استاد خاتمی نژاد-منظور از کلمه ولی در آیه ۵۵ سوره مائده چیست؟


- بررسی و تحلیل آیه ۵۵ سوره مائده و پاسخگویی به یکی از شبهات معروف درباره این آیه:
آیا کلمه ولی در این آیه به معنی دوست و یاری کننده است؟

جهت مشاهده نماهنگ‌های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • شناختهای سرشت نشین ثابت قرآن فلسفه بافی بشر را بر نمی تابند
    ---
    منظور از ولی را خداوند در حد و مرزهای رسا و سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی در زمینه های خدا شناسی و پیامبر شناسی و انسان شناسی مطابق با ظرقیتهای علم و توان بی حد و مرز خداوند و دانش و توان محدود بشر اعم از مقرب یا غیر مقرب در قرآن با اصل قرار دادن معانی متعارف ولایت در زبان عربی شفاف بیان کرده است .
    هر گفته ای که بر خلاف این شناختها و بر خلاف اصول زبانی پیرامون ولایت و ولایت مداری بیان می شود مخدوش به جعل و بطلان است و نسبت چنین گفته ای به معصوم نسبت نا روا و گناه کبیره است.
    شناختهای سرشت نشین ثابت قرآن کریم که از سرچشمه ی بی آلایش علم بی کران و بی خطای خداوند یکتای جهان هستی نشأت گرفته اند هر گز فلسفه بافیهای ذهن بی نهایت محدود و ناتوان بشر را که قرآن آنها را رجما بالغیب یا سنگ اندازی در تاریکی نامیده بر نمی تابند.
    قرآن کریم جرئت و جسارت بشر در فلسفه بافی و سخن فراتر از شناختهای قرآن در باره ی نهانهای اعتقادات دینی و مذهبی را که با تکیه به منقولات ناهمگن و ناهماهنگ با این شناختها انجام می گیرند ، نوعی خود خدا پنداری و افترا علیه خدا « قُلْ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ » ﴿ آیه ۶۹ سوره یونس وسایر آیاتی که لفظ یفترون در آنها آمده است﴾ و جرئت و جسارت نابخشودنی در مقابل نهی آشکار قرآن و گناه کبیره ی مسئولیت زا شناخته است و بشر را به هلاکت ابدی دچار می سازد. « وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا » ﴿ آیه ۳۶ سوره اسراء﴾ و ﴿آیات : ۴۴ – ۴۷ سوره حاقه﴾.