عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اعتقاد سازی برای دین و مذهب هیچ تناسبی با دانش ناچیز بشر ندارد
    ---
    انسان بطور کلی چه مقرب خداوند باشد چه نباشد بنا به تاکیدهای قرآن بعلت محدود و مقید بودن ظرفیت ذهنی خود به زمان و مکان و محیط و یافته های محدودی که از این ابعاد زمانی و مکانی و محیطی به دست می آورد دانش محدود و ناچیزی دارد که او را از دست رسی به تمام حقایق جزئیات حتی یک شئ فرا روی خود محروم می سازد چه رسد به حقایق بی کران جهان طبیعی و فرا طبیعی.
    این ظرفیت ذهنی بسیار محدود انسان و دانش اندکی که او کسب می کند هرگز او را اختیار نمی دهد بجای خداوند جهان آفرینش ، که آگاه به همه حقایق جهان هستی است ، با دانش ناقص و ناچیز خود برای دین خدا و مذهب اهل بیت که باید از شناختهای فرهنگ الهی دین داری اصیل قرآنی برخاسته باشد اعتقاد و مراسم و مناسک و شعایر ، که می باید عین حقیقت باشند ، ابتکار کند و به این فراورده های ناقص ذهنی خود تقدس بخشد و خود و دیگران را به پایبندی و عمل به این فراورده ها وادار سازد و روزانه هزاران میلیارد از بیت المال جامعه و داراییهای خصوصی مردم بی هیچ گونه بازده مثبت محسوس با دوام برای پیشرفت جوامع مسلمان را هدر دهد و وزر و وبال این هدر رفته های بی شمار بی کران را در سرنوشت خود ثبت کند و با خود به آخرت ببرد.
    بی توجهی به این حقیقت انکار ناپذیر که اعتقاد سازی برای دین و مذهب منحصر به خداوند آگاه به همه ی حقایق جهان هستی است و هیچ تناسبی با دانش ناچیز بشر ندارد و بی توجهی به واقعیتهای محسوس فاجعه بار فوق را بی تردید خداوند نمی بخشد و در دنیا و همچنان در آخرت که جای هیچ جبرانی نیست سزای مناسب این بی توجهی دین گریز را که در دیانتها و مذاهب گوناگون دینی سبب گمراهی و انحراف میلیاردها از مردم شده و می شود بعنوان سهم صاحبان آن تعیین خواهد نمود و در دست آنان خواهد گذاشت.
    « وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ...» ﴿ آیه ۱۴۴ سوره آل عمران﴾
    « وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ . وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا وَلَّى مُسْتَكْبِرًا كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا كَأَنَّ فِي أُذُنَيْهِ وَقْرًا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿آیات۶ و۷ سوره لقمان﴾
    «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا»﴿ آیات ۱۰۳ و ۱۰۴ و۱۰۵ سوره کهف﴾.
    تردیدی نیست که وقایع زندگی در جهان آفرینش بنا بحکم سنت های الهی تغییر ناپذیر در همه ی زمانها و مکانها تکرار می شوند و تاریخ خود را تکرار می کند و آیات قرآن فراگیر و زمان شمول و جهان شمول اند و بر همه ی وقایع تکراری صدق می کنند و حجتهای قرآنی تحریف ناپذیر خداوند هرگز منحصر به سبب نزول و یک زمان نیستند.
    بنا بر آنچه که در این نوشته آمده بجز وحی قطعی الصدور و قطعی الدلاله الهی و بنا به حکم و تاکیدهای فراوان قرآن کریم هیچ آفریده را حق ابتکار احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر برای دین خداوند نیست.
    بشر ملزم است با درک ظرفیت و دانش ناچیز ذهن خود ، قدسیت و حرمت بی مانند حد و مرزهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی تحریف ناپذیر را بشناسد و به این حد و مرزها پایبند باشد و برای نجات از تباهی و هلاکت ابدی هرگز به خود جرئت و جسارت تجاوز از این حد و مرزها را ندهد.