مظلومیت امیرالمومنین


سخنرانی شیخ علیرضا منظوری امامزاده
مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام
هیئت بین الحرمین قم


+ 
13

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • دین داری ؛ یا ربانی ناب یا شیطانی است و هیچ حد وسطی ندارد
    ---
    - خداوند دین الهی را در وحی اصیل و بی خدشه ی خود ؛ منحصر به یگانه ذات اقدس خویش معرفی کرده است : « أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ » ﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾
    - خداوند یگانه دانای حکیم مطلق در وحی اصیل خود در تمام نویدها و هشدراهای شناختهای الهی اصیل فرهنگ دین داری و مذهب داری تمام حد مرزها و ملاک و ملاک و معیارهای مصونیت از انحراف و کج روی دینی و مذهبی را آشکار و بی نقص برای بشر بیان کرده و حجت را در این زمینه بر این آفریده ی عاقل تمام کرده است .
    - خداوند در وحی اصیل خود حتی به پیامبران هشدار داده است هر گونه رقیب تراشی در کارهای منحصر به یگانه ذات اقدس او ؛ به تباهی دین داری و اعمال نیکوی حاصل عمر آنان خواهد انجامید و آنان بعلت این رقیب تراشی همه ی نیکو کاری عمر خود را در قیامت که فرصتی برای جبران نیست خواهند باخت : « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره زمر ﴾ و همچنان : « لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ » ﴿ آیه ۷۲ سوره مائده ﴾ .
    - رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری متضاد با نویدها و هشدارهای وحی اصیل الهی در زمینه های دین داری و مذهب داری ؛ آفت دین زدای شیطانی بشر است که بحکم قاطع وحی الهی هیچ اثر مثبتی را برای دین داری بشر باقی نخواهد گذاشت ، و مبتلایان به این افت شیطانی در قیامت به عذاب ابدی بخشش ناپذیر دچار خواهند شد .
    - آمیختن تصورات و تخیلات ذهن قرآن ستیز و خرد گریز بشر به دین و مذهب ؛ اصالت الهی این ارزشها را نابود می کند و در نتیجه ؛ دین و مذهبی که ساخته و پرداخته این ذهن ناتوان است به فرآورده ی شیطانی گمراه کننده ی محض منفور تبدیل می گردد و هیچ حد وسطی میان دین ناب خداوند و دینی که شیطان با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با شناختهای قرآن به ذهن بشر القا می کند وجود ندارد.
    - چون خداوند در باره ی این در هم آمیختگی باطل شرک آفرین در وحی اصیل خود با نویدها و هشدارهای آشکار و رسا و گویا و انکار ناپذیر وحیانی بشر را مکرر آگاه ساخته است هرگز آن را بمانند پذیرفتن در هم آمیختن نا آگاهانه ی عمل نیکورک با عمل غیر نیکوی تهی از شرک ؛ نمی پذیرد و نمی آمرزد ؛ بلکه این تنها شرک و رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خداوند است که خداوند آن را بعنوان ظلم عظیم علیه خود دانسته و در جای جای قرآن تهدید کرده است که هرگز این ظلم بزرگ را نخواهد بخشید : با دقت و تدبر بنگرید در آیات قرآنی 48 و 116 سوره نساء و 5 سوره مائده و 110 سوره کهف .
    - اولویت اول وظیفه پیامبر گونه ی مراجع دین و همه ی متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب بیان و گوشزد و تاکید همیشگی حقایق الزامی نویدها و هشدارهای وحی اصیل الهی در همه ی زمینه های دین داری و مذهب داری به توده های متدین بشر است ؛ و کتمان این حقایق توسط متولیان آموزش و تبلیغ دین اگر در دنیا از گناه کبره ی این کتمان توبه نکنند و به عدم بازگشت به این گناه به خداوند تعهد ندهند ؛ در قیامت بحکم خداوند در قرآن به آثار هلاکت بار و نفرین عذاب آفرین و بخشش ناپذیر الهی و به نفرین خلق خدا دچار خواهند شد . دقت کنید در آِیات قرآنی: ۱۵۹ و ۱۷۴ سوره بقره .

  • چه چیز ضد دین توحیدی خداوند و ضد مذهب برخاسته از این دین است ؟
    ---
    هر رفتار و گفتار و پندار بشری که با شناختهای وحی اصیل الهی انکار ناپذیر تناقض و تضاد و تعارض آشکار داشته باشد و انحصار توان و علم فرا طبیعی به یگانه ذات اقدس خداوند را زیر سئوال ببرد و در تضاد با هشدارهای آشکار وحی الهی آفریدگان را با پندارهای بشری در توان و علم فرا طبیعی خداوند سهیم سازد ؛ ضد دین وحیانی توحیدی خداوند و ضد هر مذهب توحیدی اعتدال گرای هماهنگ با وحی اصیل الهی برخاسته از این دین توحیدی است .
    نسبت دادن گفتارها و رفتارهای و پندارهای متضاد با شناختهای توحیدی محکم و مفصل وحی اصیل الهی به پیامبران الهی و به بندگان مقرب خداوند ؛ جعل بشری آشکار و دروغ محض و گناه کبیره ی نابخشودنی است .
    خداوند حکیم مطلق در وحی اصیل خود ؛ عاملان و پیروان چنین جعل و دروغی را نفرین کرده و به عذاب سخت ابدی پایان ناپذیر درقیامت تهدید نموده و گفته است که در قیامت هیچ شفاعتی به داد عاملان وپیروان رفتارها و گفتارها و پندارهای چنین جعل و دروغی هرگز نخواهد رسید .

  • تأویل مجملات قرآن درتضاد با محکمات این کتاب آسمانی ؛ دهان کجی به خواستهای قرآنی خداوند است
    ---
    تأویل الفاظ و عبارتهای مجملی از قرآن همچون : کوثر ، ولایت ، مودت ، تطهیر ، بقیة الله ، باذن الله و ... در تضاد با هشدارهای فراوان محکم و مفصل خداوند در سر تا سر قرآن با بدترین گستاخی علیه خواستهای قرآنی خداوند ؛ قرنهای متمادی است که ادامه دارد .
    این تاویل انحرافی که با اصول علمی متعارف تفسیر نیز منافات آشکار دارد ؛ پلید ترین دهان کجی عذاب آفرین به خواستهای آشکار تاویل ناپذیر خداوند و تحریف و تغییر معانی این الفاظ و عبارتها در تعارض با معانی لغوی که در اصول لغت شناسی برای آنها وضع گردیده با نادیده گرفتن محکمات قرآن و عقل پیگیری می شود.
    همه ی عاملان و پیروان این تاویل انحرافی متضاد با محکمات قرآن ؛ بحکم خداوند در قرآن ؛ به عذاب الهی ابدی نابخشودنی ، و بحکم هشدارهای محکم و مفصل خداوند در آیات 65 سوره زمر و 72 سوره مائده و 103 تا 106 سوره کهف و در هشدارهای فراوان سر تا سر قرآن بی تردید به تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری و نیکو کاری خود و به پیامدهای شوم پایان ناپذیر و بخشش نا پذیر این تباهی در قیامت که هیچ فرصت و هیچ شفاعتی برای جبران نیست دچار خواهند گردید.
    نسبت دان ظالمانه این تاویل انحرافی به خدا و پیامبر اسلام و اهل بیت مظلوم آن حضرت بزرگ ترین ظلمی است که شیادان دین فروش برای داغ نگه داشتن تنور کاسبی حرام دین فروشی خود قرنها است با دهان کجی به محکمات مفصل قرآن با نهایت جرئت و جسارت و گستاخی و بی پروایی در خدمت به اهداف پلید شیطانی خود ادامه می دهند .
    محال است چنین دروغهای بزرگ دین زدا و عذاب آفرینی را خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت تایید کرده باشند .

  • حرمت مراجع دین به چیست؟
    ---
    مراجع دین با میزان وفاداری که به دین توحیدی خداوند دارند و به پاسداری صادقانه ی آنان از محکمات توحیدی شناختهای اصیل الهی وحیانی این دین و میزآن دفاع آنان از این محکمات ؛ صرف نظر از ویژگیهایی ، که با نادیده گرفتن وحی الهی ، از جانب بشر به آنان افزوده می شود ؛ حرمت و منزلت دانشمند ربانی به دست می آورند.
    خداوند با نبود ویژگیهای فوق نزد متولیان آموزش و تبلیغ دین ؛ حرمت و منزلت داشمند ربانی را ، که بشر توان شناخت و تشخیص و ارزیابی آن را ندارد ، از رزومه ی اعمال آنان حذف می کند .
    مدعی مرجعیت دینی با نبود و یژگیهای مذکور ، بمیزان تخلفهایی که در دفاع از دین توحیدی خداوند داشته ، در قیامت بتناسب تاثیر و پیامدهای این تخلفها با خواست حکیمانه ی خداوند مجازات خواهد شد .

  • قرآن شناسان ؛ هدف تکرارهای سر تا سر قرآن را چه می دانند؟!
    ---
    قرأن شناسان با تدبر علمی در موضوعات داستانهای مکرر پیامبران اولی العزم و چند پیامبر دیگر در قرآن پاسخ دهند چرا ، و با چه هدف دینی عقلی ، و دقیقا با چه موضوعاتی خداوند این داستانها را در سر تا سر قرآن تکرار می کند؟!

  • پیش از حساب رسی آخرت ؛ حساب خود را در دنیا خدا پسندانه تسویه کنیم
    ---
    فردای قیامت که خداوند حقیقت مجازات شدیدرفتار آدمها ی تحریف گر دین و مذهب را که بنام اهل بیت مظلوم پیامبر با جعل و خرافه گستری انجام می داده اند رو می کند ؛ مدافعان تحریف نیز بی تردید از این مجازات قرآنی هولناک سهم ؛ سهم گین خود را در دفاع از تحریف گران در خواهند یافت .
    در روز قیامت تحریف گران و مدافعان آنان هیچ فرصتی برای ابراز پشیمانی و ندامت و توبه از این گناه کبیره نخواهند یافت .
    در قیامت تحریف گران و مدافعان تحریف هر یک سهم شوم خود را از تحریف و دفاع از تحریف باید تحمل بکند و شفاعت هیچ بنده ای بحکم خداوند در قرآن او را از عذاب شدید الهی پایان ناپذیر نجات نخواهد داد.
    بشر دانشی ندارد ، که با خود خدا پنداری ، به خود اجازه و حق بدهد بجای خداوند برای خود و دیگران پیوسته برای دین خدا و مذهب اهل بیت مراسم و مناسک و شعایر جدید جعل کند و جعلیات بشری خود را به دین و مذهب بچسابند و دین خدا و مذهب اهل بیت را با من در آوردیها و جعلیات بشری ؛ بغرنج و غیر قابل درک کند و اصالت الهی این ارزشها را با جعلیات غیر قابل اثبات خود بی پروا نابود کند .
    اگر در این دنیا بشر به ظلمی که از راه جعل و خرافه گستری به دین خدا و مذهب اهل بیت روا داشته اعتراف نکند ، و در این دنیا نسبت به این ظلم بزرگ توبه ی نصوح و اظهار پشیمانی همیشگی ننماید ، و در محضر خداوند ، که همیشه در همه جا حاضر است ، به عدم بازگشت به چنین گناهان کبیره ای تعهد ننماید ؛ در فردای قیامت بحکم خداوند در قرآن هیچ شفاعت و هیچ عذر و بهانه ای نمی تواند اورا از عذاب شدید بی پایان الهی این گناهان کبیره رهایی بخشد .
    همه مراجع و متولیان آموزش و تبلیغ دین با هدف مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری بشر از تحریف و تباهی ؛ بحکم قرآن موظف اند حقایق هشدارها و نویدها و حد و مرزهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآن را به متدینان پیوسته گوشزد کنند .
    بنا به هشدارهای مؤکد قرآن در آیات 159 و 174 سوره بقره و آیه 42 سوره نساء ، کتمان کنندگان حقایق قرآن را نفرین خداوند و نفرین خلایق تا ابد فرا خواهد گرفت .
    ظاهر رسا و گویای آیات احکام و اعتقادات وحی اصیل الهی از جمله قرآن که آخرین وحی خداوند است ، و با آن دین خداوند به اکمال رسید ، مطابق با اصول علمی استباط ؛ حجت الهی تاویل ناپذیر است و هیچ بشری حتی پیامبران حق یا اجازه ندارند این ظاهر را به معانی باطنی متضاد یا ناهماهنگ با این ظاهر تاویل کنند .

  • باکدام دلیل قطعی تصورات را یک اصل برای استنباط احکام و ابتکار اعتقادت دینی و مذهبی می دانیم؟!
    ---
    - چیره شدن طغیان حکومت تصورات ذهنی که به مرحله ی تصدیق منطقی نرسیده اند بر استنباط احکام و اعتقادات بنام دین ومذهب نزد توده های متدین منتسب به مذهب تشیع
    - و ابتکار مراسم و مناسک و شعایر خارج از قرآن در تضاد با آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی
    - و با نادیده گرفتن ملاک و معیارها و هشدار و نویدها و حد و مرزهای محکم و مفصل این شناختها در این ابتکارهای بشری اثبات ناپذیر
    - با چشم بستن به روی اصول متعارف فقهی شرعی استنباط
    - و سکوت و تشویق توجیه ناپذیر مراجع دین به روی فجایع هلاکت بار ؛ همیشه در جهان تشیع بی داد می کند
    - این رویه ی ضد قرانی بحکم خداوند در هشدارهای فراوان قرآن ؛ حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری و نیکو کاری توده های متدین را همیشه تباه می کند
    - این رویه متضاد بامحکمات قرآن دین داری و مذهب داری این توده ها را بعلت غفلت از هشدارهای قرآن به گناهان کبیره ی نابخشودنی و به عذاب ابدی الهی در قیامت که جای هیچ جبران و توبه و اظهار پشیمانی نیست دچار می سازد
    - توجیه ناپذیر تر از همه ی این گناهان کبیره ی فاجعه بار بخشش ناپذیر ؛ رواج همیشگی این گناهان در ایران در سایه ی حکومتی است که با افتخار می گوید این کشور را بنام اسلام مدیریت می کند!!!

  • وظیفه الهی پاسداران مدافع حرم چیست؟
    ---
    هر بنده ای اگر همیشه صادقانه و بایمان پاسدار بی تحریف قدسیت و اصالت الهی شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی اصیل خداوند باشد ؛ حرم او بی تردید با لطف الهی از حرمت و منزلت خدا پسندانه ای برخوردار می شود .
    پاسداران مدافع این حرم نیز اگر خود را پیرو وفا دار چنین بنده ای می دانند ؛ باید محض رضای خدا صادقانه و با ایمان ؛ همیشه تجسم و الگوی تمام عیار پاسداری از این قدسیت باشند واین قدسیت را از هر گونه تحریف بشری متضاد با محکمات قرآن و عقل مصون نگه دارند .

  • قدسیت شناختهای قرآن را پاس بداریم
    ---
    شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری وحی بی خدشه ی خداوند به پیامبران که آخرین آنها شناختهای قرآن اند ؛ مقدس ترین برنامه ی عملی و نظری الزام آفرین از جانب خداوند برای سازماندهی بی خطای خدا پسندانه ی همه ی جنبه های زندگی مادی و معنوی بشر اند.
    بی توجهی یا بی تفاوتی به ملاک و معیارها و حد و مرزها و نوید و هشدارهای الهی حیاتی و سرنوشت ساز این شناختهای یا پشت کردن به این شناختها نشانه ی ضعف ایمان یا بی ایمانی به حکمت و علم مطلق و جهان شمول خداوند جهان هستی است .
    بی تردید بی ایمانی برخاسته از پشت کردن به شناختهای قرآن ؛ در دنیا و آخرت برای همه ی جنبه های زندگی بشر پیامدهای فاجعه بار جبران ناپذیر و گریز ناپذیر خواهد داشت ، که از آغاز تاریخ بشر روی زمین تاکنون همه ی ما ؛ اعضای جامعه ی بشری شاهد نمونه های بی شمار آن بوده و هستیم .