هدایت گری و پنددهی قرآن


بخشی از خطبه های نماز جمعه 02 آذر ماه شهرستان ساوه درباره هدایت گری و پنددهی قرآن
sapp.ir/saveh_adineh


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • حساسیت علمی جامعه به دین و مذهب در چه سطحی است؟؟؟!!!
    ---
    مایه بسی افسوس و غم و غصه ی فراوان است که اهمیت دادن به آمار رجوع به مقالات و موضوعات دینی و مذهبی و به نظراتی که در تایید یا نقد این مقالات و موضوعات داده می شوند از جانب مردم و بویژه دین شناسان متخصص بندرت مورد توجه یا اظهار نظر علمی قرار می گیرد.
    این پدیده اگر بی تفاوتی اکثریت مردم به مسائل دین ومذهب را بازتاب می دهد باید ازجانب دین شناسان وفا دار به دین و مذهب و به نظام اسلامی مورد توجه و بر رسی و موشکافی و نتیجه گیری قرار گیرد زیرا امکان دارد هشدار شومی را در بر داشته باشد که موضوع آن دامن گیر جامعه و نظام خواهد بود و بی تردید پدیده ی شوم بی تفاوتی جامعه نسبت به دین و مذهب با خواست خداوند هیچ تناسب مثبتی ندارد.
    آی کاش رسانه های اطلاع رسانی عمومی فعال در سایه ی نظام اسلامی و سایر نهادها و دستگاه های ذی ربط برای رسیدن به نتیجه ای علمی تحلیلی که مفید دین و مذهب و جامعه و نظام باشد چنین پدیده ای را با جهت دهیهای هدفمند سازنده برای رسیدن به نتایج علمی کار آمد به نظر خواهی عمومی بویژه نظر خواهی از دانشمندان متخصص ذی ربط بگذارند.
    بی شک دین شناسان از همه ی سطوح مسئولیت اول پاسخگویی در این زمینه ی خطیر را در محضر خداوند به دوش دارند و خاموشی آنان در این زمینه و خود داری از ورود به صحنه ی روشنگری دینی که وظیفه ی نخست آنان است نمی تواند هیچ توجیه علمی منطقی خدا پسندانه داشته باشد.
    با توجه به این حقیقت قرآنی و عقلی که دین و دین داری در زندگی دنیا و آخرت بشر سرنوشت سازند باید وفا داران به دین و مذهب و نظام محض رضای خداوند حساب گر حساب رس حساسیت علمی نسبت به دین و مذهب را در جامعه به بحث و کاوش و آمار گیری علمی و نتیجه گیری و پیگیری جدی بگذارند و در صورت رسیدن به نتایج منفی به چاره جویی عالمانه بپردازند و و با جدیت در این زمینه وارد عرصه ی عمل تحول آفرین علمی مثبت و سازنده بشوند.

  • تنادی ولکن لا حباة لمن تنادی