سبک زندگی فاطمی


بخشی از خطبه های نماز جمعه 27بهمن ماه شهرستان ساوه درباره سبک زندگی فاطمی
https://telegram.me/joinchat/AAAAAED2I9RwgafSn0eGe


+ 
2

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • منبع اصیل شناخت سبک زندگی اهل بیت (ع) کجا است؟
    ---
    شناخت بی شبهه ی سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) و سایر بندگان مقرب خدا تنها از راه آگاهی به شناختهای فرهنگ وحیانی اصیل دین داری قرآنی میسر است ؛ زیرا این بزرگان والا مقام همگی پرورش یافته ی این فرهنگ بوده اند و در راه تبلیغ و مصون نگه داشتن این فرهنگ از تحریف بشر عزیزترینهای خود را ایثار نموده و در این را به حق پیوستند.
    بشر خدا پرست مؤمن در هر قرب و منزلتی نسبت به درگاه خداوند باشد خود را در رفتار و گفتار و پندار دینی خویش سر سپرده ی محض فرامین و رهنمودهای خداوند می داند و هیچگاه به خود اجازه نمی دهد با ابتکارهای شخصی خویش از این فرامین و رهنمودها ذره ای فراتر برود.
    بنا بر آن چه که گفته شد سرچشمه ی شناخت همه کارهای نیک تنها وحی الهی است که در قرآن کریم تجلی یافته و برای تشخیص نیکی کار هر خدا پرست مؤمنی باید راز آن را در شناختهای فرهنگ دین داری اصیل قرآنی جستجو کرد و نسبت هر کاری ، که ناهمگن و ناهماهنگ با شناختهای این فرهنگ است ، به معصوم بی تردید نسبت مخدوش به جعل و دروغ و بطلان است.
    چنان چه در شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی بویژه در نوع خطابهای وجود اقدس خداوند به پیامبران و مقربان الهی تدبر و با ژرفا نگری دقت کنیم لحظه ای تردید نخواهیم داشت که همه ی نیکیها و الطافی که بشر در زندگی خود دریافت کرده و می کند منحصر به خداوند است و ذات اقدس او به حق هیچ رقیب و سهم خواهی را در این زمینه بر نمی تابد و هشدارهای قرآن کریم در این زمینه بجز این انحصار چیز دیگری را نمی رساند.
    اصرار بشر بر خدا گونه برخورد کردن با مقربان خداوند یکتای جهان آفرینش و و اصرار بر تعیین سهم برای این بندگان در ویژگیهای منحصر به ذات اقدس الهی را قرآن کریم با شدید ترین هشدارها حتی نسبت به مقربان درگاه او منع کرده و عاقبت شوم پایان ناپذیری را برای این اصرار بی هیچ گونه اغماض و بخشش تعیین نموده است.
    قرآن کریم که قانون اساسی دین مبین اسلام برای همه ی بشریت است بیشتر بلایای گریبان گیر بشر را در همه ی دورانهای تاریخ خشم بی مانند خداوند علیه عاملان و پیروان همین انحراف در برخورد با مقربان و سهم سازی برای این بندگان در ویژگیهای منحصر به ذات اقدس الهی دانسته و بی لفافه و بی پرده به بشر با زبانی رسا و گویا بیان و گوشزد کرده است.
    هر انسانی که ادعای خدا پرستی و ایمان به یکتایی خداوند جهان آفرینش را دارد برای شناخت جایگاه درست خود و عاقبت اخروی خویش ، باید در لحظه لحظه ی زندگی در این دنیا ، خود را بازخواست کند که در کدام جرگه در این ادعا قرار دارد و آیا با خداوند یکتای جهان هستی مطابق با خواست قرآن عمل می کند یا عمل او در تضاد و تعارض با خواست قرآن مطابق با یافته های دانش ناچیز تخیلات و تصورات بی پایه ی ذهن ناتوان او و ذهن هم نوعان او است؟؟؟!!!