مستند سرزمین نخبگان - فعالیت های فرهنگی و آموزشی


«سرزمین نخبگان» این هفته به زندگی علی مهری می پردازد؛ او نه دانشمند است و نه مخترع، چیزی را کشف نکرده و حتی مدارج علمی بالایی هم ندارد.

کارخانه دار، تاجر و سیاست مدار هم نیست، آنقدرها هم پولدار نبوده که تعجب برانگیز باشد؛ مهری تمام سال های جوانی اش را صرف رسیدن به هدفی که از ابتدا در پیش گرفته بود کرده و در این راه دریافت که دستیابی به این هدف مستلزم تلاشی زیاد است.

تفاوت او با دیگرانی که در حرفه او هستند، دغدغه مندی های اوست؛ علی مهری می گوید با دست خالی شروع کرده و هیچ حامی ای نداشته است ولی چون هدفی زیبا را برگزیده بود و احساس نیاز می کرد، تمام درهای مقابلش نیز برایش باز شده اند.

او در سال ۱۳۳۹ در استان خراسان به دنیا آمد، پدری کشاورز و خانواده ای کم بضاعت داشت؛ پدرش فقط چند کلاس سواد داشت و موجب افتخار علی بود به همین دلیل این کودک خوش ذوق هم به سمت تحصیل پیش رفت.

علی مهری مجبور شد برای تحصیل در دوره ابتدایی به روستای پدری که از آن کوچ کرده بودند باز گردد و دور از خانواده زندگی کند.

این مرد موفق در مجموعه سرزمین نخبگان به دلایل پیشرفت خود و کارهایی که تاکنون در حوزه فرهنگ و آموزش انجام داده اشاره می کند


+ 
14

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • حوصله کردم شب نیمه شعبان در این ساعت کل مستند را دیدم. خوب بود. نشان از همت بلند اقای مهری داشت. و ای کاش اقای مهری به جای پخش کردن انرژی اش بر همه تواناییهایش، فقط بر سه توانایی برترش تمرکز میکرد و الان یک غول آسیایی ساخته بود.
    ایران معلمینی دارد که متاسفانه همه را وسوسه میکنند تا آدمی لذت همه استعدادهایش را بچشد. و این یعنی نتواند ایثار کند وبرای رسیدن به یک قله، از صعود چند تپه بگذرد. خودمن یکی از قربانیان این نگاه هستم. به جای سرمایه گذاری بر دایره برترهایم، به کل دایره استعدادها و تواناییهایم مغرور شدم و دریایی شدم به عمق یک بند انگشت.
    به هر روی تلاشهایی که اقای مهری برای ابزارهای کمک آموزشی کرده است هیچگاه فراموش نخواهد شد.

  • بی نظیر بود. آقای مهری و امثال ایشان برای فردای ایران ، برای فرزندان ایران، نعمتند

  • بسیار عالی بود