مناظره جنجالی برجام در ثریا که بعد از سه سال دیدنی تر شد


ناصری: آمریکا دیگر گرگ نیست! اسم ثریا را بگذارید سنگلاخ! پیروز: آمریکا به تعهداتش عمل نمیکند و مذاکره مجدد خواهد کرد.


+ 
34

- 
1
ارسال در 1397/7/29 ساعت 10:20 2018-10-21 10:20:40
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • قدر اوباما و دموکرات ها را ندانستید حالا تحویل بگیرید. یادتان رفته است که چگونه رهبری از روی کار آمدن ترامپ و مواضعش خوشنود بودند که چهره واقعی آمریکا را بر خلاف دولت قبلی آشکارا نشان می دهد . همین طور طیف تندرو اصولگرا با روی کار آمدن ترامپ در پوستشان نمی گنجدیدند که ترامپ برجام را پاره خواهد کرد . خوب حالا فشارها و تحریم های اقتصادی شدید آمریکا به خصوص نفت را که مهمترین در آمد جمهوری اسلامی را تشکیل می دهدو در آینده پیامدهای ویرانگرش را در تاثیر مخرب بر اقتصاد بیمار و نیمه جان ایران را ببینید .کفران نعمت و ناسپاسی کردن نتیجه ای جز از کف دست رفتن نعمت ندارد. بخورید نوش جانتان

  • a mirza 97/8/1 ساعت 09:58

    آقا محمد سلام داداش

    یکم رو این موضوعی که گفتی فکرکن برادر من.
    آره شما راست میگی رهبری از اومدن ترامپ خوشحال شد ، ما اصولگرا ها خوشحال شدیم.کفران نعمت کردیم. همه این ها درست
    حالا من چنتا سوال ازت دارم.اگه ما خوشحال نمیشدیم و کفران نعمت نمیکردیم ترامپ رای نمیاورد؟
    اکه ما خوشحال نمیشدیم و کفران نعمت نمیکردیم ترامپ بعد از رای آوردن ما رو تحریم نمیکرد؟
    ترامپ بخاطر کفران نعمت ما و خوشحالی ما برجامو پاره کرد؟

    اصلا همه این ها به کنار مگه تو همون دوران آقای اوباما و بعد از برجام تحریم نشدیم دوباره؟
    کدوم نعمتی شما از برجام دیدید که ما کفرانش کنیم؟
    من خودم موافق توافق با آمریکا بودم و هستم ولی نه اینجوری که روحانی بست
    مرحله به مرحله.دوتا جیز میدادیم دوتا چیز میگرفتیم.شرطی میزاشتیم که نتونه راحت بیاد بیرون
    شرطی میزاشتیم که اگه به برجام موشکی تن ندادیم نتونن دوباره تحریم کنن اینبار به یه بهونه جدید

    اینو یادت نره تو مذاکره ما با آمریکا و اروپا این ما بودیم که از سر قدرت رفتیم مذاکره
    چون دنیا میترسید که ما به بمب اتم دست پیدا کنیم بخاطر همین اونا از ما میترسیدن هرچند که تحریم های اونا هم فلج کننده بود اما ترس از ما بیشتر بود

  • آره. دست اوباما و لیبرالها درد نکند که ایران را دچار تحریم های فلج کننده کردند.
    دستشان درد نکند که جنگ سوریه و یمن را راه انداختند.
    دستشان درد نکند که برجامی را به ظریف دیکته کردند که آمریکا درصورت خروج از آن هیچ تعهد و هزینه ای نداشته باشد!
    آری. دستشان درد نکند.

    اعتراف تلخی می کنم و آن اینکه امیدوار بودیم آمدن ترامپ و افتادن نقاب لبخند اوبامایی امثال شما را از خواب بیدار کند.
    امیدوار بودیم بفهمید که چه خیانتی کردید و اقلا وقتی ترامپ از برجام خارج شد به راه عزت و قدرت بازگردید.
    اما چرا باید ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود وقتی می داند روحانی به اروپاییان قول داده که هرگز چرخه سوخت هسته ایران را احیا نخواهد کرد حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود؟

    شما نوکر هستید.
    نوکر زاده شده اید.
    نوکر خواهید ماند.
    در وجود شما هیچ شرف و عزتی نیست.

    شما اگر می توانستید اروند را هم تقدیم صدام می کردید تا سایه جنگ را از کشور دفع کنید و توجیه می کردید که حفظ اروند برای ایران آنقدرها هم ارزش ندارد و عایداتش تا صد سال هم جبران یک سال جنگ را نمی کند!
    و با همین منطق آرارات را تقدیم ترکیه کردید.
    و یبا همین منطق هیرمند را به افغانستان دادید.
    با همین منطق بحرین را شوهر دادید.
    قاجارها هم با همین منطق هرات را که سربازان ایران با آنهمه زحمت به دست آورده بودند صرفا با یک اشاره انگلیس تخلیه کردند.
    این همان منطق زبونی و بچه خوب بودن است.

    به راستی چرا قدر مظفرالدین شاه را ندانستیم؟
    خدا رحمتش کند. ایران چه عزتی در زمانش داشت! پاسپورت یا همان تذکره ایرانی در تمام دنیا معتبر بود هیچ نیازی به ویزا نداشت! مظفرالدین شاه سه بار فرنگ رفت از تمام کشورهای بین راه بالاترین درجات و نشانها را دریافت کرد. شاه ایران از ارتشهای اروپا سان می دیدید و حتی نشان بند جوراب که بالاترین نشان انگلستان است را هم دریافت کرد.
    البته همه این افتخارات به این دلیل بود که وقتی پیر کوری- کاشف رادیم و همسر مادام کوری معرف- را آوردند تا کشف خود و پرتو زایی رادیم را به مظفرالدین شاه نشان دهد، لازم بود اتاق تاریک شود تا نمایش پرتو زایی ممکن باشد. اما همینکه پیرکوری چراغ را خاموش کرد تا کار خود را شروع کند صدایی شبیه صدای گاوی که می خواستند ذبحش کنند برخاست! چراغ را که روشن کردند دیدند که شاه ایران روی پاهای صدراعظمش ( اتابک امین السلطان) افتاده و می گوید بیا از اینجا بریم! من از تاریکی می ترسم!

    چنین ایرانی البته ایرانی خوب و مورد قبول اروپا است و باید پی در پی نشان افتخار دریافت کند.
    نه آن ایرانی که اتم را می شکافت و موجود زنده به فضا می فرستاد. چنین کسی مایه ننگ و عار ایران است و ارزش پاسپورت را کاهش می دهد!

  • چرا پرت و پلا و مسایل بی ربط به هم می بافی . من نگفتم که با روی کار آمدن دولت اوباما و دموکرات ها آمریکا رژیم و سیاست های امپریالیستی یا به قول شما استکباری اش را به طور کامل کنار می گذارد و تغییرات ذاتی و ماهوی در سیاست هایش اتفاق می افتد .
    اما این واقعیت را نمی توان انکار کرد که دمکرات ها و دولت های آنان کمتر به سیاست های امپریالیستی و جنگ طلبانه روی آورده اند که نمونه های آن قابل مشاهده است .
    به عنوان مثال دولت کارتر به حقوق بشر اهمیت زیادی می داد که به خاطر همین فشارها فضای سیاسی اواخر دوره شاه باز شده و زمینه برای ایجاد انقلاب اسلامی و پیروزی آن مهیا شد .
    یا تا زمان دولت دموکرات ترومن آمریکایی ها از نهضت ملی شدن نفت و مصدق حمایت می کردند اما با روی کار آمدن دولت جمهوری خواه آيزنهاور سیاست آمریکا با انگلیس در براندازی دولت مصدق یکی شده و به سمت طراحی کودتا رفتند .
    ادعاهایتان در مورد این مناطق جداشده نیز کلی گویی است . در مورد آرارات در زمان رضا شاه ما آن را به دلایل نظامی و امنیتی مربوط به دولت ترکیه به آن کشور داده و معادلش در قسمتی دیگر از این کشور خاک گرفتیم . البته در مورد بخشش سهم ایران از اروند طبق معاهده ارزتته الروم که نیمی از آن متعلق به ایران بود و بعد کله زدن در زمان شاه و باز گرداندن آن به خاک ایران قابل توجیه نیست . در مورد بحرین هم که اتفاقا سیاست رژیم شاه در اعطای استقلال به آن عقلانی و منطبق بر منافع ملی بود . چرا که بحرین در بیشتر دوره های تاریخی جز خاک ایران محسوب نمی شد و از زمان زندیه و قاجاریه هم جز ایران نبود که بخواهیم آن را پس بگیریم . بماند که جمعیت آن عرب بوده و اصرار دولت ایران در زمان شاه برای الحاق آن دشمنی شدید کشورهای عربی را برمی انگیخت بنا بر این دولت وقت ایران با توجه به نظر هیئت اعزامی از سازمان ملل به بحرین که اعلام کرده بود اکثریت مقامات سیاسی و مذهبی و مردم عادی آن خواهان استقلال بوده به بحرین استقلال اعطا کرده و در عوض سه جزیره استراتژیک تنب ها و ابوموسی را بعد از تخلیه نیروهای انگلیسی اشغال کرده و جز خاک ایران کرد . در مورد جدایی هرات هم که مرد حسابی ایرانیان با اشاره انگلیس آن را تخلیه نکردند . هم در زمان محمد شاه و هم زمان ناصرالدين شاه ایران نیرو برای تصرف هرات فرستاد اما دولت انگلیس بعد از اعلام قطع روابط با ایران صرفا به تهدید زبانی اکتفا نکرده بلکه نیروهایش بنادر جنوبی ایران مثل بوشهر را اشغال کردند .ایران ضعیف به لحاظ نظامی در مقابل این رفتار مگر غیر از تبعیت چاره داشت ؟ در زمان فتحعليشاه نتیجه فتوای آخوندهای شیعه در اعلام جهاد با روسیه و شروع جنگ با دولت آن کشور عهدنامه خفت بار ترکمانچای بود که به مراتب از عهدنامه گلستان بدتر بود .
    در مورد اتم شکافتن هم اغراق یا بهتر است بگویم یاوه گویی نکنید . انرژی هسته ای افتخار چندانی ندارد و نشان پیشرفت یک کشور به هیچ وجه محسوب نمی شود چرا که کشورهای توسعه یافته زیادی وجود دارند که انرژی هسته نداشته و از آن استفاده نمی کنند . در مقابل کشورهای عقب مانده ای هم چون پاکستان و کره شمالی که حتی بمب اتمش را تولید می کنند . نگرانی آمریکا و غرب و تلاششان برای محدود کردن قدرت هسته ای ایران نه به خاطر حسادت و جلوگیری از پیشرفت علمی ایران که همان طور که گفتم پیشرفتی به حساب نمی آید که بلکه به خاطر دست یابی پنهانی به سلاح اتمی و در معرض خطر قرار گرفتن اسرائیل است آن هم وقتی که جمهوری اسلامی علنا شعار نابودی این کشور را سر می دهد .
    گفتی به راه عزت برگردیم . راه عزت می توانی به ما بگویی چیست ؟
    نکند منظورت از راه عزت این است که نوکری آمریکا رانکنیم اما در مقابل به چین و روسیه و هند باج دهیم .به سبب تحریم های نفتی نفت را زیر قیمت بازار فروخته و به سبب تحریم بانکی به جای پول آن و دلار کالا تهاتر کرده و کشور را به مانند سالهای 90 به بعد از سر ناچاری در مقابل پول نفت این طلای سیاه کالاهای بنجل و کم کیفیت چینی و برنج آلوده از هند وارد کنیم و از آن طرف به ورشکستگی و تولیدات صنایع و کشاورزان با این واردات بی رویه دامن زنیم . علی رغم نص صریح قانون اساسی که پایگاه نظامی به خارجی ها دادن را ممنوع کرده به روسیه پایگاه هوایی برای عملیات درسوریه و بمباران داعش دهیم

    بله اگر منظورت از عزت ملی و استقلال و نوکری نکردن آمریکا نوکری دیگر کشورها و التماس کردن و باج دادن به آنها مثل چین و هند و روسیه در زمان تحریم و دشمنی آمریکا و تبدیل شدن به کارت بازی آنها در معادلات سیاسی شان مقابل آمریکا باشد که معنی چنین عزت و شرف واقتدار ملی را که خیلی خوب درک کرده ایم و می دانیم !!!!!!

  • خود فریبی کافیست. ماله کشی هم کافیست. هر چند امثال تو هرگز دست از ماله کشی و خود فریبی برنخواهند داشت.
    دموکرات ها همیشه بیشترین امپریالیستی ترین و جنگ طلبانه ترین سیاستها را داشته اند. منتهی همیشه هم این سیاست ها را با لبخند پوشاندند.

    چه کسی اولین بار ششصد هزار انسان را در چند دقیقه با بمب اتمی به قتل رساند جز ترومن دموکرات؟
    چه کسی جهان را در جنگ خلیج خوکها تا مرز جنگ جهانی سوم پیش برد جز کندی دموکرات؟
    وحشیانه ترین بمبارانهای شیمیایی ویتنام را چه کسی جز لیندون جانسون دموکرات انجام داد؟
    کشتارهای وحشیانه شاه در سال 1357 را چه کسی جز کارتر دموکرات مورد حمایت قرار داد؟
    دو میلیون نفر در رواندا را چه کسی جز بیل کلینتون دموکرات قتل عام کرد؟

    در عوض
    چه کسی الغای بردگی را امضا کرد جز لینکلن جمهوریخواه؟
    چه کسی جنگ ویتنام را پایان داد؟ جز جرالد فورد جمهوریخواه؟
    چه کسی پیمان خلع سلاح موشکی سالت را با شوروی امضا و اجرا کرد جز نیکسون جمهوریخواه؟
    چه کسی ب رسما با شوروی آشتی نمود جز ریگان جمهوریخواه؟
    چه کسی الان افتخار می کند به صلح با کره شمالی؟ جز همین ترامپ جهوریخواه؟

    آری. هر دو ای این احزاب کثیف در جای خود هم بشدت جنگ طلب هستند و هم مدعی صلح و آشتی. لیکن افرادی که خود را به ساده لوحی می زنند نظیر شما اصرار دارند بین آنها فرق قایل شوند. همان دولت آیزنهاور هم بشدت به مصدق امید همکاری می داد. اما در عمل کودتا کرد. صدام هم مثل شما روزی که کلینتون رای آورد در عراق جشن عمومی اعلام کرد!

    ماله کشی های بیشرمانه شما بر خیانتهای شاهان لیبرال کثیفتان هم مایه عبرت خوانندگان این سایت است و سندی دیگر بر دروغ بودن همه ادعاهایتان. براستی اگر جمهوری اسلامی بحرین یا آرارات یا هیرمند را از دست داده بود باز هم همینطور ماله می کشیدید؟ اهمیت آرارات در مرز سه کشور با چند ده در اطراف سلماس قابل مقایسه بود؟ استقلال دادن به جزیره شیعه نشین و فارسی زبان بحرین قابل توجیه بود؟ اینکه سه زیره ای که مال خودمان بود را به خودمان بدهند - آنهم با هزار ابهام و اشکال حقوقی- می شد توجیه دزدیدن بحرین؟ مثل اینکه هزار تومان از کسی بدزدند و بعد صد تومانش را پس بدهند و تازه منت هم بگذارند! دولت انگلیس بوشهر را بگیرد؟ انگلیس زمان جنگ جهانی اول هزار بار قویتر بود از تنکستانهیهای بوشهر شکست خورد! البته ترسو هایی مثل شما جرات جنگ با انگلیس را نداشتند. و یا تقصیر روحانیون بود که توپخانه لشکر ایران در جنگ اصلاندوز سپاه خود ایران را عمدا هدف قرار داد؟ یا فتحعلیشاه حاضر به تامین مالی سپاه نبود؟ یا آصف الدوله خائن دروازه تبریز را باز کرد و فرار کرد؟
    آری. شما خیانت پیشگان همیشه تاریخ ایران را با خیانتهای پی در پی خود سیاه کرده اید.
    و البته هر بار هم خیانتهای را توجیه کرده و یا به گردن دیگران انداخته اید.

    و صد البته برای شما پیشرفت در لخت شدن زنان است.
    صد البته پیشرفت برای شما در ازدواج همجنسبازان است.
    صد البته پیشرفت برای شما از فرق سر تا کف پا فرنگی شدن است.
    باید هم تمسخر کنید پیشرفتهای هسته ای و فضایی را.
    باید هم بگویید ارزشی ندارد.
    چون اعتراف به اینکه این چیزها که در تمام فرهنگ و ملتها پیشرفت حساب می شود به معنی موفق بودن حکومت آخوندها حداقل در زمینه همین دانشی است که اسراییل که خود صدها کلاهک اتمی دارد از آن بترسد! باید هم وقیحانه آن را با پاکستان و کره شمالی نمقایسه کنید بی آنکه حداقل ذره ای شعور داشته باشید که همین همان پاکستان عقب مانده اگر بمب اتم نداشت الان در مقابل هند نابود شده بود و اگر کره شمالی بمب اتم نداشت هرگز آمریکا را به پای مذاکره نکشانده بود.


    و جالب تر از همه آنکه امثال تو که در دیاثت نظیر ندارند و همه نوع جاکشی برای آمریکا را مباح و بلکه واجب می دانند ناگهان نگران این می شوند که جمهوری اسلامی امتیاز به روسیه یا چین داده است!! سیر به پیاز گفت که چقدر بدبویی!
    و فرضا هم امتیاز داده اشد. مگر چین و روسبه ایران را تحریم کردند؟ مگر چین و روسیه دانشمندان ایران را ترور کردند؟ مگر چین و روسیه برای دادن وام ایران را وادار به پذیرش کاپیتولاسیون کردند؟ مگر چین و روسیه هواپیمهای مسافبری ایران را هدف قرار دادند؟ مگر چین و روسیه در ایران کودتا کردند؟ مگر الان شبکه های چین و روسیه در حال تشویق مردم به اقدامات تروریستی و احتکار هستند؟ براستی چه کسی جز یک خائن بالفطره می تواند به بهانه زشت بودن ابرو جواز کور کردن چشم را صادر کند؟

    برای من مسلم است که شما قصد فهمیدن که ندارید.
    اما دچار سندرم استکهلم با درجه بسیار شدید هستید.

  • چرند نگو...

  • majid66 97/7/30 ساعت 19:11

    دیگه گند دولت بالا اومده
    مرگ بر منافق

  • اون سه میلیارد بخوره تو سر تو و خاتمی ملعون و همه خائین و جیره خور های غرب

  • دولت جاسوس های بنفش

  • slr 97/7/29 ساعت 12:51

    التماس تفکر
    دولت و لاریجانی دست به یکی کردن واسه زدن ولایت فقیه
    کور خوندید،کسانی که تاریخ رو مطالعه نکن مجبورند دوباره تکرارش کنند.
    اگر شب رو به هنگام یاری رهبرت خواب ماندی صبح با لگد دشمن از خواب بیدار میشی
    ملت پشت رهبری هستند زمان بهترین قاضی هست گنده تر از رفسنجانی نیستید نتونست کاری کنه