سیاست انگلیسی «تفرقه بینداز، آقایی کن»


نماهنگی از دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب - 1395/09/27


+ 
2

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اين حرف شماست .

  • سلام علیکم جمیعاً. انگلستان با استفاده از سیاست تفرقه بنداز، حکومت کن، توانست امپراطوری عثمانی را با آن همه قدرت و وسعت تجزیه کند. از این رو بعید نیست آنچه که ما امروز در جهان شاهد آن هستیم، نتیجه ساز و کاری باشد که انگلستان چندین سال پیش آن را برنامه ریزی و اجرا کرده است.
    در سال 1962 فیلمی تحت عنوان لورنس عرب به کارگردانی دیوید لین منتشر شد که چهره واقعی جاسوسان انگلیسی را نشان می داد. این فیلم در واقع مروری بر زندگی توماس ادوارد لورنس، جاسوس و افسر ارتش بریتانیا بود. لورنس و یک زن جاسوس دیگر به نام گرترود بِل توانستند امپراطوری قدرتمند و بزرگ عثمانی را تجزیه کنند. آل رشید را در حجاز (عربستان) سرنگون کرده و آل سعود را بر مسند قدرت گماردند. قبل از انتشار فیلم لورنس عرب، مردم دنیا گمان می کردند، لورنس یک باستان شناس و دوستدار فرهنگ است. بعلاوه تاکنون مردم دنیا خانم گرترود بِل را نیز به عنوان باستان شناس و در ایران حتی به عنوان حافظ شناس می شناختند. تا این که اخیراً ورنر هرزاگ، کارگردان آلمانی فیلمی با محوریت زندگی خانم گرترود بِل در سال 2015 منتشر کرد تحت عنوان Queen of the desert (ملکه صحرا) و از چهره واقعی این جاسوس انگلیسی پرده برداری کرد. لذا ضمن تشکر از دو کارگردان یاد شده بابت روشنگری، بایستی توجه کرد اگر انگلستان امپراطوری خود را بر روی زمین تأسیس نکرده باشد، شاید بتوان گفت به تأسیس آن نزدیک است. مگر آن که ملل دنیا بصیرت خود را در حوزه حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه افکنی بالا ببرند. که می توان گفت حداقل در مورد کشور ما اینگونه نیست. جهت آگاهی از دلیل نظر حقیر، سری به کلیپ http://roshangari.ir/video/37819 بزنید و نظرات کاربران را مطالعه کنید تا برایتان روشن شود تا چه اندازه با امت واحده اسلامی فاصله داریم (متأسفانه)!!!!!!
    عذر میخوام که پرحرفی کردم.

  • با سلام به شما جناب «والعاقبۀ للمتقین»
    ممنون از اشاره به مستندات مطروحۀ شما.
    نکته ای که تنها شاید اشاره به آن خالی از لطف نباشد این است که خانم «گترود بل» که یک جاسوس تمام عیار در خدمت انگلستان بود! گویا یک دورگۀ «آلمانی-انگلیسی» بوده که تبار پدری اش انگلندی بوده است..
    با توجه به آلمانی بودن کارگردان فیلم، جالب است بدانید بسیاری از اسناد معتبر در حکایت جاسوسی این زن، توسط آلمان ها و به فراخور سیاستشان برملا و در قالب فیلم پرداخته شده!!!!
    حکایت چگونگی فرآیند جنگ های جهانی سخت اول و دوم، در نکاتی که واجد ابهام است بعضاً توسط آلمانی ها منتشر شده!

    بدانید و مطمئن باشید، اینگونه افشاگری ها اگرچه در روشنگری اذهان خفته در قبال تاریخ بسیار حائز اهمیت و البته مفید است اما حتماً در تلافی نکته ای یا تقابل ویژه و یا حتی در تکمیل طرح پازلی از سوی نشر دهندگان هم هست!
    لذا اشارۀ حقیر تنها به جهت عدم لزوم شکر و شکایت از «آلمانی»ها در نظر بنده است!!!
    مؤید باشید...

  • نظر زیبا و تازه ای بود.
    احسنت.

  • سلام
    میخواستم بدونم که مستند (از انقلاب 1979 تا انقلاب 2020) قست نهمش رو کی میذارید
    تا الان یکی دوباری سرچ کردم ولی هنوز خبری نیس

  • صبور باش...قسمت هشتمش تازه اومده

  • جالب و تامل برانگیز بود.
    انگلستان خواب روزی را میبیند که خودش تنها امپراطوری روی زمین باشد.
    «خورشید در امپراطوری بریتانیا هیچگاه غروب نمیکند»

    زکی ...! آی زکی .........!!!

    زهی خیال باطل.