رائفی پور | مریم مقدس


به همراه زیرنویس انگلیسی


+ 
96

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 98/10/20 ساعت 13:08

    چگونه می توان نقش امامت امامان از اهل بیت پیامبر را شناخت؟
    ---
    هرگز نمی توان نقش امامت امامان از خاندان پیامبر اکرم اسلام را پس از گذشت چهار ده قرن و اندی از وفات این بندگان مقرب خدا در هزاران حدیث و روایاتی ادعا یا تایید کرد که بسیاری از آنها با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول متین و استوار استدلال عقلی هیچ همگنی و هماهنگی و انسجام ندارند.
    نسبت دادن این گونه احادیث و روایات نسنجیده ای به پیامبر اکرم اسلام و ائمه ی اطهار از اهل بیت آن حضرت بعلت تضاد و تعارض این احادیث و روایات با شناختهای فرهنگ مذکور بجز تثبیت بدنامی و قرآن گریزی و عوام گرایی و استفاده ی شخصی اثبات ناپذیر از دین و مذهب بنام این بندگان مقرب خداوند هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد.
    اصرار بر چنین نسبتی اصرار جاهلانه یا عامدانه بر تثبیت اتهامها و بهتانهای دشمنان مذهب تشیع به ائمه ی مظلوم این مذهب است و بزرگ ترین گناهی است که علیه خاندان پاک پیامبر با عدول از محکمات مفصل شناختهای فرهنگ قرآنی مذکور انجام می گیرد.
    سکوت یا اصرار علم گریز اکثریت دین شناسان مذهب بر چنین نسبتی قرآن ستیز زمینه ی دین گرایی صادقانه ی این اکثریت را بکلی نابود می کند و خرد گرایان دین دار را بیشتر به باور به سیل اتهامها و بهتانهای دشمنان مذهب علیه این قشر جذب می کند .
    برای پاسداری از حرمت و حیثیت پیامبر اسلام و ائمه ی مظلوم از خاندان پاک آن حضرت ؛ این گونه احادیث و روایات ناهمنگن و ناهماهنگ با داده های مفصل قرآن کریم و شرایط پیچیده ی تقلبات گوناگون دینی و مذهبی و سیاسی و اجتماعی زمان انتشار آنها بی تردید به بر رسی و ارزیابی علمی جامع دقیق با به کار گیری عالمانه و بی تعصب اصول تمامی علوم ذی ربط و به نتیجه گیری علمی بی خدشه نیاز مبرم دارد.
    هیچ فرصتی برای انجام این بر رسی و ارزیابی علمی خدا پسندانه بنفع مکتب قرآنی مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر بهتر از زمان حال و عصر حاضر که نظام اسلامی تشیع محور در ایران بر قرار است وجود نخواهد داشت.
    از دست دادن این فرصت بی نظیر گران بها همه ی دین شناسان مذهب را در زمینه ی وظیفه الهی خود بی تردید بحکم قرآن در قیامت در محضر خداوند که در آن روز هیچ امیدی برای جبران نیست مسئول و پاسخ گو خواهد ساخت و به تحمل پیامدهای شوم و ابدی از دست دادن این فرصت ناگزیر خواهد کرد.