هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم!


‌‌‌امام خامنه ای مدظله العالی:
هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است...


تحلیل |
هیئت یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه!
✍ #داود_مدرسیان 1
ماه محرم شد و ملائکه ا... پرچم عزای حسین(علیه السلام) بر عرش الهی آویختند. عزاداران حسین دسته دسته، هیئت به هیئت، مسجد به مسجد را سیاه پوش کرده اند. حرارت غم حسین (ع) دلهای مؤمنین و محبین را صیقل داده است. دیده ها کم کم دریا می شود و کشتی دلها در تلاطم غم حسین. در عصر امروزی که برخی به دنبال « #کدخدا» ی جهان مادی هستند ناخدای کشتی ما حسین بن علی است. سفینه حسین هم بزرگتر است هم سریعتر. گریه بر حسین سیاسی است و ما ملت گریه هستیم. ما با گریه، کاخ دژخیمان و سرسپرده ی کدخدا را برانداختیم.

2⃣ شیعه با همین مراسمات و عزاداری ها در طول تاریخ، مکتب حسین بن علی را حفظ کرده و همواره با عدل علیه ظلم قیام کرده است. فرق ندارد ظالم که باشد. ظلم و ظالم هرکه باشد چه یزید و چه آمریکا و چه #داعش های خارجی و وطنی، باید مقابلش ایستاد. حال عده ای غافل و عده ای مغرض، بدنبال تهی کردن این عزاداری ها از سیاست هستند. عده ای می خواهند هیئت سیاسی نباشد. در هیئتی که سیاست نباشد، در هیئتی که مبارزه با ظلم نباشد، در هیئتی که نقد و امر به معروف و نهی از منکر نباشد، در آن هیئت یزید و اوباما و ترامپ و نتانیاهو منبر می‌روند، عمر سعد و شیعه لندنی سینه می زنند، بی بی سی و شرق و غرب روضه می خوانند و #ملکه_الیزابت و جناب ملک عبدالشیطان سعودی گریه می کند و داعشی های خارجی و وطنی هم میانداری می کنند.

3⃣ برخی یا غافل اند و یا مغرض اند که بدنبال این هستند که بچه هیئتی را گوشه گیر و عزله نشین کنند. مگر نبود امام بزرگوار ما که فرمود: «دين اسلام يك دين سياسي است كه همه چيزش سياست است ، حتي عبادتش .. والله اسلام تمامش سياست است.. مسأله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند. زنده نگه داشتن عاشورا، یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی است. محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

4⃣ چه ساده لوحند آن کسانی که فکر می کنند مردم نباید سیاسی باشند. آنها که به وقت انتخابات‌ها، رأی مردم را اگر به نفعشان نبود نمی پذیرند! آنها که به وقت و بی وقت، تهمت ها نثار جریان حزب اللهی سیاسی می کنند و حزب اللهی غیرسیاسی را دوست می‌دارند، آنها که به دروغ شعار آزادی بیان می دهند اما می گویند:"هیئت نباید سیاسی باشد"! آنهایی که با دروغ‌های بزرگ #گوبلزی، #فتنه_جنسی بپا می‌کنند و برای پادویی اربابان خود، دو ملت عشاق الحسین را به جان هم می‌اندازند، آنها از همین هیئات ضربه خورده اند. از پرچم سیاه حسین بن علی و پیراهن مشکی و گریه ها و نعره های حیدری می هراسند به شرطی که این نعره ها بر سر دشمنان حسین کشیده شود. اگر قمه ها را بر سر دشمن حسین بنشانیم درست است نه اینکه بر سر خویش! مگر حسین بن علی علیه ظلم قیام نکرد؟! مگر این کشته ی فتاده به هامون، بعلت مقاتله و امر به معروف و نهی از منکر، کشته نشد؟ حسین که تشنه گریه نیست بلکه قرن هاست فرزند او، تشنه لبیک ماست.

هر کس در دستگاه #امام_حسین(ع) کار می‌کند باید #ابوبصیر باشد. هیئات باید هدف حسین بن علی را که قیام علیه ظلم بود را گسترش دهند. هیئت یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه. امروز نظام اسلامی، تعزیه خوانی قبل از ظهور مهدی است. هیئات باید نقش خویش را پیدا کنند و اجرا کنند. یک هیئت باید علی اکبر سیاسی پرورش دهد، یک هیئت باید زینب صبور خطابه خوان تربیت کند، هیئتی دگر قاسم، این هیئت ابوالفضل شجاع و عارف، آن یکی هیئت حبیب، آن یکی هیئت زهیر. نظام اسلامی تعزیه قبل از ظهور مهدی است هیئات و مساجد و عناصر فرهنگی و سیاسی باید نقش خویش را یافته و درست اجرا کنند. #اربعین ما امسال تمرین عزیمت ظهور است برای ویرانی کاخ‌های سعودی، صهیونی و آمریکایی. ان‌شاءالله


+ 
13

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)