امر به معروف یک بانوی مانتویی!


با دوستم داشتیم از میدون #هفت‌حوض رد می شدیم

از دور دختر خانمی رو دیدیم که همراه دوتا آقا بود ... از موتور پیاده شده بود و داشت خداحافظی می کرد
اما شالش افتاده بود ... .
درسته که خودم #مانتویی بودم اما بنظرم امر به معروف و نهی از منکر مانتویی و چادری نداره چون عین دلسوزیه و یادآوری حرف خداست ...

پس تصمیم گرفتم که امر به معروف کنم و با اینکه مانتویی هستم منم سهمی تو پیج دختران انقلاب داشته باشم

بهشون که نزدیک شدیم جلو رفتم و به اون دختر خانم گفتم که شالش افتاده و ازش خواستم که سرش کنه


+ 
35

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آ أَیُّهَا النَّبِىُّ قُل لاَِّزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَآءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلاَبِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى‏ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً

    ترجمه
    اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسرى‏ هاى بلند بر خود بیفکنند، این (عمل) مناسب ‏تر است، تا (به عفّت و پاکدامنى) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده مهربان است.

    «جلابیب» جمع «جِلباب»، به معناى مقنعه‏ اى است که سر و گردن را بپوشاند، و یا پارچه بلندى که تمام بدن و سر و گردن را مى‏ پوشاند.
    در آیات گذشته سخن از اذیّت و آزار مؤمنان به دست منافقان بود. این آیه مى ‏فرماید: براى آنکه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونه ‏اى خود را بپوشانند که زمینه اى براى بى‏حرمتى آنان فراهم نشود.
    بر اساس این آیه، نوعى روسرى مورد استفاده‏ زنان آن زمان بوده، لیکن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقّت نمى‏ کرده ‏اند. لذا سفارش این آیه، نزدیک کردن جِلباب به خود است، نه اصل جلباب که امرى مرسوم بوده است.
    این آیه که فرمان حجاب مى ‏دهد، با تهدید مطرح نشده بلکه فلسفه‏ حجاب را چنین تبین مى ‏کند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلک‏ها، تهمت‏ها، تهاجم‏ها و تهدیدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند.
    آفات بى‏ حجابى‏
    ۱. رونق گرفتن چشم چرانى و هوس‌بازى.
    ۲. توسعه‏ى فساد و فحشا.
    ۳. سوء قصد و تجاوز به عنف.
    ۴. باردارى‏هاى نامشروع و سقط جنین.
    ۵. پیدایش امراض روانى و مقاربتى.
    ۶. خودکشى و فرار از خانه در اثر آبروریزى.
    ۷. بى مهرى مردان چشم چران نسبت به همسران خود.
    ۸. بالا رفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگى.
    ۹. رقابت در تجمّلات.

  • ناظر 97/12/17 ساعت 21:26

    وقتی کسانی حرامخورده و خودشان هم میدانند و همسر و دخترش بد حجاب باشند و دست بگذاری روی نقطه ضعفش انوقت از شدت خشم مثل باروت منفجر میشود و هر چه به دهانش میاید میگوید . بله واقعیت تلخ است و نمیتوان قبول کرد . اسلام را میشناسیم و قوانین خدا را میدانیم اما به ان دهن کجی میکنیم و اسمان ریسمان میبافیم تا خودمان را توجیه کنیم .دنیا کوتاه است و اخرت جاودان و ابدی . انسان عاقل اخرتش را به جهان کوتاه فانی نمیفروشد .

  • مهمان 97/12/17 ساعت 18:55

    فقط تو ایرانه که دزدا و قاتلا راس راس میگردن ازونور هر بی خانواده ولایت معاش یعنی مال حرام خورده ای به خودش اجازه میده در امور شخصی مثل لباس مردم دخالت کنه.این نتیجه ی مال حرامه،نه اون که نه دزدی کرده، نه به کسی آسیبی رسونده فقط حاضر نیست مثل همون اقلیت ولایت معاش با چادر و ریش و در کل تزویر،کاسبی و دزدی کنه.
    البته از کسانی که الگو و مرجعشون کسیه که تفخیذ! رو مجاز میدونه انتظاری نمیره.محض اطلاع تفخیذ یعنی بهره کشی جنسی از رانها و لای پاهای نوزاد دختر!
    دوستانی که شک دارند میتونن تحقیق کنند درباره تفخیذ.

  • آن وقت شما با برهنگی و بی حجاب شدن بانوان کاسبی نمی کنی؟ شما "تن" معاش نیستی؟ مسائلی که آثارش به جامعه و اجتماع بر می گردد شخصی نیست. مسلمان واقعی هم کسی نیست که سکولار باشد و لذا هر حرکت خودش را با حکم الهی تطبیق می دهد نه با میل و دلم می خواهد و هوای نفس خودش. اگر هم مسلمان نیست باید مطابق قانون عمل کند مگر آن که قائل به قانون جنگل باشد. اتفاقا کسانی هم که از نظر شما حرام خورده و دزدی و...می کنند منطقشان و روح و جنس کارشان با این دختر خانم و مانند اینها یکیست. خدا که نبود همه کاری مجاز می شود. این دخترخانم هم دزد است فقط جنسی که می دزدد با دیگری فرق می کند. آن قدرتش الان در این حد است که اختلاس می کند و میلیونی و میلیاردی می دزد و این فعلا قدرتش در همین حد است که کشف حجاب سر می کند و بی عفتی و بی حیایی و بی حجابی می کند و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را می دزدد. وقتی در جای اولی قرار گرفت این هم اختلاس کرده و دزدی می کند چون روح حاکم بر رفتار همه شان نفی حکم خدا و بی تقواییست و این که خود محورند و بر اساس دلم می خواهد و هوای نفسشان عمل می کنند. دنبال این نیستند که خدا چه می گوید. نگاه می کنند خودشان و شهوتشان چه می خواهد. هر جا مشکلی هست ریشه اش همین است.
    در مورداصلاح اطلاعات غلط انتهای مطالبتان ( که نشر دروغ می باشد و می تواند ناشی از ... باشد) نیز به http://wikifeqh.ir/%D8%AA%D9%81%D8%AE%DB%8C%D8%B0 مراجعه کنید.

  • مهمان 97/12/18 ساعت 15:48

    اگر بی حجابی امور شخصی بود چرا جلوی دیگران نمایش می یابد؟
    چرا شهرداری های نمای ساختمان را اجباری می کنند؟
    و اینکه فتوای شرعی برای جلوگیری از آسیب رساندن به کودکان چه ربطی به این مساله حجاب دارد؟
    آری. درد شما چیز دیگری است.
    روسپی هستید. فقط روسپی های رایگان و عمومی.
    می ترسید مشتری هایتان کم شود.
    والا سرکردن یک پارچه دوگرمی ابدا سخت تر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما نیست.

  • مهمان 97/12/18 ساعت 01:09

    جناب «مهمانی دیگر»
    این لینکی که گذاشتی ناقصه.
    اگر قصد گمراه کردن ذهن بقیه رو داری که هیچ ولی اگه واقعا خودتم در جریان نیستی،این لینک رو ببین،

    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/تفخیذ
    یا اصلا اینو سرچ کن؛
    خمینی--تفخیذ با همسر نابالغ.
    البته از کسانی که خود قران رو کنار گذاشتن و احادیث شده مأخذ و راهنمای زندگیشون بیشترازین انتظار نمیره.

  • عرضم بحضور شما که لینک ناقص نیست و اگر آن را کپی و سپس در جستجوی گوگل پیست (paste) کنید مطلب صحیح را خواهید دید. مطلب دیگر این که ویکی پدیا منبعی صهیونیستی و سایت دشمنان است که اگر بشود در مسائل علمی بدان رجوع کرد ولی به خصوص در موضوعات مربوط به ایران و اسلام و تاریخ سیاسی کاملا تحریف شده یا ناقص مطالب را منعکس می کند و اصلا در این زمینه ها قابل رجوع نیست و مسلمان بنا بر آیه قرآن (که مرجع اول یک مسلمان است) که می فرماید : اى كسانى ‏كه ایمان آورده ‏اید! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقیق كنید، مبادا ناآگاهانه به گروهى آسیب رسانید، سپس از كرده خود پشیمان شوید، سخن اینها که دشمن و کافرند را قبول نمی کند و از منابع اصلی اسلام (قرآن و سنت که همان احادیث رسول الهی و عترت اویند) مطلب را می جوید نه آن چه دشمن ادعا می کند. تفاوت انسان مومن متقی با دیگران در همین شیوه است. ذهن و فکر و قلب و روح و ...خود را کاروانسرا نمی داند و بر هرآلوده ....آن را نگشوده که داخلش بیاید و برود و او را هم بیالاید. مطلب دیگر، قرآن همه جزییات لازم برای زندگی بشر از قبل از تولد تا بعد از مرگ را ذکر نکرده و عمدتا اصول را بیان کرده است. توضیح و تفسیر این اصول و کلیات با مفسر قرآن یعنی معصومین است. مثلا اگر در قرآن ذکر شده است که از پاکیزه ها بخورید. برای انسان این سوال مطرح می گردد که پاکیزه چیست. پاسخش را معصوم فرموده است که به صورت حدیث به دست بشر رسیده است. در زمان عدم دسترسی به معصوم نیز باید به کسانی که معصوم فرموده مراجعه کرد. مشابه این طرز تفکر که قرآن را بدون معصومین می خواهند البته در تاریخ بوده است که موجب خسارات و جنایات زیادی در حق اسلام و انسان ها شدند. مشکل این طرز تفکر عدم اعتقاد به توحید و ولایت است. یعنی حاضر نیستند ولایت معصوم را قبول کنند ولی با هر پست فرومایه جنایتکاری دست همکاری می دهند و به هر فساد و فحشایی راضی اند.

  • ناظر 97/12/17 ساعت 18:25

    اینکه گفتم اینگونه زنان و دختران مال حرام خورده اند و یا در خانه شان فعل حرام انجام میشود یک واقعیت است و میتوانید انرا با اینگونه افراد نزدیکتان تطبیق دهید و متوجه خواهید شد و اما موارد استثنا هم وجود دارد مانند مسئولینی که حرام خورده اند ولی به خاطر موقعیت نمیتوانند بد حجابی کنند ولی مانند ان نماینده زن وقتی به خارج فرار کردند کشف حجاب کردند و نمونه دیگر ان ادمهایی هستند که معتقدات اسلامی دارند اما در برابر مال دنیا ضعیفند و مال حرام میخورند اما به دلیل اعتقادات قوی و یا تعصب شدید نمیتوانند تحمل کنند زنان و دخترانشان بد حجاب و یا بی حجاب باشند .

  • مهمان 97/12/17 ساعت 15:54

    آیه «الرجال قوامون علی النساء» اینجا معنا پیدا میکنه.
    خانم بی حجاب بر اساس احساسات منفی و هیجانات واکنش نشون میده و جواب های غیرمنطقی به تذکرات خانم ناهی از منکر میده، ولی آقایی که همراهش هست به دور از هیجان و احساسات، رفتار خانم رو با معیار عقل سنجید و از روی منطق واکنش نشون داد.
    اینجاست که معلوم میشه چرا خدا مردان رو بر زنان سرپرست و نگهبان قرار داده.
    بااینکه اون آقایان ظاهرا همفکر خانم همراهشون بودن ولی منطقی با قضیه برخورد کردن...

  • این کلیپ نشون داد که نه حیا از بین رفته و نه غیرت
    غیرت برای مردان و حیا برای زنان بقای جامعه رو تضمین می کنه ان شاء الله که همه گیر بشه...

  • مریم30 97/12/16 ساعت 22:46

    سلام
    نه مال حرام هم ممکن است نخورده باشند
    خودم یه دخترم
    محیط تربیتی در درجه اول که شامل خانواده، دوستان، محیط زندگی، مدرسه و... می شود
    سطح آگاهی ضعیف که از مطالعه نکردن یا مطالعه مفید نکردن و دوری از منابع اطلاعاتی و مطالعاتی صحیح ناشی میشود
    خودم تا تابستان نود و چهار حجاب محکمی نداشتم
    ولی به یمن شهید آوینی و مؤسسه ایشون و سخنرانیهای دشمن شناسی استاد راعفیپور به منطق و یقین رسیدم
    طوری که به لطف خدا هیچ تردیدی به وجودم راه نمیدم.
    همین خانم هم ممکنه یه روز مثل ما مسیرشو پیدا کنه.
    نقص آگاهی یعنی ما و مسؤولین تبلیغی ما به هیچ وجه خوب کار نکردند...
    تا حالا شده از دبیری به دلیل اینکه تونسته دانش آموزای محکم و متدینی تربیت کنه تقدیر بشه؟
    تا حالا شده از استادی مثل استاد راعفیپور بخواییم یه کمپین راه بندازند که ملت نا آگاه پیداشون کنند...؟
    کل صدا و سیما که بسته شده رو درسهایی از قرآن استاد قرائتی ! البته من منکر علم و عرفان ایشون نیستم ولی کلامشون برای همنسلای مامانم شیرینی و جذابیت داره، به خدا با یه اشتیاقی میشینند و تماشا می کنند.
    ولی ما برا جوونا و نوجوونامون کدوم عالم رو داریم تو صدا و سیما که با عشق بشینیم پای درسهاشون؟
    وقتی میخونم که جوونای انقلاب برا دیدن امام و خوندن کتاباش و حتی پیاماشون چه عشقی داشتند دلم برا همنسلای خودم بد طوری میسوزه که بی انیگیزه و پوچ فقط میخوان مطرح بشن ...
    یاد شعری افتادم

    جمعیت کفر از پریشانی ماست
    آبادی بتخانه ز ویرانی ماست
    ...

  • از این که این سخنان را می گویم متاسفم ولی مقصر اصلی در این موضوع در ابتدا مجموعه نظام است اعم از دولت (با اجزایش که در باب تعلیم و تربیت و فرهنگ و... مستقیما مسوولیت دارند و نیز خود رییس جمهور که شخص فعلی رفتارهای کاملا تحریک کننده در نفی حجاب و حیا ...دارد) و قوه قضاییه و مقننه و سپس مردمی که مدعیان دینداری و شیعگی و حب الحسین (ع) می باشند. همه و اکثرا اگر نگویم بسیاری در باطن رفتارشان سکولار عمل می کنند و شاید بعضی به خصوص در دولت اصولا سکولار و لیبرال هم فکر می کنند و از نظر خودم عمدا هم می کنند تا جامعه را پذیرای غرب و حضور غرب در کشور نموده و نظام را از درون استحاله کنند. بدیهیست با چنین تفکر و اندیشه ای مردم کف جامعه متوجه می شوند که اینها یعنی مسوولین (البته نه همه) خودشان هم اعتقادی ندارند و حتی خانواده هایشان هم مقید نیستند و اگر هم در حرف مطلبی می گویند از سر ظاهرسازی و مواجب و...است.از طرف دیگر نیروی انتظامی را هم منفعل کرده اند به نحوی که رفتارش جوریست که یا ترسیده است یا کاملا در برخورد با هنجار شکنان و مقابله کنندگان با حکم الهی و این خطر بی برنامه است و یا برنامه دارد ولی شخص رییس دولت دستش را بسته است. قوه قضاییه هم در این زمینه فشل است و مجلس فعلی هم که هیچ امیدی بهش نیست. در هر صورت صرف نظر از علت، نتیجه این کار عادی شدن گناه علنی و شکستن حریم های الهی و گسترش بی بند و باری در جامعه خواهد بود و فقط هم به حجاب متوقف نخواهد شد و البته آثار این کاردر کوتاه مدت به خانواده آسب خواهد رساند و دودش به چشم همه و از جمله خود عاملان خواهد رفت. این روند فقط به برداشتن روسری هم محدود نخواهد شد بلکه با رها سازی تا برهنگی کامل پیش خواهد رفت و کسانی که قبل از انقلاب را درک کرده اند می دانند بنده چه می گویم. همین دختر خانم قطعا سال قبل پوشیده تر بیرون می آمده و قطعا با انفعال نظام سال بعد با پوشش کم تری بیرون خواهد آمد چون غریزه حیوانی حد ندارد. وضع به نحوی می شود که برگرداندنش یا محال می شود یا با هزینه. آثار این کار محدود به حیا و عفت نخواهد ماند و تمامی ساحت های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی را دربر خواهد گرفت. اصولا اگر دشمن بخواهد جامعه ای را از ریشه منهدم کرده و هویتش را بگیرد و زمام آن جامعه و مردم را در اختیار خودش بگیرد بانوان جامعه را بی بند و بار می کند تا خانواده و جامعه متلاشی شود چون زن بی بند وبار
    - اصولا یا خانواده ای تشکیل نمی دهد و یا،
    - اگر زنی خانواده ای داشت چون زن ستون عاطفی و تربیتی خانه است اگر فاسد شود بچه ها فاسد می شوند و،
    - نسل نامشروع به وجود می آورد و معضلات اجتماعی زیادتر می گردد
    - خانواده کارکرد امنیت و آرامش و تربیت صحیح خودش را از دست می دهد
    - چنین زنی معمولا موجب توقف رشد جمعیت و منفی شدن آن می شود چون مایل نیست فرزند آوری کند و آن را جز دردسر و زحمت نمی داند
    - اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد چون معمولا اجناس داخلی و... را نمی خرد
    - دنبال غربگرایی است و لذا فرهنگ غربی را تبلیغ و ترویج می کند و
    - چیزی به نام تمدن اسلامی شکل نخواهد گرفت. ممکن است تمدنی تشکیل شود ولی دیگر اسلامی نیست.
    - دنبال خودنمایی و برهنگی می رود و لذا جوانان جامعه را فاسد و بی غیرت می کند. وقتی مردان جامعه بی غیرت شدند غیر را در حریم خانه و نوامیس و سپس کشور خود راه می دهند و حضور بیگانه برایشان بی اهمیت می گردد و حساسیت خود را نسبت به وجود بیگانه در کشور از دست می دهند و استقلال کشور از بین می رود
    - طلاق یا زنان خود سرپرست یا سرپرست خانواده زیاد می شود چون اهل تحمل و مدارا نیستند
    - جامعه را مصرفی و فرزندان خود (یا کسانی که تحت تربیت اویند) را مصرفی و رفاه طلب و راحت طلب و دنیا طلب بار می آورد
    و....
    بنابر این مساله صرفا امری بچه بازی و از سر هوس نیست. مساله چند تار مو و...نیست مساله، مساله هویت است و وجود. موضوع بسیار خطرناک و ریشه ای است اگر بفهمند.

  • مهمان 97/12/16 ساعت 20:25

    کاش این واجب فراموش شده با تلاش همه دلسوزان احیا شود

  • ناظر 97/12/16 ساعت 17:10

    شک نکنید چنین دختران و زنانی یا مال حرام خورده اند یا در خانواده شان فعل حرام انجام میشود و این فعل و مال حرام نتیجه اش میشود بی حیایی و پرده دری .

  • مهمان 97/12/16 ساعت 22:03

    اقای ناظر حرفت اشتباست هر کسی که نافرمانی خدا رو میکنه نمیشه بگی مال حرام خورده ، این تهمته و اخرت باید جواب بدی.
    مثلا شاید دیده باشی در بعضی از خانواده ها با اینکه پدر و مادر مومنی دارند اما همه فرزندانشان مومن نیستند . دلایل زیادی برای نافرمانی خدا وجود داره از جمله خوردن ماله حرام ، رفیق ناباب، درست تربیت نشدن و ...

  • اصلا حرفت درست نیست مشکل این ادما اینکه چرایی حجاب براشون جا نیفتاده و تو هم سن و سال های خودشون این رو نشونه ی به روز بودن وازادی می دونن والا من ادمی میشناسم که نزول خور بوده مکه هم رفته و خانمشم چادری بوده چه ربطی داره؟
    همینطور پسر حضرت نوح که جز منحرفان بود تو خونشون مال حروم خورده بودن ایا؟؟

  • اما همشونم خودشون مقصر نیستن، واقعا توی فضاهای خراب بزرگ شدن، از بچگی پای ماهواره بودن.

  • مهمان 97/12/16 ساعت 15:37

    مشکل اصلی اینجاست که دختران ما از زمانی که وارد فضای آموزشی می شوند، تربیت دینی درست نمی شوند که یکی از خروجی های مهم آن رعایت عفاف و حجاب در سطح جامعه است.(مُسْلِمَاتٍ مُؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ...)
    و الا کاملا مشخصه که همین دختر، برداشت بسیار سطحی از حجاب دارد و داشتن حجاب یا نداشتن حجاب را یه چیزی مثل بستن یا نیستن کمربند در حین رانندگی می داند که اختیار با خود راننده است و نهایتا هم اگر پلیس دید جریمه می شود. در حالی که رعایت یا عدم رعایت عفاف و حجاب در یک جامعه پر پیچ و خم را می توان به وجود یا عدم وجود ترمز در ماشین تشبیه کرد که هیچ انسان عاقلی حاضر به رانندگی با ماشین بی ترمز در یک مسیر پرپیچ و خم نمی شود.
    اگر کمی دقت کنیم، همینکه در شرع مقدس اسلام سن تکلیف دختران زودتر شروع می شود و از سن 9سالگی است، نشان می دهد، اصل وجود زن در جامعه و حفظ و حراست از شان و حیثیت او از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل، از زمانی که وجوه تمایز و تغییرات جسمی و ظاهری او شروع به پدیدار شدن کرد، باید از او محافظت و مراقبت شود تا به عنوان یک انسان دارای ارزش و شان و منزلت، در مسیر درست رشد و تعالی خود ادامه طریق دهد و توسط شیاطین انسان نما(مردان شهوت پرست و...) هیچ سوء استفاده ای از وجود ارزشمند او نشود و داشتن حجاب و رعایت محرم و نامحرم و بطور کلی انجام تکالیف شرعی نیز، لازمه این محافظت و مراقبت است.