سرطان جهل و سرطان مغز در هنگام نذری دادن !!


طبیعی است اگر فرهنگ حسینی در جامعه ما رشد پیدا کند، روحیه بخشش به فقرا و ظلم ستیزی در جامعه افزایش یافته و در نتیجه این مساله موجب ستاندن حق مظلومان از ظالمان و برقراری عدالت اجتماعی و نابودی فقر در جامعه می شود.

در واقع می توان گفت نذر کردن، کمک به فقیران است اما به دو شیوه: اولا شیوه مستقیم که بالاخره در این مراسم فقیران جامعه هم بهره مند می شوند و هم به شیوه غیرمستقیم و با ترویج فرهنگ بخشش و ظلم ستیزی و ستاندن حق مظلومان جامعه از ظالمان کمک به نیازمندان می شود.

خودِ نذر تقسیم اموال است و نتیجه آن از بین رفتن فاصله طبقاتی در جامعه، یعنی یکی از روش هایی که مردم اموال خود را با هم تقسیم کنند نذر است و نذر باعث می شود مردم، فقیران جامعه را هم در ثروت خود شریک کنند.

بر اساس فرهنگ اسلامی و دستورات دینی اهل بیت علیه السلام، خمس، زکات، احسان و صدقه و ایثار همگی در راستای کمک به فقیران انجام می‌گیرد و مخارجی که در دستگاه امام حسین انجام می‌گیرد هیچگونه تعارضی با ریشه‌کنی فقر در جامعه را ندارد.

همه هزینه‌های صورت گرفته در دستگاه امام حسین هزینه‌های فرهنگی هستند، این هزینه‌ها انجام می‌گیرد تا مردم و جوانان جذب هیئت‌ها شده و اتفاقا به فکر فقرا باشند .

افرادی که مبادرت به انتشار چنین شبهاتی می‌کنند و می گویند نذری ندهید ، قطعا خودشان هیئتی نیستند چرا که اگر در هیئت حضور داشته باشند می‌توانند به وضوح جاذبه‌های فرهنگی بسیاری که برای جوانان ایجاد می‌شود را به عینه ببینند.

دشمن با طرح چنین مسائلی درصدد جلوگیری از حضور حداکثری مردم در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را دارد.

ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم را از دیگر اهداف انتشار این شبهات است . همه هزینه‌هایی که در دستگاه امام حسین انجام می‌گیرد وسیله‌ای برای نزدیک کردن قلوب مسلمین به یکدیگر است.

همه هیئت‌ها محل کمک به مردم و فقیران هستند، جوانان با حضور در این هئیت‎ها زندگی اجتماعی دینی را تمرین کرده و نشاط اجتماعی و پویایی برای آنها فراهم می‌شود.

نذر در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد اما نذری دادن برای امام حسین از زمان امام باقر و امام صادق در میان مردم رواج پیدا کرده است.

ما در جامعه علاوه بر فقر مادی، فقر فرهنگی نیز هم داریم متاسفانه گروهی از مردم توجه به فقر مادی داشته و از فقر فرهنگی غافل می شوند، در حقیقت نذر کردن باعث از بین رفتن فقر فرهنگی می شود به این ترتیب که وقتی گروهی نذر می کنند برای مراسم امام حسین (ع) نذری بدهند و در این راستا مراسمی برپا می کنند، افرادی که در این جلسات و روضه ها و سخنرانی ها شرکت می کنند، از معارف الهی بهره مند می شود و فقر فرهنگی آن ها از بین می رود و طبیعی است که همین مساله یعنی از بین رفتن فقر فرهنگی در افراد ایجاد تعهد، و در نتیجه فضای مثبت در جامعه ایجاد می کند.


افرادی که به نذر کردن ما ایراد می گیرند از آنها سوالی داریم مبنی بر این که شما که نذر نمی کنید، چه می کنید؟ آیا واقعا به فقرا کمک می کنید یا تنها به دنبال بهانه گیری هستید؟ آیا واقعا افرادی که سنگ افراد فقرا را به سینه می زنند تا چه میزان هزینه برای خرید لوازم خانه و زندگی شخصی خود و ... می کنند؟ این در حالی است که بیشترین نذر را طبقه متوسط جامعه انجام می دهند، نه طبقه مرفه!


ویدیو از طلبه اصولطلب talabeh_osoultalab | متن برگرفته از سخنان حجت الاسلام حسن اسدالهی سلطان آبادی و محمد معصومی (عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی همدان)

***************
مهم »»»

برای کسب اطلاعات درباره فلسفه نذری دادن ، حکمت نذری و درباره نذری در فقه شیعه و نذری در دین اسلام و انواع نذر و احکام نذر و تعریف نذر ، کلمه نذر را در سایت ویکی شیعه جستجو کنید تا مقاله مربوط باز شود یا آنکه لینک زیر را در مرورگر موبایل یا رایانه خود باز کنید»»
http://fa.wikishia.net/view/%D9%86%D8%B0%D8%B1


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)

  • برای کسب اطلاعات درباره فلسفه نذری دادن ، حکمت نذری و درباره نذری در فقه شیعه و نذری در دین اسلام و انواع نذر و احکام نذر و تعریف نذر ، کلمه نذر را در سایت ویکی شیعه جستجو کنید تا مقاله مربوط باز شود یا آنکه لینک زیر را در مرورگر موبایل یا رایانه خود باز کنید»»
    http://fa.wikishia.net/view/%D9%86%D8%B0%D8%B1


  • ضرورتهای حیاتی سرنوشت ساز غفلت شده
    ---
    انسان مسلمان مؤمن پرهیز کار برای خود داری از نسبت دادن گفته های ناروا به خداوند و پیامبر و معصومان که گناه کبیره ی نابخشودنی است بدون پایبندی به اصول علوم حدیث و روایت و بدون آگاهی به شناختهای سرشت نشین فرهنک دین داری قرآنی و بدون داشتن تشخیص سره از ناسره ی گفته ها از راه منطق استدلالی هیچ حدیث و روایتی را ارزیابی نشده به معصوم با بی پروایی و سهل انگاری و بدون عرضه به ملاکها و معیارهای ارزیابی فوق ، بعلت عاقبت شوم و هلاکت بار اخروی این بی پروایی ، هرگز نقل نمی کند و نسبت نمی دهد.
    بشر که برای اطمینان از گذاره های علمی به رجوع به منابع اصیل هر علمی خود را ملزم می داند در زمینه ی علوم دین که بر تر و شریف تر از همه ی علوم اند و سرنوشت دنیا و آخرت انسان را رقم می زنند نباید هر گذاره ای را بدون به کار گیری دقیق ملاکها و معیارهای ارزیابی فوق بپذیرد زیرا این گونه پذیرش و عمل به این پذیرش بنا به هشدارها و تاکیدهای مکرر قرآن کریم بی تردید زمینه ی هلاکت انسان را فراهم می سازد.
    خداوند مهربان منان عاقبت همه ی ما را با تقید به ضرورتهای دین ختم به خیر کند.

  • دین از آن خدای یکتا است و افزوده های بشر را بر نمی تابد
    ---
    کاری که بنام بندگان مقرب و بعنوان نذر برای غیر خدا انجام می گیرد با هر عنوانی که باشد من در آوردی بشری است و جزو دین محسوب نمی شود و بشر بعلت دانش ذهن بی نهایت محدود خود شرعا مجاز نیست بجای خداوند علام الغیوب بنام دین و مذهب احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر ابتکار کند و به ابتکارات خود تقدس بخشد و خود و دیگران را به هزینه پردازیهای کلان برای این ابتکارات وادار سازد.
    خدواوند ده ها هزار پیامبر فرستاد وآن همه فداکاری و جان نثاری در راه تبلیغ درست این دین و دفاع از آن را تحمل کردند تا دین الهی از دست برد و افزوده های تحریفی من در آوردی بشر بی پروای غافل و مغرض مصون بماند.
    چیره شدن افزوده های من در آوردی بشر بر دین و مذهب حالت الهی بودن دین و مذهب را نابود می کند و این ارزشهای الهی را به بازیچه ی هوی و هوسهای بشری مبدل می سازد.

  • این حرفها ادم را یاد بعضی از حرفهای وهابیها می اندازد

  • اتفاقا همه حرفهای وهابی ها غلط نیست. آنها مثلا نماز را اول وقت می خوانند که کار خیلی خوبی است.