مستند قوم برتر (فروکاست موسی نبی در کالبدی حیوانی!)


یکی از مسائلی که در معادلات سیاسی اقتصادی و به تبع آن فرهنگی جهان امروز حائز اهمیت است دور شدن یهودیان صهیونیست از آمریکا و نزدیک شدن به قدرت چین است.آنان قصد دارند جهت آماده سازی اذهان عمومی نسبت به ارزش ها و اهداف خود با استفاده از پوشش فرهنگ شرقی مفاهیم مورد نظر خود را القا کنند که در این راه از سه ترفند انبوه سازی اطلاعات(massinformation) ،حذف اطلاعات(missinformation) و تحریف اطلاعات(disinformation) بهره میگیرند.
در این انیمیشن پوی پاندا با اتکا به قوم پانداها با ساختار های موجود میجنگد و نهایتا به مقام خدایی می رسد و اذن زنده کردن موجودات و تصرف در جهان را می یابد!.
چه توجیهی دارد که دو شرکت بزرگ اینتل و اچ پی که تا به امروز پرچمدار فرهنگ لیبرال بوده اند در یک تغییر موضع ناگهانی به تبلیغ فرهنگ شرق روی آورده اند؟
آیا این رسانه ها قصد دارند با ساخت جبهه ای جدید در مبارزه ی فرهنگی به متعلقات ایمان از جهتی ضربه بزنند که جبهه ی مومنین جهان فکرش را هم نمیکنند؟
آیا سم پاشی دنیای پاک کودکان عملی انسانی و مشروع است؟
**********************************************
SMS: 50002206334
کانال تلگرام: telegram.me/altareq_multimedia
صفحه اینستاگرام: instagram.com/altareq_multimedia


+ 
9

- 
5

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام و خسته نباشید اولا بابت زحمات شما و دغدغه هاتون واقعا ارزشمنده،منتها مشکل اینجاست که اصلا هدف از مطرح شدن بحث پاندا و این انیمیشن برای شما چه بوده؟ آیا اصلا راه درستی رو انتخاب کردید؟عملا به حوزه کودک وارد شدید،حوزه ای که ما به عنوان ایران در جهت اقناع و ارضای عواطف کودکانه هیچ حرفی نداریم،بله ممکن است مباحثی که مطرح کردید درست باشد اما هدف این انیمیشن کودک است، کودکی که هنوز در مراحل ابتدایی تفکر و اندیشه است و میدانم که می دانید از کودک نمی توان انتظار داشت که اینقدر عمیق بشود و از آنچه عاشقش است دست بکشد کودک چه میداند انیمالیسم چیست، کودکان اصلا چگونه حرکت طاغوتی را استنباط کنند وقتی حتی خود کلمه طاغوت را نمی توانند بنویسند، نقد و بررسی انیمیشن های حوزه کودک خوب است و طبعا وقتی اینگونه نقد می شود اصل بر قبح و بدگمانی است ، حال که اینطور است نسخه جایگزین چیست؟کجاست؟حتی نمی توانیم با تام و جری مقابله بکنیم،درست که تمام اینها اشاعه یک فرهنگ صهیونیستی است ،اما از آنطرف هم ببینید که با لطافت کودکانه طرفیم ،امروز پاندا رو دید فردا یادش می رود،من دانشجو نتوانستم با سه بار دیدن این انیمیشن به این مباحث برسم،آنجایی که یاری دادن پانداها به پو را مطرح کردید و با یهود مقایسه کردید آ یا نمی توانستید مفهوم زیبای همدلی و اتحاد و یاری رسانی را استنباط کنید؟اگر از ابتدا بد برداشت کنید تا آخر بد می رود،چه مفاهیم والای انسانی که کودکان در همین انیمیشن ها نمی آموزند، مفاهیمی که در سالها تحصیلشان یاد نمی گیرند،وقتی یه حوزه کودک وارد شدید با احتیاط بیشتری عمل بکنید،اشاعه این طرز فکر عملا نابودی دنیایی کودکانه است،طارق، من احساس می کنم که شما به مرحله بدی وارد شدید،مباحثی که در این فیلم مطرح شد به فرض درست بودن هیچ منفعتی ندارد بلکه ضررش بیشتر است،وقتی پاندا قبیح است پس نسخه ی مورد تایید کدام است؟به این فکر کرده اید؟موسی؟پاندا؟مهاجر به طاغوت؟کودک؟من هیچ سنخیتی نمی بینم موفق باشید

  • Nogam 95/5/31 ساعت 03:05

    سلام علیکم.
    ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود، نظر جنابعالی را به چند نکته جلب می نمایم؛ شما در ابتدای دیگاه خود، فرمودید که «هدف از مطرح شدن بحث پاندا و این انیمیشن برای شما چه بوده»؛ به علت اهمیت بحث دشمن شناسی و نقش غیرقابل انکار یهودیان در آن، این گروه تولیدات خود را در همین راستا جهت دهی می کند البته از مباحث دیگری که به مرور زمان منتشر خواهد شد، نخواهیم گذشت. (در این رابطه می توانید پس از آماده شدن سایت این گروه، اهداف و برنامه های این گروه را در جهت دهی تولیدات رسانه ای خود که کاملاً منحصر به فرد است، مشاهده کنید.)
    لازم است که در خصوص ادامه دیدگاه شما، به دو نکته اشاره نماییم:
    نکته اول: بهتر بود به جای این که با مراجعه به وب سایت www.pouyanaghd.ir برخی از نظراتی را که مخاطبین این سایت ارائه نمودند را با هم ترکیب کنید، وقت خود را صرف مطالعه بخش های دیگر این سایت ارزشمند می نمودید تا آن وقت متوجه شوید که در صفحات گونان این سایت، مکرراً به مطالب ذکر شده از سوی افرادی که شما نظرات آن ها را اقتباس نمودید، پاسخ داده شده است.
    نکته دوم: این گروه، پس از آماده سازی متن هر یک از فیلم های خود، با نظر مستقیم برخی از اساتید عالی قدر، متن آماده شده را ویرایش و سپس آن را اجرا می کند؛ با توجه به این توضیح، بلاشک می توانم بگویم که هریک از فیلم های تولید شده از سوی این گروه از عالی ترین سطح محتوا برخوردار می باشد.
    (و من ا... التوفیق)

  • Nogam 95/5/31 ساعت 03:12

    -

  • سلام
    من با وجود حسن نیت در این مستند و این نوع مستند ها ضعفهای زیادی در آن دیدم ولی موضوع اینجاست که این دوستان عزیز در تکنیک و نوع مطرح کردن این تفکرات و بعضاً در ماهیت این تفکر دچار اشتباه هستند و بد عمل میکنند اما اصل حرف و جانمایه ی این فرم نقد ها درست است. حرکت رو به شرق صهیونیسم شواهد بسیاری دارد که در آن جای تردیدی نیست.
    و اما حرف شما که فرمودید مخاطب این آثار کودک است و کودک درکی از مفاهیم عمیق فلسفی و ایسم های گوناگون ندارد ؛ من تنها با ان قسمت کار دارم فعلا.
    مورد اول این است که با نیم نگاهی به آمار فروش این گونه آثار و آمار ها میتوان دریافت که به هیچ عنوان تاکید میکنم هرگز این نوع آثار تنها مخاطب کودک ندارد و سازندگان ان هم به این موضوع واقفند.
    دوم اینکه خیلی ساده لوحانه است که بگویییم حتی اگر این انیمیشن و اینگونه آثار مستقیما برای مخاطب بزرگسال و حتی اندیشمندان و فیلسوفان تولید شده بود، سازنده و متفکران پشت آن انقدر احمق نیستند که انقدر اشکار بیان اهداف و طرح موضوع کنند و به مخاطب بگویند که تفکر و اندیشه ما این است پس این را از ما قبول کن و گول بخور. برای اینکار دیگر نیازی به صغرا کبری چیدن و اینهمه هزینه نیست. با یک هزارم این هزینه میتوان این کار را کرد.
    سوم اینکه با اینکه حرف شما در ان قسمت که فرمودین کودک درکی از این مفاهیم ندارد تا اندازه درست است ( ولی فقط تا اندازه ای) ، اما باید عرض کنم که بهتر است مطالعه ای در زمینه " نظریه کاشت" ( cultivation theory) داشته باشید تا به انگیزه ساخت این آثار پی ببرید. همین قدر بگویم که اصلا هم نیازی نیست که کودک متوجه این کونه تفکرات شود کما اینکه یک انسان بالغ هم مستقیما از درک این تفکرات ناتوان است . تنها کافیست که مخاطب چه کودک و چه بزرکسال ( البته ترجیحاً کودک) این اثر را ببیند. همین کافیست تا در ناخودآگاه ذهنش پازلی یکی پس از دیگری چیده شود و پس از مدتی وقتی که ایمان یکباره سقوط کرد و متزلزل شد ، انسان از آثار ان انگشت به دهان می ماند . هر اثر رسانه ای قطعه ای از این پازل را تکمیل می کند. بمباران کودکان با آثار به ظاهر کودکانه و در باطن کفر آمیز ، کم کم با رشد کودک و شکلگیری لوح وجودی آن کودک خود را نشان می دهد.
    لابد این حدیث را از امیر المومنین ع شنیده اید که به امام حسن ع فرمودند : " فرزندم ، دل کودک همچون زمین آماده کشت و زرع است . هرکس زودتر بدان دست یابد ، هرچه بخواهد در آن می کارد . خواه کفر ، خواه ایمان . از اینرو در تربیت تو شتاب کردم تا اندیشه ات به غیر ایمان مشغول نگردد. "
    این حدیث ظاهر عامه فهمی دارد ولی در پس معانی عمیقی ست. این کشت و زرع حالات مختلفی دارد . ساده لوح است کسی که گمان کند امام معصوم سخنی به معصومی دیگر گفت و در آن سخن از بدیهیات گفت. رفته رفته آدمی پی به عمق سخنان معصومین می برد.
    عذر من را از درازی سخن بپذیرید.
    یا علی ع

  • Nogam 95/5/31 ساعت 03:26

    سلام علیکم.
    ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود، از آنجایی که گویا شما نیز همانند مخاطب قبلی، رویه ی اقتباس از نظرات کاربران سایت www.pouyanaghd.ir را در پیش گرفتید، نظر جنابعالی را به خلاصه ی پاسخی داده شده به مخاطب قبلی جلب می نمایم؛
    نکته اول: بهتر بود به جای این که با مراجعه به وب سایت www.pouyanaghd.ir برخی از نظراتی را که مخاطبین این سایت ارائه نمودند را با هم ترکیب کنید، وقت خود را صرف مطالعه بخش های دیگر این سایت ارزشمند می نمودید تا آن وقت متوجه شوید که در صفحات گونان این سایت، مکرراً به مطالب ذکر شده از سوی افرادی که شما نظرات آن ها را اقتباس نمودید، پاسخ داده شده است؛ البته چون لحن استاد حسن عباسی در متن شما بارز به نظر می رسد، بهتر بود به ای اقتباس از نظر کاربران سایت پویا نقد، که یقیناً بخشی از وقت ارزشمند شما را به خود اختصاص داده است، می توانستید با گوش دادن به جلسات کلبه کرامت یا سخنرانی های موضوعی استاد، از وقت خود به شکل بهینه تری استفاده می نمودید. (البته کاملا مشهود است که شما از محتوای دیگر سایت هایی که از اندیشکده ی یقین تغذیه می شوند، _از جمله سایت آیت مداری_ استفاده نموده اید.)
    نکته دوم: این گروه، پس از آماده سازی متن هر یک از فیلم های خود، با نظر مستقیم برخی از اساتید عالی قدر، متن آماده شده را ویرایش و سپس آن را اجرا می کند؛ با توجه به این توضیح، بلاشک می توانم بگویم که هریک از فیلم های تولید شده از سوی این گروه از عالی ترین سطح محتوا برخوردار می باشد؛ لذا ایراد یاد شده از سوی شما، مبنی بر ایراد تکنیکی و یا ایراد در ماهیت بحث قابل قبول نیست. (در این رابطه، پس از راه اندازی سایت این گروه، شما می توانید با مراجعه به صفحه ی هر یک از مستندات تولید شده از سوی این گروه، به استدلالاتی که هسته ی بنیادین آن از سوی اتاق فکر این گروه شکل گرفته است را مشاهده نمایید.)
    (و من ا... التوفیق)

  • عذر میخوام چون تمام نظرات زیر پاسخ به نظر اولین کامنت قرار میگیره، نمیدونم منظورتون به من بود یا خیر.
    در هر حال اگر مخاطب شما در این پاسخ من بودم که باید عرض کنم از وجود این سایتی که نام بردید و گمان کردید که تحت تاثیر فلان کامنت این حرفها زده شده اطلاعی نداشتم و تا حالا این سایت رو ندیدم. نظرات من به هیچ وجه از کسی یا جایی اقتباس نشده .
    البته با اینکه در اون قسمت که فرمودین به جای خوندن و اقتباس از فلانجا وققتون رو بهینه استفاده می کردین و به جلسات کلبه کرامت گوش میدادین ،میشه برداشت توهین کرد از اونجایی که غیر مستقیم نسبت بی سوادی داده شده ، ولی من ندیده میگیرم کما اینکه در پاسخ هایی که به دوست اولی که به این کلیپ نقدر کرده بودند به جلسات کلبه کرامت و حتی شماره جلسه برای متقاعد کردن ایشون اشاره کردم . ظاهرا شما کامل پیامها رو نخوندین و عجولانه پاسخ دادین. در ضمن اطلاعی هم از سایت ایت مداری که نام بردین تا این لحظه نداشتم.
    دیگه صحبتی ندارم و پاسخی هم نمیدم.
    ظاهرا شما نیازی به نقد ندارید . فقط نیاز به کامنت های تشکر و دست مریزاد و خدا قوت و خیلی عالی بود دارید که از کاری که انجام میدید در هر حال خوشحال باشید.
    جای تاسفه که نه تنها شما بچه ها که قطعا نیت خیری دارید بلکه خیلی های دیگه تو این عرصه اصلا تحمل اشکال رو ندارن و فقط میخوان تشویق بشن و در غیر این صورت به هر احتمال و شایدی طرف رو با کم سوادی و بی اطلاعی و حرفاتو از فلانجا آوردی و ما کارمون خیلی خوبه نقص نداره و در سطح عالی ایه و شما نمیفهمی و نقدتون قابل قبول نیست مواجه می کنید.
    ولی خوبه که بدونید به به و چه چه و بارک الله به پیشرفت کار شما ذره ای کمک نمیکنه و برعکس شما رو در توهم عالی بودن فرو میبره.
    ما باید یاد بگیریم که از اشکال شنیدن دلسرد نشیم و طرف رو به توپ نبندیم .چون این کار شاید اون رو ساکت کنه ولی اشکال شما هنوز سره جاشه.
    بهتره به جای نفی اون بهش فکر کنیم و تو اتاق فکرمذکور به این مطلب بپردازیم که تو کار چه تغییری بدیم که نشه از کار ایراد زیادی گرفت .
    البته نه هر در مواجهه با اشکالاتی که صحیح هستند . برای دونستن و تشخیص این موضوع میتونید اشکال رو بعلاوه نمونه کار خودتون به یک استاد خوب که تختصص واقعی در این رابطه داره (مثل اساتید بنام مانند استاد عباسی - شاه حسینی - رائفی پور - بابامرادی و...) ارجاع بدین تا برای یک بار برای همیشه اشکال کارتون مشخص باشه و توی کار پیشرفت کنین واقعا .
    خوشبختانه یا متاسفانه من اصلا اهل کامنت گذاشتن و .... نیستم . ولی در این یک مورد شما و چون دیدم راه خوبی دارین و پتانسیل خوبی هم دارید ظاهرا خواستم با نقد به کار بهتری دست پیدا کنید که متاسفانه به خاطر این کار و زمانی که برای شما گذاشتم پشیمون شدم. ان شاءالله که با دلسوزان دیگه اینطور از بالا به پایین برخورد نشه. چون کسی نیت تضعیف شما رو نداره و قعطعا نیت ها خیره که این زمان رو مذارن تا پای کار ساخته شما این مباحث و نقدها رو بنویسن و الا جا برای به رخ کشیدن سواد خیلی زیاده.
    من هم دیگه کامنتی نمیذارم روی کارهاتون تا ناراحت نباشید.
    والسلام علیکم ورحمة الله.
    یا علی ع

  • Nogam 95/6/1 ساعت 01:16

    سلام علیکم.
    همان طور که اشاره نمودید، متأسفانه چون تمام نظرات زیر اولین نظر قرار می گیرد، نمی توان به هر نظر به شکلی پاسخ داد که مشخص باشد.
    با توجه به نظراتی که قبلاً ذیل نقد پاندا کونگ فو کار در سایت پویانقد مشاهده نموده بودم و شباهتی که تمام نظرات مخاطبان نظرات یاد شده داشتند، و همچنین زمان های مشکوک هر یک از نظرات و پاسخ آن ها، این احتمال داده شد که با توجه به شباهت لحن تمام نظرات، هر چهار نظر از نظرات آن سایت اقتباس شده است؛ در غیر این صورت، بنده از عالم غیب خبر ندارم که بتوانم نیت خوانی کنم یا از حقیقت پشت پرده این سبک قابل تأمل نظرات باخبر شوم. برخلاف گفته شما، در جایی که به گوش دادن جلسات کلبه کرامت سفارش نمودم، قصدم توهین یا بی سواد دانستن نبود اما اگر شما توان نیت خوانی دارید، می توانید راهنمایی بنده را توهین یا بی سواد دانستن خطاب کنید. از سوی دیگر، ما هیچ نیازی به تشکر و به به و چه چه افراد نداریم، چون هدف جلب رضایت خداوند است و در این راه هرگونه به به و چه چه ای فاقد ارزش است. در حالی که هر فردی می تواند با نقدی که از زاویه دید خودش باشد، راهنمایی های ارزشمندی را ارائه نماید.
    شما اگر واقعاً نظر خود را از سایت پویا نقد اقتباس نکردید، حداقل به یکی از توصیه های بنده گوش می کردید تا متوجه خطای خود در نظر قبلی و نظر فعلی خود بشوید؛ بنده به شما گفته بودم که پاسخ ایرادات وارده از سوی شما، بارها و بارها به نظراتی که احتمال داده می شود نظر خود را از روی آن اقتباس نموده باشید، در سایت پویا نقد داده شده است. ضمناً، شما هیچ توجهی به مالکیت سایت پویا نقد نداشتید. متن فیلم نامه ی «مستند قوم برتر» به طور کامل از سایت پویا نقد که از سایت های زیرمجموعه ی اندیشکده ی یقین است دریافت شده است. با این وجود، آیا به نظر شما نیاز است که فیلم تهیه شده از این سایت غنی را به شخصی مانند استاد حسن عباسی ارائه دهیم، در حالی که این مستند حاصل تبدیل نقد شاگردان ایشان است؟
    نمی دانم شما از کجا به پتانسیل ما پی بردید [که خود این مسئله نیز جای تأمل دارد] اما از شما درخواست می کنم که لطفا ابتدا نظراتی را که از سوی کاربران سایت پویا نقد درباره نقد پاندای کونگ فوکار ارائه شده را حتما همراه با پاسخی که از سوی مسدول سایت دریافت نمودند کامل مطالعه نمایید و سپس با مشاهده ی مستند ساخته شده، آن را نقد نمایید تا هم متوجه ایرادات نظر قبلی و فعلی خودتان شوید و هم بهتر بتوانید به بهبود محصولات یهود ستیزانه ی ما کمک کنید. آن وقت متوجه خواهید شد که بنده به خاطر اهمیتی که به نظرات مخاطبین قائل هستم، نظرات آن ها را هر طوری که باشد، با هر لحن و حجمی به طور کامل مطالعه می کنم. به شما نیز توصیه می کنم که در امر خواندن نظرات و پاسخ نظرات رویه بنده را پیش بگیرید تا اشتباهاتی که در نظر قبلی و فعلی شما وجود دارد رفع شود.
    ***ضمناً، لازم است که از این فرصت برای توضیح یک مسئله مهم استفاده نمایم؛ برخی از دوستان سعی دارند با روش های گوناگون، برسره راه فعالیت های این گروه در امر دشمن شناسی (با محوریت توجه به تاریخ یهود) اختلال ایجاد نمایند و هدف این گروه را به سوی دیگری هدایت نمایند که البته در این راه از روش های آشکار و پنهانی استفاده نمودند. به همین سبب و از آنجایی که در این سایت امکان کنترل IP مخاطبان وجود ندارد، در برخورد با نظرات لازم می دانیم که کمال احتیاط را رعایت نماییم. (البته زمانی که سایت اختصاصی گروه راه اندازی شود، این مشکل رفع می گردد و شناسایی افراد غرض ورز ممکن می شود)
    اگر شما شخصیتی مستقل از آن دوستان «خاله خرسه نما» هستید، به خاطر لحن تند پاسخ به نظر قبلی شما عذرخواهی می کنم؛ اما اگر از خود دوستان یا وابستگان دوستان مذکور هستید، لازم می دانم که با قاطعیت و مصمم تر از هر زمان دیگری اعلام کنم که با وجود احتمالاتی که برای تغییر مسیر این گروه وجو داشت، از این پس به هیچ وجه و به هیچ دلیلی هدف این گروه تغییر نخواهد یافت و این دوستان گرامی بهتر است که وقت خود را صرف گوش دادن جلسات کلبه کرامت یا حداقل خواندن نماز مستحبی و یا هر عمل دیگری که به شما بَرنمی خورد کنند تا در سرانجام کار خود، یا دنیا را بدست آورند و یا آخرت را... .
    ***صرفاً جهت اطلاع: اسناد لازم برای این ادعا در زمان لازم نشر داده می شود تا آنان که قصد منزوی کردن صهیونیست ستیزی را دارند، خود به سکوت کشیده شوند... .
    لطفا تا زمان موعود، منتظر بمانید... .
    و من ا... التوفیق

  • البته این سایت پویا نقدی که فرمودین زیرمجموعه اندیشکده نیست.
    سایت های زیر مجموعه اندیشکده 5 تاست که اونها هم : کلبه کرامت - کدآمایی - سینما استراتژیک- کودکان استراتژیک و سایت مرکز اشاعه ایمان هستش.
    نه تو سایت اندیشکده این سایت معرفی شده و نه خود سایت پویا نقدر همچین چیزی رو توی توضیحات و معرفی نوشته که زیرمجموعه اندیشکده ست.

    این هم معرفیش :
    " با توجه به اثرات منفی و زیان باری که آثار انیمیشنی سینمایی و سریالی بر باورها و اعتقادات افراد به خصوص کودکان و نوجوانان می گذارند و هم چنین منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی در عرصه ی جنگ نرم این ضرورت به وجود آمد تا وبسایتی با محتوای انتقادی ، تحلیلی و تبیینی در حوزه انیمیشن ایجاد و راه اندازی شود.

    امید است با اشاعه فرهنگ نقد و تحلیل انیمیشن ، حتی المقدور از آثار مخرب فرهنگی و اعتقادی این پدیده نوظهور در جامعه جلوگیری به عمل آید. ان شاء الله "

    همونطور که مشخصه این سایت یه سایت خودجوشه.
    پس با توجه به اینکه ربطی به اندیشکده و دکتر عباسی و شاگردان ایشان نداره ، بهتره محتوا رو ارجاع بدین به ایشون و شاگردان ایشون.
    موفق باشید.
    یا علی ع

  • درود
    با پاراگراف اول مباحث جنابعالی موافقم
    اما نکات سه گانه ای که مطرح کردید:
    بله درست است وقتی من نیز پای ثابت اینگونه انیمیشن ها هستم، مخاطب فقط کودک نیست، بلکه مخاطب اصلی کودک است. هدف کودک است حال بیان به گونه ای است که انتقال به انواع افراد صورت می پذیرد.
    نکته ی دومی که در پاسخ به عرایض بنده مطرح کردید، عملا من چنین حرفی را چه آشکار و چه تلویحا نزدم، آنچه که من گفتم این است که اگر ما مخاطب اصلی را کودک بپنداریم، مطمعنا رسانه تاثیر زیادی بر این کودک خواهد نهاد و شکی در این نیست، کودک با حس عظیم کنجکاوی خود همواره در حال کند و کاو است اما به پشنوانه والدینش، مستقل نیست و امروز از چیزی و فردا از چیز دیگری لذت می برد، هیچگاه به یک مفهوم ثابت پایبند نیست و دل نمی بندد حال با این مقدمات بنده به شما عرض می کنم که سازندگان یک اثر رسانه ای، یک انیمیشن یا مستند هر کدام به دنبال غایتی هستند، حال می خواهد خوب باشد یا بد. استودیو ها یا رسانه های صهیونیستی که امروز فراگیر ترین بخش رسانه را تحت کنترل دارند و عمیقا کار می کنند،اکثر آثاری که می سازند بحث تاریخ سازی است، تاریخی جعلی و مطابق با آنچه خود مطلوب می پندارند، حال می آییم و می گوییم که امروز هدفشان تمدن کهن شرق است که مملو از عناصر ایمانی و اعتقادی به مبدا عالم است، با عشق به طبیعت به عنوان قلمرو فیض و تسلط ربوبی، در این زمنیه کار می کنند و مفاهیم غیر قابل فهم و دسترس عوام را در آثار خود با این جلوه و تصویر می گنجانند، تمام اینها درست، اما زمانی که بنده می گویم آن کودک یا نوجوان، آن دانشمند و آن معلم با دیدن چنین آثاری در نگاه اولین یا دومین و یا حتی نگاه چند باره متوجه این مفاهیم نمی شوند(مفاهیم مورد قصد سازنده) منظور این نیست که پس آن رسانه صهیونیستی بیاید و آشکارا بگوید که این و آن است، هر انسانی از اثر هنری یا رسانه ای که می بیند، می شوند، حس می کند، برداشتی متفاوت دارد متاسب با روحیات و عواطف و دانسته ها و پیش فرض های خویش ، حال ما چطور می توانیم با قطعیت بگوییم که تمام انسان ها آن چیزی را برداشت می کنند که سازنده می خواهد، یعنی حتی در ناخودآگاهشان این مباحث تاریخ و تمدن جعلی و یا طاغوتی حک می شود، ممکن نیست که به طور مطلق چنین باشد بلکه من به شما می گویم که چه بسیار کودک و انسانی که از چنین آثاری که ممکن است محتوا و قصدی قبیح و طاغوتی داشته باشند، مفاهیم والای ایمانی و انسانی دریافت کند همانطور که مثال زدم،مثلا در همین مستند آنچه که نقد شد صعود پاندا به قله ی خدایی و تکیه زدن بر عرش است، که اینگونه نبوده حد اقل بنده به عنوان فردی که در انیمیشن و نقد آن اندک دانشی دارم، آنچه که در این بخش انیمیشن مطرح شد مطلقا تکیه بر عرش خدایی و خدا شدن نیست، رسیدن به روشنایی است، که در ادامه می گویم،بسیار خب از این منظر که یک حیوان چنین صعودی داشته ممکن است ایرادی وارد باشد کما اینکه حیوانات از هر گناهی مبرا هستند و بنده اعتقادی در این خصوص دارم که نمی گنجد، حال ما این را قبیح مطرح می کنیم، در صورتی که در آیین بودیسم کهن، رسیدن به روشنایی که همانا ذوب در خدواند شدن است، اصلی است که تمام بوداییان به دنبال آن هستند، از طریق طبیعت به عنوان قلمرو فیض الهی با ریاضت و آرامش به دنبال نورانی شدن و خدایی شدن هستند.از طرف دیگر چنین اعتقادی را ما در آثار و اندیشه های عرفانی خود نیز داریم، مباحثی که از سوی ابن عربی، امام محمد غزالی ، مولوی و حتی علما ی امروز طرح می شوند که این از منظر من اوج ایمان است، وقتی خداوندمی فرماید: نفخت فیه من روحی، برداشت شما از این آیه چیست؟ غیر از این است که ما ذاتی الهی و خدایی داریم و وقتی به سوی آن رجعت می کنیم ، وقتی راجع می شویم،یعنی به سمت خداوند می رویم ، به سمت روشنایی می رویم،رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند و لازمه این مسئله ذوب در خدا شدن است، خدا شدن است، العیاذ بالله که مباحث کفر آمیز نیست اما عبادت و عاشقی انسان برای رسیدن به معشوق است و رسیدن به معشوق و وصل به او یگانگی آنهاست.وقتی انسان به شهود قلبی برسد این اوج ایمان است که متاسفانه ما این را در نهایت تشرع به کفر تعبیر می کنیم.
    اینها مباحث مسلم عرفانی ما است و من توصیه می کنم جنابعالی را به مطالعه چنین مباحثی، به مطالعه عقاید امام غزالی.
    بنده پاسخ اکثر مباحث را به شما دادم اما گفتید وقتی ایمان متزلزل شد و سقوط کرد!!؟ اصلا چرا باید اینطور شود، این ترس از سقوط ایمان که به جاست اما از کجاست؟ آیا غیر از این است که به علت عدم وجود توانایی کافی در ما جهت جلوگیری از سقوط چنین ایمانی است، کوبیدن،نقد و قبیح دانستن آثار غربی و هالی وودی لازم است و کافی نیست، بلکه تنها می تواند توجیهی ارائه کند از ناتوانی ما جهت مقابله با این آثار، وقتی من خودم توانایی مقابله با هجوم دشمن را ندارم، تنها او را تقبیح می کنم اما با اینکار دشمن عقب نمی نشیند، بحث این است که من چه دارم و چه کرده ام تا کودکم و جامعه ام نه تنها با دیدن این آثار ایمانش ساقط نشود بلکه مجرایی باشد برای شناخت بیشتر و حتی تقویت ایمان.به شما گفتم که آنچه کاشته می شود لزوما برداشتت کافرانه نیست، همانا که شاید بذر کاشته شده از همان ابتدا ناقص باشد و یا عاملی خارجی موجب نقص و عدم رشدش بشود، تمام احتمالات را در نظر بگیرید مفاهیم مورد قصد دشمن در یک انیمیشن لزوما برداشتی کافرانه از آنها لازم و قطعی نیست بلکه می تواند مفاهیمی همچون صعود انسان و ذوب او در خداوند، آرامش، همدلی، اتحاد و یکرنگی را در بر داشته باشد، تلاش بی وقفه، تسلیم ناپذیری، من نمی دانم که اینهمه مطلق نگری از کجا ناشی می شود اما آنچه که من می گویم مشخص شد و گفتم، برداشت از کاشتی کافرانه لزوما کفر نیست.
    و در مورد حدیث امیر المومنین نیز هیچ حرفی نیست اما بحث من چیز دیگری است، خانواده و جامعه اولین نهاد های اجتماعی هستند که با کودک در ارتباط هستند پس اگر این دو کودک را در مسیر ایمان هدایت کنند، با بمباران کفر ممکن است بلغزد اما منحرف شدند با پشتوانه ایمانی ممکن نیست.
    ممنون از جنابعالی

  • با عرض سلام مجدد به شما.
    با اینکه اینجا مکان مناسبی برای بحث علمی نیست ولی ترجیه من پاسخ دادنه . اما دوست ندارم گمان کنید که هر چیزی که شما فرمودین رو من بگردم و مخالفش رو پیدا کنم . چون خلاف مروت و رسم امام صادق ع هستش. من فقط استدلال می کنم و شما حق دارید که بپذیرید یا نپذیرید. اختلاف نظر همیشه هست ولی مهم همسو شدنه.
    به هر حال ؛
    اول اینکه برادر عزیزم موضوع از اون چیزی که فکر میکنید یه کم پیچیده تره. در کشور ما که همه سینما و هنر های تابعه ی اون رو صرفا سرگرمی محض میدونن ، اکثرا برای ساخت یک فیلم یا اخیرا انیمیشن یک نویسنده نهایت تلاش خودش رو میکنه و یک فیلمنامه مینویسه و کمی هم چاشنی تعلیق به اون اضافه می کنند و یا علی از تو مدد شروع می کنن به تولید فیلم.
    امام بر خلاف ما سینمایی که حداق صهیونیسم اسپانسر اونه و چه بسا در اغلب موارد عوامل و سازنده اون اثر خودشون صهیونیست تشریف دارن ، اصلا اینگونه نیست.
    تقریبا میشه گفت بجز آثار آبکی هالیوود باقی آثار با هدف و فلسفه عمیقی همراهه. یعنی در غیر این صورت ساخت اون فیلم رو پول دور ریختن میدونن. حال هر اثری به درجه خودش عمق و لایه های فلسفی داره.
    برای نمونه میتونم به چاپ کتب چند جلدی فسلسفه برای هر فیلم و انیمیشن شاخص غربی اشاره کنم که خودتون میتونید با یه سرچ مختصر اون کتب رو مشاهده کنید.
    توجه شما رو به مشاهده جلسه ۳۱۹ کلبه ی کرامت ( سلسله مباحث دکتر حسن عباسی ) جلب می کنم . دست کم با مشاهده این برنامه با فلسفه سینما و کتبی که برای هر فیلم و انیمیشن تدوین و چاپ شده با اینکه آشنا هستید ولی آشنایی بیشتری پیدا می کنید .
    ببین برادر جعل تاریخ فقط یه شاخه از حمله نامرئی سازنده اثر به مخاطبه . البته نه در همه آثار . هر اثری هدف خاصی رو پی میگیره. یه اثر تاریخ سازی میکنه. یک اثر روی نفی توحید کار میکنه . یک اثر روی نفی دین و اصل خدا کار میکنه و بعضی آثار هم همزمان از چند جنبه حمله می کنند.
    یک نویسنده فقط داستان رو برای ما روایت نمیکنه بلکه عقاید خاصه خودش رو در تار و پوده داستان و دکور و دکوپاز و دیالوگ ها میپیچه و اون رو به مخاطب تحویل میده. عاقلانه هم نیست کسی فکر کنه تمام مواردی که در یک فیلم یا هر اثر رسانه ای به خورد مخاطب داده میشه شیطانی و حبیثانه ست . اگر اینچنین بود که برادر من اصلا مخاطب پس میزد و حاضر به تماشای اثر نبود. دشمن هم مشت خودش رو باز می دید . یه مقدار پروسه تدوین فیلنامه با اونچیزی که ما الان میدونیم فرق داره برای اونها . باز هم ارجاع میدم به تماشای جلسه 319 کلبه کرامت.
    بعد هم اینکه بزرگوار شما وقتی میخوای از عقیده بودیسم صحبت کنید به نظرم باید روی تعالیم اون تسلط داشته باشید . من هم نمیگم تسلط دارم ولی یک دوره فرق و ادیان رو گذروندم و آشنایی نسبی با این موضوع دارم. باید تو این موضوع تجدید نظر کنید یه مقدار فکر کنم. مورد دیگه اینه که در مورد این اثر خاص ، شما تمام اثار تولید شده با این عنوان رو یکجا باید قضاوت کنید و نه صرفا یک قسمت. ( 3 قسمت سینمایی و حدود 70 قسمت سریال و فیلم کوتاه) خیلی از حرفها در نسخه خاصی زده نمیشه و مخاطب رو مشتاق میکنه برای ادامه کار. این انیمیشن در مجموع هم نکات آموزنده داره و در پس اون نکات منحرف کننده بسیاری هم داره. هیچ دشمنی انقدر احمق نیست که تمام حرفهاش دروغ و شیطانی و بد باشه . قطعا نیتش رو لابهلای مفاهیم خوب و انسان دوستانه پنهان میکنه. نقد این انیمیشن اتفاقا توسط خود دکتر عباسی که در این زمینه من ایشون رو صاحب نظر میدونم انجام دادن . میتونید مراجعه کنید به سایتشون و فیلم رو دریافت کنید.
    در ضمن من با نیمه تقریبا بالایی متن شما اختلاف نظر دارم که بعیده بشه اینجوری برطرفش کرد. یه بحث علمیه الان و اینجا جاش نیست.
    -------------------------------------------------------------------
    در رابطه با نیمه دوم بحث شما که به ضعف جبهه خودی اشاره کردید ، حق با شماست و ما انصافا خیلی تو این زمینه که هیچ در حوزه اشاعه ایمان هم بسیار کم کاری کردیم . اما.......
    این دلیل نمیشه که مشت دشمن رو هم باز نکنیم. بزرگترین ضربه به شیطان باز کردن مشت و افشا کردن هدف اونه.
    دلیل خوبی نیست که به چون ما خوب کار نکردیم ، دیکه با دشمن هم کاری نداشته باشیم.
    در بخش دیگه هم فرمودین که چرا باید ایمان فرو بریزه . باید بگم که حق با شماست تا حدودی . اگر کودک پشتوانه قوی ایمانی داشته باشه قطعا کاشت دشمن صدمه ای به اون نمیزنه و قطعا قدرت ایمان غلبه داره. ولی ما داریم در مورد کودکان این سرزمین صحبت می کنیم . خانواده هایی که ماهواره و محتوای اون براشون حل شده ست . خانواده هایی که کودک رو با فضای مجاری و آثار رسانه ای مختلف تنها میذارن و خوشخیالی اونها قطعا ثمره ایمان برای فرزندشون نداره. حالا ایران نه . مخاطبین سراسر جهان چی؟ اونها هم پشتوانه قوی ایمانی دارند که آسیبی نبینند؟
    ویژگی خاص این عرصه اینه که آثار اون به یکباره به چشم میاد و زمانی که قابل علاج نیست و یا خیلی سخته.
    درسته .کودک درکی از مفاهیم فلان اثر رسانه ای نداره . ولی فقط کافیه مبحث ثنویت به طور مثال با فرمی زیبا و کودکانه و به وسیله یک پاندای با مزه و تپل به بچه منتقل شه . درسته شاید چیزی نفهمه ولی در پس ذهن اون بچه نکاتی درج میشه به همون زبون کودکانه که با رشد اون کودک و تکمیل اون مفاهیم به مرور زمان تو مواقع خاصی روی تصمیمات و حب و بغض های اون شخص قطعا اثر میذاره و به جایی میرسه که....
    حرف من تنها این اثر خاص نیست . اثار بسیاااااااااااار زیادی میشه نام برد که ذهن مخاطب رو برای تحمیل هنرمندانه یک تفکر و عقیده هدف قرار داده اند . این اثر اولین اون نبوده و آخرین هم نخواهد بود. از نفی خدا و فرشتگان و دین گرفته تا ضدیت با توحید و معرفی تعالیم انحرافی.
    در آخر باز هم توصیه میکنم اون دو جلسه درسی که نام بردم رو یه نگاهی بندازید.
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم .
    یا حق