عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با سلام / شنبه 16/05/1400
    ---
    قرآن برای رسوم عزا داری داری من در آوردی ارزش نمی شناسد
    ---
    « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ . الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ » ﴿ آیات ۱۵۵ تا۱۵۷ سوره بقره ﴾ .
    مطابق با آیات فوق رسم قرآنی عزاداری برای هر عزیزی حتی برای از دست دادن و شهادت پیامبران و امامان و سایر اولیای صالح بنا به خواست بی نقص خداوند فقط پیشه کردن صبر و شکیبایی و خشنودی به بازگشت به سوی خدا و تسلیم به حکمت او است.
    پاداش چنین صبر و شکیبایی و تسلیم نزد خداوند مطابق همین آیات محکم قرآنی درود و رحمت الهی برای مصیبت دیدگان است که آنان را هدایت شده نامیده است .
    اظهار عجز و لابه برای مصیبت از دست دادن عزیزان اگر گناه هم نباشد ؛ برای عزیز ازدست رفته و برای صاحبان عزا نه در دنیا و نه در قیامت نزد خداوند هیچ بازده مثبت و سازنده ای ندارد.
    دانش ناچیز بشر ، در مقایسه با علم جهان شمول خداوند به حقایق جهان هستی ، در سطحی نیست که جررئت و جسارت کند با خود خدا پنداری بجای خدا برای دین و مذهب از من در آوردیهای پوچ خود مراسم و شعایر و مناسک تعیین و ابتکار کند و به ابتکارهای خود تقدس ببخشد.
    بشر با چنین جرئت و جسارتی اگر در فرصت پیش از مرگ به خود نیاید و به رهنمودهای قرآن توجه نکند و از این بی توجهی به درگاه خداوند توبه نکند و من در آوردیهای خود را دور نیادازد ؛ حاصل عمر خود از دین داری و نیکو کاری را ، بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 56 سوره زمر و آیات قرآنی بسیار دیگر ، تباه کرده و در قیامت در زمره ی زیان کار ترینان قرار می گیرد و خود را به عذاب الهی ابدی نابخشودنی بی پایان دچار می سازد.