پاسخ سعید قاسمی به درخواست رفراندوم حسن روحانی!


برگزاری رفراندوم توسط سعید قاسمی


+ 
67

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • به حسن روحانی و طرفداران رفراندوم باید گفت :بله مردم به علی رای نخواهند داد به معاویه رای می دهند. اعتبار در هر جا با حق است ولو اینکه اهل حق و جمعیت آن کم و معدود باشد؛ در برابر خیر و سعادت باید تسلیم شد هر چند بیشتر مردم بخصوص اقویا از آن گریزان و رویگردان باشند.این اصل قرآنی به تکرار و به وضوح دیده می‌شود که بیشتر مردم ناسپاس هستند (أکثر الناس لایشکرون)؛ بیشتر مردم نمی‌دانند (أکثر الناس لایعلمون)؛ بیشتر مردم ایمان نمی‌آورند (أکثر الناس لایؤمنون)؛ بیشتر مردم از ظن و حدس پیروی می‌کنند (وما یتبع أکثرهم الا ظنا)؛ بیشتر مردم حق را نمی‌شناسند بنابراین از آن رویگردان هستند (بل أکثرهم لایعلمون الحق فهم معرضون)؛ بیشتر مردم حقیقت را خوش ندارند (أکثرهم للحق کارهون)؛ بیشترشان نمی‌اندیشند (أکثرهم لایعقلون)؛ بیشتر مردم حرف حق را نمی‌شنوند (فاعرض أکثرهم فهم لایسمعون)؛ بیشتر شما نافرمانید (أکثرکم فاسقون).

    بر این اساس، راه قرآن، ملاک هدایت است نه راه اکثریت مردم؛ حق ملاک است نه عدد؛ بنابراین در راه حق نباید از کمی افراد هراسید و در انتخاب راه، دلیل و برهان لازم است نه پیروی از حدس و گمان.حضرت علی(ع) به خاطر کسب موقعیت و مقام حاضر نشد نظر شورای خلافت را برای عمل نکردن به اصول اسلام بپذیرد و هرگز هم حاضر نشد در زمان زمامداری حاکمیت شخصی مانند معاویه را بپذیرد و با او مداهنه کند.حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید:

    إن الحق لا یعرف بالرجال، فاعرف الحق تعرف اهله.

    حق، با شخصیت ها و اکثریت شناخته نمی شود. اول حق را بشناس، سپس اهل حق را شناسائی کن. [۳]
    و نیز آن حضرت در نهج البلاغه می‌فرمایند:

    أیها الناس لا تستوحشوا فی طریق الهدى لقله أهله.[۴]

    در راه حق و هدایت به خاطر کمی اهل آن به وحشت نیافتید!

    امیر مؤمنان، در جریان جنگ جمل در پاسخ فردى که پرسید:

    «چطور ممکن است این همه مخالفان تو که اکثریت را تشکیل مى دهند بر باطل باشند؟» فرمود: «حق و باطل را با تعداد پیروان آن نمى توان شناخت. حق را بشناس، سپس اهل آن را خواهى شناخت. باطل را بشناس، آنگاه اهل آن را خواهى شناخت».

    «إنّ الحقّ والباطل لا یعرفان بأقدار الرّجال. اعرف الحق تعرف أهله، اعرف الباطل تعرف أهله

  • چرا فقط میگید روحانی باید بره ! اتفاقاً حسن روحانی باید محاکمه بشه تا اسرار برملا بشه و شاید برای بقیه درس عبرتی بشه

  • روحانی طوری زندگی میکند که گویی دنیای دیگری وجود ندارد .
    موجودی دوپا با ادعای مسلمان بودن و شیعه بودن و لباس روحانیت بر تن کردن ولی از رفتار و گفتار و کردار او آنچه دیده میشود نفاق و دورویی و خیانت و دنیا پرستی و ظلم و فریب و دروغگویی و تحریف .
    وای بر این کشور و نظام و اسلام که اگر طناب مکافات بر گردن او حلقه نشود .