسیار برای سران قدرت در سایه عصر مهم و با شکوهی است و دائم آن را بازسازی و یادآوری می کنند ، عصر کوروش هم برایشان مهم است و به نوعی مخالفت علنی با قرآن و دین را یادآوری می کنند که یادش بخیر اگر آنها بودند دائم مهمانی و جشن و رقص و پایکوبی بود و ملت نه بیماری داشتند نه غم و نه غصه و ... نه مالیات .
    در حالیکه واقعیت جز این است و مردم بازهم مالیات می پرداختند و مطمینا مشکلات خود را داشتند ،فقط چون میگساری و ازدواج محارم و رقص و پایکوبی آزاد بوده و کاملا اوضاع باب میل شیاطین صفتان بوده ،فیل آقایان و خانمها هوس دوران بی دینی و خدایان را دارد .
    ولی غافل از اینکه خواهان بازگشت به دوران جاهلیت بعد از رسیدن به رشد الهی هستند و عاقبت بدتر از آن قوم را خواهند داشت . آیا قصر پاسارگاد و تخت جمشید و ....شکوه و جلال ساختگی ذهن ایشان در آن زمان که البته این هم جای بحث دارد ، توانست از آنها قومی سربلند بسازد یا اینکه معلوم نیست دچار چه عذابی شدند که تا ۶۰۰ الی ۷۰۰ سال بعد این سلسله و قوم هیچ مدنیت و تاریخی در ایران ثبت نشده و بسیار کوتاه و مبهم به حکومتهایی اشاره شده .
    چرا در احوال گذشتگان تفکر نمی کنیم؟

  • دوران کورش ، داریوش الخ جامعه طبقاتی بوده و تغیر طبقه غیر ممکن و لذا عدالت گریز و ناراضی ساز. لذا اگر بر فرض محال عیش و نوشی هم بوده برای طبقه خاص بوده و نه برای همه. یکی از دلایلش هم خیانت ب کشور از روی بی تعصبی و همکاری با اسکندر مقدونی جهت شکست ایران می تواند باشد.
    در کدام فرقه ، فلسفه ، دین ... ابعاد زندگی انسان از اخلاقیات گرفته تا نزدیکترین روابط زناشوئی و داد و ستد و ... بهتر طراحی شده تا به مدینه فاضله برسیم؟ فقط باید به این دستوراتی که اغلب ما هم پذیرفته ایم عمل کنیم.

  • دوران کورش ، داریوش الخ جامعه طبقاتی بوده و تغیر طبقه غیر ممکن و لذا عدالت گریز و ناراضی ساز. لذا اگر بر فرض محال عیش و نوشی هم بوده برای طبقه خاص بوده و نه برای همه. یکی از دلایلش هم خیانت ب کشور از روی بی تعصبی و همکاری با اسکندر مقدونی جهت شکست ایران می تواند باشد.
    در کدام فرقه ، فلسفه ، دین ... ابعاد زندگی انسان از اخلاقیات گرفته تا نزدیکترین روابط زناشوئی و داد و ستد و ... بهتر طراحی شده تا به مدینه فاضله برسیم؟ فقط باید به این دستوراتی که اغلب ما هم پذیرفته ایم عمل کنیم.

  • سوسن 02/1/20 ساعت 22:51

    عالی بود،حب الوطن من الایمان،مومنین وطن دوست ترند و تجربه اینو ثابت کرده

  • cbv 02/1/14 ساعت 22:56

    با سلام خدمت جناب سید کاظم روح بخش عزیز.خواستم یه نکته دوستانه ای رو خدمتون عرض کنم .اونم اینه که درسته کسی کوروش پرستی رو تایید نمی کنه ومطمعنا کسی قابل قیاس با امام حسین (ع)نیست اما برای دفاع از یک چیز عالی نباید چیز خوب دیگه رو خراب کرد.شخصیت کوروش درمتون ادبی بالقب فریدون بارهامورد اشاره قرارگرفته وهمچنین احتمال ذوالقرنین بودن کوروش چیزی نیست که به راحتی بشه نادیده گرفت.خلاصه مراقب باشیم از اون وربوم نیفتیم چون شمن هم ضد دین وهم ضد ملیت ماست.ان شاالله همیشه موفق .پیروز وسربلند ودرپناه اهل بیت باشید یاعلی

  • سلام جناب روح بخش
    خیلی از. لطف تان ممنون
    به عزیزی مثل شما نیاز داشتیم ....
    ولی چرا اینقدر دیر ...
    لطفا بیشتر از اینها ببینیمتان ...
    خدا نگهدار خودت و خانواده آن باشد ....

    یا زهرا س ...
    یا علی ع مددی ....
    یا حسین شهید ع .....

  • علی یارت سید گُل کاشتی.
    تک تک حرفهای این روانی رو پاسخ دادی. در واقع محاصره منطقی اش کردی و حتی ریشه های نکات را نشان دادی و همه با صدقه لبخند.
    جدت نگهدارت . با آرزوی توفیقات هرچه بیشتر
    راستی : به حججی و حاج قاسم اشاره کردی، لایق نیستم اما شما دعا کن باشد که شهادت نصیبم شود ان شاءالله