جایگاه و وظائف روحانیت


بخشی از خطبه های نماز جمعه 20اردیبهشت ماه شهرستان ساوه درباره جایگاه و وظائف روحانیت
https://t.me/saveh_adineh


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرا در محافل قرآنی ما تاکید نمی شود که هدف اول این محافل آگاه سازی دوست داران قرآن به شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی است که بعنوان قانون اساسی دین الهی می باید بر تمامی احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب حاکم و ناظر باشند؟؟؟!!!

  • روحانیت هدایت گر باید با استدلالهای قرآنی و عقلی مسلح باشد
    ---
    حاج آقا ؛ امام جمعه ی ساوه و بقیه ی روحانیون دلسوز دین و مذهب ، چرا روحانیت بدون مسلح شدن به استدلالهای قرآنی و عقلی به میدان وعظ و ارشاد و هدایت مردم وارد می شوند؟؟؟!!!
    چرا ای روحانیون در پاسخ به انتقادها و شبهات منطقی که نسبت به بسیاری از اعتقادهای منسوب به دین و مذهب مطرح می شوند در پاسخ فقط به منقولات غیر قرآنی اکتفا می کنند؟؟؟!!!
    آیا منقولات غیر قرآنی اگر با داده های محکم و مفصل قرآن و با اصول استدلال عقلی تایید نشوند یا با داه های قرآن و اصول مذکور در تضاد و تعارض باشند می توانند بتنهایی مردم را از سر در گمی و سر گردانی نسبت به انتقاد و شبهات نجات دهند؟؟؟!!!
    آیا می توان فقط با چنین منقولاتی تکلیف شرعی را برای دین داران درست معین کرد و می توان راست و دروغ این منقولات را از هم جدا ساخت و جلوی فرار مردم از دین و مذهب را گرفت؟؟؟!!!
    آیا وظیفه ی دین شناسان برای ارشاد و هدایت مردم فقط حفظ احادیث و روایات منسوب به دین و مذهب است بی این که موضع صریح و محکم قرآن که قانون اساسی دین الهی است و موضع عقل را که توان تشخیص درست از نادرست را دارد ، نسبت به آنها جویا شوند؟؟؟!!!
    مگر می شود در حکم رهبر عزیز انقلاب به امام جمعه های محترم انجام وظیفه ی مهم هدایت و ارشاد درست مردم به حقایق دین و مذهب با دلیلهای محکم قرآنی و عقلی روشن خواسته نشده است؟؟؟!!!
    اگر روحانیان با قرآن گرایی و عقل و علم گرایی و با تکیه به موضوعات شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی ، که باید بر همه ی احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب حاکم و ناظر باشند وسره از ناسره را از هم جدا سازند ، به ارشاد و هدایت مردم می شتافتند آیا دین داران و مذهب داران در روش دین داری و مذهب داری خویش تا این اندازه اسیر من در آوردیهای ساخته و پرداخته تخیلات باطل ذهن منفعت گرای دین فروشان دنیا پرست می شدند و به گمراهی و بی دینی و لامذهبی و از دست دادن آثار مثبت دین داری و مذهبی سوق می یافتند؟؟؟!!!
    چرا دین شناسان ما مردم را ، برای مصون ماندن از گرفتاری در دام منقولات غیر قرآنی جعلی منسوب به دین و مذهب ، که تمامی اعمال نیک انسانهای متدین را بحکم قرآن باطل و بی اثر می سازند و دین داران را بجای دریافت ثواب از خداوند بعلت پذیرفتن اعتقادات باطل بنام دین و مذهب و عدم پیروی از ضرورتهای تفکر و تعقل در اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب دچار عذاب الهی می کنند ، آگاه نمی کنند؟؟؟!!!
    چرا دین شناسان ما اصول علمی کامل شناخت و تشخیص سره از ناسره ی منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب را به دین داران و مذهب داران پیوسته گوشزد نمی کنند تا مردم با آگاهی به این اصول اسیر دام منقولات جعلی نشوند؟؟؟!!!
    چرا مردم دین دار مذهبی نباید بدانند که شهرت و اعتبار منقول صاحبان کتابهای احادیث و روایات منسوب به دین و مذهب بی این که این منقولات به قرآن و عقل برای شناخت سره از ناسره احادیث و روایات عرضه شوند بتنهایی کافی نیست بلکه اصل اول تحقق چنین شناختی به عرضه کردن این منقولات به شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و اصول استدلال عقلی وابستگی گسست ناپذیر دارد؟؟؟!!!