استاد رائفی پور - شیعه اگر بدانی چه مسئولیت سنگینی داری شب خوابت نمیبره


با رجوع به این آدرس ، سخنرانی های دیگر استاد رائفی پور را می توانید ببینید masaf.ir


+ 
60

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • پرهیز کاران خدا پرست باید با هوشیاری خرد گرا طرز دین داری خود را سازماندهی کنند
    ---.
    شیعه ی علوی حقیقت گرا عالمانه پیرو احکام و اعتقادات محکم و مفصل سرشت نشین قرآن است که بر همه ی منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب حاکمیت و نظارت دارند.
    همه ی مؤمنان یقین دارند که همیشه تمام جزئیات وجود و رفتارو گفتار و پندار آنان برای حساب رسی قیامت و تعیین پاداش و مجازات مناسب لحظه به لحظه زیر نظر فراگیر خداوند و تحت تصرف تام مدیریت الهی است و همه ی واکنشهای درست و نادرست انسان مسلمان به احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب در پرتو مدیریت خطا ناپذیر الهی همیشه بی هیچ گونه کاستی ثبت و ضبط می شوند.
    در کنار این آگاهی مؤمنان باید بدانند که طرز دین داری و مذهب داری آنان سرنوشت حیاتی ترین نیاز زندگی و عاقبت اخروی آنان را تعیین می کند.
    برای این که این دین داری و مذهب داری نزد خداوند پذیرفته شود مؤمنان باید مطابق با معیارهایی که خداوند در روشنگریها و باید و نبایدهای قرآن تعیین کرده و با کمک اصول استدلال عقلی و سنت معتبر و بی خدشه ی پیامبر ، که بی تردید با معیارهای قرآنی همگن و هماهنگ و مبین جزئیات و مصادیق کلیات احکام و اعتقادات قرآنی است ، رفتار و گفتار و پندار خود را با این معیارها بی کاستی و فزونی سازماندهی و مدیریت کنند.
    مؤمنان برای خدا پسندانه و انسان ساز و سعادت بخش شدن دین داری و مذهب داری خود مکلف اند با آگاهی دقیق به معیارهای قرآنی و پرهیز از هرگونه کج روی و غلو و افراط و تعصب و پرهیز از پیروی از من در آوریهای متضاد با قرآن و عقل تطابق دین داری خود را با این معیارها با حد اکثر تلاش برای آگاه شدن به این معیارها ، محرز سازند.
    خود داری یا بی تفاتی و سهل انگاری انسان مسلمان نسبت به سازمان دهی دین داری خود در دنیا و تلاش نکردن برای احراز تطابق خدا پسندانه ی ضروری دین داری با معیارهای قرآنی و عقلی در حال در دست رس بودن قرآن نزد همگان ، یک عمر دین داری انسان مسلمان را بحکم قرآن بی اثر و بی ثمر و تباه می سازد.
    « شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ... » ﴿ آیه ۱۸۵ سوره بقره﴾.
    « إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ » ﴿ آیه ۲ سوره یوسف﴾.
    « وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاءٌ وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُولَئِكَ يُنَادَوْنَ مِنْ مَكَانٍ بَعِيد »ٍ ﴿ آیه ۴۴ سوره فصلت﴾.
    « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا »﴿ آیه ۹ سوره اسراء﴾.
    « وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ » ﴿ آیه ۵۲ سوره قلم﴾.
    « وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ » ﴿ آیه ۴۰ سوره قمر﴾.
    « أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا » ﴿ آیه ۲۴ سوره محمد﴾ و﴿ و آیا ۲۶- ۲۸ همین سوره﴾.
    باید همیشه هوشیار بود و این حقیقت را به ذهن سپرد که تاویل آیات مجمل قرآن کریم بگونه ای ناهمگن و ناهماهنگ با آیات محکم و مفصل و آشکار این کتاب هدایت آسمانی ظلم بزرگ در حق خداوند و گناه کبیره ی نابخشودنی و دشمنی با خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت است و چنین ظالمی به عذاب الهی ابدی پایان ناپذیر گرفتار خواهد شد.
    آیات بینات محکم و مفصل و سرشت نشین احکام و اعتقادات و باید و نبایدهای آشکار و غیر قابل انکار و تحریف ناپذیر قرآن کریم بر تمام بشریت حجت قاطع خداوند اند و این آیات برای سنجش و تشخیص درستی و نادرستی آنچه از منقولات غیر قرآنی بنام دین و مذهب عرضه می شوند معیارهای سنجش نقض ناپذیرند.
    دین و مذهبی که از اینگونه معیارهای خطا ناپریر سنجش و ارزیابی بهره مند نباشند هرگز نمی توانند حجت باشند و نسبت دادن این گونه دین و مذهب به خدا و پیامبر و امامان و سایر پیشوایان دین که تربیت یافته ی مکتب توحیدی قرآن اند نسبت جعلی و دروغ و باطل است.