رسالت امام مهدی (ع) در دعای ندبه


بخشی از خطبه های نماز جمعه 24 خردادماه شهرستان ساوه درباره رسالت امام مهدی (ع) در دعای ندبه
https://t.me/saveh_adineh


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهم ترین حقیقت دین داری که تقریبا همه از آن غفلت می کنیم
    ---
    آیا ما آفریدگان عاقل میرنده ی ناتوان از دست رسی به کمال حقایق جهان این حقیقت آشکار را می دانیم یا تا کنون این حقیقت در ذهن ما جا افتاده است ، دین داری که رابطه ی ما با خدا و با خویشتن خویش و با خلق الله را سازمان دهی و ضابطه مند و قانون مند می کند تنها سرنوشت ساز ترین فاکتور جهت بخشی مثبت و سازنده به زندگی ما در این جهان مادی و جهان ما ورای آن است؟؟؟!!!
    آیا تا کنون با ذهن و عقل و تمام وجود خویش عکس العمل خود نسبت به همین حقیقت ناب بی تا و غفلت ناپذیر و چگونگی رسیدن ضابطه مند و خرد گرا به نیازها و ملزومات این حقیقت را آنچنان که باید و شاید و فرو ناگذار ترین ضرورت نیاز زندگی سالم است به وارسی عقلی گذاشته ایم؟؟؟!!!
    آیا تا کنون از عقل خود پرسیده ایم کدام وسیله بهترین عاملی است که می تواند ما را به حقیقت مذکور و ملزومات و نیازهای آن نزدیک و مجهز سازد و در زندگی ما سالم ترین خوش بختی را فراهم کند؟؟؟!!!
    آیا تاکنون دین شناسان به ما با خرد گرایی اجازه داده اند که بیاندیشیم تنها وسیله و عامل گزینش بهترین راه برای رسیدن به حقیقت مذکور حد و مرزها و باید و نبایدهای خطا ناپذیر دین داری و مذهب داری شناختهای سرشت نشین آشکار و قابل درک و اثبات پذیر فرهنگ دین داری قرآنی است که خداوند و عده ی مصونیت آن از تحریف را به بشر داده و می تواند این حقیقت را در اذهان بشر بی آلایش مجسم سازد؟؟؟!!!
    آیا می دانیم که تنها حجت خطا ناپذیر خداوند نزد بشر برای سالم سازی زندگی با خرد گرایی همین حد و مرزها و باید و نبایدهای حی و حاضر تحریف ناپذیر و جاویدان شناختهای وحیانی فرهنگ دین داری قرآنی هستند و بس که همگی بی تفسیر و تاویل می توانند سرشت بشر را ، چنانچه با تدبر و تأمل در آنها بیاندیشد ، برای رسیدن به حقیقت مذکور بی نیاز به ابزارهای ناقص بشری دیگر کمک و هدایت و بی آلایش راهنمایی کنند؟؟؟!!!
    تلاش برای پاسخ به سئوالهای حیاتی فوق ما را به همه ی حقایق تلخ و شیرین تاریخ زندگی بشر بی نیاز به هر گونه تفسیر و تاویل بشری آگاه می سازد.
    زنهاز که برتری سازنده و مثبت و جاودان خداوند را در همه چیز با اندیشه های ناقص بشری خدشه دار کنیم!!!