دلتنگی های امام رضا برای شیعیان


شیخ حسین انصاریان
حکایت مهمان شدن اسماعیل بزنطی در منزل امام هشتم امام رضا علیه السلام: دلمان برای شیعیانمان تنگ می شود!


+ 
9

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آیا وبای جهان گیر و نابود کننده ی کرونا خشم بزرگ خدا نیست؟؟؟!!!
    ---
    « أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ » ﴿ آیه ۱۶ سوره حدید ﴾.
    تأمل کنیم!!! شاید رواج وبای نابود کننده ی کرونا خشم بزرگ خدا از ما باشد که پیوسته با چشم بستن به حقایق قرآن و عقل دین خدا و مذهب مظلوم اهل بیت پیامبر را با انبوهی از من در آوردیها و خرافات روز افزون همیشه مسخ و بدنام و منفور می سازیم و صدها میلیون مردم نا آگاه را بجای این که به دین قرآنی خداوند یکتا جذب کنیم با وارونه ساختن معانی نامهای ارزشی مودت و ولایت و عترت ؛ به سوی دین و مذهب بشر ساخته ای سوق می دهیم که با انبوه بی شمار من در آوردیها و خرافات افزوده شده به آنها این مردم را به سوی جهنم می کشانند؟؟؟!!!
    تا کی می خواهیم برای ارضای شیطان با قرآن ستیزی و خرد گریزی از خواب غفلت خویش بیدار نشویم و با این غفلت پیوسته خشم بزرگ خدا را بر انگیزیم.
    به خود آییم و در محضر خداوند توبه کنیم و محض رضای یکتا ذات اقدس او صادقانه و با تعهد راه هدایت اصلاح قرآنی و عقلی خدا خواسته را برای نجات خود برگزینیم شاید خداوند با مهربانی بی مانند خویش وباها و بلاها و مشکلات را از سر ما دور کند.

  • چرا دین شناسان ما امام شناسی را بر خلاف خواست خداوند تبلیغ می گنند؟
    ---
    در حالی که خداوند در قرآن امام منصوب خود را این گونه توصیف می کند : « مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ » ﴿ آیه ۷۹ سوره آل عمران ﴾ ؛ چرا دین شناسان مذهب شناس ما بر خلاف توصیف و خواست خداوند از دین داران مذهبی ما می خواهند پیشوایان دین را خدا گونه و رقیب در ویژگیهای منحصر به خداوند این گونه که قرآن تقبیح کرده است بدانند :« وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ . إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ . وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ » ﴿ آیات ۱۶۵ تا ۱۶۷ سوره بقره ﴾ وهمچنان : « وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ ﴿ آیه۱۷۰ سوره بقره﴾؟؟؟!!!
    این تضاد در دین آموزی و تبلیغ دین بین روش خداوند در قرآن و روش وارونه ی دین شناسان چه علتی دارد و چگونه می توان این تضاد را با دلایل قرآنی و عقلی توجیه کرد؟؟؟!!!
    چرا و با چه دلیل استوار قاطع از قرآن و عقل هنگامی که انتقادها و اعتراضهایی بر این روش وارونه ی دین شناسان بر می خیزند آنان سراسیمه و با دستپاچگی با دروغ و بهتان آسمان را به رسیمان می بافند که منتقد و معترض را به عمری و خارجی و یزیدی بودن متهم سازند و به وهابیت منحرف نسبت دهند؟؟؟!!!
    چرا اینگونه دین شناسان متظاهر به مودت و ولایت مداری اهل بیت مظلوم پیامبر ؛ اکثریت مردم نا آگاه پیرو مذهب مظلوم تشیع را از شنیدن و به ذهن سپردن اینگونه انتقادها و اعتراضهای قرآنی و عقلی پرهیز می دهند؟؟؟!!!
    زنهار بی هیچ گونه تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی این نوشته ی دفاع از قران و عقل و این انتقادها و اعتراضها را جاهلانه یا مغرضانه به پای دفاع از وهابیت منحرف بگذاریم وخود را ندانسته نزد خداوند در گناه کبیره ی نابخشودنی بهتانها و افتراهای باطل دشمنان قرآن و عقل سهیم سازیم!!!

  • ارزیابی شأن بندگان مقرب با دانش ناچیز ذهن ناتوان ما نمی تواند این شأن را بالا ببرد
    ---
    بنده مقرب آن است که به احکام و اعتقادات دین خدا عالمانه ایمان آورده و این احکام و اعتقادات را خدا پسندانه سر مشق رفتار و گفتار و پندار خود قرار داده و در آموزش و تبلیغ عالمانه ی این احکام و اعتقادات در حد بیشترین توان خود صادقانه مجاهدت و ایثار نموده است.
    مطابق با تاکیدهای مکرر محکم و مفصل قرآن کریم فقط خداوند است که می تواند به درون و صداقت رفتار و گفتار و پندار بندگان آگاه باشد و بتاکید قرآن حتی پیامبران توان تشخیص مقدار و سطح این صداقت حتی نسبت به خود را ندارند.
    هرگز در توان دانش ناقص بشر نیست سطح صداقت و پارسایی و ایمان بندگان مقرب را ارزیابی کند چنانکه در توان بشر نیست که صداقت آشکار بشر زنده ای را که با او زندگی کرده در حال نبود شواهد یقینی که خلاف این صداقت را ثابت کند زیر سئوال ببرد.
    امامان پارسا از خاندان مطهر پیامبر اسلام بی تردید منزلت و مقام والای خود را نزد خداوند محفوظ دارند و ارزیابی که بندگان بر خوردار از شأن پایین تر از آنان انجام می دهند در حال نبود شواهد محسوس هرگز بحکم عقل بعلت ناتوانی بشر از دست رسی به نهانهای گذشته نمی تواند عامل محسوس ارزیابی ارزشمند به شمار آید و بیشتر با داده ها و دلایل ناقص انگار پذیر ذهن بشر ، حیثیت دینی و مذهبی بندگان مقرب را لوث می کند.
    اگر در سوای موارد عبرت آموز ، شخصیت پردازی و پرداختن به ریز و درشت زندگی شخصیت بندگان مقرب عامل مؤثر بی جایگزینی در تبلیغ و ترویج دین خدا و اثبات حقانیت این دین بود می باید قرآن کریم آکنده از ریز و درشت همه ی جریانهای زندگی شخصیتهای بندگان مقربی بود که نامهای آنان در سوره های قرآن ذکر گردیده اند ؛ زیرا بر خلاف تاریخ نگاری و داستان سرایی و نقل حدیث و روایت که در معرض جعل و دست درازی انواع بشر حرفه ای بوده اند تنها قرآن است که با وعده ی خداوند از ویژگی اعتبار بی خدشگی برخوردار است.

  • نفست حق شیخ حسین