امام شناسی در جامعه کبیره/معرفی اهل بیت در زیارت جامعه


بخشی از خطبه های نماز جمعه12 بهمن ماه شهرستان ساوه درباره امام شناسی در جامعه کبیره/معرفی اهل بیت در زیارت جامعه
https://t.me/saveh_adineh


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 97/12/10 ساعت 12:08

    سخنی مسئولانه با دین شناسان و مذهب شناسان جامعه ی ما شیعیان
    ---
    چرا هیچ دین شناس مسئولیت شناس وفا دار دین و مذهب در باره ی نوشته های انتقادی شبهه دار منطقی که در سایتهای رسانه ها منتشر می شوند پا به به میدان جوابگویی و روشنگری عالمانه ی قرآنی و عقلی نمی گذارند و مردم را به حقایق بی شبهه و انکار ناپذیر دین و مذهب آگاه نمی کنند؟؟؟!!!
    چرا اکثریت دین شناسان که از وجوهات مردمی تبلیغ برای دین امرار معاش می کنند به عرصه ی تصحیح انحرافها و کج رویهای اعتقادی دین داری رایج مردم که کلاف سر در گم انبوه من در آوردیهای اعتقادی بیگانه با قرآن و عقل آن را در تاریکیهای خود در نوردیده محض رضای خدا به وظیفه ی روشنگری عالمانه خویش عمل نمی کنند؟؟؟!!!
    آیا دین شناسان در مقابل وجوهاتی که از مردم برای تبلیغ درست دین و مذهب می گیرند فردای قیامت در محضر خداوند اگر روشنگری لازم را با تکیه به قرآن و عقل انجام نداده باشند بازخواست و محکوم نخواهند شد؟؟؟!!!
    ایا سکوت دین شناسان در این زمینه نشانگر سرسری گرفتن باز خواست خدواند و هیچ انگاشتن این باز خواست نیست؟؟؟!!!
    چرا اکثریت دین شناسان در مقابل رواج دیرینه ی کاسبی دین فروشی متکی به من در آوردیها و منقولات غیر قرآنی ناهمگن و ناهماهنگ با قرآن و عقل از دیر باز تا کنون سکوت و مدارا را بر گزیده اند؟؟؟!!!
    آیا دین شناسان جامعه ی ما شیعیان در تصحیح دین داری مردم و تفکیک سره از ناسره ی منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب برای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و اصول استدلال عقلی نقشی قائل نیستند؟؟؟!!!

  • مهمان 97/12/11 ساعت 12:19

    برادر!!! اگر مردگان را با این سئوالهای حساس سرنوشت ساز خطیر پیرامون مسئولیت شناسی دین شناسان مخاطب قرار می دادی شاید از فرط احساس مسئولیت سر از گور در می آوردند و با صراحت و از خوف خدا پاسخی مطابق حال می دادند و لی افسوس که ظاهرا نزد زندگان نه گوش شنوایی یافت می شود و نه خوفی از... احساس می گردد ونه چیزی بنام مسئولیت شناسی شناخته شده است ؛ گو این که زندگان ویژگیهای خود را از ویژگیهای خداوند جهان بر تر و والا تر می بینند ، و انا لله و انا الیه راجعون؟؟؟!!!

  • مهمان 97/12/10 ساعت 13:12

    قبلا هم افاضات تو که فقط ژست و ادا است و هیچ استدلال و منطقی در آن نیست را خوانده ایم. از نظر تو هر چه شیخ الاسلامتان ابن تیمه و محمد بن عبدالوهاب بدعت و خرافه می دانند پس بدعت و خرافه است حتی اگر عین متن قرآن باشد. که قبلا تک تک آیاتش را برایت نوشتم و هیج جوابی هم جز انکار یکطرفه از تو دریافت نکردم. سید الموحدین شما همان ابلیس است که حاضر به شرک نشد! چنانچه عین اقضاه همدانی همفکر عزیز شما نیز چنین گفت. پس بیخود وقتم را برایت تلف نمی کنم. دل کافری مانند تو از سنگ سخت تر است.
    ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوة و ان من الحجارة لما یتفجر منه الانهار و ان منها لما یشقق فیخرج منه الماء و ان منها لما یهبط من خشیة الله و ما الله بغافل عما تعملون (بقره 74)
    بگذریم که همین آیه نشانه دیگری است بر روح داشتن و فهم و شعور سنگ ها و جماداتی که از نظر ابن تیمیه بی روح و بی ارزش هستند.

    بعد با گرفتن قیافه متفکر و روشنفکر می خواهی با این خرافات مبارزه کنی! اگر دست شما بود خود رسول الله را هم به جرم خرافه پرستی اعدام می کردید.
    بین ما و شما جز خون چیزی نیست. فقط تا ظهور مهدی فرصت دارید ایمان بیاورید.
    قل یوم الفتح لاینفع الذین کفروا إیمنهم و لاهم ینظرون- سجده 29

  • مهمان 97/12/11 ساعت 13:32

    پاسخ به یک کوتوله ی یاوه گوی هرزه پرست
    ---
    کله پوک جاهل خرافه پرست دین فروش دشمن خدا و پیامبر و اهل بیت!!! بگو تا مردم بخوانند ، سهیم ساختن بندگان مقرب در ویژگیهای منحصر به خداوند با تکیه به انبوهی از من در آوردیهای بشری خرد ستیز و با ابتکار روز مره ی مراسم و مناسک و شعایر بنام آنان در رقابت با مراسم و مناسک و شعایر ویژه خداوند و هزینه سازیهای بی بازده کلان پیوسته در این زمینه ها که هیچ بازده مثبت و سازنده محسوس با دوامی برای پیشرفت و پویایی جامعه تشیع در آنها نمی توان یافت در کدام آیات محکم و مفصل قرآن توصیه شده اند؟؟؟!!!
    با دستور از کجا و تا کی می خواهید با من در آوردی گستری و خرافه سازی و با منقولات جعلی قرآن ستیز و خرد گریز بنام پیامبر و اهل بیت برای رواج و ترویج کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خود به ظلم در حق خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت با نهایت گستاخی و بی شرمی و جرئت و جسارت ادامه دهید و با بازیچه قرار دادن دین و مذهب و پیامبر و اهل بیت این مقدسات را بنفع دشمنان مذهب و صهیونیستها و اربابان خود نزد مسلمانان جهان بدنام و منفور سازید؟؟؟!!!
    شما رسواهای شاگرد شیطان یاری دشمن اسلام و جیره خوار انگلیس با نقاب تقلبی بنام تشیع ، آن روی سکه ی وهابیت منحرف و آتش بیار کشتارهای خون آشامان داعشیهای مزدور صهیونیسم و استکبار هستید که روز به روز کوس رسوایی و عوام فریبی شما در همه جا به صدا در می آید و چهره منحوس شما را آشکار می سازد و در نهایت ، خداوند که شایسته ی شناخت او نیستید شما را به درک اسفل خواهد فرستاد.

  • موانع دین داری و مذهب داری عالمانه چیستند؟؟؟!!!
    ---
    دین آموزی و روشنگری دینی اگر از شیوه سنتی نا بسامان بی جاذبه که متکی به داستانها و مثالهای غیر قابل اثبات است روی به روشهای سازمان یا فته ی علمی تحلیلی قابل اثبات با عرضه ی موضوعات جداگانه از شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی هر موضوع در حلقه های چندگانه پیوسته به هم با جاذبه های خاص خود در رسانه های دست جمعی گوناگون به مردم امروز عرضه نشود متاسفانه بجز دین داری عوام گرای خرد گریز ناپایدار آمیخته با اطلاعات درست و نادرست و بعضا گمراه کننده فرایند دیگری نخواهد داشت.
    اگر علم و تحلیل علمی و خرد گرایی و برنامه ریزی عالملنه سازمان یافته در آموختن و آموزش دین و مذهب و فعال سازی ذهن دین داران با پرسش گری در باره ی انتقادها و شبهات جایگاهی نداشتند خداوند هیچگاه بشر را در قرآن کریم بارها به تفکر و تدبر و ژرف اندیشی و تدبر در شناختهای گونا گون فرهنگ دین داری قرآنی و در همه ی هستیهای جهان آفرینش فرا نمی خواند.
    دور کردن دین و مذهب و دین داران از علم و خرد گرایی ، هدفمندی حرکت علمی دین و قرآن به سوی ایجاد زندگی سازمان یافته ی سعادت بخش برای بشر را بگونه پنهان ناپذیر انکار می کند.
    چنین رویه ای دانسته یا نداسته دشمنی آشکار با دین و مذهب و باز گذاشتن زمینه برای رواج و ترویج کالای پوچ شیادان دین فروش و ادامه ی سلطه ی ناپایدار آنان بر اذهان بشر است که رفته رفته به از بین رفتن حرمت و قدسیت دین و مذهب و تباهی حیثیت مقدسات و گمراهی جوامع بشری می انجامد.
    امید می رفت که در سایه نظام اسلامی حاکم بر ایران بعنوان وظیفه ی نخست نظام و حوزه های علمیه ی دینی آن جنبه علمی دین آموزی با رویکردی قرآنی و عقلی بعنوان الگویی نمونه و مثبت و سازنده بسود کل جهان اسلام احیا شود.
    متاسفانه نظام هنوز نتوانسته با سلاحهای بسیار کار آمد موجود قرآن و عقل و علم موانع تو خالی مادی و بشری دشمن جنبه علمی دین آموزی را از سر راه خود کنار بزند و این راه خدا پسندانه را برای همیشه و بنفع ایجاد زندگی سالم بصلاح آیندگان هموار سازد.
    باید سخت افسوس خورد که چرا در سایه مقدس این نظام الهی عزم راسخی از جانب وفا داران به نظام اسلامی برای حرکت مجدانه و صادقانه ای به سوی دین داری قرآنی و عقلی ، محض رضای خدا ، تاکنون آشکار نشده و روز به روز ، دشمنان بیگانه و درونی دین و مذهب با ترفندها و دسیسه های خود ، فرصت اصلاح دینی و مذهبی جامعه را کم رنگ و متلاشی می سازند.

  • آیا در آموزش دین و مذهب اصیل جدیتی وجود دارد؟؟؟!!!
    ---
    تازمانی که دین شناسان به داده های تفکیک شده و موضوعی شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی در خود قرآن و به اصول علوم حدیث و روایت و اصول استدلال عقلی آگاهی و چیرگی کامل نداشته باشند ، شناخت و تشخیص سره از ناسره ی بخشهای هر موضوعی در دعا و زیارت و حدیث و روایت منسوب به معصوم ، بعلت نفوذ جعل و دروغ در این گونه منقولات غیر قرآنی ، در زمان غیبت امکان پذیر نخواهد بود.
    علت رواج انبوه من در آوردیها بنام دین و مذهب نبود همین آگاهی و چیرگی است که بی تفاوتی چشم گیری در حوزه های علمیه دایر بنام دین و مذهب نسبت به آن آشکار است ود در نقل غیر عالمانه ی حدیث و زیارت و دعا تجلی می یابد و صدها هزار کتاب را با این بی تفاوتی پر می کند و بجای دین آموزی خدا پسندانه زمینه ی دین گریزی و گمراهی و خرافه گرایی شیطان پسند را نزد جوامع متدین فراخ باز می گذارد.