احمدی نژاد دید درستی از اقتصاد نداشت


استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا: من فکر میکنم اقای احمدی نژاد دید درستی نداشت از اینکه چطور میشود اقتصاد را توسعه داد و رشد و اشتغال چطور اتفاق می‌افتد. این را در طرح بنگاه‌های زود بازده میتوان دید و مقدار زیادی پول دست شرکت‌های کوچک گذاشتند تا کار ایجاد کنند.


+ 
1

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • خدا نابود کند این اقتصادان و همفکران او را.
    اتفاقا تنها بخشی از کارهای احمدی نژاد که کاملا صحیح بود همین نگاه اقتصادی او بود.
    صد البته با نگاه لیبرالی که دخالت دولت در اقتصاد را حرام و کمک به بنگاههای زودبازده را گناه نابخشودنی می داند احمدی نژاد در خطا بوده است.
    اما یادمان نرود، دلیل این موضع لیبرالها آن است که آنها دولت را هم یک نه یک نهاد متعل به مردم که صرفا یک بنگاه اقتصادی می دانند که باید به سود دهی برسد. لهذا با همین نگاه است که خیال می کنند اگر دولت درآمد و ثروتش را در کارهای کم سود و به نفع عموم خرج کند کار غلطی انجام داده است.
    نگاه لیبرالی دقیقا نقطه مقابل اسلام است که بیت المال را امانت و حق مردم می داند و وظیفه دولت را در بازگرداندن این حق به مردم تعریف می کند.

    البته به این آقای اقتصاد دان لیبرال باید یادآوری کرد که یالمار شاخت هم با همین حمایت گسترده از صنایع زودبازده بود که اقتصاد در هم شکسته آلمان بعد از جنگ جهانی اول را به قدرت اول جهان در دهه 1930 تبدبیل نمود.

    و یاد آوری باید کرد که باراک اوباما هم در اوج بحران اقتصادی آمریکا تنها با شکستن قواعد و فرمولهای لیبرالی بود که توانست با تزریق بی سابقه پول و پخش آن بین شرکتهای بزرگ و کوچک آمریکایی بر بحران غلیه کند در حالی که به همین دلیل توسط اقتصاددانان هاروارد و ایلینوی نشین متهم به سوسیالیست بودن گردید.

    و اگر نبود خیانتهای بی سابقه و گسترده و کارشکنی های داخلی جبهه متحد ضد احمدی نژاد، قطعا این اقدام او به نتیجه می رسید کما اینکه با همین کار حداقل توانست بر موج بیکاران ورودی دهه شصتی غلبه کند و نرخ بیکاری را ثابت نگاه دارد.

    اما لیبرالیسم بزرگترین دشمن انسانها در تمام تاریخ است که آمده است انسانها را به دست خود انسانها و با شعار انسان گرایی نابود کند.