سید مجید بنی فاطمه | شهادت حضرت مسلم بن عقیل


بنی فاطمه | شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) / زمینه (اشکامو کی میدونه)


+ 
16

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • رسیدن به بزرگ ترین آرزو عزا داری نمی خواهد
    ---
    ایثار و شهادت مسلم بن عقیل (س) و شهادت سایر بندگان خدا در راه دین الهی مایه افتخار و بزرگ ترین آرزوی بندگان مقرب خداوند است.
    راه اندازی مراسم من در آوردی عجز و لابه و گریه و زاری بنام این گونه وقایع که در راه خدا انجام گرفته اند در تضاد آشکار با رهنمودهای حیات بخش قرآن کریم است و گرایش به دنیا و مخالفت با اراده و قضای حق و حکیمانه ی خداوند است.
    هیچ دلیلی در قرآن یا در اصول استدلالی عقلی و حتی در سنت وسیرت توحیدی معتبر و بی خدشه ی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت اطهر آن حضرت (ع) بر ترویج و تشویق مراسم عزا داری همیشگی برای شهدای اسلام وجود ندارد.
    اینگونه مراسم من در آوردی مخالفت با رهنمودها و روشنگریهای صریح و سرشت نشین قرآن کریم است (آیات: 155- 157 سوره ی بقره و 169- 171 آل عمران ).
    آنچه که در زمینه ی این گونه ایثار گریها و شهادتها ، که در راه دین انجام گرفته اند ، مورد رضایت حق تعالی قرآر می گیرد روشنگری علمی همیشگی اهداف قرآنی این ایثار گریها و شهادتها و عبرت آموزی و پیروی از این اهداف الهی است.
    یکی از مهم ترین اهداف الهی دین مبین اسلام که خاتمه ی ادیان الهی است زدودن انحرافهای پیروان ادیان پیش از اسلام از دین داری مسلمانان است که قرآن کریم نسبت به گمراه شدن مسلمانان با تقلید از این انحراافها با صراحت و رسایی ، سخت هشدار داده و حجت را بر متدینان مسلمان تمام کرده است (آیات و سوره های: 109 و 120 و 145بقره ، 69 آل عمران ، 44 و 140 نساء ، 48 مائده ، 169 أعراف ، 37 رعد ، و 15 شوری) .
    مراسم و شعایر و مناسکی که برای بزرگان دین در دورانهای متاخر از صدر اسلام در جوامع مسلمان با تصورات ذهن ناقص بشر یا با تقلید از رفتارهای پیروان دیانتهای پیش از اسلام ابتکار گردیده با رهنمودها و دستورهای قرآن کریم هیچ سنخیتی ندارند و در تضاد و تعارض با این رهنمودها و دستورات اند.