بخش‌های سانسور شده بیانات اخیر رهبری درباره اشتباه در مذاکرات هسته‌ای


از زبان یکی از حاضران جلسه..
آیا رهبری گفتند من اشتباه کردم!؟؟


+ 
28

- 
7

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 97/11/23 ساعت 22:28

    اگه مرد هستند عین فیلم و صوت رهبری را پخش کنند نه گزارش مردمی را. گزارش مردمی در فضای مجازی پر است.

  • احمدی نژاد از داعشیان دی ماه 96 که قرآن آتیش زده بودن حمایت کرد و اونا رو مردم معترض دونست! این حروم زاده برای قرآن هم ارزش قائل نیست! این حروم زاده یزیدی پارسال میخواست با داعش مذاکره کنه!

  • ج.م 97/5/25 ساعت 13:06

    کلیپ | بخش‌های سانسور شده بیانات اخیر امام خامنه ای مدظله العالی درباره اشتباه در مذاکرات هسته‌ای
    ▪️از زبان یکی از حاضران جلسه...

    روشنگری|

    تکذیب جمله‌ تحریف شده منتسب به رهبر انقلاب در دیدار ۲۲ مرداد ۹۷ و انتشار اصل آن

    پیرو سخنان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تاریخ ۲۲ مردادماه در جمع هزاران تن از اقشار مختلف مردم بیان شد، از آنجایی که برخی از حاضران درباره‌ی فرازی از سخنان معظم‌له دچار ابهام شدند و به دنبال آن، این فراز انعکاس تحریف شده‌ای در رسانه‌ها یافت، به اطلاع میرساند:
    فرمایشات معظم‌له ناظر به صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با همتای آمریکایی‌اش بوده است.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند:
    «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.»


    فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اینکه «در برجام اشتباه کردم » صنعتی ادبی است موسوم به «ذمّ بدل از مدح». ایشان در واقع کنایه میزنند که همین قدر هم که دست آقایان را باز گذاشتیم اشتباه بود، یعنی اینکه درست میگفتیم که خوش بین نیستیم.

    تحلیل | تحلیل علی_مهدیان
    یکی میگه آقا گفته یکی میگه نگفته. من میگم اگه گفته دمش گرم اگر هم نگفته و پخش شده چه حرف خوبی پخش شده. به چند دلیل.
    اولا وقتی رهبری میگه اشتباه کردم تصمیم مذاکره را گرفتم این در تاریخ رهبری این کشور ثبت میشه بعد از او بعیده بتونن به سیره آقا استناد کنند برای مذاکره با آمریکا. او به صورت تاریخی پرونده مذاکره رو بست. مگر اینکه کلا دست برتر پیدا کنیم.

    ثانیا پیام روشنی بود به ترسوها یا حمقای داخلی که فکر میکنند میشود روی این موضوع چانه زنی کرد.

    ثالثا تجربه برجام کاملا مختومه شد و روشن شد که پس همه فهمیدیم این کار اشتباه است. یک بار کاری را کردیم و دیدیم که جیبمان را زدند و زیر میز هم زدند. یعنی اگر محاسبات مالی و دنیایی و رفاهی داشتید این خروجی نهایی اش بود. طرف مذاکره کننده از جانب ما هم کسی بود که جای ان قلت باقی نمیگذاشت یعنی ظریف و روحانی هم به کارکشتگی بین موافقینشون معروف بودند و هم به دلدادگی. حتی خط قرمزهای رهبر را هم رعایت نکردند و آخر این شد.
    البته اگر مبنا تجربه ملت بود که ما بردیم و اگر مبنا رشد فهم دنیا نسبت به ایران به عنوان محور مقاومت و نسبت به شیطان بزرگ بود که این هم رخ داد. حالا تجربه برجام مختومه شد یعنی راه حل مشکلات دنیایی، آمریکا نیست و این را بالاترین مسوول کشور بعد یک تجربه اعتراف کرد.

    رابعا دهان ظریف و روحانی و عراقچی و دیگران بسته شد. که حرف از کفر نعمت و عایدات برجام و هزار تحلیل دروغ دیگر به میان نیاورند وقتی او میگوید اشتباه کردم تکلیف همه شان روشن است. دیگر به سختی بتوانند حرف در دهان رهبر بگذارند.

    خامسا پیام روشنی به دشمن بود که روی مذاکره و تغییر رفتار ایران حساب وا نکنند. کلا این دندان لق را کندیم و تمام.

    سادسا مبنای روشنی شد برای برخی از صاحب نظران که مذاکره را گاهی ممکن میدانند اگر فلان و اگر بیسار. کلا یک مبنا بیشتر نیست همان که از اول امام گفت . امروز هم رهبر گفت. با یک قید فقط یک قید و آن اینکه ما از آمریکا مقتدر تر شویم. این برای بعد از این رهبر هم یک مبنا و اساس روشن شد. یعنی این جزو اصول سیاست خارجی ما شد. عدم مذاکره و معامله با دشمن.
    میماند اشکالات چهار تا جوان بهاری که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟". این هم پاسخ های روشنی دارد. اولا ما که رهبر را معصوم نمیدانستیم نه امام را و نه آقا را. فقط به مرور زمان و در تصمیمهای متعدد دیدیم بیشتر از شما و خیلی ها میفهمد چه کنیم به دیگران کمتر اعتماد داریم. هر چه صحنه را نگاه میکنیم حکیم تر از او وجود ندارد. بقیه یا در افراطند یا تفریط یا بازیچه دشمنند مثل رییس بهاری شما.

    بعلاوه "من اشتباه کردم" رهبر معنای روشنی دارد. اتفاقا این بار این معنا کاملا قابل فهمتر است. بارها به دوستانم گفته ام که رهبر و امام جامعه وقتی میگوید من اشتباه کردم لزوما خطای شخص خودش نیست. این نکته درباره پیامبران و امامان هم هست. حضرت امام استغفارات پیامبران را هم اینطور تفسیر کرده. درباره رهبر هم باید دید آیا این اشتباه کدام نوع است آیا اشتباه بدنه مردم و ساختار است یا شخص خودش.

    اولین جمله رهبری این بود "من با مذاکره مخالف نیستم ولی خوشبین هم نیستم." خوب این یعنی چی؟ چرا در امری که خوشبین نیستی تصمیم میگیری؟ جوابش این بود" تا مردم بفهمند و مسوولین".

    پس خطای او نبود خطای مردم و مسوولین بود. او محور امت است خود را در این امر شریک میبیند و میگوید خطا کردم. حالا هم این توبه نشان دهنده توبه امت است. و البته خفه کننده همه خناسان داخلی.


    معنا و مفهومِ "اشتباه کردم" امام خامنه ای مدظله العالی

    اگر امروز امام خامنه ای مدظله العالی که بارها از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و خوشبین نبودنشان به مذاکرات سخن گفته‌اند، احیاناً فرموده باشند که "اشتباه کردم اجازه دادم..." میتواند دارای پیام روشنی به دو طیف خاص باشد که بایستی دیگر از فکر مذاکرات بعدی بیرون بیایند؛
    1 - آن دسته از کسانی که همچنان سعی در بزک کردنِ #برجام دارند و گاه گاهی از کفرانِ آن از سوی منتقدانش و عایداتِ آن برای کشور سخن می‌گویند و در محافل خود همچنان به مذاکراتی از این جنس فکر می‌کنند...

    2 - خناسانی که در بیرون کشور، همچنان روی مذاکراتی از جنس موشکی و منطقه‌ای و #تغییر_رفتار ایران حساب می‌کنند....

    ♦️عده‌ای هم در این بین سعی دارند به ظاهر در لباس انقلابی‌گری اشکال وارد ‌کنند که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟!" که باید در جواب این خودعمّار پندارها هم گفت: اولاً درست است که در روزگار فعلی انصافاً حکیم تر از ایشان ندیده‌ایم اما کسی هم ادعای #عصمت ایشان را نداشته و ندارد، درثانی #اشتباه_کردم مقام معظم رهبری، به اعتماد ایشان به تیم دیپلماسیِ باسواد و زبان بلد! برمیگردد، نه آمریکایی که بارها به بی‌اعتمادی به آن اذعان کرده‌اند؛ البته بماند که این "اشتباه"، صورت پذیرفت تا شاید مردم و مسئولین بفهمند که باید روی پای خود بایستند و بعدها نگویند که بهتر بود با آمریکایی‌ها مذاکره میکردیم!!


    درباره جمله ای که حذف شد..
    من از پیشگاه خدای متعال و از پیشگاه ملت عزیز، عذر می خواهم... اگر ما انقلابی بودیم، اجازه نمی دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام می کردیم، تمام جبهه ها را ممنوع اعلام می کردیم. من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم. (امام خمینی ره)

    نکته:
    برجام: خسارت محض

    این همان موضوعی است که ۵ سال است به خاطر نقدهای دلسوزانه در باره مذاکرات غلط و اشتباه از جناب روحانی توهین‌ها شنیده‌ایم و دم بر نیاوردیم.

    فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اینکه «در برجام #اشتباه_کردم » صنعتی ادبی است موسوم به «ذمّ بدل از مدح». ایشان در واقع کنایه میزنند که همین قدر هم که دست آقایان را باز گذاشتیم اشتباه بود، یعنی اینکه درست میگفتیم که خوش بین نیستیم.

    ✍ علی جعفری

  • احمدی نژادی ها که خوارج انقلاب هستند ولایت مداران رو "خود عمار پندار" می دونند، تو چرا ادبیات اون ها رو استفاده می کنی؟!؟ اون قسمت چرت بود!!!

  • قرار نیست همه برداشتی که شما داشتید رو بقیه هم داشته باشن . اگر سایت منتسب به حضرت آقا سیاسی بازی در نمی آورد باید این قطعه از صحبت حضرت آقا در فیلم جلسه و یا متن کامل جلسه می بود اما تا همین الان هم نیست . ولی امان از این سیاسی بازی ها که در زمان امام خمینی (ره) پرچمدارش هاشمی بود و الان پرچمدارش آقایون جدید هستند
    ما هم علی زمانمان را دست بستیم و نگذاشتیم صحبت ایشان به گوش مردم برسد