آیا پیامبر(ص) در جنگ بنی قریظه یهود را قتل عام کردند؟


شبهه معروفی در فضای مجازی وجود دارد که دشمنان آن را مستمسکی برای توهین به پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) و زیر سوال بردن دین مبین اسلام قرار داده اند.


متن شایعه :

"به یاد دارم سرکلاس پرسیدم، اگر قرآن به عنوان پیام صلح بر پیامبر نازل شده چرا او با {......} هرچه تمامتر به سپاهیانش دستور داد که یک قبیله ی بیگناه یهودی را که بدون جنگ تسلیم شده بودند، قتل عام کنند و در یک نصف روز، نهصد نفرشان را گردن بزنند؟ آقای خاکی، معلم مذهبی مان جوابی نداشت؛ نگاهی تحقیرآمیز به من انداخت و دستش را با آزردگی تکان داد و ته کلاس را نشانم داد آنجا که در خروجی بود؛ فریاد زد: بیرون. درحالیکه رگهای شقیقه ام ازین همه جنایت و بی حرمتی این دین، تند می کوبید و گردنم زیر آن چادر سیاه پلی استر می خارید و عرق می ریخت، بلند شدم؛ از دیوار احمقانه ی کشیده شده بین پسرها و دخترها رد شدم؛ حجابم را برداشتم تا پسرها موهایم را ببینند؛ در بلند کلاس را باز کردم و بیرون رفتم و آن را محکم به هم کوبیدم چه اخراج بیادماندنی بود... (ارشاد مانجی، کتاب "گرفتاری اسلام.(z)"



پاسخ این شبهه را از زبان حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی کارشناس مسائل اعتقادی بشنوید


+ 
17

- 
14

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • لکه ننگ برای کسی هست ک سواد نداره و بجای منابع دست اول، گوش و دل به ماهواره و فضای مجازی میده....
    والا تواریخ همش دقیق ثبت شده.
    متاسم برای دوستانی که بجای ادب، با بی ادبی و بی سوادی حرف میزنن.
    این داستان تاریخی خودش نقطه قوت و رحمت اسلام بود.
    والا اگه یهود جای اسلام بود حتی به زن و بچه ها هم رحم نمی کرد. نشون به این نشون الان فلسطين که اگه چشماتو باز کنی حقیقت نسل کشی و کودک کشی رو ک تو خون یهود هست، میبینی....

  • متاسفانه اقای محمدی با مغلطه و تحریف کردن تاریخ صحبت میکنند.این ماجرا به اون سادگی که ما فکر میکنیم نبوده است.
    ابن اسحاق که از اولین و معتبر ترین مورخین اسلام است. این ماجرا را با ذکر جزییات کامل بیان کرده است.
    دوستان میتوانند به سیره ابن اسحاق مراجعه کنند.
    کشتار یهودیان بنی قریظه به دست علی و زبیر و با فرمان محمد لکه ننگی درتاریخ اسلام خواهد بود. و متاسفانه امثال شما از ندانستن مردم سوءاستفاده میکنید .یا تاریخ را تحریف میکنید و یا مغلطه میکنید و یا این که ماله کشی می کنید.
    مطالعه تاریخ همراه با تعصب های قومی و دینی بی نتیجه خواهد ماند.

  • اسم پیامبر رو میبری دهنت رو آب بکش پرفسور
    شما ها جز عبارت(ماله کشی)چیز دیگه ای بلدید؟؟؟؟

  • سلام.شما مطالعاتتون درچه حده پروفسور؟این نیمچه کناب،حدودا سه نسل بعد بوده و اسحاق صد پنجاه سال بعدش زاده شده!از کی نقل کرده؟از کی پرسیده؟چی شنیده؟
    بعدشم،چرا نهصد نفر تو یه خونه جمع شدن؟چیجوری؟چرا معروف دشد؟خونه کی؟
    بعدشم،جنازه ها چی شدن؟خندق کندن؟تو تاریخ نیومده!
    پس وقتی نمیدونی،حرف نزن و مطالعه کن.
    الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین

  • اولا وقتی می خوای بزرگانی مثل امیرالمومنین و پیامبر رو یاد کنی با احترام صحبت کن.ثانیا کشتار یهودیان بنی قریظه توسط مورخین اسلامی و غیراسلامی به طور کل مورد نقد قرار گرفته در سند این مسئله افراد مجهول و دروغگو زیاد است از طرفی این داستان فقط در سیره ابن اسحاق امده در صورتی که خیلی از کتاب های دیگر که ماجرای قتل یهودیان را اعلام از قبل اسلام تا به حال نوشتند چنین چیزی نیامده از طرفی موهوماتی مانند جای دادن۹۰۰نفر در یک خانه و از طرف دیگر وجود۴۰۰۰نفر یهودی در حجاز غیرممکن است به خاطر هم علمای سنی مذهب و هم دانشمندان غربی این مسئله رو رد کردند از این چرندیات زیاد می توان پیدا کرد و قطعا می توان گفت ماجرای یهودیان بنی قریظه دروغی بیش نیست.موفق باشید