مراسم سالگرد فاجعه هفده شهریور


این قسمت از «تاریخ شفاهی ایران» به بازخوانی پیام امام خمینی (ره) و سخنرانی شهید هاشمی نژاد در مراسم سالگرد حادثه 17 شهریور اختصاص دارد.
در تاریخ 17 شهریور 1360 و در سومین سالروز کشتار مظلومانه مردم تهران توسط دژخیمان رژیم پهلوی، طی مراسمی در میدان انقلاب تهران پیام حضرت امام خمینی (ره) توسط مرحوم حاج سید احمد خمینی در حضور مردم تهران قرائت شد.
امام خمینی در این پیام فرموده بودند: «سالروز 17 شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهی ضدانسانی و اسلامی است و از ایام الله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود. ملت شجاع و رزمنده ایران در آن روز و روزهای اختناق و جنایت به دست دژخیمان شاه مطرود نشان داده که تا رسیدن به هدف های انسانی اسلامی خود چون سدی آهنین ایستاده است»
همچنین در این مراسم شهید هاشمی نژاد نیز در سخنرانی خود گفته بود: «قبل از آنکه ما مسئله 17 شهریور را مورد بررسی قرار دهیم باید جریان انقلابی که حادثه 17 شهریور بخشی از این جریان است و چگونگی شکل گیری این جریان در طول حرکت تکاملی خود و حوادثی که در این رابطه پیش آمده است، این مسئله را مورد تحلیل قرار بدهیم.»


+ 
0

- 
0
ارسال در 1396/6/12 ساعت 16:42 2017-9-3 16:42:56
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.