عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 97/11/16 ساعت 18:37

    چرا قرآن کریم ما را در دین داری به تدبر و تفکر وتعقل فرا خوانده است؟؟؟!!
    ---
    آیا شده ما شیعیان اهل بیت با تدبر و تفکر برای اطمینان از وفا داری و ایمان خود به دین خدا و مذهب و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) با کاوش و پژوهش قرآنی و علمی منطقی عالمانه جستجو کنیم این همه مراسم و مناسک و شعایر من در آوردی که بنام دین و مذهب و اهل بیت بعنوان ولایت مداری قرنها است انجام داده و پیوسته بصورت روز مره انجام می دهیم چه بازده مثبت و سازنده و با دوام مادی و معنوی خدا پسندانه ای برای ترویج عالمانه ی مذهب تشیع و برای پیشرفت و شکوفایی و پویایی جامعه تشیع تا کنون داشته اند که بتوان از هزینه های میلیاردی روز مره که در این مراسم و مناسک و شعایر انفاق می شوند رضایت خداوند عقل و حکمت را به دست آورد و زندگی دنیوی جامعه خود را شرافتمندانه و عزتمندانه با ایمان استوار به خداوند ، خدا پسندانه در همه ی زمینه های زندگی به پیش برد و پویا و شکوفا کرد؟؟؟!!!
    آیا تاکنون عالمانه تدبر کرده و اندیشیده و آمار گرفته ایم این همه قرنها هزینه سازیهای کلان بی شمار بنام اهل بیت مظلوم پیامبر بیشتر به جیب چه طرفهایی رفته و چه طرفهایی تا کنون از آن استفاده و سوء استفاده کرده اند؟؟؟!!!
    آیا تا کنون از خود علمانه پرسیده ایم اصرار قرنها بر این هزینه سازیها با کدام دستورهای مشخص قرآن در زمینه ی هزینه سازی در راه خدا مطابقت دارند؟؟؟!!!
    آیا می توانیم برای این اصرار هیچ بازده معنوی و مادی خدا پسندانه ی خرد پذیر مورد نظر قرآن بنفع پیشبرد جامعه تشیع و مذهب اهل بیت ، عالمانه به اثبات برسانیم و به جهان ارائه کنیم و به آن افتخار ورزیم؟؟؟!!!
    آیا با رجوع به قرآن و عقل می دانیم سر انجام کدام هزینها نزد خداوند خرد و حکمت رفتن با باد فنا به سیه روزی هستند؟؟؟!!!
    ما در مقایسه با علم بی کران و بی حد و مرز ازلی و ابدی خداوند در چه سطحی از دانش هستیم که به خود اجازه می دهیم بجای خداوند بگونه ای روزمره پیوسته برای دین و مذهب و بنام پیامبر (ص) و اهل بیت مظلوم آن حضرت (ع) مراسم و مناسک و شعایر ابتکار کنیم و دین و مذهب را با من در آوردیهای روز افزون خویش فربه و بغرنج و درک ناپذیر سازیم؟؟؟!!!
    آیا در حقیقت خداوند خرد و حکمت دین خود را بی هیچ گونه حجت قاطع و بی ملاک و معیار سنجش و ارزیابی برای شناخت سره از ناسره در دین و مذهب بی پناه رها کرده که بشر دین فروش دنیا پرست برای تامین منافع حرام خود بتواند هر بلایی که بخواهد به سر دین و مذهب بیاورد؟؟؟!!!

  • مهمان 97/11/18 ساعت 22:31

    چرا باید بر خلاف فراخوان قرآن کریم به تدبر و تفکر و خرد گرایی در اعتقاد گزینی دینی و مذهبی باشتاب وصف ناپذیر همیشگی به اعتقادات من در آوردی خرد گریز بنام دین و مذهب بی تحقیق و تفحص در باره ی چنین گزینشی گرایش پیدا کنیم؟؟؟!!!

  • سلام خداقوت سپاس که صوت را قرار دادید