استاد خاتمی نژاد- هیچ جبری در کار نیست.


آیا خدا راه های راهنمایی را بسته است؟ آیا این کار جبر نیست؟
راهها به روی چه کسانی باز است؟
موسسه عصرظهور اراک
www.asre-zohur.ir


+ 
5

- 
0
ارسال در 1398/11/5 ساعت 11:41 2020-1-25 11:41:57
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 98/11/14 ساعت 12:43

    آیا بازده مفید و مثبت و سازنده ی فعالیتهای دینی و مذهبی را ارزیابی کرده ایم؟
    ---
    بسیار شایسته و خدا پسندانه بلکه یک وظیفه ی دینی و ملی حیاتی است که نهادهای رسمی و غیر رسمی متولی تبلیغ و آموزش دین و مذهب که در سایه نظام حکومتی دین محور فعالیت می کنند پدیده ی بی طرفدار ماندن موضوعات و مقالات دینی و مذهبی در رسانه ها و همچنان نظرات روشنگر قرآنی و عقلی که پیرامون این مقالات به رسانه ها ارسال می گردند را به موشکافی و تجزیه و تحلیل و آمار گیری علمی بگذارند تا میزآن تاثیر گذاری حقیقی خود در جامعه را بگونه ای علمی به دست بیاوردند و با آمار و ارقام و نتایج تحلیل علمی به دست آمده تناسب حجم مبالغ و داراییهای روز مره ای که این نهادها در کار خود از بیت المال و داراییهای مردم هزینه می کنند با نوع بازده این کارها در جامعه مشخص گردد و مشروعیت و معقولیت این هزینه سازیها برای آنان محرز شود و فردای قیامت در محضر خداوند مقصر و گنه کار شناخته نشوند و در همین دنیا عالمانه به جبران کاستیها و تصحیح خطاها در زمینه های مختلف کار خود بپردازند چون در قیامت فرصت هیچ جبرانی و جود نخواهد داشت.
    « وَمَا تَكُونُ فِي شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَلَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا كُنَّا عَلَيْكُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِيضُونَ فِيهِ وَمَا يَعْزُبُ عَنْ رَبِّكَ مِنْ مِثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَلَا أَصْغَرَ مِنْ ذَلِكَ وَلَا أَكْبَرَ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ»﴿آیه ۶۱ سوره یونس﴾ و همچنان:« وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَأْتِينَا السَّاعَةُ قُلْ بَلَى وَرَبِّي لَتَأْتِيَنَّكُمْ عَالِمِ الْغَيْبِ لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَلَا أَصْغَرُ مِنْ ذَلِكَ وَلَا أَكْبَرُ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ » ﴿ آیه ۳ سوره سبأ ﴾.

  • مهمان 98/11/14 ساعت 10:23

    ناتوانی در تشخیص سره از ناسره ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب تکلیف زدا نیست
    ---
    با اذعان به معقول و منطقی بودن این اصل حقوقی متعارف جهان که جهل به قانون نسبت به ضرورت پایبندی به قوانین تکلیف زدا نیست اجرای این اصل در زمینه ی ضرورت پایبندی به احکام یقینی شرع مبین دین الهی ، باتوجه به برتری آشکار شرع خدا بر قانون بشر ، اولویت اول را نزد متدینان باید داشته باشد.
    اگر انسان متدین در اوج انفجار اطلاعات زمان حاضر فرق میان اعتقادات من در آوردی منسوب به دین و مذهب را از اعتقادات اصیل دین و مذهب نتواند تشخیص بدهد و بی تحقیق و تفحص بر پیروی از هر اعتقادی بنام دین و مذهب اصرار ورزد مطابق حکم قرآن و قانون و عرف دین داری و مذهب داری او هیچ ارزشی ندارند و با چنین وضعی دین داری و مذهب داری او بعنوان تخلف شرعی و قانونی از تکالیف شرع قلمداد می شود و او به تحمل مجازات مناسب نوع تخلف خود و آثار منفی آن در طول مدت تخلف ناگزیر خواهد شد.
    شرع و قانون برای تامین و تضمین منافع مشروع یا پسندیده ی عرفی معقول افراد و جوامع بشری تعیین شده اند و بدیهی است که هر تخلف از احکام شرع و قانون بتناسب آثار سوء آن بر فرد و جامعه مجازات خود را داشته باشد.
    « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳-۱۰۶ سوره کهف ﴾.

  • مهمان 98/11/12 ساعت 20:57

    آِیا به هشدارهای قرآن علیه من در آوردی سازان وخرافه گستران آگاهیم؟
    ---
    اگر کار گزاران پایگاه های اطلاع رسانی به ملاک و معیارهای محکم و مفصل قرآنی و به اصول استدلال عقلی برای تشخیص سره از ناسره ی آنچه را که خارج از قرآن در مقالات و سایر نوشته ها بنام ((اعتقادات دینی و مذهبی)) و برای تثبیت این اعتقادات در صفحات خود عرضه می کنند آگاهی کامل نداشته باشند و این اعتقادات را بدون ارائه ی ادله ی محکم و مفصل قرآنی و بدون ادله عقلی ذی ربط ارائه نمایند در مسئولیت گمراهی مردم بسبب این نوشتها با صحبان این نوشته ها سهیم خواهند بود.
    این افراد یقینا بعلت وسیله قرار گرفتن برای ایجاد چنین گمراهی مطابق هشدارهای قرآن در این زمینه دچار خشم و عذاب الهی خواهند شد و این خشم و عذاب الهی بی تردید افرادی را که در این زمینه مانع روشن گری قرآنی و عقلی می شوند نیز در بر خواهد گرفت.
    مانع تراشیدن در مقابل هدایت مردم به حقایق قرآنی و عقلی اصیل دین و مذهب یا زمینه سازی برای محرومیت مردم از این حقایق بحکم خداوند در قرآن گناه کبیره ی کتمان حقایق قرآنی به شمار می آید و کتمان کنندگان بنا به هشدارهای مؤکد قرآن دچار نفرین خداوند و نفرین مردم خواهند شد.
    نسبت منقولات غیر قرآنی متضاد با محکمات مفصل قرآن که با اصول استدلال عقلی نیز اثبات ناپذیر اند بزرگ ترین ظلم در حق خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت است و ترویج چنین منقولاتی در حساب دقیق خداوند بزرگ ترین گناه نابخشودنی را علیه بشر و در رزومه ی اعمال او به ثبت می رساند.
    مروجان من در آوردیها و خرافات قرآن ستیز و خرد گریز بنام دین و مذهب و اصرار گران بر پیروی از این من در آوردیها و خرافات با بد ترین ویژگیهای شیطانی در قرآن توصیف گردیده و بد ترین عذابهای الهی برای آنان ثبت شده است.

  • مهمان 98/11/12 ساعت 19:32

    الحمدللّه عَلی ما هدانا
    شکر و سپاس خدای را بر آنچه هدایتمان فرمود به آن

  • مهمان 98/11/12 ساعت 19:15

    خدا بفضل و رحمتش عاقبت شیعیان و محبّان خاتم پیغمبرانش محمّد و آل محمّد(صلّ الله علیه و آله) که از دشمنان آنها برائت میجویند را ختم بخیر خواهد کرد

  • مهمان 98/11/12 ساعت 15:49

    افسوس که با کج فهمی و انحراف و ترویج من در آوردیها و خرافات آنقدر دین و مذهب و اهل بیت پیامبر را بدنام و منفور ساخته ایم که کامنتهای روشنگر دفاع قرآنی علمی از دین و مذهب و اهل بیت مظلوم پیامبر در میان کاربران سایتها و حتی در میان دین شناسان برای خواندن و اظهار نظر علمی بسیار بندرت طرفدار پیدا می کنند.

  • مهمان 98/11/11 ساعت 16:06



    به همان صورت که رانندگی اجباری نیست اما اطاعت از قوانین آن اجباری است.
    اسلام آوردن و زندگی در جامعه اسلامی هم اجباری نیست.
    اما برای کسی که می خواهد در آن جامعه زندگی کند اطاعت از هنجارها و
    قوانین آن جامعه اجباری است. هر کس نمی خواهد تشریف ببرد به سرزمینهای
    کفر. بزور مجبورشان نمی کنیم مسلمان بمانند. اصلا دلیل اینکه از بین همه
    کفار فقط کفار اهل کتاب حق زندگی در جامعه اسلامی دارند همین است. چون
    آنها هم هنجارهای مشترک بسیاری با اسلام دارند. مثلا همین حجاب در ادیان
    یهودی و مسیحی و حتی زرتشتی واجب بوده و هست و تا پیش از عصر مدرنیته در
    حدود صد سال قبل همه این فرقه ها بشدت بر حفظ حجاب تاکید داشتند. در واقع
    بی حجابی فقط مال بت پرستان مصر و یونان و روم باستان و فرقه ضاله بهایی
    است.

  • مهمان 98/11/11 ساعت 16:06


    دروغ می گویید. اگر پیامبر قصدش اصلاح نفس بود و کاری به اجتماع نداشت در
    همان غار تا ابد می ماند. اتفاقا هدف از اسلام چیزی جز قانون گذاری و
    اصلاح اجتماع انسانی نیست. قانون یعنی هم احجبار . قانون اختیاری معنا
    ندارد. لهذا پیامبر هم حکومت ایجاد کرد و هم کفر و بت پرستی را ممنوع کرد
    و هم در مقابل شکستن علنی اخکام الهی حد و تعزیر قرار داد.
    برای همیبن بود که ابوسفیانها زیر شمشیر مسلمان شدند. برای همین امام
    سجاد علیه السلام فرمود انا ابن من ضرب خراطیم الخلق حتی قالوا لا اله
    الا الله.
    اصلا اگر قرار بود اظهار عقاید باطل آزاد باشد که نفاق به وجود نمی آمد!
    آن در حاکمیت باطل است که باطل می تواند عرض اندام کند.

    آری. شما شنیده لااکراه فی الدین و اکراه را هم به دروغ اجبار معنا کرده
    اید. در حالی که معنایش این است که هیچ چیز ناپسند و مکروهی در اسلام
    نیست. تازه هر کس نمی خواهد قانون خدا را بپذیرد حق اظهار کفر در جامعه
    اسلامی را ندارد. آزاد است که برود. کسی هم جلویش را نمی گیرد.

  • مهمان 98/11/11 ساعت 15:13

    روش دین داری و مذهب داری اکثریت هیچگاه نماد حق گرایی خدا پسندانه نبوده است
    ---
    « وَمَا أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ » ﴿ آیه ۱۰۳ سوره یوسف ﴾
    « وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ » ﴿ آیه ۱۰۶ سوره یوسف ﴾
    « لَقَدْ جِئْنَاكُمْ بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ » ﴿ آیه ۷۸ سوره زخرف ﴾
    « وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۳۶ سوره یونس﴾
    خداوند در آیات قرانی فوق تاکید می کند فزونی تعداد پیروان اعتقادهای غیر قابل اثبات مبتنی بر گمان که اکثریت مردم از آنها بنام دین و مذهب پیروی می کنند نشانه حقانیت این اعقادات نیست و برای رسیدن به حقانیت هر اعتقادی باید در وحی بی خدشه ی الهی اصیل که پایان آن قرآن کریم است تدبر وتأمل کرد و از قرآن که با خواست خداوند از دست تحریف گر بشر و از جعل و دروغ و تزویر مصون مانده برای شناخت حق و نا حق اعتقادات منسوب به دین و مذهب استمداد خواست.
    « أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا » ﴿ آیه ۲۴ سوره محمد ﴾
    «إ ِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا » ﴿ آیه ۹ سوره اسراء ﴾
    « وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هَذَا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِي إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ . قُلْ لَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا تَلَوْتُهُ عَلَيْكُمْ وَلَا أَدْرَاكُمْ بِهِ فَقَدْ لَبِثْتُ فِيكُمْ عُمُرًا مِنْ قَبْلِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ . وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ . وَمَا كَانَ النَّاسُ إِلَّا أُمَّةً وَاحِدَةً فَاخْتَلَفُوا وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ فِيمَا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ . وَيَقُولُونَ لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ » ﴿ آیات ۱۵ تا ۲۱ سوره یونس ﴾ و « اتَّبِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ » ﴿ آیه ۳ سوره أعراف ﴾ و « وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ » ﴿ آیه ۴۹ سوره مائده ﴾
    آیات قرآنی فوق در زمینه ی دین داری و مذهب داری برضرورت پیروی از وحی اصیل الهی قرآن و خود داری از رویگردانی از این وحی را به پیامبر اسلام و مؤمنان یاد آوری و تاکید می کنند.
    خداوند نماد درست دین داری را تنها در ذکر منحصر به خود و اطاعت و عبادت در دین داری را تنها به پیروی از وحی بی شبهه ی خود منحصر ساخته و بارها در جای جای قرآن این انحصار را به پیامبران و همه ی مؤمنان و سایر بشریت گوشزد و تاکید کرده است.
    قرآن کریم تقسیم دین داری را با روش پرداختن به ذکر خدا و ذکر بندگان تقبیح کرده است:« وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ... . »﴿ آیات ۴۵ تا ۵۴ سوره زمر﴾
    قرآن کریم در هیچ یک از آیات محکم و مفصل خود تقسیم دعا و توسل را ، برای رسیدن به خواستهای ناممکن و فرا طبیعی ، میان خدا و بندگان مقرب زنده ((شرط)) استجابت دعا قرآر نداده است چه رسد به توسل به ارواح این بندگان که هیچ اثری از توصیه به این گونه توسل در قرآن وجود ندارد:« اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ » ﴿ آیه۸۰ سوره توبه﴾ و همچنان بنگر در همه ی آیات قرآنی که واژه ی « تدعون » در آنها آمده است.
    قرآن کریم بارها در تعدادی از آیات محکم و مفصل خود بگونه ای مستقیم و تلویحی غیر مستقیم حتی پیامبران را ، در دست رسی به جهان غیب بی کران خداوند و در انجام کارهای ممکن و ناممکن طبیعی و فرا طبیعی بدون اراده و اذن (( موردی )) خداوند ، در هر کار ناتوان معرفی کرده است.
    در قران هیچ نشانه ای از دادن اذن مطلق همیشگی توسط خداوند به بندگان حتی پیامبران وجود ندارد که انجام کارهای ممکن و ناممکن طبیعی و فرا طبیعی را بدون اذن موردی خداوند توسط آنان ثابت کند و آیات بسیاری از محکمات مفصل قرآن وجود چنین اذن مطلق همیشگی را نزد آنان تصریحا و تلویحا نفی و انکار نموده است.
    پرهیز از روی آوردن به اعتقادهای اثبات ناپذیری بنام دین و مذهب که در قرآن کریم هیچ نشانه ای از تایید آنها وجود ندارد شرط دین داری و مذهب داری خدا پسندانه است و شرط پذیرفته شدن این دین داری از جانب خداوند است.
    چنانچه این شرطها آن چنان که خداوند در آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدهای دین داری و مذهب داری قرآنی از بشر خواسته است تحقق نیابند خاوند هیچ ایمان و هیچ دین داری و مذهب داری و هیچ کار نیکو را از بشر نخواهد پذیرفت و مطابق حکم قرآن بشر با چنین وضع به عذاب ابدی خداوند گرفتار خواهد شد: « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا »﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف ﴾.
    بشر حتی پیامبران با دانش ناچیز خود حق ندارند بجای خداوند و فراتر از وحی بی خدشه ی اصیل ذات اقدس او از ذهن خود احکام و اعتقادات جدید ابتکار کنند و به ابتکارهای خود تقدس بخشند و خود و دیگران را با هزینه های کلان مادی و معنوی روز مره به انجام این کارها که هیچ بازده مثبت و سازنده محسوس و نامحسوس اثبات پذیر برای پیشرفت و شکوفایی مشروع جوامع بشری در آنها دیده نمی شود وادار سازند و از این راه همیشه زیانهای مادی و معنوی بی شمار به این جوامع تحمیل نمایند و وزر و وبال و گناه های کبیره این کار را در قیامت به دوش خود کشند:
    « وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ . لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ . ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ . فَمَا مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِينَ» ﴿ آیات ۴۴ تا ۴۷ سوره حاقه ﴾.
    أگر رهنمودهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی را در خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، دین شناسی ، قرآن شناسی ، انسان شناسی ، شیطان شناسی و رفتار شناسی نیاموزیم و همیشه این شناختهای رسا و گویا و سرشت نشین را سر لوحه ی ضرورتهای دین داری و مذهب داری خود قرار ندهیم بحکم مؤکد قرآن کریم هیچ آثار نیکی از دین داری و مذهب داری خویش در رزومه ی الهی اعمال خویش نزد خداوند نخواهیم داشت و بی تردید عاقبت در قیامت که هیچ فرصت جبران نیست با خشم خداوند به عذاب ابدی نا بخشودنی او گرفتار خواهیم شد.

  • وهابی عُمَری
    بگو ببینم کدامیک از شیعیان مسلمان معتقدند که رسول خدا و ائمه هدی(علیهم السلام)بدون اذن خداوند قادر به گره گشایی از مردم هستند چه در دنیا و چه در آخرت؟
    کدامیک از شیعیان معتقدند تا خدا نخواهد آنها هم میتوانند کاری بکنند؟
    وهابی عُمَری جاهل، مگر ما مسلمانان فقط قرآن را داریم، احادیث رسول خدا و ائمه هدی(علیهم السلام) بیانگر قرآن و بازکننده احکام آن هستند
    توی جاهل وهابی عُمَری که فقط قرآن قرآن را شعار تکفیری تزویری ات قرار داده ای
    فقط از قرآن برای ما ثابت کن که چگونه باید نماز بخوانیم
    و فقط از قرآن برای ما ثابت کن که اولی الامر که اطاعت از آنها همچون اطاعت از خداوند است اسم و مشخّصاتشان چیست و چگونه افرادی اند ؟
    آن اولی الامری که خدا فرمود: اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم.. این اولی الامر باید مثل خدا و رسول حرف و حکم شان بی خطا باشد و به مصالح امّت آگاهی تمام داشته باشد، اینها افراد عادی خطاکاری چون عُمرخطاب نیستند که پس از غصب خلافت هم تیمم بلد نبود
    باید کسانی باشند که برگذیده خدا هستند تا از جانب خداوند در حکومت بر مردم و هدایت آنها خطایی نکنند و در زندگی فردی خوش سابقه بوده باشند و به اختیار خویش گناهی نکنند، این همان ولایت و امامت إلهی است که رسول خدا بارها جانشینان پس از خودش را معرفی کرده و حتّی در کتب خود عُمَریتان هم احادیثی در این مهّم وجود دارد.
    خداوند بارها در قرآن از ولایت و امامت سخن به میان آورده مثل:
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿٥٥﴾ وَمَن يَتَوَلَّ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّـهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ﴿٥٦﴾(المائدة)
    وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿١٢٤﴾ (البقرة) در این آیه خدا ابراهیم علیه السلام را امام برای همه مردم قرار داده و او از خدا میخواهد از ذریه اش هم امامت بر همه مردم داشته باشند ، که خدا می فرماید فقط به آن ذریّه تو می رسد که ظالم نباشند؛ یعنی نه به خود و نه به دیگران و نه نسبت به حق الله ظلمی مرتکب نشده باشد تا آنان امام بر همه مردم قرار دهم که این همان عصمت است که شیعه به آن معتقد است که امام به اختیار خود گناه نمیکند و در دریافت هدایت الهی و هدایت مردم محفوظ است تا خطایی نکند
    و خداوند بارها به امامت فرزندان ابراهیم از نسل اسحاق و اسماعیل اشاره کرده که به امر خدا مردم را هدایت میکنند مثل این آیات:
    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا ۖ وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ ﴿٢٤﴾ سوره سجده
    وَمِن قَوْمِ مُوسَىٰ أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ ﴿١٥٩﴾الاعراف
    وَمِمَّنْ خَلَقْنَا أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ ﴿١٨١﴾ الاعراف
    وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ ۖ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِينَ ﴿٧٣﴾ الانبیاء
    وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ ۗ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ ۖ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ ﴿٧﴾ و کافران می گویند: چرا از سوی پروردگارش معجزه ای [غیر قرآن] بر او نازل نشده؟ تو فقط بیم دهنده ای و برای هر قومی( امام )هدایت کننده ای است.
    این آیه آخری که ذکر کردم تصریح دارد که باید پس از رسول خاتم هم امامان هدایتگری منصوب خداوند باشند تا به امر او هر قومی را هدایت کنند تا قیام قیامت که اکنون هم مهدی موعود جانشین دوازدهم پیغمبر خدا امام هدایتگر همه اقوام و واسطه فیض خداوندی است
    رسول خدا که به حکم آیه بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٤٤﴾النحل، تبیین گر قرآن برای مردم است اولی الامر و ولی و امام هادی الهی پس از خودش را که جانشینان بحق او از نزد خدا هستند را برای مردم معرفی کرده و فرموده که مردم باید به آنها متمسک بشوند تا گمراه نگردند و سنتهای بی تحریف رسول الله مثل شیوه نماز خواندن را از آنها بیاموزند،
    برای همین است که شما عُمَریها نمازتان ساختگی خودتان و عمر خطاب است که دس به سینه می ایستید و وضویتان هم مثل دستور خدا در قرآن که رسول خدا و ائمه هدی بیانن و عملاً توضیحش دادند نیست
    از آخر کامنتت که در آن از خداشناسی و پیغمبرشناسی و.. گفتی و از ولایت و امامت الهی که آیات متعدد قرآن از آن حکایت دارد چیزی ننوشتی، باز هم ثابت کردی که عُمَری هستی و شیعه نیستی و به دروغ خودت را شیعه جا زده ای
    ---
    و چگونه ادعای شیعه بودن داری در حالیکه وجود امام زمان مَهدی موعود محمّد ابن الحسن عسکری(سلام الله علیه)که الله و رسولش و قرآن و جانشینان بحقِّ رسول الله از عترتش یعنی ائمه هدی(علیهم السلام)مشخّصات و وعده اش را فرمودند را مُنکری؟!
    از خداوند حیا نمیکنی لااقل از وجدانت خجالت بکش
    در همین سایت روشنگری در ویدیویی تحت عنوان: امام مهدی (عج) ماجرای فیض پروردگار
    این کامنت را نوشته ای:
    مهمان97/12/26 ساعت 22:45 پیوند ثابت
    تبلیغ غیر قابل اثبات برای شخص و شیء نادیده و ناشنیده و نامحسوس و بی نظیر حسی در کجای قرآن و با کدام دلیل عقلی انکار ناپذیر قابل اثبات و پذیرفته شده است؟؟؟!!!
    آیا دین خدا با این کونه تبلیغها نزد بشریت رواج یافت و پذیرفته شد؟؟؟!!!
    آیا ترویج دین خدا با چنین تبلیغهای غیر قابل اثبات در معرض تمسخر عقلا قرار دادن دین و مذهب و بازیچه نشان دادن دین و ذهب و پیامبر و اهل بیت نیس؟؟؟!!!.
    گدام عاقلی دین و مذهب را بی ادله و مثالهای بی نظیر حسی و غیر قابل اثبات می پذیرد؟؟؟!!!
    -----------
    با اینکه به امام زمان(سلام الله علیه) اعتقادی نداری باز ادّعای شیعه بودن داری!
    آخر وقاحت هم حدّی دارد!
    ---
    شیطان سوار بر ذهن تو و امثال تو است ای عُمَری بی حیای دروغگو که خودت را شیعه جا زده ای
    صدبار به تو گفتم که ولایت و امامت الهی و تبرک و توسل و شفاعت و زیارت و جشن میلاد و سوگواری برای رسول الله و آل او و سایر عقاید شیعه که توی عُمَری وهابی و امثالت قبولش نداری، کجایش بخلاف قرآن و سنّت اصیل رسول الله و ضدّ عقل است!؟
    امّا هر دفعه نه جوابی دادی و نه با ادب برخورد کردی، و همه اش با تهمت و ناسزا به من و امثال من از جواب دادن گریختی

  • مهمان 98/11/12 ساعت 16:51


    جواب : سئوال کجایش بخلاف قرآن و سنّت اصیل رسول الله و ضدّ عقل است که توی صهیونیست دغل باز مغلطه گر در پایان هرزه گوییهات می پرسی این است که از عاقلان دین دوست عالم خدا پرست قرآن شناس دین دوست وفا دار مذهب بیا حضورا بپرس تا تو دهنی دندان شکن بی درمان را از آنان دریافت کنی!؟

  • مهمان 98/11/12 ساعت 16:41

    به پایگاه روشنگری/ شنبه 12/11/1398
    ---
    بازهم مزدوران صهیونیسم سر از لجن زار بیرون آوردند
    ---
    تو آی صهیونیست یا بهایی یا مزدور هر دو این قدر مانند سر دم داران تشیع لندنی تحریف گر قرآن و دین و مذهب چرت و پرت نگو و هرزه گویی شیطانی فتنه بر انگیز علیه امت اسلامی نکن زیرا همه ی ترهات و من در آوردیها و خرافات بازار مکاره ی دین فروشی شما که علیه دین و مذهب و قرآن پیش گرفته اید نزد جهان اسلام رسوا و رو شده اند و این جهان شمای دشمن خدا و دشمن پیامبر و اهل بیت را که آن روی سکه ی صهیونیستی- استعماری القاعده و داعش و تکفیریهای وهابی احمق هستید خوب شناخته است و دیری نخواهد پایید که با خشم خداوند قهار شما و اربابان صهیونیتسی و مستکبر ددمنش شما به برهوت و لجن زار متعفن تاریخ فرستاده شوید و سر انجام با ارباب بزرگ خود شیطان رجیم به قعر سقر بروید.
    شما مزدوران صهیونیسم و استکبار دست در دست سران مزدور تشیع دروغین من در آوردی ساز و خرافه گستر لندنی با ترویج من در آوردیها و خرافات ذهن متعفن خود بنام دین و مذهب با اصرار و لجاجت قسم خورده اید دین رحمت الهی و مذهب قرآنی اصیل خاندان پیامبر اسلام را آلوده ی لجنهای متعفن و جعل و تحریفهای خود سازید تا مسلمانان را با این فتنه های شیطانی بنفع صهیونیستها و مستکبران چپاول گر از هم جدا سازید ولی روز به روز خداوند آگاه به همه حقایق جهان دستان پلید شما را رو می سازد و شما را بیشتر رسوا می کند.

  • مهمان 98/11/10 ساعت 08:33

    خداوند وحدت آفرین در دین داری رقیب پذیر نیست
    ---
    « أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّار » ﴿ آیه ۳ سوره زمر﴾
    خداوند یگانه ی دانا و توانای مطلق در این که در دین داری یعنی در عبادت و تقرب و در دعا و نیایش برای رسییدن به خواسته ها و نیازها بجز روی آوردن به تنها ذات اقدس او که همیشه و همه جا حاضر و ناظر و بر انجام هرچه بخواهد توانا است و از بشر و سایر آفریدگان عاقل هیچ رقیبی در میان هیچ یک از بندگان خود را در این زمینه ها نمی پذیرد ، موضع خود را بی هیچ گونه شبهه در آیه فوق آشکار مشخص ساخته است.
    برای آشنایی به روش دین داری درست و بی اشکال و بی شبهه ، بشر اعم از پیامبران و سایر بندگان مقرب و غیر مقرب موظف اند بحکم خداوند یکتا به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای وحی ناب و خالص و تحریف نشده الهی که تجلی آن پس از ظهور اسلام تنها در قرآن کریم است آگاه شوند.
    بشر اگر رضا وخوشنودی خداوند را می خواهد موظف است به وحی تحریف نشده الهی در همه ی مسائل دین داری ، بی این که هیچ تضاد و تعارضی با داده های محکم و مفصل شناختهای این وحی ایجاد نماید در رفتار و کردار و گفتار و پندار به این شناختها پای بند باشد و به این وحی با دقت و تدبر در آیات محکم و مفصل این شناختها در قرآن دقیقا بی کاستی و بی فزونی عمل نماید.
    باید دانست که حدیث شریف مشهور ثقلین با تدبر در آیات محکم و مفصل قرآن هیچ دلالتی را بر تقسیم هیچ یک از گرایشهای دین داری میان خدا و بندگان مقرب ندارد.
    حدیث ثقلین تنها بشر را به راه دست رسی بی شائبه به مصادیق تحریف نشده ی احکام قرآن در همه ی زمینه ها بی کاستی و بی فزونی هدایت می کند و هیچ دلالت دیگری که متضاد و متعارض با شناختهای قرآن باشد نمی تواند در خود داشته باشد.
    مسلمان و سایر افراد بشر اگر رضا و خوشنودی خداوند را می خواهند و در ادعای تلاش برای دوری از خشم خداوند صداقت دارند باید از بردن بهره وری از حدیث ثقلین به غیر از دست رسی به مصادیق احکام کلی قرآن شدیدا پرهیز کنند.
    همه ی هشدارهای رسا و گویا و سرشت نشین قرآن دقیقا چگونگی دست رسی بشر به این پرهیز را بی هیچگونه شبهه بیان کرده اند و با این بیان همه ی حجتها را در زمینه چگونگی دین داری خدا پسندانه بر بشر تمام کرده اند.
    فراخوان به ضرورت پیروی از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی در دین داری و مذهب داری بشر فقط برای پاک نگه داشتن شأن و منزلت ارزشی والای پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت و سایر پیامبران و بندگان مقرب از هر گونه بدنامی و برای پاک نگه داشتن دین وحیانی خداوند و مذهب قرآنی اصیل اهل بیت پیامبر از هر گونه تحریف و کج اندیشی است.
    امت اسلامی اگر می خواهد همیشه مشمول الطاف و رحمت بی کران الهی باشد باید در مقابل توطئه های پیوسته ی دشمنان قسم خورده ی اسلام ، با روی کرد صادقانه به احکام و اعتقادات قرآن و با لبیک گویی به ندای وحدت بخش این کتاب هدایت آسمانی از هرگونه اقدام و اندیشه ی وحدت شکن متضاد و متعارض با این احکام و اعتقادات پرهیز کند.

  • مهمان 98/11/11 ساعت 16:35

    عُمَری کذّاب مفتر تو چگونه ادعای شیعه بودن داری در حالیکه وجود امام زمان مَهدی موعود محمّد ابن الحسن عسکری(سلام الله علیه)که الله و رسولش و قرآن و جانشینان بحقِّ رسول الله از عترتش یعنی ائمه هدی(علیهم السلام)مشخّصات و وعده اش را فرمودند را مُنکری؟!
    از خداوند حیا نمیکنی لااقل از وجدانت خجالت بکش
    در همین سایت روشنگری در ویدیویی تحت عنوان: امام مهدی (عج) ماجرای فیض پروردگار
    این کامنت را نوشته ای:
    مهمان97/12/26 ساعت 22:45 پیوند ثابت
    تبلیغ غیر قابل اثبات برای شخص و شیء نادیده و ناشنیده و نامحسوس و بی نظیر حسی در کجای قرآن و با کدام دلیل عقلی انکار ناپذیر قابل اثبات و پذیرفته شده است؟؟؟!!!
    آیا دین خدا با این کونه تبلیغها نزد بشریت رواج یافت و پذیرفته شد؟؟؟!!!
    آیا ترویج دین خدا با چنین تبلیغهای غیر قابل اثبات در معرض تمسخر عقلا قرار دادن دین و مذهب و بازیچه نشان دادن دین و ذهب و پیامبر و اهل بیت نیس؟؟؟!!!.
    گدام عاقلی دین و مذهب را بی ادله و مثالهای بی نظیر حسی و غیر قابل اثبات می پذیرد؟؟؟!!!
    -----------
    با اینکه به امام زمان(سلام الله علیه) اعتقادی نداری باز ادّعای شیعه بودن داری!
    آخر وقاحت هم حدّی دارد!

  • پناه برخدا

  • پناه بر خدا از شرّ عُمَریهای دروغگو که خود را شیعه جا میزنند

  • با اندک فهمی که بنده دارم از آیات خداوند ، یقین هست که ازادی انتخاب با ماست ، چرا که اگر انتخاب با خودمان نباشد و جبر باشد خداوند جزا و پاداش منظور نمیکرد .

  • مهمان 98/11/13 ساعت 09:59

    بله

  • مهمان 98/11/11 ساعت 19:45

    توضیح واضحات