تاثیر نور قرآن و نور اهل بیت(ع) بر قلب


سخنران : شیخ حسین انصاریان


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • شایسته ی توجه محمود کریمی و مداحان و واعظان و دین شناسان
    ---
    تا کی بشر مدعی خدا پرستی باید با خرد گریزی و قرآن ستیزی بنام خدا و پیامبر و اهل بیت و دین و مذهب با رها کردن افسار زبان و تخیلات ذهن خود و دست مایه قرار دادن انبوهی از من در آوردیهای بی پایه ی غیر قابل اثبات ، نام این ارزشهای الهی را لوث و لکه دار کند و این ارزشها را به بازیچه تبدیل نماید و بیم از خشم خداوند قهار به دل راه ندهد و هرگز خدا پسندانه با تدبر و حاکم کردن عقل در باره عاقبت کردار خویش به اندیشه ننشیند؟؟؟!!!

  • برای تبلیغ مذهب اهل بیت ، راه های سالم خرد گرای خداپسندانه را انتخاب کنیم
    ---
    خردگرایان خدا شناس پیرو اهل بیت (ع) خدا پسندانه دقت و تدبر کنند اگر میلیاردها تومانی که روزانه برای هزینه های آب و گاز و برق و تلفن و مواد غذایی و آشامیدنی و وقت و ... و ... در مراسم و شعایری که بنام این بزرگان والامقام بی هیچ بازده بادوام ثابت و سازنده در کشور ما و کشورهای اسلامی هزینه می شوند ؛ در صندوقهای خیریه ی معتبری برای کارهای عام المنفعه ی با دوام ذخیره شوند بهتر نیست؟؟؟!!!
    اگر این هزینه های روزانه ی میلیاردی در راه خدا ذخیره شوند و برای احیای زندگی همیشگی نیازمندان جامعه در کل کشور به کار گرفته شوند و ثواب آنها بنام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر او (ع) تخصیص داده شود خدا پسندانه تر نیست؟؟؟!!!
    خداوند و سنت و سیرت معتبر بی خدشه ی پیامبر و اهل بیت به کدام نوع هزینه سازی داراییها ، مسلمانان را توصیه کرده اند؟؟؟!!!
    آیا خداوند مهربان و پیامبر اکرم و اهل بیت از هزینه سازی بی بازده زیان بار داراییها از ما خشنود و راضی می شوند یا جهت دهی مثبت و سازنده ی این هزینه های میلیاردی روزانه و تخصیص آنها در راه خیر و صلاح و سعادتمندی همیشگی افراد جامعه و بویژه نیازمندان و جلوگیری از اسراف و تبذیر و زیان ، آنان را از ما خشنود و راضی می کند؟؟؟!!!
    چرا اکثریت دین شناسان ما نسبت به این مسئله ی حیاتی با نگرشی مثبت و سازنده ی خرد گرا به سمت و سوی این هزینه های ملیاردی تاکنون محض رضای خدا و پیامبر و اهل بیت مجدانه و با صداقت نیاندیشیده و تلاش نکرده اند به این هزینه ها بنفع جامعه ی مسلمان با جلوگیری از هرگونه اسراف و تبذیر و زیان سمت و سوی مثبت و سازنده با دوام بدهند؟؟؟!!!
    کدام نوع از هزینه سازیهای فوق می تواند تبلیغ افتخار آفرین برای مذهب مظلوم اهل بیت باشد؟؟؟!!!
    وجود نظام اسلامی در ج.ا.ا مسئولیت خطیری را در جهت دهی سالم به این هزینه سازی ها به دوش مسئولان وفادار نظام می گذارد و بی تردید این مسئولان و سایر دین شناسان در محضر خداوند حسابگر حساب رس به پاسخگویی و تحمل پیامدها وادار خواهند شد.
    با نگرش عمقی عالمانه و تاریخی به طبیعت شغل مشوقان گوناگون هزینه سازیها خرد گریز در مراسم و مناسک و شعایری که بنام دین و مذهب بر پا می شوند ، خدایی یا غیر خدایی بودن جهت گیری و سمت و سوی این هزینه ها برای ما بی پرده آشکار می شود و یقین خواهیم کرد حقیقت مکتب قرآنی – عقلی دین خرد گرای الهی امکان ندارد به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) و به پیروان صدوق این دین اجازه ی چنین هزینه سازیهای کلان بی بازده زیان بار را داده باشد.
    همه ی مراسم و مناسک و شعایر اصیل دین الهی که از جانب خداوند تعیین گردیده اند دارای بازده سود آفرین محسوس قابل اثبات اند .
    بشر با اندیشه ی ناچیز ذهن ناتوان و بی نهایت محدود خود هرگز اجازه ندارد با قیاس بر داده های دین اصیل الهی یا با تکیه به منقولات غیر قرآنی مخدوش و ناهمگن و ناهماهنگ با داده های قرآن و عقل در این زمینه برای خود و دیگران بجای خداوند جهان آفرینش بنام دین و مذهب مراسم و مناسک و شعایر بسازد و با هزینه های کلان انجام ساخته و پرداخته های ذهن خویش را با سوء استفاده از حرمت و قدسیت بزرگان دین به خود و دیگران تحمیل نماید.

  • بزرگترین خطای دین شناسی بشری چیست؟
    ---
    بزرگترین خطای نابخشودنی دین شناسی نزد متولیان تبلیغ همه ی ادیان الهی بی تفاوتی رایج اکثریت این متولیان نسبت به جهت گیریهای ابتکاری روز افزون مردمی به سوی افزودن فرایند اندیشه های ناقص بشری به اصول حقیقت گرای وحیانی این ادیان است.
    متاسفانه این جهت گیریها ضمن این که ادیان الهی را از طبیعت الهی بودن محض که راز حقیقت گرایی محض این ادیان است دور می سازد و حیثیت حقیقت گرای دین را با آلوده شدن به ابتکارهای ناقص اندیشه های بشر جایز الخطا که به جهان غیب دست رسی ندارد با جهل بشر لوث می سازد.
    لوث شدن پیوسته ی حیثیت حقیقت گرای دین ساده ی الهی با ابتکارهای بشری جهل آلود دین را روز به روز با افزایش این ابتکارها به بغرنجی غیر قابل درک و گمراه کننده آلوده می سازد.
    این بلاهای دین زدا و دین سوز همگی بنا به علل و عوامل گوناگونی از بی توجهی و بی تفاوتی متولیان تبلیغ دین به هشدارهای وحیانی است که بشر را نسبت به خطرات دور شدن از از اصول حقیقت گرای دین الهی با گوشزد نقش شیطان در فراهم سازی زمینه های فریبنده ی این دوری و پیامدهای هولناک جذب شدن به این زمینه ها سخت بر حذر می دارند.
    بشر در این جهان فانی با عقل محدود خود پیوسته یاد می گیرد که برای رسیدن به هر هدفی با روند آزمون و خطا رو به رو است و همیشه باور دارد برای موفق شدن در این آزمونها باید تلاش کند خطاها را به حد اقل برساند و لی آیا بشر در آزمون دین داری نیز اصرار بر چنین تلاش ی را دارد؟؟؟!!!
    شیطان پلید سوکند یاد کرده بشر را در میدان آزمون دین داری همیشه با شکست رو به رو کند و موفقیت را با ترفندهای پیچیده ی خود حتی در لباس دین از بشر بستا ند.
    آیا اکثریت بشر در طول تاریخ بشری برای گریز و رهایی از ترفندهای پیچیده و هلاکت بار شیطان پلید و قتی را برای اندیشیدن در این ترفندها تعیین می کند و برای نجات ابدی خود از این ترفندها در جست و جوی راهی هست؟؟؟!!!
    برای پذیرفته شدن عبادت بشر نزد خداوند مهربان دانای مطلق همیشه این عبادت باید بی وقفه با آگاهی و با مجاهدت سخت بشر برای غلبه بر ترفندهای پیچیده ی شیطان همراه باشد.
    سختی این تلاش برای مسلمانان با آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و پایبندی و عمل به این شناختها بی تردید آسان و شیرین می گردد.
    صداقت در ولایت مداری و مودت عترت پیامبر (ص) و پیروی درست از سنت و سیرت آن حضرت و سنت و سیرت اهل بیت او (ع) فقط با آگاهی انسان مسلمان به شناختهای فرهنگ مذکور و پایبندی و عمل عالمانه ی خرد گرا به این شناختها امکان پذیر و بی آلایش و بی خطا خواهد بود.
    بی توجهی به این شناختها و خرد گریزی ، ولایت مداری و مودت و دین داری را نابود می سازند و انسان مسلمان را بنا به هشدارهای صریح قرآن قطعا در قیامت به از دست دادن آثار همه ی کارهای نیک خود رو به رو خواهند ساخت(آیات 102- 106سوره کهف).
    قرآن تاکید می کند دینی که با بی توجهی و بی تفاوتی به این شناختهای وحیانی و با خرد گریزی برگزیده شود هرگز دین خدا نیست و بجز وبال و تباهی سرانجام دیگری برای بشر ندارد ( رجوع کنید به همه ی آیات قرآنی که در آنها فعل : « تُتْلَى » آمده است.
    اصرار بر عدم عرضه اندیشه ها و ابتکارهای بشر ، که بنام دین و مذهب ارائه گردیده اند ، به شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و پافشاری بر پایبندی و عمل به این اندیشه ها و ابتکارها بدون ارزیابی قرآنی و عقلی ، دهن کجی به قرآن است که خدواند انسان را به تدبر در آن فرا می خواند.
    این دهن کجی که بیشتر با پیروی از منقولات نسنجیده ی غیر قرآنی انجام گرفته و عالمانه به قرآن و اصول استدلالی عقلی عرضه نگردیده هیچ امیدی را بنا به هشدارهای مکرر قرآن برای انسان به داشتن عاقبت اخروی نیک باقی نمی گذارد.

  • در سخن از دین و مذهب نمی توان اصول قرآنی را نادیده گرفت
    ---
    دین شناسانی که ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به خداوند را در تضاد و تعارض با داده های شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و با نادیده گرفتن اصول استدلال عقلی با بی پروایی به پیامبر (ص) و امامان (ع) از اهل بیت آن حضرت و سایر بندگان مقرب خدا نسبت می دهند باید تکلیف سخنان خود در این زمینه را ، با چهار چوبهایی که قرآن برای شخصیت پیامبر اسلام و سایر پیامبران بیان و تعیین کرده ، با اصول کاوش و تحقیق علمی با کمال پرهیز و احتیاط و موشکافی عالمانه در این دنیا تعیین کنند و اگر چنین نکنند باید بدانند در فردای قیامت بر مبنای هشدارهای فراوان قرآن هیچ فرصتی برای باز بینی نظرات خود و تصحیح این نظرات و رهایی از پیامدهای آنها هرگز نخواهند یافت و ناگزیر باید نتایج هشدارهای قرآنی را بپذیرند.

  • وظیفه ی مسلمان در دین و مذهب گزینی چیست؟
    ---
    دین دارانی که با اصرار ، حمایت از مذهب مظلوم اهل بیت (ع) را با حمایت از من در آوردیهای بشری منسوب به این مذهب یکی می دانند موظف اند با رجوع به شناختهای محکم فرهنگ دین داری قرآنی و تدبر در حقایق این شناختها و عرضه کیفیت دین داری خود با داده های سرشت نشین این شناختها در کیفیت دین داری خود چنانچه مطابق با این شناختها نباشد تجدید نظر کنند و ناهمگنیها را ، برای از دست ندادن آثار مثبت دین داری خود ، با آیات محکم و مفصل این شناختها همگن و هماهنگ سازند.
    خود داری از انجام و پیگیری پیوسته همگنی و هماهنگی دین داری خود با داده های محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی ذهن انسان را از راه درگیر کردن با من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل به لانه ی همیشگی شیطان مبدل می سازد.
    شیطان در این لانه هموراه برای تحقق بخشیدن به سوگند خود مبنی بر تلاش همیشگی برای دور ساختن متدینان از دین اصیل الهی و گمراه کردن آنان با به کار گیری من در آوردیها در لباس دین و مذهب ، دین داری انسان را بی اثر و نابود می کند و به بی دینی تبدیل می نماید.
    انسان دین دار اگر در صدد داشتن دین داری خدا پسندانه است و می خواهد برای عاقبت خویش در آخرت از دین داری خویش بهرمند شود باید نسبت به حفظ و حراست درست از دین داری خود و مصون نگه داشتن این داری از آلوده شدن به ترفندهای شیطان همواره داده های سرشت نشین شناختهای دین داری اصیل قرآنی را در ذهن داشته باشد و پیوسته به فکر همگن و هماهنگ ساختن دین داری خود با این داده ها باشد و بر عملی کردن این امرخدا پسندانه همیشه اصرار ورزد.
    دین سرشت نشین خداوند بازیچه نیست که بشر بتواند با افزودن من در آوردیهای تخیلات ذهن خود یا از راه منقولات نسنجیده ی غیر قرآنی متضاد با قرآن و عقل هر شکلی و شمایل و مراسم و شعایری را که خوشایند هوا و هوسهای دل و تخیلات او است به این دین بیافزاید و حساب و کتاب خداوند و مجازات سنگین پایان ناپذیر و نابخشودنی ناشی از این افزودنیها را با نهایت بی پروایی و بی تفاوتی نادیده بگیرد.
    با افزودن من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل به مذهب اهل بیت (ع) و اصرار خرد گریز بر این کار زشت کفر آمیز زیان بار، این مذهب را بدنام نکنیم و خشم خداوند را علیه خود بر نیانگیزیم و حتما پیش از این که خشم خداوند دامن گیر ما شود هرچه سریعتر توبه کنیم که فردا دیر است.

  • آقایون!!! با بی پاسخی مذهب مظلوم اهل بیت را بدنام نکنیم
    ---
    شگفتا که این آقایون در مقابل چنین انتقادهایی گوش و چشمان خود سخت می بندند و محض رضای خدا و با هدف ارشاد دین داران به حقایق درست یا نادرست این انتقادها بجای دفاع از حقایق قابل اثبات دین و مذهب به روی نوشته های انتقادی که من درآوردیها و منقولات مخدوش به جعل منسوب به دین و مذهب را نشانه می گیرند سکوت می کنند و از خود هیچ ترتیب اثر روشنگرانه ای به این انتقادها نشان نمی دهند؟؟؟!!!
    شگفتا که این سکوت با چه جرئت و جسارت و بی تفاوتی و بی پروایی انجام می گیرد ؛ گو این که هیچ حساب و کتاب دقیق الهی در آینده ی بسیار نزدیک پیش رو نخواهیم داشت یا کلا هیچ فردایی برای چنین حسابی وجود ندارد؟؟؟!!!
    آیا می شود باور کرد که خداوند دانای مطلق جهان حد اقل در زمینه ی اثبات علمی خرد پذیر حقایق دین خود هیچ ملاک و معیار علمی همیشه زنده و مشخصی را برای تشیخص سره از ناسره ی منسوبات به دین و مذهب تعیین نکرده و خلق الله را برای رسیدن به این حقایق ، والعیاذ بالله ، به هیچ و پوچ واگذار کرده است؟؟؟!!!
    به ما بگویید معانی و تفسیر آیات روشنگر و محکم :(185 سوره بقره ، 9 سوره أسراء ، 24 سوره محمد ، 45 سوره ق و 17 ، 22 ، 32 و 40 سوره قمر) در قرآن چیست و مخاطبان این آیات بینات کیستند؟؟؟!!!
    با چه دلیل انکار ناپذیر می توانیم محکمات دینی قرآن زنده و همه جا حاضر را با خیال راحت بر خلاف ظاهر و در تضاد با این محکمات تفسیرکنیم و خم به ابرو نیاوریم و از عاقبت شوم این کار بیم و هراس به دل راه ندهیم؟؟؟!!!

  • ما لکم کیف تحکمون؟؟؟!!!
    ---
    آقای انصاریان شما و سایر وعاظ و روحانیان وظیفه سنگین دارید که خواسته های خداوند در قرآن کریم را که کتاب آسمانی تحریف نشده خداوند در زمین است به مردم بیان کنید و متدینان را از نسبت دادن ویژگیهای خدا گونه به پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) که قرآن بارها بر بشر بودن آنان و سلب این ویژگیها از آنان با هشدارهای سنگین تاکید کرده است پرهیز دهید؟؟؟!!!
    بشر محدود به زمان و مکان و گرفتار در ناتوانیها و نیازهای بی شمار خود چگونه می تواند در ویژگیهای منحصر به خداوند جهان آفرینش در تضاد با داده های محکم و آشکار قرآن با خداوند سهیم شود؟؟؟!!!
    بشر با چه مجوز و دلیل انکار ناپذیر از قرآن کریم و از عقل پیوسته جرئت می کند در رقابت با خداوند مراسم و مناسک و شعایر برای بندگان بسازد و ابتکار کند و به این ساخته های خود تقدس بخشد و با هزینه های کلان نجومی روز مره که هیچ بازده مثبت و سازنده ی با دوام برای جوامع مسلمان ندارند خود و دیگران را به تعبد به این ابتکارهای خود که هیچ پایگاه قرآنی و عقلی ندارند پایبند کند؟؟؟!!!
    معادله ی بغرنج همتا ساختن قرآن که سخنان سرشت نشین جاوید حیات بخش همه جا حاضر خداوند است با بندگان فانی محدود به زمان و مکان و محبوس در ناتوانیها و نیازهای خود با کدام آیه ی محکم و مفصل قرآن کریم و با کدام اصل از اصول استدلال عقلی قابل حل و توضیح پذیر است؟؟؟!!!
    شگفتا از جرئت و جسارت و بی پروایی و بی خیالی و خرد گریزی قرآن ستیز کشنده بشر که عظمت بی پایان خدواند جهان آفرینش را در همه جا می بیند و لی با کمال جرئت و جسارت و گستاخی بندگان را که بنا به روشنگریهای قرآن فاقد همی چیز اند با خداوند و در ویژگیهای منحصر به خداوند سهیم می سازد.
    وقتی پیامبر اکرم (ص) در آیات محکم و مفصل قرآن از سرنوشت خود در قیامت اظهار بی اطلاعی میکند (آیه 9 سوره أحقاف) و تاکید می نماید که غیب نمی داند و توان خارق العاده ندارد (آیه 188 سوره آعراف و آیات 21 و 22 سوره جن) ، بشر جایز الخطا با چه دلیل جرئت و جسارت می کند با تکیه به منقولات نسنجیده ی معلول و با چشم بستن به روی محکمات مفصل قرآن ، قیامت را بنام بندگان و بنفع آنان پیش بینی کند و بجای خداوند به بندگان او ویژگیهای منحصر به خداوند را نسبت دهد؟؟؟!!!