تیزر قسمت اول سلسله جلسات «گفتمان ناب»


قسمت اول این مجموعه با محوریت کتاب «نظریه حکومت در اسلام» می‌باشد. مجموعه برنامه گفتگویی «گفتمان ناب» به بررسی آثار مکتوب آیت الله اراکی می‌پردازد؛این برنامه قرار است ان‌شاءالله


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • عذابهای الهی فراگیر معلول اصرار بشر بر گناهان کبیره اند
    ---
    - تا زمانی که نوع بشر اعم از حاکم و محکوم و دین شناس و دین آموز و دین دار وبی دین بر انجام گناهان کبیره ای که وحی اصیل و تحریف نشده ی الهی انسان ساز ارسال شده به پیامابران آنها را تحریم کرده است اصرار ورزد
    - و تا زمانی که بشر همه ی هشدارهای محکم و مفصل الهی این وحی را که به گنهکاران این نوع خطاب شده اند ناد دیده بگیرد
    - و تا زمانی که بشر هشدارهای این وحی را دستخوش تمسخر و دهان کجی یا بی توجهی خود قرآر دهد
    - باید ما نوع بشر یقین داشته باشیم که خداوند هشدارهای وحی خود را به عمل تبدیل خواهد کرد
    - و روند تحقق هشدارهای وحیانی صادق الهی تا زمانی که بشر از گناهان کبیره ی خود به درگاه الهی توبه و اعلام پشیمانی نکند
    - و تا زمانی که بشر با تعهد به عدم بازگشت به این گناهان از خداوند جهان هستی آمرزش در خواست ننماید
    - نباید تردید کرد که همه ی انواع عذابهای بزرگ و خرد الهی با بروز وباها و بلاها و آفتها و تنگناها و مشکلات گونا گون پی در پی بحکم و وعده ی تخلف ناپذیر وحیانی صادق خداوند پیوسته ادامه خواهند یافت و مطابق دستور خداوند همیشه دامن گیر بشر خواهند بود و او را تا دم مرگ رها نخواهند کرد.
    - بشر در طول تاریخ خود تحقق هشدارهای الهی را پیوسته در نتیجه ی تاثیر سحر آمیز و فریبنده ی ترفندهای شیطان بر او و بر اثر نادیده گرفتن هشدارهای الهی ؛ نیک با تمام وجود خود آزموده است .
    - بد ترین بلای خانمان بر افکن بشر غفلت و فراموشی همیشگی او از ضرورت ایمان به پناه بردن به خداوند توانای مطلق همه جا حاضر است که او را در نتجه ی این غفلت به باز گذاشتن روزنه ی نفوذ شیطان به ذهن خود همیشه دچار می سازد .

  • دولت و نظام را از لوث وجود ننگین مفسدان فی الارض پاک کنید
    ---
    مجید انصاری که در کسوت متعارف روحانیت با اظهارات اخیر خود به پایگاه رسانه ای خبر فوری با ننگین ترین سر سپردگی خود را به نوکری بوقهای نفاق پراکنی اسراییل و امریکا و انگلیس در آورده و با این رفتار ضد ارزشی کار خود را مصداق بارز یکی از گناهان کبیره ی فساد فی الارض کرده است ؛ شایسته نیست در هیچ نهاد و ارگانی از مدیریتهای دولت و نظام ج.ا.ا جایگاهی داشته باشد و بی تردید مستوجب خلع لباس و مجازات عادلانه است تا درس عبرتی برای مفسدان امثال خود شود.

  • مهم ترین موضوع سرنوشت سازی که دین شناسان در تبلغ و آموزش دین و مذهب از آن غفلت می ورزند چیست؟
    ---
    خیلی خدا پسندانه است هر دین شناس پیش از شروع یا پس از پایان هر یک از بحثها و سخنان دینی و مذهبی خود محض رضای خدا به مطرح کردن و شرح یکی از شناختهای فرهنگ دین داری ومذهب داری قرآنی و نقش این شناخت در شکل دهی خداپسندانه ی دین داری و مذهب داری مردم و به خطر بی توجهی مردم به این شناخت در آموختن دین و مذهب و زیان فاجعه بار بی تفاوتی نسبت به این شناخت و نسبت به نقش آن ؛ برای مخاطبان خویش بپردازد .
    مهم ترین ضرورت خدا پسندانه ی غفلت ناپذیر حیاتی و سرنوشت ساز است که دین شناسان در این گونه بحثها مردم را از هدر دادن حاصل یک عمر نیکو کاری و دین داری و مذهب داری خویش که بعلت نادانی به این شناخت و سایر شناختهای قرآن و بعلت عدم آگاهی به نقشهای این شناختها رخ می دهد همیشه با تکیه به هشدارهای محکم و مفصل قرآن در پیروی از آیه محکم و مفصل 122 سوره توبه که خطاب به فقها و دین شناس است همیشه بر حذر بدارند.

  • مهم ترین ویژگی مدیریتی وزیر آموزش و پرورش چیست؟
    ---
    اگر به نقش حیاتی و سرنوشت ساز اصول قرآنی احکام و اعتقادات دین وحیانی بی خدشه ی خداوند در سازماندهی زندگی مردم ایمان راسخ مبتنی بر تجربیات علمی انکار ناپذیر داشته باشیم ، مهم ترین و غفلت ناپذیر ترین لازمه ی ضروی علمی و شغلی وزیر و مدیران آموزش پرورش که وظیفه ی شکل دهی بهینه ی نیازهای فکری و حیاتی ضروری نونهالان را در کشوری که بنام دین حکومت می شود بعهده دارند ؛ آگاهی نظری و پایبندی عملی کامل این وزیر و مدیرآن او به شناختهای محکم و مفصل فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی است که ملاکها و معیارها و حد و مرزها و بایدها و نبایدهای و نویدها و هشدارهای اجرای بی کاستی و بی فزونی احکام و اعتقادات قرآنی را در عمل برای همه ی متدینان مؤمن مشخص می نمایند و تعیین می کنند است.
    اگر وجود آگاهی نظری و پایبندی عملی مذکور نزد وزیر آموزش و پروش و مدیران وزارت خانه ی او میسر نباشد شکل دهی اصول فکری و حیاتی زندگی نونهالان کشور ، بر خلاف خواست خداوند ، در تار و پود من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدای ضد قرآن و عقل رایج که دین داری و مذهب داری مردم را اسیر خود کرده اند قربانی می شود .
    قربانی شدن دین داری و مذهب داری مردم در انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با محکمات قرآن و عقل ؛ مسیر زندگی این نو نهالان و سایر مردم را از راهی که خداوند برآی آنان خواسته است به سوی دام همیشگی که شیطان پلید بنام دین و مذهب فرا روی زندگی آنان گسترانده است منحرف می سازد و بی تردید حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری آنان را بعلت نادیده گرفتن راهی که خداوند در وحی قرآنی خود از آنان خواسته است ؛ تخریب و نابود و تباه می کند .
    بشر اگر در طول مدت زندگی خود احکام و اعتقادات محکم و مفصل قابل درک و سرشت نشین محدود قرآن را که شیوه ی دین داری و مذهب داری او را توسط وحی الهی تعیین می کنند نادیده بگیرد ، چون وجود قرآن را که در همه جا است نادیده می گیرد ؛ خود را به عذابهای گوناگون الهی در دنیا و اخرت گرفتار می کند و حاصل یک عمر دین دارای خود را بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر به تباهی می سپارد.
    متاسفانه مردم در دین داری و مذهب داری ؛ خود را بنام دین و مذهب در تار پود انبوهی از من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی ، با سوء استفاده از نام و حیثیت دینی اهل بیت مظلوم پیامبر ، گرفتار کرده اند که در تضاد آشکار با محکمات مفصل قرآن اند و هیچ دلیلی از قرآن و عقل برای اثبات درستی این ضد ارزشها وجود ندارد ؛ بلکه همه هشدارها قرآن این رفتارها و پندارهای ضد ارزشی را آشکار محکوم می کنند.

  • تجلی حقیقت و حقانیت ربانی ولایت مطلقه ی فقیه در چیست؟
    ---
    « وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ » ﴿ آیه ۵۵ سوره ذاریات ﴾
    تجلی حقیقت و حقانیت ربانی ولایت مطلقه ی پیامبر گونه ی فقیه نخست در ایمان عملی به احکام و اعتقادات وحیانی قرآنی دین خداوند و در آموزش و تبلیغ این احکام و اعتقادات و در فداکاری و آمادگی برای رسیدن به فیض شهادت در جهاد عالمانه برای مصون نگه داشتن اصالت الهی این احکام و اعتقادات از دستکاری و تحریف شیادان دین فروش است.
    دومین تجلی حقیقت و حقانیت ربانی مذکور در شناخت کامل ولی مطلق فقیه از حقوق حقه ی عمومی و خصوصی مردم و در حمایت بی دریغ شرعی و قانونی از این حقوق و در جلوگیری شرعی و قانونی ممکن از تضییع این حقوق در همه ی شرایط است.
    چنانچه ولی مطلق فقیه از نظارت وحاکمیت بر مدیریت کلان امور کشور و کشورهایی برخوردار باشد مهم ترین مسئولیت او در این زمینه اطمینان از برقراری عدالت و امانت داری مدیران کشور در توزیع سازمان یافته ی علمی و ضابطه مند ثروتهای ملی برای تامین و تضمین تمام نیازهای ضروری و حیاتی کشور و تامین و تضمین و تیسسیر تمام نیازهای ضروری و حیاتی ملت ، که بحکم قرآن مالک کشور و ثروتهای ملی است ، با بهره گیری از امکانات موجود بالفعل و بالقوه در کشور است .
    بدیهی است آن ولی مطلق فقیه که از حق نظارت و حاکمیت بر نظام و کشور برخور دار است و در راس هرم همه ی مدیریتهای کشور قرار دارد ؛ نیز از ایمان به این اصل ثابت تغییر ناپذیر ، که با یاری خداوند منان تنها تلاش بی وقفه و همه جانبه ی بی بدیل ملت است که وجود و بقا و دوام کشور و نظام را تامین و تضمین می نماید ، برخوردار باشد ، و حق حاکمیت خود را بر امور کشور بر اجرای این اصل و بر اجرای اصل مالکیت بلا منازع ملت بر کشور و ثروتهای و دارایهایی ملی آن استوار سازد و عالمانه سازماندهی نماید. والله من وراء القصد

  • مراجع دین شناسی پاسخ دهند مردم تاکی باید از حقایق شناختهاو هشدارهای قرآن غافل بمانند؟؟؟!!!
    ---
    مردم با کتمان حقایق شناختها و هشدارهای قرآن در باره چگونگی دین داری و مذهب داری ، که با سکوت مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ مجهول مانده اند و و عدم آگاهی به آنها دین داری و مذهب داری آنان را نابود می کند تا کی باید از این حقایق و هشدارها غافل بمانند و گرفتار و اسیر ضد ارزشها شوند؟؟؟!!!
    مگر مهم ترین وظیفه دین شناسان و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب روشنگری و آگاه سازی همیشگی مردم به حقایق شناختها و هشدارهای قرآن برای شناساندن آنان به چگونگی دینداری و مذهب داری خدا پسندانه نیست؟؟؟!!!
    آیا مردم می دانند که گرایش به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب با غفلت از شناختها و هشدارهای قرآن بحکم خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و در بسیاری از هشدارهای دیگر قرآن حاصل یک عمر دین داری آنان را نابود و تباه می کند؟؟؟!!!

  • مهم ترین وظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام دینی ج.ا.ا و مراجع دین شناسی چیست؟
    ---
    نخستین و مهم ترین و ظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام ج.ا.ا و مراجع دین شناسی ؛ دفاع از اصالت الهی دین قرآنی خداوند و دفاع از اصالت توحیدی مکتب تشیع نهج البلاغه ای علوی و مبارزه ی علمی فراگیر همیشگی علیه انبوه روز افزون ضد ارزشی من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل است که این اصالت را لوث و نابود می کنند.
    اصالت الهی - توحیدی دین خدا و مذهب تشیع علوی با آمیختن ضد ارزشهای متضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن به دین و مذهب بعلت آزادانه فعال بودن خیل بی شمار تحریف گران منفعت طلب بی بند و بار عوام فریب در پوشش حرفه های گوناگون ؛ کاملا لوث و مخدوش و مسخ و نابود می گردد.
    سکوت مطلق همیشگی مراجع دین و مذهب شناسی و مراکز آموزش دین و مذهب در مقابل تحریف گران و خود داری این مراجع و مراکز از انجام وظیفه ی روشنگری قرآنی و عقلی و خود داری از آگاه سازی متدینان به هشدارهای آشکارقرآن در زمینه تحریف گریها ؛ دین و مذهب را به بازیچه ی منفعت طلبی تحریف گران تبدیل کرده و مردم متدین را از آگاهی به حقیقت ضد قرآنی من در آوردیها و خرافات و جعلیات آمیخته به دین و مذهب محروم ساخته است .
    ما بیش از چهل است بحمد الله در سایه حکومت دینی نظام ج.ا.ا زندگی را می گذارنیم ولی افسوس که تاکنون هیچ اقدام و جنبش سازمان یافته ی علمی ضابطه مند و قانون مندی را از نهادهای ذی ربط حکومتی نظام و از مراجع و مراکز دین شناسی برای مبارزه علمی آشکار علیه تحریف گریهایی که پیوسته اصالت توحیدی دین و مذهب را نشانه می روند ندیده ایم.
    این مبارزه ی علمی خدا پسندانه که همه ی پیامبران الهی از بدو بعثت بدستور خداوند طلایه دار آن بودند در حقیقت نخستین و مهمترین وظیفه و مسئولیت تخلف ناپذیری است که خداوند در قرآن به دوش مسئولان ذی ربط نظام و مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب گذارده است .
    خداوند در قرآن متخلفان از این وظیفه و همه ی افرادی که حقایق وحی الهی از جمله حقایق شناختهای توحیدی قرآن را بنا به مصلحت اندیشیهای گوناگون بشری محض کتمان می کنند به لعن و نفرین از جانب خود و از جانب مؤمنان و به محرومیت از رحمت الهی ؛ آشکار هشدار داده است .

  • عمل مرجع دین شناسی اگر با اصول دین داری قرآنی مطابقت نداشته باشد نزد خداوند بی ارزش است
    ---
    جناب آقای مکارم شیرازی و سایر مراجع دین شناسی از این حقیقت غفلت نکنند که حرمت مرجعیت دین شناسی هیچ فرقی با حرمت دانشمندان دیگر ندارد چون همه بشر خطا پذیر و غیر معصوم هستند .
    میزان حرمت هر دانشمند در هر علمی با میزان تعهد و وفاداری و عمل او به اصول علمی دانش مربوطه ی او در خدمت به بشریت ارزیابی می شود و این دانش هرکز نباید وسیله ی فخر فروشی و خود بر تر بینی دانشمند نسبت به دیگران باشد .
    چون تزکیه درون انسانها اعم از داشمند و غیر دانشمند منحصر به خداوند علام الغیوب دانای مطلق است ؛ دانش بتنهایی در ارزیابیهای الهی هرگز عامل منحصر به فرد بر تر شمردن دانشمندان بر سایر خلق الله نیست.
    عمل مرجع دین شناسی اگر در ارزیابی با ملاک و معیارهای شناختهای قرآن با اصول دین داری در این شناختها مطابقت نداشته باشد نزد یگانه ذات اقدس خداوند دانای مطلق بی ارزش است .

  • قدرت مادی حکومت اسلامی تنها با تعهد به اجرای شناختهای قرآن تقویت می شود
    ---
    حکومت اسلامی را تا با رویکردی صادقانه به اجرا و کشوری کردن شناختهای الهی فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی تقویت نکنیم نه از نعمتهای دنیوی خداوند بهره ی خدا پسندانه برده ایم و نه عاقبت بخیری اخروی برای خود تضمین کرده ایم و نه رضایت خداوند را به دست آورده ایم .
    چهل و اندی سال است که هنوز مسئولان ما به ضرورت اجرای سازمان یافته و قانونمند اصول غفلت ناپذیر شناختهای مذکور مطابق با خواستهای قرآنی خداوندهیچ گام مثبت و سازنده ی نظامند آشکاری به پیش بر نداشته اند .
    من در آوردیها و خرافات و جعلیات قرآن ستیز و خرد گریز بنام دین و مذهب پیوسته دین توحیدی خداوند و مکتب توحیدی تشیع علوی را با نهایت گستاخی و جسارت توسط دلالان شیاد حرام خور دین فروش و مذهب فرش بدنام و منفور می سازند ولی هنوز به ذهن مسئولان ما بعلت چشم پوشی از هشدارهای محکم و مفصل قرآن خطور نکرده که چه ظلم عظیمی در حق دین و مذهب در کشور ما در طول مدت به قدرت رسیدن حکومت دینی با سکوت اکثریت مراجع دین شناسی در جریان است.
    قدرت حکومت دینی اگر با اجرای نظام مند و سازمان یافته و قانونی خواستهای آشکا خداوند در شناختهای محکم و مفصل قرآنی تقویت و تثبیت نشود این قدرت هر چند هم بلحاظ مادی پیشرفته باشد سست و بی پایه خواهد بود و مشخص است مآل و سرانجام قدرتی که ضرورتهای توحیدی غفلت ناپذیر دین خداوند را نادیده می گیرد چه خواهد بود .
    زنهار این هشدار دلسوزانه متکی به قرآن را تضعیف بپنداریم و برای جبران کاستیهای فاجعه بار دینی و مذهبی خود عالمانه و ضابطه مند مسلح به سلاح شکست ناپذیر الهی ایمان به شناختهای قرآن وارد میدان کارزار نشویم.