چرا حجاب در ایران اجباریست وقتی قرآن گفته لااِکراهَ فِي الدّین؟!


سوالی اساسی
اگر‌ «لااِکراهَ فِي الدّین»
پس چرا حجاب در ایران اجباریست؟!
جوابی فوق العاده به علت اجباری بودن حجاب درجامعه.


+ 
78

- 
5

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • شماها انگار یادتون رفته انگلیسی ها برای اینکه بتوانن رضاخان را در ایران به قدرت برسانن بهش گفتن بره حوزه علمیه قم و در آنجا نفوذ کنه علت اصلی به قدرت رسیدن رضاخان همین حوزه علمیه بود رضاخان توانست با حرفای قشنگ قشنگش اینطوری دل روحانیون ساده را برباید تا آنها ازش حمایت کنند میدانید چی گفت؟ به روحانیون گفت که چرا شما انقدر دیکتاتورید خدا در قرآن گفته حجاب اجباری نیست یه خانمی میخواد حجاب سرش کنه یکی نمیخواد سر کنه بعد که قدرت گرفت زیر حرفش زد و بی حجابی را اجبار کرد و روحانیون بهش گفتن تو گفتی حجاب هرکی دلبخواهی باشه ولی الان داری زور میگی؟ رضاخان هم گفت من اون حرف رو زدم که فقط به قدرت برسم حالا نکته اش همینه حجاب در قرآن هست و اجباریه چون اگه ماموران اسلامی نریزند و حجاب را اجباری نکنن ماموران طاغوتی میریزند و بی حجابی را اجباری میکنن و این ماجرا در بقیه عرصه ها هم هست از زمان حضرت آدم ع تا الان هیچوقت نشده که اون دموکراسی که شما ازش دم میزنید پیاده بشه برید بگردید یک نمونه اش را نمیتونید پیدا کنید چون هیچوقت ولایت خدا با شیطان قابل جمع شدن نیست خداوند بی نیاز ستوده هیچوقت با شیطانی که بنده خودش هست و خودش اون را آفریده یا با هرکسی دیگه شریک نمیشود در هیچ کاری پس یا باید ولایت خدا پیاده شود یا ولایت شیطان هیچ حد وسطی نیست منظور از لا اکراه در قرآن هم به معنای اختیاری بودن دین نیست به معنای این است که دین خدا با فطرت انسان ها در آمیخته و هیچ کراهتی نداره اگه انسان از دستورات دین اکراه داره بخاطر اینه که شیطان با گوشت و خونش درآمیخته

  • ا 98/4/27 ساعت 01:18

    ا

  • ا 98/4/27 ساعت 01:13

    ا

  • این سوال عمدا مغالطه دارد. رانندگی در انگلیس هم اجباری نیست. اما اطاعت از قوانین آن و حرکت از سمت راست خیابان برای کسی در انگلیس می خواهد رانندگی کند اجباری است.

    زندگی در جامعه اسلامی و حاکمیت اسلامی هم اجباری نیست.اما اطاعت از قوانین اسلام و شریعت برای هر کس که می خواهد در این حاکمیت زندگی کند اجباری است.
    بدیهی است که اگر کسی نخواهد از این قوانین اطاعت کند هیچ اجباری به زندگی در جامعه اسلامی ندارد. برود هر جا که دلخواه او است.

    اما اگر جامعه اسلامی تظاهر به رفتاری ضد اسلامی مجاز بود هیچ نیازی به ایجاد پدیده نفاق نبود. منافق کافری است که می خواهد در جامعه اسلامی زندگی کند اما ناچار باید به ظواهر قوانین اسلام احترام بگذارد.

    البته این را هم بدانید اجبار درد اینها نیست. چرا که با هیچ اجبار بشری مشکلی ندارند. با بستن کربند ایمنی و کلاه کاسکت و پرداخت بیمه و نمای ساختمان اجباری و.. هیچ مشکلی ندارد. با آنکه خوب می دانند تا زور نباشد مردم زیر بار این قوانین نمی روند!
    تنها درد آنها با قانونی است که ساخته بشر نباشد و دستور خدا باشد. چرا؟
    چون خدا و دین را لایق و شایسته قانونگذاری و دخالت در اداراه جوامع بشری نمی دانند!کفر از این واضحتر لازم است باشد؟

    درد دیگر اینه می گوید حجاب مهم نیست! اما می گویند اگر مهم نیست پس چرا این همه اصرار بر حذف آن دارند؟ و اینهمه تبلیغ و هزینه علیه حجاب برای چیست؟
    اما هر عاقلی می داند هزینه طلاق ها و فرزندان طلاق و اولاد نامشروع و هزینه سقط جنینها و قتلهای ناموسی و عشقی که با آمار بی سابقه ای دارد بالا می رود از دهها اختلاس بزرگ بیشتر است. چیزهایی که تماما نتیجه مستقیم گسترش بی حجای است

  • ا 98/4/26 ساعت 09:23

    ا

  • پس اشکال نداره اگه ما بریم خارج
    اونا مجبورمون کنن بر اساس سبک زندگی اونا
    رفتار کنیم
    تا دیزاین شهریشون به هم نخوره
    مثلا تمام مسولین که میرن اونور آب رو مجبور کنن کراوات بزنن یا زناشون پوشش مثل اونا داشته باشن
    بریم خدا رو شکر کنیم اونا مثل ما فکر نکنن
    ولی در کل من عقیده دارم حجاب مخصوصا پوشوندن صورت و دستان هم برای مرد واجبه هم برای زن
    با اینهمه دوربین که تو سطح شهر هست و روشای انگشت نگاری هر لحظه احتمال داره هر حرکتی که میکنیم ثبت و ضبت بشه و بر علیه مون استفاده بشه

  • نه عزیزم. اشکالی ندارد. برو گمشو هر جا می خواهی.
    البته آن خارجی ها باید جواب دهند چرا با وجود ادعای حاکمیت لیبرال و آزادی دین و عقیده مانع از اجرای دستورات دینی می شوند.
    اما ما ادعای جامعه لیبرالی نداریم و بنابراین دروغی نگفته ایم.
    اما اگر خیال کرده ای می گذاریم ثمره خون صدها هزار شهید را به رایگان از چنگ ما خارج کنید کور خوانده اید.
    تا حداقل به همان اندازه از شما اعدام نکنیم ایران را به شما تحویل نخواهیم داد.

  • لیبرال ها هم میگن ما مسلمون نیستین که ادعای راستگویی داشته باشیم
    نه اینجویری که داره پیش میره خودتون با دست خودتون اهرم ثمره خون شهدیدان رو خراب میکنید
    هر اندازه که اعدام کنی همون قدر تخم نفرت میکاری که محصول دنبال عمل متقابل میگرده

  • بعد از آنکه الاخره امام علی علیه السلام به خلافت رسید عده ای از اشراف به او گفتند ما دل خوشی از تو نداری چون تو همان کسی هستی که بسیاری از پدران و برادران ما را کشته ای. امام هم جواب داد آن قتلها به خاطر کینه شخصی نبود و اگر شما اعتراضی دارید باید به خود اسلام باشد نه به من.
    پس اشکالی ندارد تو هم از ما متنفر باشی. متنفر باش. این نفرت تو از اسلام و حقیقت است نه از ما.

    ضمنا برای ما هیچ اهمیتی ندارد که شما متنفر بشوید. اتفاقا ما هم از شما متنفریم. حضرت ابراهیم دقیقا همین جمله را به امثال شما گفت
    «قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابرهیم والذین معه اذ قالوا لقومهم انا برءؤا منکم ومما تعبدون من دون الله کفرنا بکم و بدا بیننا و بینکم العدوة والبغضاء ابدا حتی تؤمنوا بالله وحده...» سوره ممتحنه آیه 4
    «قطعا برای شما در (پیروی از) ابراهیم و کسانی که با اویند سرمشقی نیکوست آنگاه که به قوم خود گفتند ما از شما و از آنچه به جای خدا می‌پرستید بیزاریم به شما کفر می‌ورزیم و میان ما و شما دشمنی و کینه همیشگی پدیدار شده تا وقتی که فقط به خدا ایمان آورید...»


  • بهتر ازاین جواب به منکرین عفاف وحجاب درجامعه وجود ندارد.آلوده کنندگان جامعه چه جوابی دارند?