صحبتهای حاج آقا انصاریان درباره ی ریشه های بدحجابی در ایران


خواهران...
برادران...
اگر ریشه را بدانید به برگها و سر شاخه ها خواهید رسید.


+ 
32

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ریشه اش رباست

  • واقعا درست میگن

  • علل گسترش بدحجابی
    چرا بدحجابی در جامعه گسترش یافته است؟! علل آن چیست و چگونه می توان با آن مبارزه نمود؟

    1ـ تلاش استعمار در مبارزه با پوشش
    اسلامی:

    حجاب، هویت و شخصیت زن مسلمان می باشد. حجاب جلوی فساد و فساداندیشی را می گیرد. زدودن حجاب از زن، با هدف هویت زدایی از زن مسلمان است، تا زن بیشتر در خدمت آمال و آرزوها و اهداف و هوس های سلطه جویان قرار گیرد. مبلّغان

    و بانیان بی حجابی در ایران، در این مورد معتقدند:

    «در مسئله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند.

    باید به استناد شواهد و دلایل تاریخی ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول شده و مطلقا سنت اسلام نیست ...».

    سپس تأکید می کند که پس از زوال حجاب، مأموران جوانان را به سوی روابط ناپسند با زنان غیر مسلمان سوق دهند و آنان نیز بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.(5)

    طرح عمومی کشف حجاب در کشورهای اسلامی و حضور خانواده های رؤسای وابسته به نظام های استکباری به صورت نیمه عریان و استفاده از مدهای گوناگون و نمایش در انظار، نمونه ای از تلاش استعمار جهت پوشش زدایی برای رسیدن به اهداف یادشده بود.

    امام خمینی(ره) به انگیزه های استعمارگران و کشف این توطئه اشاره دارد، آنجا که می نویسد:

    «ما می دانیم که این سخنان برای کسانی که با خیانتکاری و شهوت پرستی و آواز و نواز و رقص و هزار جور مظاهر فسوق و بی عفتی بار آمدند خیلی گران است.

    البته آنان که تمدن و تعالی مملکت را به لُخت شدن زن ها در خیابان ها می دانند و به گفته بی خردانه خودشان با کشف حجاب، نصف جمعیت مملکت کارگر می شود، حاضر نیستند مملکت با طرز معقولانه و در زیر قانون خدا عمل و اداره شود.

    آنهایی که این قدر قوه تمیز ندارند که کلاه لگنی را که پس مانده درندگان اروپاست، ترقی کشور می دانند، با آنها ما حرفی نداریم که آنها از ما سخن خردمندانه را بپذیرند و عقل و هوش و حس آنها را اجانب دزدیده اند ...».(6)

    اما بر خلاف تلاش های مذبوحانه استعمار، زنانی در سایه پوشش و عفاف به صحنه اجتماع آمدند تا با ستمگران مبارزه کنند، از جمله:

    «زینب پاشا، فرزند شیخ سلیمان، دهقان بی چیز، رهبر زنان تبریز، گروهی داشت با اسلحه های سرد و گرم در مجامع حاضر می شدند و مردم را به مبارزه تشویق می کرد. یک بار به جمع مردان گفت:

    اگر شما مردان جرئت ندارید جزای ستم پیشگان را کف دست شان بگذارید، اگر می ترسید که دست غارتگران و دزدان را از مال و ناموس و وطن خود کوتاه کنید، چادر زنان را سرتان کنید و در کنج خانه بنشینید و دم از مردی و مردانگی نزنید. ما جای شما با استکبار می جنگیم.»(7)

    2ـ دگرگونی ارزش ها
    اسلام زن را در متن اجتماع به تلاش و کوشش خوانده اما با حُجب و رعایت پوشش اسلامی. اسلام حیا، وقار، متانت، شکوه گفتار و سلامت کردار را برای انسان ارزش دانسته است. اسلام، حجاب را جزئی از شخصیت زن تلقی می کند. وقتی این ارزش ها دگرگون شود و زن خودآرایی و نشان دادن زیبایی ها و خودنمایی را ارزش بداند، گرایش درونی به فسادآفرینی پیدا می کند.

    3ـ الگوهای نادرست
    انسان فطرتا الگوپذیر است. وی پیوسته به ارزش هایی باور دارد و می خواهد همواره از آنها الگو بسازد. مسئله الگو در اخلاق اسلامی

    و روانشناسی امروز جایگاه مهمی دارد. قرآن، پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی می نماید. پس انسان می خواهد خود را همانند الگوها سازد. قهرمان سازی و الگوآفرینی انحرافی برای زن در جهت زدودن هویت او، از برنامه های استعمار بوده است. این مسئله باید به طور جدی بررسی گردد.

    4ـ خلاءهای درونی
    انسان به سبب ناهنجاری های شخصیتی که دارد، همواره سعی در جبران کمبودها می نماید. کمبودهای عاطفی در دوران خردسالی، گاه در بزرگسالی (اگر راهنمایان درستی نباشند) انسان را دچار بحران های عمیق عاطفی و شخصیتی می کند. با بررسی چگونگی برخورد دختران و زنان در مسئله پوشش به این نتیجه می رسیم که برخی خودآرایی و خودنمایی را جزئی از شخصیت تلقی کرده و سعی در جایگزینی جاذبه های کاذب با آن را دارند.

  • امیرالمومنین علی (علیه السلام) میفرماید: « روزی با فاطمه (سلام الله علیها) محضر پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می کند .

    گفتم: پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله! چرا گریه می کنی؟
    فرمود: یا علی! آن شب که مرا به معراج بردند ٬ گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم. (و اکنون گریه ام برای ایشان است.)
    زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت می جوشد.
    زنی را دیدم که از زبانش آویزان کرده اند و از آب سوزان جهنم به گلوی او می ریزند.
    زنی را دیدم که از پستانش آویزان کرده اند.
    زنی را دیدم که دست و پایش را بسته اند و مارها و عقربها بر او مسلط هستند .
    زنی را دیدم که کر و کور و لال بود و در تابوتی از آتش قرار داشت که مغز سرش از سوراخ های بینی اش بیرون می آمد و بدنش از شدت جذام و برص قطعه قطعه شده بود.
    زنی را دیدم که...
    زنی را دیدم که ٬ که از پاهایش در تنور آتشین جهنم آویزان است.
    زنی را دیدم که گوشت بدنش را با قیچی های آتشین ریز ریز می کنند .
    زنی را دیدم که صورت و دستهایش در آتش می سوزد و امعا و احشای داخلی اش را می خورد.
    زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدنش بدن الاغ بود و به هزاران نوع عذاب گرفتار بود.
    و زنی را به صورت سگ دیدم و آتش از نشیمنگاه او داخل می شود و از دهانش بیرون می آید و فرشتگان عذاب عمودهای آتشین بر سر و بدن او می کوبند.
    حضرت فاطمه (سلام الله علیها) عرض کرد : پدر جان ! این زنان در دنیا چه کرده بودند که خداوند آنان را چنین عذاب می کند؟!
    رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمود:
    دخترم ! زنی که از موی سرش آویخته شده بود ٬ موی سر خود را از نامحرم نمی پوشاند.
    زنی که از پستانش آویزان بود ٬ زنی است که از حق شوهرش امتناع می ورزیده.
    و زنی که از زبانش آویزان بود ٬ شوهرش را با زبان اذیت می کرد …
    و زنی که گوشت بدن خود را می خورد ٬ خود را برای دیگران زینت می کرد و از نامحرمان پرهیز نداشت.
    و زنی که دست و پایش بسته بود و مارها و عقربها بر او مسلط شده بودند ٬ به وضو و طهارت لباس و غسل جنابت و حیض اهمیت نمی داد و نظافت و پاکیزگی را مراعات نمی کرد ٬ و نماز را سبک می شمرد و مورد اهانت قرار می داد.
    و زنی که کر و کور و لال بود ٬ زنی است که از راه زنا بچه به دنیا می آورد و به شوهرش می گوید بچه تو است.
    و زنی که گوشت بدن او را با قیچی می بریدند ٬ خود را در اختیار مردان اجنبی می گذاشت.
    و زنی که صورت و دستانش می سوخت و او او امعا و احشای داخلی خودش را می خورد ٬ زنی است که واسطه کارهای نامشروع و خلاف عفت و عصمت قرار می گرفت .
    و زنی که سرش مانند خوک و بدنش مانند الاغ بود ٬ او زنی سخن چین و دروغگو بود.
    و اما زنی که در قیافه سگ بود و آتش از نشیمنگاه او وارد و از دهانش خارج می شد ٬ زنی خواننده و حسود بود.
    سپس فرمودند: وای بر زنی که همسرش از او راضی نباشد و خوشا به حال آن که همسرش از او راضی باشد.


    داستانهای بحارالانوار ٬ ج۵ ٬ص۶۹ – زبده القصص ٬ ص۲۰۲

  • نمی دانم با همه احترامی که برای شیخ انصاریان قایل هستم باید بگویم حاج آقا در اشتباهید !!!!

    شما در تمام دنیا ببینید ما اصلا یک زن بی حجاب هم نداریم بلکه تنها نوع پوشش زن ها در کشورهای مختلف فرق دارد بعضی ها سرشان را با روسری پوشانده اند و بعضی نه ، عده ای دامن دارند و عده ای ندارند اصلا این موضوع اهمیتی ندارد و جامعه ایران هم مثل تمام جوامع در حال تغییر است طبیعی است وقتی امنیت در جامعه به واسطه قانون هر سال بهتر می شود جرات خانم ها هم برای پوشش زیباتر و راحت تر بیشتر می شود و این اصلا نشانه فساد نیست این ها همان زنانی اند که نود سال پیش سواد نداشتند تفکر نداشتند و برده و کالایی در دست مردان بودند و امروز به واسطه بهرمندی از حقوق مساوی و امنیت اجتماعی دارند در امور جامعه دوشادوش مردان کار می کنند ورزش می کنند و زنده و شاداب هستند و بوی زندگی می دهند.

    چطور تصور می کنید تغییر سلیقه پوشش مردم در این کشور دین حق و حقیقت را از بین می برد حاج آقا اشتباه می کنید دین حق و حقیقت روز به روز دارد توسعه پیدا می کند دارد مومنان بیشتری تربیت می کند همین زنانی که صد سال پیش کتک می خوردند و حق مدرسه رفتن نداشتند امروز دارند فعالیت اجتماعی و ورزش می کنند و حقوق انسانی در موردشون پیاده شده شان و کرامتشان خیلی بیشتر شده

    اسلام و یا همان دین حق و حقیقت هیچگاه از بین نمی رود

    چه کسی در این دنیا دارد برای دروغ و ظلم و زشتی تبلیغ می کند؟ همه انسان ها مدعی اند که دارند برای ع و معیشت مردمشون تلاش می کنند

    مراکز خیریه در سرتاسر جهان دارند برای ریشه کنی بیماریها میلیارد ها دلار واکسن تولید و مصرف می کنند و بهداشت در سطح جهان هر روز وضعیت بهتری پیدا می کند

    به مدد علم ودانش و فطرت خیرخواهانه تمامی انسان ها شاهدیم آما گرسنگان هر روز کمتر و محصلان هر روز بیشتر و منابع ثروت جدید کشف و به مصرف رفاه بشر می رسد

    همه اینها همان دین حق و حقیقت و عدالت است که دارد پیاده می شود

    برده داری به شوخی شبیه شده

    کتک زدن یک توله سگ گناه نابخشودنی شده و کیفر دارد!!!

    کسی جرات بی احترامی و تضییع حقوق دیگری را ندارد چون سر و کارش با عدالت است

    پس انسان دارد به سمت نور و روشنایی فکر و حق و حقیقت و عدالت می رود

    این چه اندیشه مخرب و سخیفی است که شما تصور می کنید جهان به سمت نابودی و فساد و تباهی می رود ؟

    کدام تعلیمات به شما که یکی از عالمان شیعه هستید آموخته است که آیین حق و حقیقت مورد بی مهری انسان قرار می گیرد و از بین می رود ؟

    حقیقت ش این است که همه این دین ها رو اصلا خود انسان خلق کرده و هدفش هدایت همنوعش به سمت راستی و درستی و اداره بهتر جامعه بوده و راه طی کرده تا به عصر کنونی رسیده است و هر روز روشن تر و پر نور تر می شود .

    با پا گذاشتن هر بچه ای به مدرسه و شروع آموزش قدمی برای رشد دین حق و حقیقت و عدالت و نزدیکتر شدن به خدا برداشته می شود

    یک پزشک خانم ایرانی بی هیچ چشمداشت مادی تا کنون هزاران انسان را معاینه و جراحی کرده است!!!!!!

    یک سازنده نرم افزار کاربردی در امریکا یکی نه هزاران تا از اینها محصول دستش را که میلیارد ها نومن می ارزد با قیمت یکهزار تومن در اختیار بیکاران جامعه من قرار می دهد تا برای خودش مهذت بیاموزد و معاشش را تامین کند.

    هزاران کتاب حاصل هزاران ساعت رنج تحصیل دانشمندان جهان به رایگان در اختیار کودکان نوپای مشتاق تحصیل است

    اختراعات و ابداعات بشر هر روز از طریق اینترنت در منظر چشم همگان است و هر کسی امروز برای خودش پادشاهی است و همه امید ها و چشم ها به دین حق و عدالت دوخته شده و آرامشی در قلب ها بوجود آمده که سابقه نداشته و آن هم قدرت قوانین اجتماعی و قضایی برا احقاق حق هر دردمندی است

    هیچکدام از خون هایی که برای احقاق حق در تاریخ ریخته نشده به هدر نرفته است چرا که بشر امروز راه را درست شناخته و با قدرت و اعتماد به نفس دارد جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می کند





  • ببین به حقیقت کلام استاد توجه کن
    استاد انصاریان می فرمایند : این فسادی که در جامعه شاهد آن هستیم را عناصر مسیحی پلید (پاپ ها و کاردینال ها و.. ) دارند برنامه ریزی می کنند
    حالا شما هی سفسطه کن و از قومیت ها و اقوام و اروپا و... مثال بزن
    دنبال ناموس داری باش نه توجیه و شبهه ایجاد کردن

  • نه به اون شوری شـــــــــــــــــــــــــــــــــــور!
    نه به این بــــــــــــــــــــــی نمکی!

    گویی طالب و مطلوب هر دو عاجزند!

  • محمد 98/1/29 ساعت 23:45

    ههههه مثلا نفد کردی حرف استاد رو ..... اولا حرفت بی ربطه به بحث...حرف سر اینکه دشمنان ما دارن کار میکنن بیکار نشنستن .... نشستی قصه مینویسی؟ خخخخ نقدت بیشتر شبیه به طنز بود