استاد خاتمی نژاد- ابتکار عمل دست خود ماست


بین هدایت و گمراهی چه چیزهایی وجود دارد؟
آیا خدا بندگان را گمراه میکند؟
موسسه عصرظهور اراک
www.asre-zohur.ir


+ 
5

- 
0
ارسال در 1398/11/13 ساعت 15:46 2020-2-2 15:46:52

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 98/11/23 ساعت 12:01

    هر قومی که نتواند سره از ناسره ی دین و مذهب را باقرآن و عقل تشخیص دهد نه خدا را شناخته و نه دین و نه مذهب را.
    این قوم با داشتن قرآن در خانه و داشتن عقل در سر و بهره نجستن از این ارزشهای الهی تمام نیکی کاریهای عمر خود را با انبوهی از بافته های بی پایه ی اثبات ناپذیر ذهن بشری ناقص خود و امثال خویش ، بنا بحکم خداوند در قرآن ، به تباهی سپرده است.
    شگفتا که بشر در کارهای مادی خود در شناخت سره از ناسره ی آنچه که باید انجام دهد و آنچه را که نباید بکند برای عقل ارزش می شناسد ؛ أما و قتی که به شناخت دین خدا می رسد عقل خود را تاقچه بالا می گذارد.
    شما را به خدا قسم اگر به رفتارهای من در آوردی خویش بنام دین و مذهب با دلیل بی خدشه ی قطعی اطمینان دارید فقط یک آیه ی محکم و مفصل از قرآن و یک دلیل عقلی انکار ناپذیر بیاورید که آلوده و بدنام کردن بزرگان دین با من در آوردیها و خرافات را بتواند برای شما آشکارا تجویز کند.

  • مهمان 98/11/18 ساعت 11:30

    لازمه های سخن در باره احکام و اعتقادات دین و مذهب چیستند؟
    ---
    هر سخنی بنام دین و مذهب در زمینه ی احکام و اعتقادات اگر به آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی که در حقیقت قانون اساسی دین مبین اسلام را تشکیل می دهند مستند نباشد و برای اثبات مسائل خود اصول استدلال منطقی - عقلی را به کار نبرده باشد چنین سخنی فاقد ارزش دینی و مذهبی و فاقد پایه های مستحکم اثبات عقلی است.
    نشر هرسخنی بنام دین و مذهب بی توجه به ملاکهای قرآنی و عقلی که در پارگراف بالا یاد آوری شده اند بنا به حد و مرزهاس شناختهای قرآنی و هشدارهای فراوان قرآن ، که چگونگی درستی و نادرستی دین داری و مذهب داری را مشخص و آشکار ساخته اند ، گمراهی آفرین و دخالت بیجا در دین خدا و مذهب قرآنی اصیل اهل بیت پیامبر و گناه کبیره ی نابخشودنی است.
    سخن از احکام و اعتقادات دین و مذهب با بی توجهی به ملاکها و معیارهای فوق انسان را با خواست خود به ترویج گمراهی دین داران و به گناهان کبیره ی دخالت در امور منحصر به خداوند گرفتار می کند و در قیامت امکان جبران برای صاحب سخن وجود نخواهد داشت.
    مهمترین لازمه های سخن در باره احکام و اعتقادات دین و مذهب آگاهی کامل به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای دین داری و مذهب داری قرآنی و آگاهی کامل به چگونگی به کار گیری درست اصول استدلال عقلی است.

  • مهمان 98/11/14 ساعت 00:42

    .