حسن عباسی پس از صدور حکم حبس :
حکم صادره بر اثر تجمیع پنج پرونده است؛
و اتهامات وارده نشر اکاذیب و توهین به مسئولین ذکر شده است؛
در هیچ کدام از پروندهها نشر اکاذیب اثبات نشده است؛
و صرفاً جهت توهین به مسئولین حکم صادر شده است.
یکی از شکایات این بوده که بنده تفاوت صحبتهای آقای رئیس جمهور که میگوید مبنای علوم اسلامی و غیر اسلامی ندارد با صحبتهای رهبری که میفرمایند باید مبنای علوم توحیدی باشد را نشان دادم و دادگاه هم با توجه به مستنداتی که ارائه شد تائید کرد که حرف ما درست است.
آنچه دادگاه مدعی بود این است که چرا گفتهاید نظر فلانی با نظر رهبری تفاوت دارد.
این خیلی بد است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، در کلام مسئولین ما هنوز مشکل توحید داشته باشیم.
اینکه ما باید به عدهای از مسئولین یادآوری کنیم که امثال بنی صدر و منتظری به دلیل خط لیبرالیستی شان برکنار شدند خودش قابل تأمل است.
من همه تلاشم این است که بدهکار مردم نباشم ؛
و ابداً قائل به نقض حکم نیستم.
از دانشجویان نیز میخواهم از آنجایی که همه این پروندهها به سبب مطالبه دغدغههای رهبری بوده است ؛
مطلوب است محتوای پروندهها پیگیری شود نه حکم شخص بنده.
در این چندسال تقریبا ماهی نبوده که دادگاه نرفته باشم ؛
و با مشکلات قوه قضائیه از نزدیک دست و پنجه نرم نکرده باشم.
قوه قضاییه باید اصلاح شود؛
ولی در این بین که مطالبه اصلاح آن را داریم باید حواسمان باشد که جریان مطالبه بوی انقلاب بدهد؛
و ضد انقلاب نتواند از سوء استفاده کند.
خیلی از این جریانها زمانی نقد به قوه قضائیه را شروع کردند ؛
که پای معاونان و همکاران خودشان به قوه قضائیه افتاد؛
و انتقاد به قوه در ادبیاتشان خیلی دیرپا نیست.
فرق ما این است که من و امثال من در ادبیات مطالبه گری عدالتخواهان نباید مهم باشیم؛
و اصلاح قوه قضاییه جمهوری اسلامی است که مهم است.
جالب است که وقتی احمدی نژاد هشدار می داد قوه قضاییه فاسد است او را می کوبید. حالا صدایتان در آید!
حکایت شما همان حکایت خاشقچی است که حامی جنایات سعودیها بود.
خالا خدا خودش سعودیها را بر او مسلط کرد.
این نتیجه کمک به ظالم است
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(من أعان ظالما سلّطه الله علیه.) (کنز العمّال ـ حدیث 7593)
هر که به ظالمی کمک کند، خداوند نیز همان ظالم را بر او مسلّط می کند.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(من علق سوطا بین یدی سلطان جائر، جعل الله ذلک السّوط یوم القیامة ثعبانا من النّا رطوله سبعون ذراعا یسلط علیه فی ناز جهنم و بئس المصیر) (بحار الانوار ـ ج 74ـ ص369)
هر که تازیانه ای را در حضور سلطان ستمگری آویزان کند خداوند آن تازیانه را در روز قیامت، اژدهائی از آتش می کند که هفتاد ذراع طول دارد، آنرا بر او در آتش جهنم مسلط می کند و چه بد سرنوشتی.
*پیامبر اکر م (صلی الله علیه و آله) :
(من مشی مع ظالم لیعینه وهو یعلم أنه ظالم، فقد خرج من الاسلام .) (بحارالانوار ـ ج 72ـ ص381)
هر که با ظالمی راه برود که به او کمک کند و میداند که ظالم است از اسلام خارج است.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه آله) :
(من اعان ظالما علی ظلمه، جاء یوم القیامة و علی جبهته مکتوب: أیسُ من رحمة الله.) (کنز العمّال ـ حدیث 14950)
هرکه ظالمی را در ظلمش یاری دهد، روز قیامت به محشر می آید در حالی که در پیشاپیش نوشته شده است: از رحمت خدا ناامید است.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(أبعد کم من الله تعالی من اثر سلطانا علی الله تعالی، و من اثرسلطانا علی الله تعالی، جعل الله فی قلبه الاثم ظاهرة و باطنه و أذهب عنه الورع و جعله حیران) (نوادر الراوندی ـ ص 272)
...دورترین شما از خدای متعال کسی است که رضایت سلطانی را بر رضابت خداوند مقدم بدارد و همانا هرکس سلطان را برخدا مقدم دانست، خداوند گناه را ـ چه ظاهرش وجه باطنش ـ درقلب او قرار می دهد و پارسائی را از او میزداید و او را سرگردان می سازد.
* پیامبر اکرم ((صلی الله علیه و آله) ):
(اذا کان یوم القیامة نادی مناد أین الظلمة وأعوانهم؟من لاق لهم دواة أوربط لهم کیسا أومدّ لهم مدّة قلم، فاحشرونم معهم.) (ثواب الاعمال ـ ص 232)
روز قیامت که برپا شد، منادی ندا می دهد: ستمگران و یارانشان کجا هستند؟ آنان که برای انها مرکبی تهیّه کردند، و یا کیسه ای بستند یا مدادی تراشیدند، پس آنها را باهمان ظالمان محشور کنید.
*امام صادق (علیه السلام):
(من عذر ظالما بظلمه، سلّط الله علیه من یظلمه، فإن دعا لم یستجب له ولم یأجره الله علی ظلامته.) (ثواب الاعمال ـ ص 244)
کسی که ظلم ظالمی را توجیه کند، خداوند کسی را بر او مسلّط میکند که به او ظلم کند، پس اگر دعا کرد دعایش مستجاب نمی شود و خداوند در مظلومیتش به او پاداش نمی دهد.
*اما م صادق علیه السلام: (من اعان ظالما علی مظلوم، لم یزل الله عزوجل علیه ساخطا حتی ینزع عن معونته ). (ثواب الاعمال ـ ص 244)
هر که به ظالمی علیه مظلومی کمک کند، همچنان خدای عزوجل بر او خشمناک خواهد بود تا وقتی که دست از یاری آن ظالم بردارد.
*پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله):
(من تولّی خصومة ظالم او اعان علیها ثم نزل به ملک الموت،قال له ابشر بلعنة الله و نار جهنم وبئس المصیر). (سفینة البحار ج 2 ـ ص 107)
هر که خصومت ظالمی را (نسبت به مظلومین) برعهده بگیرد با به ظالم کمک کند، آنگاه مرگش فرارسد، ملک الموت به او بگوید: ترا بشارت باد به لعنت خداوند و آتش دوزخ و چه بد سرنوشتی است.
حکم صادره بر اثر تجمیع پنج پرونده است؛
و اتهامات وارده نشر اکاذیب و توهین به مسئولین ذکر شده است؛
در هیچ کدام از پروندهها نشر اکاذیب اثبات نشده است؛
و صرفاً جهت توهین به مسئولین حکم صادر شده است.
یکی از شکایات این بوده که بنده تفاوت صحبتهای آقای رئیس جمهور که میگوید مبنای علوم اسلامی و غیر اسلامی ندارد با صحبتهای رهبری که میفرمایند باید مبنای علوم توحیدی باشد را نشان دادم و دادگاه هم با توجه به مستنداتی که ارائه شد تائید کرد که حرف ما درست است.
آنچه دادگاه مدعی بود این است که چرا گفتهاید نظر فلانی با نظر رهبری تفاوت دارد.
این خیلی بد است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، در کلام مسئولین ما هنوز مشکل توحید داشته باشیم.
اینکه ما باید به عدهای از مسئولین یادآوری کنیم که امثال بنی صدر و منتظری به دلیل خط لیبرالیستی شان برکنار شدند خودش قابل تأمل است.
من همه تلاشم این است که بدهکار مردم نباشم ؛
و ابداً قائل به نقض حکم نیستم.
از دانشجویان نیز میخواهم از آنجایی که همه این پروندهها به سبب مطالبه دغدغههای رهبری بوده است ؛
مطلوب است محتوای پروندهها پیگیری شود نه حکم شخص بنده.
در این چندسال تقریبا ماهی نبوده که دادگاه نرفته باشم ؛
و با مشکلات قوه قضائیه از نزدیک دست و پنجه نرم نکرده باشم.
قوه قضاییه باید اصلاح شود؛
ولی در این بین که مطالبه اصلاح آن را داریم باید حواسمان باشد که جریان مطالبه بوی انقلاب بدهد؛
و ضد انقلاب نتواند از سوء استفاده کند.
خیلی از این جریانها زمانی نقد به قوه قضائیه را شروع کردند ؛
که پای معاونان و همکاران خودشان به قوه قضائیه افتاد؛
و انتقاد به قوه در ادبیاتشان خیلی دیرپا نیست.
فرق ما این است که من و امثال من در ادبیات مطالبه گری عدالتخواهان نباید مهم باشیم؛
و اصلاح قوه قضاییه جمهوری اسلامی است که مهم است.
حکایت شما همان حکایت خاشقچی است که حامی جنایات سعودیها بود.
خالا خدا خودش سعودیها را بر او مسلط کرد.
این نتیجه کمک به ظالم است
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(من أعان ظالما سلّطه الله علیه.) (کنز العمّال ـ حدیث 7593)
هر که به ظالمی کمک کند، خداوند نیز همان ظالم را بر او مسلّط می کند.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(من علق سوطا بین یدی سلطان جائر، جعل الله ذلک السّوط یوم القیامة ثعبانا من النّا رطوله سبعون ذراعا یسلط علیه فی ناز جهنم و بئس المصیر) (بحار الانوار ـ ج 74ـ ص369)
هر که تازیانه ای را در حضور سلطان ستمگری آویزان کند خداوند آن تازیانه را در روز قیامت، اژدهائی از آتش می کند که هفتاد ذراع طول دارد، آنرا بر او در آتش جهنم مسلط می کند و چه بد سرنوشتی.
*پیامبر اکر م (صلی الله علیه و آله) :
(من مشی مع ظالم لیعینه وهو یعلم أنه ظالم، فقد خرج من الاسلام .) (بحارالانوار ـ ج 72ـ ص381)
هر که با ظالمی راه برود که به او کمک کند و میداند که ظالم است از اسلام خارج است.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه آله) :
(من اعان ظالما علی ظلمه، جاء یوم القیامة و علی جبهته مکتوب: أیسُ من رحمة الله.) (کنز العمّال ـ حدیث 14950)
هرکه ظالمی را در ظلمش یاری دهد، روز قیامت به محشر می آید در حالی که در پیشاپیش نوشته شده است: از رحمت خدا ناامید است.
*پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
(أبعد کم من الله تعالی من اثر سلطانا علی الله تعالی، و من اثرسلطانا علی الله تعالی، جعل الله فی قلبه الاثم ظاهرة و باطنه و أذهب عنه الورع و جعله حیران) (نوادر الراوندی ـ ص 272)
...دورترین شما از خدای متعال کسی است که رضایت سلطانی را بر رضابت خداوند مقدم بدارد و همانا هرکس سلطان را برخدا مقدم دانست، خداوند گناه را ـ چه ظاهرش وجه باطنش ـ درقلب او قرار می دهد و پارسائی را از او میزداید و او را سرگردان می سازد.
* پیامبر اکرم ((صلی الله علیه و آله) ):
(اذا کان یوم القیامة نادی مناد أین الظلمة وأعوانهم؟من لاق لهم دواة أوربط لهم کیسا أومدّ لهم مدّة قلم، فاحشرونم معهم.) (ثواب الاعمال ـ ص 232)
روز قیامت که برپا شد، منادی ندا می دهد: ستمگران و یارانشان کجا هستند؟ آنان که برای انها مرکبی تهیّه کردند، و یا کیسه ای بستند یا مدادی تراشیدند، پس آنها را باهمان ظالمان محشور کنید.
*امام صادق (علیه السلام):
(من عذر ظالما بظلمه، سلّط الله علیه من یظلمه، فإن دعا لم یستجب له ولم یأجره الله علی ظلامته.) (ثواب الاعمال ـ ص 244)
کسی که ظلم ظالمی را توجیه کند، خداوند کسی را بر او مسلّط میکند که به او ظلم کند، پس اگر دعا کرد دعایش مستجاب نمی شود و خداوند در مظلومیتش به او پاداش نمی دهد.
*اما م صادق علیه السلام: (من اعان ظالما علی مظلوم، لم یزل الله عزوجل علیه ساخطا حتی ینزع عن معونته ). (ثواب الاعمال ـ ص 244)
هر که به ظالمی علیه مظلومی کمک کند، همچنان خدای عزوجل بر او خشمناک خواهد بود تا وقتی که دست از یاری آن ظالم بردارد.
*پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله):
(من تولّی خصومة ظالم او اعان علیها ثم نزل به ملک الموت،قال له ابشر بلعنة الله و نار جهنم وبئس المصیر). (سفینة البحار ج 2 ـ ص 107)
هر که خصومت ظالمی را (نسبت به مظلومین) برعهده بگیرد با به ظالم کمک کند، آنگاه مرگش فرارسد، ملک الموت به او بگوید: ترا بشارت باد به لعنت خداوند و آتش دوزخ و چه بد سرنوشتی است.
از آخر مجلس شهدا را چیدند