قسمت ششم مجموعه «بدون توقف»


گفتگوی جنجالی جوانان رسانه‌ای با رحیم‌پور ازغدی


+ 
10

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 96/12/13 ساعت 03:10

    قسمت ششم

  • مهمان 96/11/24 ساعت 17:34

    چرا بجای روشنگری اذهان ، حذف را بر می گزینیم
    ---
    در باره ی موضوع حاشیه ای " منع روضه خوانی" توسط رژیم معدوم رضا خان که در بخش نهم برنامه ی " بدون توقف" بصورت گذرا ذکر گردید ، یک نقد منطقی استدلالی را ، که بنظر این بنده ی گنهکار رسید در روشنگری برای چگونگی دین داری درست خداپسندانه ی مردم بسیار حیاتی و ضروری است ، و در سایه ی نظام اسلامی نوپای ما ایرانیان مغفول مانده است در باره ی همین موضوع مطرح ساختم.
    این مطلب نقد آمیز به یکی از عمل کردهای قابل انتقاد نظام اسلامی ج.ا.ا ، در برخورد غیر قرآنی با حواشی رایج و فراگیر روضه خوانی ساخته و پرداخته ی بشر ، که متاسفانه با دین و مذهب در هم آمیخته و به دین و مذهب با رویه ای عامیانه ی غیر مستدل و مستند و بی پایه ضربه می زند واین ارزشهای الهی را بدنام و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر می سازد و ریشه های دین و مذهب حق را موریانه وار از بن می فرساید ، مرتبط است .
    انتظار می رفت که اولویت اول نظام اسلامی ج.ا.ا احیای مجدد اسلام ناب محمدی و تجدید حیات دین حنیف ابراهیمی با رویه ی الهی برخورد شدید مستدل و مستند قرآن مکی با منحرفان از دین الهی در صدر اسلام همسان باشد.
    قرآن آشکارا و با شدت از بدو بعثت مبارک پیامبر اسلام (ص) به تببین کلیات اصول دین حنیف ابراهیمی می پردازد و من در آوردیهای اندیشه های ناقص و ناچیز غیر قابل اثبات ذهن ناتوان بشر پیرو ادیان دوران جاهلیت را که دین حنیف را بغرنج و غیر قابل درک کرده ، آماج حملات پی در پی شدید مستدل و مستند غیر قابل انکار خود قرار می دهد.
    شایسته و خدا پسندانه بود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بدون ملاحظه گریهای طایفه ای و فرقه ای ناپایدار ، با برخورد قرآنی و عقلی مستدل و مستند به رهنمودهای ساده و رسای سرشت نشین شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی و با کمک علمی از اصول متین استدلال عقلی بسان شروع کار همه ی پیامبران الهی ، تجدید حیات و نشر ارزشهای اصیل قرآنی دین حنیف ابراهیمی هدف اول این انقلاب قرار می گرفت که هزار افسوس با بهانه های غیر علمی بی پشتوانه و بیم از این که در تشریح علمی مجدد احکام و اعتقادات اصیل دین سنگ روی سنگ قرار نگیرد و با مخالفت قشری نگرها بنا به دلایلی چنین نشد.
    متاسفانه رویه رایج تبلیغ دین نزد اکثر طبقات دین شناسان مسلمان هنوز برای تجدید حیات دین حنیف رحمت آفرین و حیات بخش ابراهیمی طایفه زدا و پاک شده از تعصبات فرقه ای با رویه اصیل تبلیغی قرآن کریم از زمین تا آسمان فاصله دارد بلکه بی تردید این دو رویه با هم هیچ سنخیتی ندارند.
    برای تعصبات بی پایه طایفه ای و فرقه ای که هنوز در تبلیغ دین حرف اول را می زنند هیچ دلیل قاطع آشکار و انکار ناپذیر قابل اثباتی در قرآن و از صول متین بی خدشه استدلال عقلی وجود ندارد.
    این تعصبات هنوز با قشری نگری متضاد با قرآن و عقل و با غرض ورزیهای جور واجور بنفع دشمنان چپاول گر ، مسلمانان جهان اسلام را از هم جدا و پراکنده کرده و دشمنان و دنیا پرستان را بر این جهان چیره ساخته اند و با تلاش بی وقفه و پول این دشمنان به این تعصبات روز به روز دامن زده می شود .
    متاسفانه بندرت دلسوزی را می یابی که روی زخم این پراکندگیهای فتنه آفرین و تفرقه زا در جهان اسلام انگشت درمانگر خرد گرا را بگذارد و با بصیرت رحمانی علت چرکین و دیرینه شدن این زخم را درست تشخیص دهد و مسلمانان را با کمک عقل به سوی درمانهای شفا بخش قرآنی هدایت کند.

  • مهمان 96/11/18 ساعت 18:17

    نسل انقلاب چرا با هیجان و رضایت از گذشته شان تعریف می کنند با اینکه سختی بیشتر کشیدند؟ چرا ما موقعیتی برای خدمت به اسلام و انقلاب نداریم؟ آیا این به خاطر جمعیت زیاد ما نیست؟ قبلا برای هر جوان 5-6 موقعیت کاری بود ولی الان برای یک شغل 5-6 نفر متقاضی است... بالاخره آدم کار نداشته باشد می تواند زندگی کند؟ حتی کار رایگان هم وجود ندارد... جوانی من عاطل و باطل رفت

  • سلام علیکم
    دوستان چرا درس گوش نمی دهید حضرت آقا فرمودند بروید کار تولید کنید
    یک بار هم از این منظر نگاه کنیم ، هزار تا کار روی زمین هست که خدای متعال ما رو براشون در نظر گرفته چرا توپ را زمین این و اون میندازیم فقط
    پس ما چه؟

  • مهمان 96/11/18 ساعت 17:44

    بحث اینکه میگن اینهاچی کار کردند از این جهت که من یک جوان 34 ساله ام الان نه کار دارم نه همسر دارم سرپرست هم ندارم می خواهم با ماشین آژانس شوم طرح هم نمی فروشند از سال بعد هم طرح سالیانه را برمی دارند...پس نقش مدیریت و پاسخگویی مسئولان چی می شود... بالاخره هر مسئولی در حد مسئول بودنش باید پاسخگو باشد و مورد مواخذه قرار بگیرد... باید جواب دهند اینهمه شهید رفتند خون دادند شما چه کردید... باید اسنادی که امضا می کنند و استقلال و دین ما را به تاراج می دهند صنعت های مهم کشور را به باد می دهند پاسخگو باشند و به خاطرش زندان بروند تا دیگر مدیران این کارها را تکرار کنند... خانواده ما شهید و جانباز شدند که بیایند در مدارس مسائل جنسی را به بچه های ما یاد بدهند؟؟؟؟؟ جانباز دادیم که اینها بیایند گزارش مدارس و کشاورزی و... ما را سازمان ملل و.. بدهند؟ استقلال این بود؟ این بی حیاها را نه مجلس به استیضاح می کشاند و نه قوه قضائیه توبیخ می کند... پس همه چیز در قیامت است ؟