چرا اسلام مصرف گوشت خوک را حرام دانسته است؟


بررسی گوشت خوک از دیدگاه علوم پزشکی و بیولوژی


+ 
13

- 
4
ارسال در 1396/7/6 ساعت 08:38 2017-9-28 08:38:16
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ج 96/7/12 ساعت 21:44

    کلیپ بسیار عالی بود ممنون

  • ع 96/7/12 ساعت 15:01


    در مورد فلسفه حرمت گوشت و نجاست خوک از دو جهت می توان سخن راند:

    اول:تاثیرات سوء روانی، معنوی و اخلاقی. برخی از مفسران می نویسند:

    "خوک حتی نزد اروپائیان که بیشتر گوشت آن را می خورند سمبل بی غیرتی است. و حیوانی کثیف است خوک در امور جنسی فوق العاده بی تفاوت و لا ابالی است و علاوه بر تاثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تاثیر این غذا در خصوص لا ابالی گری در مسائل جنسی مشهود است."

    یکی از نویسندگان می نویسد:

    "خوک غیرت ناموسی ندارد (نقطه مقابل خروس است) و دیوثی می کند و جفت خود را در معرض استفاده خوک های نر دیگر قرار داده، از این عمل علاوه بر آنکه باک ندارد لذت هم می برد و این صفات و اخلاق او در گوشتش تاثیراتی دارد.از این جهت اشخاصی که تغذی به آن می کنند همان صفات و اخلاق رذیله را پیدا می کنند. و این در حالی است که غیرت از صفات کمال الهی است و در اسلام بر صفت غیرت تأکید شده است و غیرت نسبت به دین و ناموس از صفات انبیاء و ائمه طاهرین و مؤمنین است."

    دوم:ضررهای بهداشتی:بیماریهایی که توسط خوک به انسان منتقل می شود به دو دسته تقسیم می شود:

    الف- بیماریهایی که از جمله عوامل ابتلای به آنها گوشت خوک است:

    اسهال خونی:در امعای خوک انگلهایی به نام بالانتی دیوم Coli Balantidum زندگی می کنند که از أهم منابع انتشار این بیماری در سرتاسر جهان است.

    یرقان عفونی (بیماری وا یل):این بیماری از طریق آب های آلوده به ادرار خوک، سگ یا موش به انسان منتقل می شود. منبع ابتلاء به یرقان عفونی ازنوع Romana فقط خوک است.

    انتامیب هیستولتیک Entameba Hiszdgtica :که انسان را به اسهال آمیبی مبتلا می نماید و خوک نقش ناقل این میکروب را به انسان ایفا می کند.

    بیماری شبه باد سرخ Ergpeloid :حیوانات زیادی و از جمله خوک به آن مبتلاء می گردند و از طریق این حیوانات به گروه خاصی از انسانها از قبیل قصاب ها، دبا غ ها و ماهی فروشان منتقل می گردد. که در انسان به صورت لکه های سرخ و دردناک توأم با سوزش شدید روی دست ها ظاهر می شود.

    میزان چربی و اسید اوریک موجود در گوشت خوک خیلی زیاد است و به همین دلیل در ابتلاء به بیماریهای بسیاری نقش دارد که از جمله آنها می توان از بیماری تصلب شرایین- دردهای مفصلی و مسمویتها، نام برد.

    خوک از خوردن چیزهای پلید و کثافات حتی مدفوع خود، باک ندارد. و لذا معده خود را لانه انواع و اقسام میکروب های امراض قرار داده و از آنجا به گوشت و خون و شیر آن سرایت می کند.

  • با این قسمت حرفتون که گفتین خود کلیپ باید گویای همه آنچه که باید باشه،والا ایراد داره موافقم
    درسته.ما با نگاه و تعصب خودمون نباید جلو بریم، باید عینک مخاطب رو به چشم بزنیم
    کلیپ واس همه حقانیتش قدرت اقناع رو داره یا نه؟
    شماکه همه جا نیستین هر کی کلیپ رودانلود کرد نگاه کرد و علم مخالف بلند کرد ؛سر بزنگاه برسین و در کنارش ادله و شواهد ارائه کنین مبنی بر اثبات حرفمون

  • اینایی که شما میگی درست ولی اگه درست این همه تو کشورهای غربی و شرقی دارن گوشت خوک میخورند و این بیماری هایی که شما میگین را ندارند و هیچیشون هم نمیشه.

    اینطور دلیل آوردنتون اشتباهه. گیرم پزشکی این مشکلات را رفع کرد آیا بعدش حلال میشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

  • ع 96/7/12 ساعت 15:04

    http://journals.nkums.ac.ir/index.php/tebb/article/view/2940

  • نه تنها از روی جهات پزشکی و علمی بلکه از جهات شخصیتی هم رو انسان تأثیر میزاره برای مثال خوردن گوشت خوک انسان رو بی غیرت میکنه . حالا میتونی یک بار دیگه رجوع کنی ببینی کشورهای غربی و شرقی اوضاعشون در این زمینه چه جوریه .

  • م 96/7/12 ساعت 21:45

    درسته

  • اين چيزايي كه شما گفتي در مورد غيرت آيا توي كليپ گفته شده !!!!؟؟؟؟؟
    در عجبم واقعا
    قربونت برم وقتي شما مياي يه كليپ درست ميكني اون كليپ بايد كامل باشه. يعني خودش هر اون چه لازم هست را به مخاطب انتقال بده و لازم نباشه يكي مثه شما كنارش وايسته و دليل و منطق هايي را بياره كه توي كليپ نيست.

    اينكه كليپ ساخته بشه ١٠ تا دليل بياره براي نشان دادن كاري و اون دلايل ايراد داشته باشه بعدش نياز باشه يكي مثه شما بياد زيرش يه سري دلايل ديگه را هم اضافه كنه، اين ميشه ايراد

    يادتون نره من مخالف دليل شما نيستم و اون را قبول دارم ولي آيا اين مورد در كليپ آورده شده؟؟؟ آيا دلايلي كه در كليپ آورده شده براي حرام اعلام شدن مصرف گوشت خوك كافيه ؟؟؟؟ سوال اينه. شما بايد به خود كليپ نگاه كنيد و دانسته هاي خودتون را در اون دخالت ندهيد. چون هر كسي كه اينا نگاه ميكنه داراي مجموعه دانش مختص به خودش هست.

    سوالات خيلي واضح هست، اگر علم آن ايراداتي كه گفته شده را رفع كند آيا اين گوشت حلال ميشود؟؟؟؟ از نظر من و شما نه ولي مخاطب چي
    مثل قضييه نجس بودن سگ. وقتي بيماري هاي سگ را تنها دليل نجاستش بدونيم اون وقته كه مانند الآن مردم با واكسن زدن و ..... ديگه به حكم نجاست توجه نميكنند.

  • salavat 96/7/11 ساعت 21:14

    آفرین