دروغ بزرگ روحانی به صلح امام حسن و پاسخ مهم استاد پورآقایی


یک بار برای همیشه پاسخ این شبهه رو یاد بگیریم که در جنگ روانی و رسانه ای امثال رئیس جمهور و همفکرانش سرگردان نشویم...

چرا امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد و مفاد این پیمان صلح چه بوده است و از طرف مقابل چرا امام حسین(ع) قیام کرد و تن به صلح نداد؟!


+ 
26

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرا اکثریت دین شناسان از بحثهای علمی گریزان اند؟؟؟!!!
    ---
    آی کاش دانشمندان روان کاوی برای پویا ساختن گرایش جوامع خود به علم بویژه در زمینه ی ارزیابی نتایج گرایش نسلها یه دین و مذهب از خود با شهامتی عالمانه حرکتی را با هدف پویا و مثبت و سازنده ساختن آموزش و تبلیغ دین و مذهب انجام می دادند.
    روان کاوان با این کاوش باید میزان علم گرایی دین شناسان را در آموزش و تبلیغ دین و میزان بهره وری مثبت و سازنده ی جوامع بشری از آموزش و تبلیغات دینی و مذهبی را با تجربیات میدانی خود و با بی طرفی مثبت بسنجند.
    باید روان کاوان مؤمن به دین و مذهب برای جذب مردم به ارشهای دینی و مذهبی تلاش علمی و تجربیات خود را در زمینه ی این سنجش به اثبات برسانند
    این سنجش باید سرنوشت هزاران ترلیون پول را که جوامع بشری برای آموزش دینی و مذهبی فرزندان خود در طول زمان هزینه کرده اند برای آیندگان مشخص سازد.
    بی توجهی مطلق دین شناسان به انتقادهای علمی که از روش آموزشی و تبلیغی آنان و از نا استواری و ناپایداری محتوای موضوعاتی که در این آموزش به کار می برند ثابت می کند این قشر حتی از توان دفاع علمی از روش و موضوعات آموزشی خود محروم است .
    این قشر در این زمینه حتی جرئت به میدان آمدن و رویا رویی علمی و علنی با این انتقادها را ندارد و خام خود را دین شناس معرفی می کند.
    انجام این گونه ارزیابیها و سنجشها برای علمی ساختن آموزش دین و مذهب و تفکیک دین شناسان راستین از مدعیان دین شناسی ضروری و واجب و خدا پسندانه است.
    اگر دین خداوند علم ستیز بود و نمی توانست استواری حجتهای ثابت احکام و اعتقادات خود را به اثبات برساند هرگز خداوند بشر را در وحی خود به پیامبران در زمینه های دین داری و مذهب داری به تفکر و تامل و تدبر و خرد گرایی فرا نمی خواند.

  • ببین سنی وهابی خداوند در قرآن جوابت را داده ؟

    اکثر مردم به قرآن و وحى الهى ، ایمان نمى آورندددددددد. (و ما أکثر الناس ... بمؤمنین) متعلق «مؤمنین» به قرینه آیه قبل (نوحیه إلیک) و نیز آیه بعد (إن هو ...) قرآن و وحى الهى است.

    ۲- علاقه شدید پیامبر(ص) به ایمان آوردن مردم و تلاش وافر او بى تأثیر در اکثر آنان (و ما أکثر الناس و لو حرصت بمؤمنین) «حرص» به معناى علاقه شدید به چیزى و تلاش براى دستیابى به آن است.

    ۳- ایمان نیاوردن اکثر مردم ، ریشه در حق ناپذیرى آنان دارد نه نداشتن روش علمی آنوقت تو سخن از علم برای جذب میگویی ، نه قصورى از جانب پیامبر(ص) در تبلیغ و نه ناتمام بودن برهان بر حقانیّت قرآن (ذلک من أنباء الغیب ... و ما أکثر الناس و لو حرصت بمؤمنین) آیه قبل بیان داشت که حقانیّت قرآن و الهى بودن آن امرى روشن است و جمله «و لو حرصت» مى رساند که پیامبر(ص) در ابلاغ دین تلاشى پى گیر داشت. این دو حقیقت بیانگر آن است که حجت بر مردم تمام است و ایمان نیاوردن آنان، نشانه حق ناپذیرى ایشان است. فهمیدی که اگر شق القمر کنی ایمان نمی آورند یاهمان علم

    ۴- خداوند با بیان مکر برادران یوسف علیه وى ، تسلّى دهنده پیامبر(ص) بر مخالفت مردمان با وى (إذ أجمعوا أمرهم و هم یمکرون. و ما أکثر الناس و لو حرصت بمؤمنین) برداشت فوق، مقتضاى ارتباط میان «ما أکثر الناس ...» با خصوص مکر برادران یوسف علیه وى (و هم یمکرون) است و به این نکته اشاره دارد که: اى پیامبر! آنان که فرزندان یعقوب پیامبر بودند با پدر و برادرشان آن گونه رفتار کردند، پس مبادا از ایمان نیاوردن مردم اندوهگین باشى و خود را مقصر پندارى چرا که عموم مردم حق ناپذیرند.فهمیدی اکثریت ایمان نمی آورند حتی اگر از علم استفاده کنی

  • گذاره های تاریخی که مذاهب اسلامی را به جان هم می اندازند
    ---
    اگر گذاره های معتبر قابل اثبات انکار ناپذیر تاریخی از وقایعی که ادعا می شود برای پیامبر و اهل بیت آن حضرت رخ داده اند در اختیار نباشند و نقل و ترویج چنین رخ دادهایی سبب ایجاد تفرقه و فتنه و نفرت میان مذاهب امت اسلامی شوند و نتوان از نقل و ترویج این رخ دادها فایده ی مفید برتری برای پیشرفت و پویایی و شکوفایی این امت بگونه ای محرز و مؤکد به دست آورد تجویز چنین نقل و ترویجی باید شرعا و قانونا و بر پایه ی عرف عقلایی بویژه در سایه ی حکومت منتسب به دین اسلام حرام و ممنوع باشد.
    باید مروجان چنین رخدادهایی را با حکم قانون و شرع همیشه به مجازات عادلانه ی لازم رساند.
    هرگز و بویژه در قلم رو حکومتهای منتسب به دین اسلام خدا پسندانه و خردمندانه نیست گذاشت چنین نقل و ترویجهایی سبب ایجاد تفرقه میان امت اسلامی بشوند و جهان اسلام را تضعیف و دچار زیانهای جبران ناپذیر کنند و دشمنان را بر این جهان وسرنوشت کشورهای آن چیره سازند.

  • شعار لبیک یا حسین و مودت اهل بیت در رفتار و گفتار ما چه تجلی دارد؟!
    ---
    اگر شعار لبیک یا حسین ومودت اهل بیت پیامبر با تجلی پیوسته ی اهداف قرآنی انسان ساز و طاغوت ستیز نهضت عظیم عاشورای حسینی و تجلی سیرت قرآنی خاندان عترت و طهارت در فرد و جامعه همراه نباشد و چنین اهداف الهی همیشه در رفتار و گفتار و پندار فرد و جامعه دیده نشود ، و به پیاده کردن مراسم و مناسک و شعایر و اعتقادات من در آوردی و خرافی ضد قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی ذهن همیشه خطا گرای بشر اند تنها منحصر گردد ؛ دانسته یا نداسته سر دادن چنین شعاری خود فریبی و عوام فریبی و حرکت در راه گمراهی است که بحکم خداوند در قرآن به نابودی همه ی اعمال نیک و عبادتهای حاصل عمر فرد و جامعه می انجامد وقرآن چنین فرد و جامعه ای را به زیان کار ترینان توصیف می کند: « آیات 103 تا 106 سوره کهف ».

  • خداوند شما را برای مسلمین حفظ فرمایند انشاءالله