علامه حسن حسن زاده آملی: خودت را آلوده نکن، ابد در پیش داریم ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

علامه حسن حسن زاده آملی: خودت را آلوده نکن، ابد در پیش داریم ...
منبع ...:
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsvideo/?VALID=TRUE&g=397536
https://t.me/fazylatha
شرح ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان «از زبان آیت الله مجتهدی تهرانی»:
https://www.aviny.com/voice/ramazan/sharh_doa_ruzane/mojtahedi.aspx
وبلاگ (مشاهده ...):
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
56

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • امروزه برخی عناصر ملحد و معاند و ضد انقلاب خارج نشین، نه تنها از گسترش دین و دین‌داری در بین مردم می‌ترسند، بلکه بشدّت میترسند از اینکه معارف حقّه عرفانی شیعی [که نمونه بارز این عرفان به حضرت علامه حسن زاده آملی (مدظله) عنایت و روزی شده است] در بین اقشار جامعه اسلامی ترویج شود.
    گروهی از آن معاندان میخواهند مردم در مقدمات باقی بمانند و پا را فراتر نگذارند تا بتوانند براحتی چپاول فکری و استعمار و استثمارِ فکری کنند.
    متشکرم از درج پیام بنده کمترین

  • مراسم دعا و نیایش را از رواج آثار منفور ترین گناه پاک سازی کنیم
    ---
    همه ی قرآن شناسان می دانند خداوند در آیات قرآن کریم در سر تا سر این کتاب آسمانی شرک را منفور ترین رفتار نابخشودنی و بزرگ ترین گناه معرفی کرده و به بشر با شرح و تفصیل رسا و گویا و با دلایل انکار ناپذیر اتمام حجت کرده است: « وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ » ﴿ آیه ۱۳ سوره لقمان ﴾
    و همچنان: « إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا » ﴿ آیه ۴۸ سوره نساء ﴾
    آیات قرآنی بگونه ای آشکار و غیر قابل تردید پنداشت وجود توان فرا طبیعی همیشگی نزد بندگان مقرب و سایر آفریدگان و سهیم ساختن این بندگان و آفریدگان را با خداوند در این توان فرا طبیعی که منحصر به یگانه ذات اقدس او است ؛ بد ترین تجاوز به حق خداوند دانسته اند.
    خداوند در قرآن کریم نسبت به مجازات ابدی و نابخشودنی گرفتار شدن به این پنداشت حتی به پیامبران و سایر بندگان مقرب بر زبان آنان و به بشر آشکار هشدار داده است: « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره زمر ﴾
    و همچنان« قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا و......ذَلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۱ سوره أنعام ﴾
    و همچنان: « ... وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ » ﴿ آیه ۷۲ سوره مائده ﴾.
    قرآن کریم در بسیاری از آیات در هشدارهای خود حتی به پیامبران و بندگان صالح ؛ گرفتار شدن به این پنداشت را ، که با بد ترین نیرنگهاو فریبهای شیطان پلید پیوسته توسط انواع گوناگون شیادان دین فروش و مذهب فروش به ذهن بشر القا و تزریق می شود ؛ تباه کننده ی دین داری حاصل عمر بشر دانسته است: « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا ﴾ ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف ﴾.
    گرفتار شدن اکثریت مطلق بشر به این پنداشت اوج عملی شدن سوگند پلید شیطان به گمراه کردن اکثریت مطلق بشر را می رساند: « قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ . ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ ﴿ آیات ۱۶ و ۱۷ سوره أعراف ﴾
    وهمچنان: « قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ » ﴿ آیه ۸۲ سوره ص ﴾
    و همچنان: « قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ » ﴿ آیه ۳۹ سوره حجر ﴾.
    دین شناسان و مذهب شناسان قرآن شناس در مقابل این همه هشدارهای الهی و در مقابل سوگند پلید شیطان به گمراه کردن همه ی بندگان خدا ؛ با بزرگ ترین امتحان الهی رو به رو هستند.
    این امتحان الهی اقتضا می کند که دین شناسان و مذهب شناسان ببیند و بسنجند و برای آنان ثابت شود به خطیر ترین مسئولیت و وظیفه ی خویش که تلاش پیوسته برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری بشر از انحراف و گمراهی و از تباهی است چگونه و تا چه اندازه برای کسب رضای خدا عمل کرده اند: « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه ﴾ .
    برای این قشر که متولی آموزش و تبلیغ دین است باید محرز شود تا چه اندازه مردم دین دار را در جریان هشدارهای قرآن و ترفندهای پلید گمراه کننده ی شیطان لعین قرار داده اند؟؟؟!!!
    این قشر باید ثابت کند به مسئولیت و وظیفه ی خطیرآگاه سازی این مردم ، برای مصون نگه داشتن حاصل عمر دین داری و مذهب داری آنان از تباهی و نابودی ، با گوشزد پیوسته این هشدارهای الهی و ترفندهای شیطانی به مردم تا چه اندازه عالمانه و سازمان یافته و روشمند و ضابطه مند ؛ خدا پسندانه انجام وظیفه کرده است؟؟؟!!!
    این حقیقت قرآنی آشکار باید همیشه آویزه ی گوش فقهای شرع و همه ی بندگان باشد که خداوندبه هیچ پیامبری بجز تبلیغ وحی الهی ، که بارها در قرآن تکرار شده است ؛ هیچ حقی را برای ابتکار هیچ حکم و اعتقاد جدیدی بنام دین و مذهب نداده است و بنا بر این سایر بندگان نیز چنین حقی را ندارند.
    خداوند یگانه حکیم مطلق جهان آفرینش در باره حل و فصل مسائل دنیوی که در زمانها و مکانهای گونانگون تغییر پذیرند به پیامبر اجازه مشورت با پیروان را داده است و مصادیق این حل فصل مشورتی مسائل دنیوی هرگز بمعنای حکم ثابت دین نیستند.
    آثار دین زدای شرک و سهیم سازی بندگان مقرب با خداوند یکتا در دعا و نیایش و نمازها و سایر عبادتها متاسفانه در اکثر مراسم دینی مذاهب اسلامی بی پروا و با جهل به هشدارهای فراوان محکم و مفصل قرآن بی تردید رواج دارند.
    وظیفه ی دین شناسان است چناچه به رضای خدا نیازمند اند پیوسته به آگاه سازی مردم در این زمینه بپردازند و حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری مردم را از سرنوشت شوم تباهی و نابودی با آگاه سازی پیوسته ی مردم به هشدارهای قرآن محض رضای خدا نجات دهند.

  • خدیا مارا پاک کن وپاک تپذیر.انشالله