نماز والدین برای فرزندان چگونه است ؟


نماز والدین برای فرزندان

#حجت_الاسلام_ماندگاری


سمت خدا » شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ ؛ شبکه سه سیما
سایت سمت خدا »
http://samtekhoda.tv3.ir/

کانال سمت خدا در سروش »
https://sapp.ir/samtekhoda3


+ 
13

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آی خدای حسابگر حساب رس!!! در مقابل فزونی من در آوردیهای گمراه کننده و سکوت یا مدارای دین شناسان در ازای بدنام شدن دین و مذهب و قرآن و پیامبر و اهل بیت با من در آوردیهای بشری دین زدا ، تو به فریاد مظلومیت دین و مذهب و قرآن و پیامبر و اهل بیت برس و سزای طاغوتان و دین فروشان مروج من در آوردیها را کف دستشان بگذار.

  • بشر با حقیقت گرایی باید باور کند دانش او به هر اندازه ای برسد هنوز به حجم ذره ای از اقیانوس بی کران علم نرسیده و باید بداند همیشه نهیب الهی : «...إِنَّكَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَنْ تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا» و «... وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا » شامل حال او نیز می باشد و باید با کمال فروتنی از هر راه میسری در کسب علم فزونی بخواهد ؛ و چه راه میسر تر و آبرومند تر از مشارکت خرد گرای بی نام و نشان در صفحات اظهار نظر پایگاه های اطلاع رسانی همگانی با آراستن خود به برد باری و فروتنی علمی ، همیشه دانش آموزان خدا جوی بی ادعای گمنام.

  • نباید با سکوت خویش در مقابل جویندگان حقیقت با بهانه ی سوء ظن و بد گمانی ، داشتن خوی حقیقت ستیزی یا پنهان کردن حقیقت نزد خود را به این جویندگان وانمود کنیم.
    ادامه ی رویه ی حقیقت پوشی ؛ اصرار بر ترویج و ترسیخ جهل و گمراهی در میان تشنگان حقیقت است و هرگز خداپسندانه نیست و در عرصه های علم آموزی بویژه در زمینه ی تبلیغ دین و مذهب نباید رواج یابد.

  • میهمان 18/10/10 ساعت 12:11 پیوند ثابت پاسخ
    آموزش دین داری خدا پسندانه نخستین وظیفه ی مراکز تبلیغ دین است
    ---
    هدف اساسی قرآن کریم که خداوند جهان وعده ی مصون نگه داشتن آن را از هرگونه تحریف داده هدایت بشر به دین اصیل الهی است.
    مسلمانان برای مصون ماندن از گمراهی و انحراف در زمینه ی دین داری و پذیرفته شدن دین داری آنان نزد خداوند باید خود را نخست به شناختهای سرشت نشین فرهنگ دین داری قرآنی ، در زمینه های خدا شناسی ، دین شناسی ، قرآن شناسی ، پیامبر شناسی ، انسان شناسی ، جهان شناسی و رفتار شناسی بر مبنای بایدها و نبایدهای قرآن که بگونه ای ساده و رسا و گویا و قابل درک و اثبات پذیر در آیات محکم و مفصل قرآن آمده اند ، مسلح و آگاه سازند.
    برای جلوگیر از گمراهی مردم و مصون نگه داشتن آنان از انحراف در دین و از گرفتار شدن به پیروی از من در آوردیهای بشری که به نام دین ومذهب همیشه رواج می یابند و شناخت سره از ناسره ی منقولات غیر قرآنی که بنام دین و مذهب عرضه می شوند ، وظیفه ی نخست دین شناس وفادار به تبلیغ دین الهی آموزش پیوسته ی شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی ، بگونه ی موضوعی با طبقه بندی آیات ، به اقشار مختلف مردم است.
    عدم تحقق آموزش شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی بصورت موضوعی علمی هدفمند و روشمند به مردم زمینه گمراهی و انحراف مردم دین دار و دوری مردم خرد گرا از دین را ، با گرفتار شدن در تار و پود من در آوردیهای بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر بشری که به دین و مذهب آمیخته اند ، فراخ باز می گذارد.
    بحکم قرآن هرگونه دین داری و مذهب داری که این شناختها را اصل قرار ندهد نزد خداوند بی ارزش و تباه شده دریافت می شود و حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری را نابود می سازد و در آخرت برای صاحب خود پیامدهای شوم ابدی جبرآن ناپذیر خواهد داشت.
    شناختهای سرشت نشین فرهنگ اصیل دین داری قرآنی را ، بصورت موضوعی با طبقه بندی آیات و ترجمه می شود در یک کتابچه چند ده صفحه ای جمع آوری کرد و در دسترس همه ی مردم قرار داد.
    جمع آوری موضوعی و طبقه بندی شده و ترجمه آیات این شناختهای سرنوشت ساز بعلت نقش حیاتی آنها در حفظ خدا پسندانه ی دین مردم وظیفه ی دینی و مذهبی نخست مراکز مختلف متولی تبلیغ دین و مذهب باید باشد.

    مهمان 18/10/12 ساعت 20:53 پیوند ثابت پاسخ
    قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ!!!
    ---
    خدا را شکر که آقایون با سکوت مطلق بر نظر فوق اذعان می کنند روش آموزشی که برای دین ارائه می نمایند با روش آموزش دین داری خدا پسندانه که ترسیخ شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی را بر همه چیز مقدم می دارد از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند.
    این که به خود بباورانیم اغراق در تبلیغ برای شخصیت بندگان مقرب و پرداختن به شخصیت این بندگان با هر منقوله ی غث و سمین نسنجیده و در تضاد با قرآن وعقل بگونه ای که برداشت شود این بندگان ویژگیهای شخصیتی فرا تر از و یژگیهای رهنمودهای شخصیت ساز مکتب توحیدی قرآن دارند ، چنین باوری با نفیهای صریحی که در این زمینه در قرآن در حق پیامبر اسلام آمده است باید به دلایل قوی تری فراتر از قوت دلایل نفی قرآنی استناد داشته باشد که بی تردید آقایون باید بهتر از این حقیر بی سواد بدانند ناتوانی از آوردن این دلایل قویتر در محضر خداوند در قیامت چه عواقبی خواهد داشت؟؟؟!!!
    بی پروایی نسبت به حساب سخت خداوند است که با نادیده گرفتن شناختهای سرشت نشین فرهنگ دین داری قرآنی و هشدارهای فراوان قرآن یا در تضاد با این شناختها و هشدارها با منقولات فتنه بر انگیز و وحدت شکن نسنجیده ای در باره فضایل و مناقب و مثالب اشخاص و در باره ی مسائل بی ثمر و غیر قابل اثباتی از جهان غیب با جرئت و جسارت بی حساب پیوسته به سخن از این مسائل بپردازیم و مردم دین دار را قرنهای متمادی از چگونگی دین داری درست که لازمه ی آن پیروی صادقانه از شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی است محروم و گمراه رها کنیم.
    چرا هیچگاه حاضر نیستیم برای نجات دین داری مردم از هدر رفتن و تباهی ، یافته های خود را در باره ی منقولات غیر قرآنی مناقب و مثالب و مسائل غیر قرآنی و غیر قابل اثبات بی ثمر جهان غیب با روی آوردن به دلایل قرآنی و عقلی سرشت نشین قابل اثبات و علوم روایت و درایت و علوم ذی ربط روز در بساطی خدا پسندانه ی سودمند و خیر آفرین و وحدت بخش با روش علمی مستدل مستند معتبر در ملأ عام به بحث و تبادل نظر بگذاریم؟؟؟!!!
    آیا می دانیم خداوند آنچه که از جهان غیب انسان ساز و حیات بخش است در قرآن باز گو کرده و پیامبران و بشر را از زیاده روی بی ثمر در سئوال برای شناخت غیبهای نهفته ی فرا طبیعی منع کرده است؟؟؟!!!
    « وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا » ﴿آیه۳۶ سوره اسراء﴾ و « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِنْ تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْهَا وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿ آیه۱۰۱ سوره مائده﴾.
    باید از سرشت و وجدان پاک خود خود پرسید اصرار بر رویه آموزش دین و مذهب با نادیده گرفتن شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری قرآنی و بسنده کردن به آموزش فاقد نظم و فاقد رویه ضابطه مند علمی چه نتیجه ی مثتب سازنده ی خدا پسندانه برای آموزگاران و مبلغان دین و برای دین داران خواهد داشت؟؟؟!!!