فلسفه و منطق حجاب اسلامی


بخشی از خطبه های نماز جمعه 18 اسفندماه شهرستان ساوه درباره فلسفه و منطق حجاب اسلامی
https://telegram.me/joinchat/AAAAAED2I9RwgafSn0eGe


+ 
0

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 96/12/24 ساعت 14:39

    حجم تفاوت مفهوم الهی دین با مفهوم بشر از آن
    ---
    مشکل درک دین شناسان ازمفهوم و معنای دین این است که مفاهیم کلی احکام و اعتقادات قرآنی دین را با برداشتها و مفاهیم کلی غیر مصداقی بشر که بنام دین به اندیشه می آورد با هم در هم می آمیزند و این ملغمه را بعنوان دین الهی معرفی می کنند.
    پر روشن و آشکار است آنچه که خداوند در قرآن به پیامبر خود بعنوان دین ارسال و معرفی کرده در مقایسه با با آنچه که بشر بصورت غیر مصداقی از دین برداشت کرده از زمین تا آسمان در سطح بی حد و حصر و بی نهایت تفاوت دارد.
    علت این تفاوت این است که علم و حکمت و احاطه ی خداوند به تمامی جزئیات حقایق جهان آفرینش که آفریده او هستند در حسابهای عددی بشر بی حد و حصر و بی نهایت اند در حالی دانش بشر ، ناقص و محدود به یافته های ذهن او است که به همه ی ناتوانیها و نیازها محدود است.
    همه گمراهیها در زمینه ی دین شناسی و دین داری از خلط نادرست بین مفهوم الهی دین که عین حقیقت است با مفهوم بشری از دین که حاصل دانش ناقص او است و سهم ناچیزی از حقیقت دارد و معرفی هر دو بنام دین نشأت و سرچشمه می گیرد.
    هیچ دلیلی از قرآن و عقل وجود ندار که به بشر ، غیر متصل به و حی الهی ، که محدود به همه چیز است حق بدهد یا او را مجاز بدانه که بجای خداوند جهان آفرینش برداشتهایی را از دانش بشری ناقص خود غیر از مصادیق حقیقی کلیات احکام و اعتقادات قرآن بنام دین و مذهب معرفی نماید و به چنین یافته هایی قدسیت دینی ببخشد و خود و دیگران را به یافته های غیر مصداقی بنام دین و مذهب پایبند کند.
    باید بشر بویژه دین شناسان و متدینان با ژرفا نگری و بصیرت در داده های محکم و مفصل شناختهای و رهنمودها و هشدارهای رسا و گویای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی تدبر و تأمل داشته باشند و ببینند که خود را جانشین خدا نمودن چه پیامدهای شوم جبران ناپذیری و غیر قابل بخشش خواهد داشت.

  • بسیارخوب مرحبا.......
    دین یعنی سبک زندگی الهی و همانگونه که نوشته اید،ازآنجائیکه الله خالق بشراست ،واحاطه بدون نقص به تمام جزئیات آفرینش دارند؛
    کامل ترین سبک زندگی را برای مخلوق خود،تدوین می کنند؛
    و هدف سبک زندگی طیبه وسعادت بشر است؛
    اما سبک زندگی که بشر با اندیشه خود رغم میزند،قطعا به سعادت نمی انجامد؛
    اگربه تاریخ بشر تاکنون توجه نمائیم ،جزسبک زندگی خبیثه و شقاوت جیز دیگری نسیب خود نکرده است.
    فرهنگ لیبرال که بعد از جنگ های صلیبی با مسلمانان و بین حکومت های اروپائی و مذهبی سی ساله بین کاتولیک(اصول گرا) و پروتستان(اصلاح طلب)از قرون یازدهم تا هفدهم میلادی تدوین شده در مهد لیبرال های جهان امریکا ،سبک زندگی امریکائی را درجهان ترویج کرده و می کنند؛
    که سبک زندگی خبیثه است ودرآن پورنو کرات ها حکومت راه انداخته و برهنگی را رغم زده اندو..................................................

  • مهمان 96/12/25 ساعت 18:35

    دین الهی سبک بخصوصی را برای زندگی همیشه متحول بشر به او تحمیل نکرده است .
    دین الهی اصول خداپسندانه ی خرد پذیر و سرشت نشینی را برای زندگی بشر تعیین کرده که اگر بشر با وجود تحولهای گوناگون در سبک زندگی خود به این اصول با صداقت و ایمان به خداوند یکتای جهان آفرینش پایبند باشد خداوند تضمین داده با این اصول زندگی او را سعادتمندانه سازد (آیه 96 سوره آعراف).

  • تحمیل نکرده ، وانسان رامختار نموده ،
    الان شما به کدام بخش نوشته حقیرمعترض هستید؟
    آیه ای راهم که معرفی نمودید،مطالعه کردم متوجه تعارض با عرض بنده حقیرنشدم.