ایران؛ قلب تپنده دنیا!!


نقدی بر مستند برای یک زندگی معمولی

ایران کشوری معمولی نیست؛ مردمش هم آدمای معمولی نیستند. ایران در قرن جدید مبداء تمام تحولات جهانی خواهد بود . خودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید!


+ 
31

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • این گزارش / تحلیل را صد بار ببینید باز هم دلت میخواد یکبار دیگه ببینی.
    اجر همه دست اندکاران این مقایسه با خانم حضرت زهرا (س)

  • در همون چند ثانیه اولیه تصمیم گرفتم بنویسم که در همه دنیا یک شهید حججی نیست ، بعد نتیجه گیری شما را در فیلم که ایران قابل مقایسه نیست و تصاویر.... و این تا اینجا مقایسه ای معنویست.این مورد یک شهید یا مورد چند صد هزار نیست ، این نمونه درک ما از اسلام است که بعقیده این حقیر از اکثریت مسلمین جهان عمیق تر است و نمونه آن طرز زندگی شهید عجمیان و خانه اجاره ای او که عکس ش در دسترس همه هست.
    الف- در دنیا دانشگاهی ندیدم که استاد ایرانی نداشته باشد.
    الف- در بیش از چهل کشور غربی شهری ندیدم که شوارمای ترکی نداشته باشد. در هلند مثلا در روتردام ( بزرگترین بندر جهان ) چندین بازار میوه و تره بار شهر تقریبا در انحصار برادران و"خواهران " ترک است. در شهر کوچکی در فرانسه در روزی که همه جا تعطیل بود به رستورانی محقر وارد شدیم ( حمل بر جمع شاهانه نشود با همسر و ... ) ، مرد و زن ترک مسلمان حدود پنجاه سال از ما بخوبی پذیرائی کردند. در جنوب سوند برای سئول به مغازه ای وارد شدیم ، ترک بود تحویل گرفت و راهنمائی کرد... همه داستانها با محوریت چندید و چند ملیونی مردمی که اصالتاً در ترکیه ریشه دارند و در غرب پراکنده اند. در دوران انقلاب جوانی دانشجو در کاناد تابعیت آن کشور را گرفت . شنیدم که جشن گرفته و فریاد می زده که " دیگِ ایرانی نیستم " !
    ب- خیلی ها در ایران اسلامی همه کار می کنند که به ترکیه بروند. یا در آنجا خانه ای بخرند.
    ب-تمام مردمی که برخورد داشته ام و اصالتا از ترکیه می آیند با صرفه جوئی و کار کمر شکن و هفت روز در هفته و بیش از ده ساعت در روز پس انداز می کنند تا در ترکیه خانه بخرند یا به اقوام در آنجا کمک کنند.این مهاجرین ترک زبانشان را بخوبی حفظ کرده اند
    پ-ایرانی ها در خارج بهم نزدیک نمی شوند و با هم همکاری نمی کنند. بیشتر سلیقه نزدیکی به رسم و رسوم ( از نظر عده ای فرهنگ و از نظر عده ای دیگر ضد فرهنگ ) غربی دارند.فرزندانشان شاید حدود نود در صد فارسی نمی دانند.ایرانی خارج از ایران اغلب مخالف اند و در عمل متفرق (نگاه کنید به افراد و سازمانهای مخالف نظام در غرب ). حتی می بینیم که کسانی که همه چیز خود را از ایران دارند در جبهه مخالف زیست می کنند چه در علم یا ورزش یا ... البته باز شواهدی هست که عده ای از خارج نشینان با سابقه اسلامی اندک اندک و به تعدادی بسیار قلیل این روز ها بی طرفانه تر قضاوت کرده حتی مثبت های ایران اسلامی و منفی های خارج نشینان را هم ردیف می کنند ( این را بلحاظ ثبات در راهبرد های کلان کشور در این چهل و اندی سال می دانم و ان شاءالله کشور های دوست این ثبات عقیده را ملاک قرار داده و به دوستی ما اعتماد کنند )
    پ- مهاجران ترک از همدیگر خرید می کنند و با هم کار می کنند و زبانشان را کاملاً حفظ کرده و در محیط از این بهره می گیرند.
    ت-در دوران دفاع مقدس تنها یکنفر را می شناسم که با همسر و فرزند نوزاد از کانادا به ایران آمد تا پشت به وطن و اسلام و نظام مقدسِ بسیار نوپای ایران نکرده و مرد باشد و مردانه رفتار کند. یادم هست که فامیل و دیگران توی چشمش نگاه می کردند و او را احمق می نامیدند.
    ت-در دوران دفاع مقدس تعدادی از شیعیان ترکیه برای کمک به اسلام به ایران آمدند و یکی از آنان که می شناسم مجروح شیمائی شده و هنوز رنج می کشد.مثل همین الان که از افغانستان و پاکستان ... در کنار ما در لبنان و سوریه و عراق ... هستند.
    نتیجه نکات فوق و بسیاری نکات دیگر اینکه ایران قلب تپنده اسلام است چون ما اسلام را عملیاتی کرده ایم. در دنیا با تماس با مسلمین کشور های دیگر ( و نه دولتها ) می بینید که چه احترامی برای انقلاب ما و موضع گیری هایمان در جهت مبارزه با زور ، کفر ، طغیان بنفع ضعیف دارند که خود مردم ما بخصوص ساکنین کلانشهر ها ندارند. در مراکش بعنوان نمونه هر روز مدتی قبل از اذان صبح مردم را می بینید که در لباسهای سفید و بلند سنتی شان بتعداد زیاد بسوی مساجد می روند اما کشورشان همه روزه بیشتر بظاهر شبیه و در عین حال بیشتر وابسته بخارج می شود و حتی یک عجمیان ندارند. مثل مرفهین کلانشهر های ما چه در ذهن و چه در کلام و حتی لباس ظاهر.
    در فارس می خوانید که رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: قم دارای 600 مسجد بود و در عین حال فقط 120 نماز جماعت صبح است که باید برای حل ریشه‌ای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.
    با این وجود بسیارند که اسلام را بهتر درک می کنند/ می کنیم و توانسته ایم عملیاتی کنیم. ما در ایران دو گروه هستیم کسانی که باور ندارند که ابدیت در پیش است و گروه دوم از قبیل شهید آوینی ، شهید چمران ، شهید همت ، رجبی ، ابراهیمی ، شقیعی ، حسین همدانی ، شوشتری ، باقری ، امینی ، عباس دوران ، حسن آبشناسان ، مجتبی هاشمی ،خرازی ، جواد فکوری ، حسین علم الهدی ، حمید و مهدی باکری ، امیر حاج امینی ،................................حجت الاسلام با هنر .................................................محمد علی رجائی .................................................................آیت الله بهشتی و قاسم سلیمانی .
    افتخار بر ایران اسلامی اما خاک بر سر بی لیاقتم