حضرت علت !برادر بزرگوار چرا دارید کار اشتباه عدی میرزا حسن رو توجیه میکنید چطور میشه کسی که اسم رئیس جمهور را یدک میکشه نتونه منظورشو در یک تریبون رسمی برسونه این مردک مأمور امریکاست و دستیار این ملعون مستر ظریف مواجب بگیر آمریکا هستند برای تغییر در نظام. ما در دانشگاه جمعه المصطفی رئیس جمهور مومن ومتعهد کشورهای دیگر را تربیت میکنیم، آمریکا و انگلیس هم امثال ظریف ومیرزا حسن را تربیت کرده و امرزو از او استفاده میکند برجام حاصل سالها سرمایه گذاری کاخ واتینگهام وکاخ سفید است بر روی حسن فریدون وظریف است.
سلام
دوستانی که میگن زمان ائمه چون مردم مقام عصمت امامان را نمی شناختند و از روی جهالت یا کسانی هم بودند که از روی دشمنی نقد میکردند دیگه آخه اسم ما لااقل شیعه است ومعتقدیم که امامان ما بری از هرگونه کار اشتباه وگناه بودند حالا هم باید بگیم که ائمه هم باید نقد بشن
ما جاهلیم یا دشمن ائمه؟ شیعه که نباید جاهل باشد که امامش درغربت باشد وکسانی بخواهند امامش را نقد کنند
شیعه بودن ما مانند سلمان است که جا پای علی میگذاشت و هرگز شک نمیکرد ما معتقد به عصمت اکتسابی هستیم وجلوی هرگونه نشانه روی به رهبری می ایستیم
روحانی یا بی سواد است یا مغرض، اگر بی سواد است چرا لباس روحانیت به تن کرده و چرا لباس از او گرفته نمی شود تا هر غلطی که می کند بکند و اگر مغرض هست چرا در راس حکومت اسلامی و شیعه نشسته ؟ علمای اسلام به داد اسلام برسید
مشخص است که اصلاح طلبان با توجیه سخنان رییس جمهور هدفی جز زیر سوال
بردن اعتقادات اسلامی و نسبی کردن قداستها ندارند. آری. درست است که
معصومین بر خلاف روحانی از منتقدان شکایت نمی کردند و آنها را به جهنم
حواله نمی دادند. اما خدا این را هم گفت که کسانی که حتی در ته دلشان
کوچکترین نارضایتی و یا انتقاد نسبت به پیامبر وجود داشته باشد مومن
نیستند. قرآن در آیه 65 سوره نساء می فرماید : نه چنین است، قسم به خدای
تو که اینان (به حقیقت) اهل ایمان نمیشوند مگر آنکه در خصومت و نزاعشان
تنها تو را حَکَم کنند و آنگاه به هر حکمی که کنی اعتراض نداشته، کاملاً
(از دل و جان) تسلیم (فرمان تو) باشند.
آن حلم و بردباری در مقابل امثال خوارج از یکسو نشانه عظمت روحی
امیرالمومنین و از سوی دیگر نشانه پستی و دنائت خوارج بود. لیکن عده ای
رسما عملکرد خوارج را الگوی مناسب برای ما می دانند.
شمای معترض یک تعریف نسبتا جامع و مانع قرآنی و منطقی از اعتقادات اسلامی را برای مردم فهیم ایران بیاور تا باور کنیم شما در اعتراضتان راه درست را می روی؟؟؟!!!
اینم غضب خداست روحانی را گرفته است که این حرف ها را می زند بادست خودش داره قبرش را می کندند . روحانی انگلیسی زاده است . به خدا حسن روحانی مشرک و کافر است و به خدا و پیامبر ایمان ندارد اگر داشت نمی گفت امام حسین با یزید مذاکره کرد . خدا و پیغمبر روحانی اوباما و جانکری و نتانیاهو و الیزابت است . تف به شرف کسانی که به این شیطان زاده شرور رای دادند . خدا فقط با آن رمز و رموز پروردگاریش نظام از شر این لجن و آشغال نجات دهد همان طور که کشور از شر هاشمی نجات داد.
روحانی از بیکاری داره این حرف ها را می زند . خدا به حق آل محمد ایران از شر این شطان زاده و شیطان صفت ناپاک نجات بده و به درد هاشمی مبتلا بشود . خدا مرگی بهش دهد هر وقت روحانی شیطان بمیرد ایران عید است و آسمان ایران روشن می شود به خدا کشتی سانچی همین روحانی و زنگنه و ظریف این داعش های داخلی آتش زدند تا رهبری را دق بدهند.
اولا در مورد موضوع امام علی ع عده منظور اقای روحانی رو بد متوجه شدند یا ایشون نتوانست منظورش رو خوب برسونه
که در یک سخنرانی دوباره این موضوع رو گفتن و منظورشون رو طور دیگری بیان کردن
دوما منظور ایشون از نقد معصومین همون توضیح اولیه شما بوده که عده میامدن از ائمه انتقاد میکردن ائمه هم که نمیزدن تو دهن طرف که ساکت باش باید حر ف منو قبول کنی براشون استدلال میاوردن حالا مردم هم امّا شاکرا امّا کفورا
همین خود اقای شب زنده دار در چندین مسائل نتوانستن منظورشون رو به خوبی برسونن یک سری بحث ها پیش امد حالا باید بگیم که تو خوب درس نخوندی باید بری از اول شروع کنی افراد که نیت خوانی بلد نیستن اما انگار شما دستی در غیب دارین و بدتون نمیاد یه نقطه ضعفی پیدا کنین اینو بکنید چماق بکوبید تو سر دولت و افراد ....
بگین پس دینت مشکل داره برو دینتو درست کن
خدا عاقبت هممونو به خیر کنه
نه دوست عزیز
اینکه کسی به معصوم اعتراض می کرده است اسمش را نقد بگذاریم اشتباه است
وقتی به حکم عقل ثابت شد امام معصوم است لذا انتقاد به معصوم نشان از نشناختن مقام عصمت اوست
عقل با چه ابزاری و کدام چهارچوب و مبانی قیاس منطقی حکم عصمت غیر قرآنی را برای بزرگان دین و مذهب ثابت کرده است که جنالعالی با دهان پر از آن سخن می گویید؟؟؟!!!
اگر بر این سئوال سکوت کنید نشان می دهید که گزاف می گویید و هیچ اطلاعی در این زمینه ندارید.
لطفا با قرآن و اصول استدلال عقلی استدلال کنید و پاسخ دهید و سخنان غیر مستدل دیگران را دلیل صحت گفته های خود قرار ندهید.
نه برادر
با الفاظ بازی نکن اعتراض و نقد هردو یکی هستند
هدف نوع گفتن است که اعتراضی باشد یا سوالی و از روی نا اگاهی اگر مردم اون زمان عقل داشتند به عصمت ان ها ایمان می اوردند
اگر قرار بود هر چیزی اونا بگن مردم هم قبول کنن که دیگه نیازی به این همه پیامبر و معجزه نبود
سعی نکنین انقدر دین رو تعصبی به مردم جلوه بدین این همه داستان و حدیث و روایت داریم که مردم میامدن پیش ائمه شکایت میکردن اعتراض میکرد و امامان با نهایت ارامش پاسخشونو میدادن
قبول کردن یا نکردنش هم بستگی به خود فرد داره
ایه داریم انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفورا
میخاد راهو قبول کنه یا نکنه
هر گونه اعتراض و ایجاد شک در معصوم توسط مردم و هرکسی ناشی از عدم شناخت درست از معصوم و انحراف او از مسیر تشیع است و محکوم به انحراف از سبیل و اصول حقه ی شیعه است.
نقد غیرمعصوم با رعایت مصالح عامه جایز است. اما ایجاد حتی شک و تردید در عمل معصوم غیرمجاز تشریعی است. یعنی شما می توانی شک و تردید داشته باشی اما نباید حتی شک و تردید ظنی و قلبی داشته باشید.
در غیر اینصورت به میزان تردید در عمل معصوم از آن معیار خالص و ناب شیعی و الهی دور می شویم.
روحانی هم مثل اون آدم هایی هست که
ولایت علی را غصب کرده
با رأی های دوزی که زیر دستاش جمع کردن
مگر نه روحانی هم بیسواد و کم عقل هست
دوستانی که میگن زمان ائمه چون مردم مقام عصمت امامان را نمی شناختند و از روی جهالت یا کسانی هم بودند که از روی دشمنی نقد میکردند دیگه آخه اسم ما لااقل شیعه است ومعتقدیم که امامان ما بری از هرگونه کار اشتباه وگناه بودند حالا هم باید بگیم که ائمه هم باید نقد بشن
ما جاهلیم یا دشمن ائمه؟ شیعه که نباید جاهل باشد که امامش درغربت باشد وکسانی بخواهند امامش را نقد کنند
شیعه بودن ما مانند سلمان است که جا پای علی میگذاشت و هرگز شک نمیکرد ما معتقد به عصمت اکتسابی هستیم وجلوی هرگونه نشانه روی به رهبری می ایستیم
مشخص است که اصلاح طلبان با توجیه سخنان رییس جمهور هدفی جز زیر سوال
بردن اعتقادات اسلامی و نسبی کردن قداستها ندارند. آری. درست است که
معصومین بر خلاف روحانی از منتقدان شکایت نمی کردند و آنها را به جهنم
حواله نمی دادند. اما خدا این را هم گفت که کسانی که حتی در ته دلشان
کوچکترین نارضایتی و یا انتقاد نسبت به پیامبر وجود داشته باشد مومن
نیستند. قرآن در آیه 65 سوره نساء می فرماید : نه چنین است، قسم به خدای
تو که اینان (به حقیقت) اهل ایمان نمیشوند مگر آنکه در خصومت و نزاعشان
تنها تو را حَکَم کنند و آنگاه به هر حکمی که کنی اعتراض نداشته، کاملاً
(از دل و جان) تسلیم (فرمان تو) باشند.
آن حلم و بردباری در مقابل امثال خوارج از یکسو نشانه عظمت روحی
امیرالمومنین و از سوی دیگر نشانه پستی و دنائت خوارج بود. لیکن عده ای
رسما عملکرد خوارج را الگوی مناسب برای ما می دانند.
https://t.me/joinchat/GVt6wA823bp3NKioIGvsWw
تحت حمایت inaghd.ir و @cinemasatan
که در یک سخنرانی دوباره این موضوع رو گفتن و منظورشون رو طور دیگری بیان کردن
دوما منظور ایشون از نقد معصومین همون توضیح اولیه شما بوده که عده میامدن از ائمه انتقاد میکردن ائمه هم که نمیزدن تو دهن طرف که ساکت باش باید حر ف منو قبول کنی براشون استدلال میاوردن حالا مردم هم امّا شاکرا امّا کفورا
همین خود اقای شب زنده دار در چندین مسائل نتوانستن منظورشون رو به خوبی برسونن یک سری بحث ها پیش امد حالا باید بگیم که تو خوب درس نخوندی باید بری از اول شروع کنی افراد که نیت خوانی بلد نیستن اما انگار شما دستی در غیب دارین و بدتون نمیاد یه نقطه ضعفی پیدا کنین اینو بکنید چماق بکوبید تو سر دولت و افراد ....
بگین پس دینت مشکل داره برو دینتو درست کن
خدا عاقبت هممونو به خیر کنه
اینکه کسی به معصوم اعتراض می کرده است اسمش را نقد بگذاریم اشتباه است
وقتی به حکم عقل ثابت شد امام معصوم است لذا انتقاد به معصوم نشان از نشناختن مقام عصمت اوست
اگر بر این سئوال سکوت کنید نشان می دهید که گزاف می گویید و هیچ اطلاعی در این زمینه ندارید.
لطفا با قرآن و اصول استدلال عقلی استدلال کنید و پاسخ دهید و سخنان غیر مستدل دیگران را دلیل صحت گفته های خود قرار ندهید.
با الفاظ بازی نکن اعتراض و نقد هردو یکی هستند
هدف نوع گفتن است که اعتراضی باشد یا سوالی و از روی نا اگاهی اگر مردم اون زمان عقل داشتند به عصمت ان ها ایمان می اوردند
اگر قرار بود هر چیزی اونا بگن مردم هم قبول کنن که دیگه نیازی به این همه پیامبر و معجزه نبود
سعی نکنین انقدر دین رو تعصبی به مردم جلوه بدین این همه داستان و حدیث و روایت داریم که مردم میامدن پیش ائمه شکایت میکردن اعتراض میکرد و امامان با نهایت ارامش پاسخشونو میدادن
قبول کردن یا نکردنش هم بستگی به خود فرد داره
ایه داریم انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفورا
میخاد راهو قبول کنه یا نکنه
نقد غیرمعصوم با رعایت مصالح عامه جایز است. اما ایجاد حتی شک و تردید در عمل معصوم غیرمجاز تشریعی است. یعنی شما می توانی شک و تردید داشته باشی اما نباید حتی شک و تردید ظنی و قلبی داشته باشید.
در غیر اینصورت به میزان تردید در عمل معصوم از آن معیار خالص و ناب شیعی و الهی دور می شویم.