تن حافظ رو تو گور نلرزونیم !!


به مناسبت تولد حافظ


+ 
1

- 
0
ارسال در 1396/7/20 ساعت 08:17 2017-10-12 08:17:42
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • حافظ یک ملا و آخوند و عالم دینی بوده است و علاوه بر فقیه بودنش عارفی عظیم الشان بوده است که از حیث مراتب عرفانی و بیان آن در قالب شعر و بیش تر غزل به جایی رسیده است که اورا لسان الغیب نامیدند. اکنون این سوال مطرح می شود که بعضی از این مصاحبه شوندگان و خیلی از مردم چه نسبتی واقعا با حافظ و مقام عرفانی او دارند! حافظ یک موحد و تابع شرع بوده است ولی ظاهر این خانم ها نشان می دهند که تبعیتی از اسلام ندارند. بعضی فقط یک ظاهر و قشری را از هر چیز عمیق می گیرند و مغز و اصل آن را کنار می گذارند. در خانه قرآن دارند اما صرفا برای آن که در مسافرت بالای سر بگیرند یا هفت سین که می چینند بگذارند توی سفره و... حافظ دارند فقط برای فال گرفتن و... اصلا به عمق آن نمی روند و به آن چه گفته شده عمل نمی کنند. چند سال قبل رفتم شیراز حافظیه تا به حضرت حافظ سلامی بکنم و فاتحه ای بخوانم نتوانستم به قبر نزدیک شوم چون دخترکی چنان با وضع زننده ای روی قبر نشسته بود که آتش وجودش اجازه حضور نمی داد و بنده از همان دور فاتحه ای خواندم و رفتم و برای حافظ فقیه و عارف ناراحت که باید روحش از حضور چنین اشخاصی در عذاب باشد. می روند سر قبر یک عالم دینی با ظاهری گناه آلود گناه می کنند و اخیرا هم دیدم که موسیقی و ...هم اجرا می کنند که دیگر چه عرض شود. همه اش تظاهر و غربزدگی و بی شخصیتی و بی هویتی و بی دینی!

  • جناب مهمان 96/7/21 ساعت 01:40!
    ضمن تمام ارادتی که به شما از حیث دانش قابل قبولتان از حضرت حافظ دارم؛
    پیشنهاد می کنم در این بیت بیشتر تأمل کنید:
    «آشنایان ره عشق در این بحر عمیق
    غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده»
    عزیز برادر اگر هنوز عدم توفیق خودت رو در حصول إدراکات معنوی و خصوصاً دست یازی به حضور متعالی به دیگر خلائق گره می زنی بایست بگم: گر ز ره اوفتاده ای ، گناه ندیدن چشمت به سنگ راه منه!

  • بی سوادی و جهل، خیلی وقته گریبان گیر ملت ایران شده، منتهی کسی به فکر نیست چون یه عده سود می برن از اینکه ملت، جاهل باشن. ملت جاهل و بی سواد نتیجه اش میشه انتخاب های جاهلانه و وای به حال کشوری که اکثریت مردمش جاهل باشن.